Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

System działania pod wodą

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 6:41, 27 Mar 2008    Temat postu: System działania pod wodą

Gdyby BG zdobyli pierścienie oddychania pod wodą, lub mieli różdżkę z tym zaklęciem, to mogliby działać pod wodą.
Jak więc wykonywać tam testy ataku?
Czy zmniejszać o połowę modyfikator z siły i bazowy atak? Nie dodawać premii ze Zr do KP? Kula ognia to będzie kula gorącej wody? Zamierzam takie walki wprowadzić do mojej kampanii więc się pytam...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Velrix silversoul
Nowicjusz


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Myszków

PostWysłany: Czw 9:11, 27 Mar 2008    Temat postu:

Standardo w niekorzystnej sytuacji modyfikator wynosi -2, jednak przebywanie długi czas pod wodą dla np. zwykłego elfa lub krasnoluda nie jest normalne. Ja bym zastosował następujące zasady:
- kara do ataku -4
- broń zasięgowa ma zasięg 1/2 i zadaje mniejsze obrażenia (woda spowalnia pociski) lub nie można jej używać wcale
- trzeba by wprowadzić jakieś stłuczenia, ewntualnie lekkie obrażenia dla postaci, no bo człowiek przebywający godzinę na głębokości 30m jest raczej narażony na ogromny nacisk wywoływany przez masy wody
- czary ognia nie mają racji bytu pod wodą
- czary lodu i wody mogą być jakoś wzmocnione (np. +2 do ST rzutu obronnego)
- premia ze ZR do KP = 1/2, ponieważ ruchy są spowolnione to oczywiste
- kara -2, no max. -4 do rzutu obr. na Ref. (bo opiera się na ZR)

To narazie wszystko co zrodził mój "geniusz" Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Velrix silversoul dnia Czw 9:11, 27 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:49, 27 Mar 2008    Temat postu:

Rozważ, jak czy i jak można się daną bronią posługiwać pod wodą. Ogień pod wodą: To raczej nie zadziała. Kula ognia nie pozwala czegoś trwale podgrzać, nie będzie raczej chciała wybuchać. Moim zdaniem zgoła rozbije się, gdy trafi na powierzchnię wody (rzucana pod wodą wybuchnie tuz przy czarującym).

Jeżeli chcesz znać szczegółowo, jak to w polskich podręcznikach jest, to musisz posiąść Księgę Wyzwań, gdzie zasady po temu są podane. Drugą możliwością jest, oczywiście, dyskusja na ten temat z osobami, które, w przeciwieństwie do mnie, nie mają Księgi Wyzwań.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 14:11, 09 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin