Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prace nad nowym settingiem

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Karczma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
endriump
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:45, 05 Lis 2009    Temat postu: Prace nad nowym settingiem

Witam wszystkich na forum. Przeglądając różne fora o tematyce poświęconej grom fabularnym wpadliśmy na pomysł jak i podobno co trzeci MP na stworzenie własnego systemu do gry. Jednakże po wielu staraniach i tworzeniu go zbliżaliśmy się w rożnych kierunkach do systemów które już aktualnie istnieją. Dlatego po dłuższych namysłach zrezygnowaliśmy. Jednak coś nas tchnęło aby dalej próbować. W przeciągu ............... opracowaliśmy większość podstaw systemu opierając się w szczególności na d&d i warhamerze. I tak stworzyliśmy system a raczej powiedziałbym że jest to anty system w którym pozostały takie elementy jak karta postaci(stworzona prze zemnie) i kilka podstawowych zasad. Jak wiadomo zależało nam na tym żeby ograniczyć czas rozgrywania walki, zlikwidowanie poziomów i pd, usunięciu klas, zrównowarzenie i przystosowanie graczy do tego że bronie dystansowe mogą być zabójczą bronią przez cały czas rozgrywki jak i również bronie do walki wręcz. Zrezygnowanie z PW na rzecz życia(w pełnym jego znaczeniu). Największe możliwości przy tworzeniu postaci pozostawiliśmy graczom którzy sami mogą dobrać a nawet wymyślić umiejętności które mu są potrzebne. Wybór rasy która w pełni tworzy MP jest uzależniony od inwencji Mp. Walkę opierając na atakach, unikach i parowaniu. Zamiast klasy pancerza zastosowaliśmy redukcje od pancerze itp. Szczególną rolę w walce odgrywają ciosy wymierzone w jakieś części ciała lub słabe punkty. Teraz troszkę o magii . Postać posługująca się magią może tworzyć własne czary lub uczyć się od innych. Może spróbować przyzwać potężne stworzenie lecz niekoniecznie jest w stanie nad nim zapanować. Lub np. zamiast zamrozić przeciwnika może na przykład podczas deszczu zamrozić jego ubranie lu wodę na nim. Zaklęcia mają opierać się na żywiołach lecz w miejscach takich jak pustynia raczej nie uda się stworzyć czaru na bazie żywiołu wody. Podobna rzecz jest w przypadku modlitw gorliwych wyznawców jakiegoś bóstwa. Zaklęcia a raczej modlitwy ich wymiar i znaczenie będą zależeć od ich wiary i posłuszeństwa (jaka modlitwa i co powoduje opowiada gracz) nie przekraczając przy tym doktryn w danym wierzeniu. To tak ogólnie na temat naszego pomysłu. Trzeba upraszczać wszystko ale nie bez przesady. Mam nadzieje że może coś z tego wyszło. Ja już niedługo poprowadzę przygodę tym sposobem i na pewno powiem co z tego wyszło. Proszę o wasze komentarze :) O ile się nie mylę jestem już MP od ponad 6 lat. Nie mam za bardzo czasu na pisanie o dokładniejszych zasadach gdyż nie mam za dużo czasu jestem w trakcie pisania przygody.

Dobrze więc żeby nie wyjść na idiotę dodam szczegóły (jeszcze pracujemy nad dokładnością tego "systemu". Acha i jeżeli coś powstało w ............. to nie oznacza to iż od razu będzie idealne (mówię tu oczywiście o podstawowej mechanice i zasadach a nie o dopracowanym każdym szczególe). Pierwszy post poprawiony resztę będę pisał tutaj. Po pierwsze ma to być system w którym ograniczenie co do świata i wyznania nie występuje. Od świata zupełnie cukierkowego , aż po świat pełen przemocy plugawej magi oraz nieprzeniknionych ciemności. Po drugie profesje która wybiera gracz określa sam może się nazwać przyjmijmy od rolnika po nieśmiertelnego powiernika światłości itp. co nie oznacza iż za takiego będą go traktować. Wybór atrybutów powinien być uzależniony od tego czym się dana postać zajmowała lub zamierza zajmować.
Dobrze nie rozpisuje się teraz troszkę mechaniki:
Główną kością póki co jest K20
Atrybuty(identyczne jak D&D):
Rzut na atrybuty: każdy z graczy rzuca na 2 silne atrybuty po 1k10 na 2 średnie po 1k8 i 2 słabe po 1k6 następnie otrzymane wyniki dodaje do bazowych atrybutów rasowych (normalka) np. wszystkie bazowe atrybuty człowieka to 10
dodając odpowiednio pod wymyślony sobie motyw "klasy"
Życie:
Jest to połowa z budowy zaokrąglając w dół (Oczywiście każdy z atrybutów, każda umiejętność itd. może zostać odpowiednio podniesiona przez ćwiczenia, treningi, i wiadomo przez częste jej używanie)
Redukcja:
w redukcję wlicza się premię z pancerza oraz tarczy itp.
Atak:
w atak wlicza się 1 pkt premii na 5 pkt ze zręczności + punkty użyte w umiejętność ataku
Premie obronne składają się z połowy wybranych atrybutów oraz dodatkowych umiejętności lub zdolności
Parowanie:
odpowiednie odbijanie i jak nazwa wskazuje parowanie ciosów wynikająca z 1 pkt premii na 5 pkt z siły + punkty użyte w umiejętność parowanie
Uniki:
to chyba taż wiadomo odpowiednie unikanie ciosów w walce
Umiejętności:
jest tyle pkt umiejętności co intelekt :2
Magia: składająca się w szczególności z koncentracji mistycyzmie i ogólnym ćwiczeniom oparta na żywiołach.
Modlitwa:zależy od determinacji i poświęcenia danej osoby oraz jej postępowania skoncentrowania oparta na interwencji danego bóstwa lecz zgodna i nieprzekraczająca jego doktryn.
Cecha: dostępny dla każde przy tworzeniu postaci może to być dla wojownika np specjalny opracowany przez gracza atak ale też bez przesady po dodatkową zdolność
Zalet:zasada identyczna jak przy cechach z tym że wybór zalety wiąże się również z wadą
Umiejętności nie mają ograniczenia wystarczy inwencja gracza zgoda MP to tyle.
Udźwig zbliżony do bardziej realnych wartości
Język na początku każdy posiada jeden dodatkowo można wziąć inne za wydaniem pkt umiejętności.
Język do czarów nie jest językiem ogólnie nieznanym jest to język który zna postać odpowiednie i klimatyczne wypowiadanie zaklęć może być bardzo fajnym elementem rozgrywki
Bronie do walki wręcz od rozmiarów małych po 1 obrażeń przez średnie po 2 i do dużych po 3 + premia z siły (1 pkt na 5 pkt )
Bronie dystansowe 4-5 obrażeń + dodatkowa redukcja redukcji
Walka:
Inicjatywa + Akcja + ruch(1,5m)
np. wojownik1 z większą inicjatywą niż wojownik2 atakuje w2. W2 posiada wysoką umiejętność parowania i bez problemu blokuje cios(w przypadku równych wyników następuje test sporny na zwarcie po czym wygrany może zadać cios lub przemieścić się) lub może też spróbować uniknąć ciosu. W przypadku dobrych pancerzy ciosy wymierzone są dobrą perspektywą walki
Resztę można sobie wywnioskować !!!

Co do postu poniżej muszę ci przyznać rację praktycznie nie da się stworzyć nowego systemu który nie opierał by się na jakimś poprzednim nam szczególnie zależy na tym aby jak najmniej tracić czasu który jest bardzo cenny bo i czasu coraz mniej i gracze coraz rzadziej mogą grac dlatego potrzebujemy czegoś w naszym stylu i szybkiego , epickiego żeby sesje nie ulatywały z pamięci po kilku dniach lecz trwały dłużej. Ja sam mam teraz niedużo czasu bo i praca i szkoła a na dodatek prawko. Jak wiadomo ludzie jakoś bardziej mają tendencję do cieszenia się własną ideą. Ja tu proszę jedynie o pomoc proszę krytykujcie ile chcecie ale podajcie możliwość zmiany. Będę co jakiś czas dodawać nowe elementy i konsultować się z innymi po to tu właśnie przyszedłem:)

Piszcie jeżeli chcecie dostać kartę oraz sposób tworzenia postaci lub obejrzeć to takim jakie jest


Ostatnio zmieniony przez endriump dnia Sob 13:30, 07 Lis 2009, w całości zmieniany 11 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Czw 18:06, 05 Lis 2009    Temat postu:

Po pierwsze: od razu widzę że nie przeczytałeś regulaminu forum. Nie wolno nadużywać dużych liter (zwłaszcza w nazwie tematu). Po za tym po co pogrubiasz cały tekst, teraz jest mało czytelny.
Dobra a teraz przejdę do rzeczy:
Co ty chcesz nam przedstawić- ogólny pomysł czy gotowy system? Podałeś tu rzeczy które niby to wprowadziłeś do jakiegoś tworzonego przez siebie systemu, ale żadnych szczegółów. Większość z pomysłów które niby to wymyśliłeś widziałem w innych znanych mi systemach: WoD, Klanarchia czy WFRP.
Cytat:
W przeciągu dwóch godzin opracowaliśmy większość systemu opierając się w szczególności na d&d i warhamerze.
2 godziny?! No to już Ci mówię że system będzie do kitu. Nie da się stworzyć dobrego systemu w 2 godziny! Na to trzeba miesięcy czy nawet lat żeby cos z tego wyszło.

Ostatnio zmieniony przez Lasard dnia Czw 18:07, 05 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 18:17, 05 Lis 2009    Temat postu:

Witam na forum.

Proszę o poprawienie posta w taki sposób, by nie łamał regulaminu forum (m. in. pogrubienie tekstu, wielkie litery, ortografia i interpunkcja). Masz na to czas to piątku. Jeśli po północy wątek wciąż będzie niezgodny z zasadami, zostanie usunięty.
Jednocześnie proszę użytkowników o nie odpowiadanie w wątku do momentu poprawienia go.

Moderator Liverrin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Karczma Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin