Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Magiczny świat futurystyczny
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 16:17, 27 Lis 2008    Temat postu:

Nerinxian napisał:
A jak wytłumaczysz, brak możliwości przelecenia nad nią?

Tłumaczyłbym to niezwyczajną aurą strachu, której żadna żywa istota nie jest w stanie pokonać. Zawsze może być to sprawą wspomnianych wampirów z kałachami. Lub nieprzebyta ciemność - nikt nie wie, co jest po drugiej stronie (a może bariera magiczna?).

Guther napisał:
Mój pomysł opiera się na karabinach co najwyżej jednostrzałowych, mało celnych, wyrządzającymi nieduże krzywdy.

Masz na myśli strzelby jednostrzałowe, odprzodowe (ładowane od wylotu lufy)? To i tak potężna broń - 1, nawet nieraz mało celny, strzał zabija. Chociaż z drugiej strony... potrzeba czasu, by przeładować i pieniędzy na proch (żeby załadować kulę).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 16:56, 27 Lis 2008    Temat postu:

To też zależy.
Za Napoleona łuki i tak były lepsze od muszkietów.
6 razy szybsze, celniejsze(bo wtedy nikomu nie przyszło do głowy aby dopasować kaliber pocisku do światła lufy), mniej zawodne(NIE ZACINAŁY SIĘ), cichsze i od razu było widać efekt, bo nie trzeba było czekać aby chmura dymu się rozwiała.
Więc czemu Napoleon używał muszkietów??
Bo miały one wartość psychologiczną.
Głośne, zostawiające wielką chmurę dymu... One miały budzić przerażenie, nie zabijać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 17:01, 27 Lis 2008    Temat postu:

Szajba napisał:
Niemniej gdybyś dostał z całej siły wielkim toporem w klatę, żałowałbyś, że to nie jest kałach.


Jednak tu się nie zgodzę. Przed toporem się uchylić możesz, zablokować, mieć jakąś magiczną ochronę - karabin jest skuteczny. Poza tym jeśli ktoś kogoś zdzieli toporem a ten nie ma zbroi to .. no dużo z niego nie zostanie. Ale toporem jest trudno trafić bo to wolna broń. Kałach zrobi to samo co topór ale częściej trafia, jest szybszy. Przede wszystkim nikt by nie nosił zbroi gdyby istniała w tym świecie broń maszynowa.

[Niedługo włączę się do właściwej dyskusji]


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Czw 17:02, 27 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 17:05, 27 Lis 2008    Temat postu:

Ale mnie chodziło o wypadek, że cios DOJDZIE do skutku. I tak doświadczony wojownik przetrwa takie uderzenie, pomimo, iż w rzeczywistości powinien zbierać w tym momencie bebechy z ziemi...
Więc skoro odchodzimy od realizmu w przypadku mieczy i toporów, dlaczego nie mielibyśmy odejść w przypadku karabinów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 19:53, 27 Lis 2008    Temat postu:

Odejście w przypadku karabinów jest moim zdaniem bardziej sztuczne. Przede wszystkim magia i karabin są trudne do połączenia i zbalansowania. Karabin, sam jako taki jest wynalazkiem technicznym - jest to ciekawe odejście od schematyczności. Jednak taki świat mógłby istnieć tylko z bardzo ograniczoną magią - to właśnie ona koliduje z karabinami, snajperkami, bombami - jest tak inna, że trudna do połączenia.

Mam nadzieję, że ktoś zrozumiał mą wypowiedź... (znaczy się co autor miał na myśli) Mr. Green Mr. Green Mr. Green


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Czw 19:53, 27 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 20:22, 27 Lis 2008    Temat postu:

Dlatego nie chcemy tych rzeczy łączyć, ale chcemy, by działały równolegle. Inaczej mówiąc - czysto hipotetycznie jest możliwe, że dwa tak odmienne światy się spotkają. My właśnie usiłujemy zrobić swego rodzaju symulację i określić jakie będą konsekwencje takiego spotkania. Rozumiesz co autor ma na myśli? Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 20:26, 27 Lis 2008    Temat postu:

Gunther napisał:
Odejście w przypadku karabinów jest moim zdaniem bardziej sztuczne.
Przede wszystkim znamy karabiny lepiej od miecza we współczesnym świecie. Mamy z nimi większą styczność. Ciągle je udoskonalamy. Więc gruntowne zmiany w tej "dziedzinie" wydadzą nam się sztuczne, naciągane, nierealistyczne. Nawet bardziej od magii...

A jak chcecie rozwiązać sytuację, kiedy magia połączy się z technologią? Na pewno gracze będą dążyć do tego, by w jednej ręce trzymać umagicznionego kałacha, a w drugiej magiczny przedmiot typu "laska maga rzucająca kulę ognia".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 7:38, 28 Lis 2008    Temat postu:

I to co powiedziałeś Liverrinie jest największym problemem tego świata. Góry, czy przepaść są proste do wyjaśnienia czemu są nieprzebyte. Ale magowie zapewne będą chcieli mieć pistolety a nikt im nie zabroni rzucania czarów?

Przede wszystkim mamy tu widzę koncept ale nie do końca. Proponuję ustalić w końcu ostateczną wersję (co prawda do tego dążymy) i dyskutować nad jej poszczególnymi fragmentami. Wtedy będzie można podzielić się pracą. I zacząć robić podręcznik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Pią 19:39, 28 Lis 2008    Temat postu:

Uch, a mnie nie bylo tak krótko niby...

Guntherze, możesz uściślić, co masz na myśli pisząc "ostateczna wersja"?

Oczywiście, że magowie będą chcieli mieć pistolety. I nikt im tego nie zabroni, podobnie jak nikt nie zabroni żołnierzom nauki rzucania czarów. A karabiny i inna broń mogą być słabsze, nawet przy obecnym poziomie technologicznym - jeśli damy je elfom, które mogą być bardziej pokojowo nastawione niż ludzie. Co do faktycznego zmieniania ich działania ("zieeew... Ojej, co to mnie uwiera w okolicy lewej piersi?")... Nie wiem, jakie wy macie hobby, nie wiem jakie filmy oglądacie, nie wiem czego was w szkole uczą i ogólnie nie wiem jakie macie doświadczenie z bronią palną, ale ja tam bym się nie popukała w czachę, gdybym w D&D dostała kulkę w brzuch i przeżyła... Chociaż w realu to niewykonalne, przecież, na litość, trafienia toporem w głowę też nie ma prawa przeżyć NIKT!
Możemy takiej broni zrobić krytyka 18-20 razy 4, obrażenia 1k12 i zawrotną cenę... Ale myślę, że dla jakiegoś małego pistolecika to i tak byłoby za dużo (chociaż ja tam się nie znam).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 19:54, 28 Lis 2008    Temat postu:

Ostateczne wersje czyli:
Czy góry, czy przepaść, czy ściana czy kurde nie wiem zbiornik kwasu solnego...
Jak jest w końcu - laser, karabiny maszynowe, czy stare karabiny - o to mi chodzi.

Co do topora i karabinu - trafić toporem nie jest tak łatwo - po pierwsze trzeba umieć go podnieść. Takie topory czy miecze to kilkanaście kilo. Więc wymaga to szkolenia. Szkolenie w broni palnej jest podstawowe i krótsze. Więc jakiś byle żołnierz myślicie, że jak jest wojna to jest czas na dokładne szkolenie. Byle by umiał utrzymać karabin, zmienić magazynek i wycelować (tak w miarę).

A czy ktoś pomyślał o zabójczych snajperach (każdy pewnie będzie chciał mieć snajperki - najprostszy sposób na zabicie maga lub po prostu normalnego człowieka z ukrycia - ale trzeba być cierpliwym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Pią 20:03, 28 Lis 2008    Temat postu:

O zawodności broni palnej już gadaliśmy. Rozumiem, że możesz nie mieć czasu, ale proszę, przeczytaj wszystko od początku, jeśli tego nie zrobiłeś Blue_Light_Colorz_PDT_18 .

Może się rozpiszesz o tych snajperach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 20:23, 28 Lis 2008    Temat postu:

Rudzia napisał:
Możemy takiej broni zrobić krytyka 18-20 razy 4, obrażenia 1k12 i zawrotną cenę... Ale myślę, że dla jakiegoś małego pistolecika to i tak byłoby za dużo (chociaż ja tam się nie znam).

Broń renesansowa (a także nowożytna) opisana jest w PMP, str. 162 w poddziale TECHNOLOGIA.
Myślę, że powinniśmy (a skąd ja w tym projekcie? : D) z tego skorzystać. To znaczne ułatwienie.


Ostatnio zmieniony przez Liverrin dnia Pią 20:24, 28 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 10:46, 29 Lis 2008    Temat postu:

Proponowałem już użycie tego typu broni - nie są one tak skuteczne jak nowoczesne. Łatwiej je wprowadzić do mechaniki D & D. Nie miały też takiej siły ognia wbrew pozorom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Sob 11:37, 29 Lis 2008    Temat postu:

Więc skorzystajmy z takiej broni, czemu nie? Zresztą broń współczesna też jest opisana w PMP...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 16:10, 29 Lis 2008    Temat postu:

Cytat:
Takie topory czy miecze to kilkanaście kilo


Akurat tu się mylisz przyjacielu;]
Najcięższe miecze nie ważyły więcej niż 5kg. Jednoręczne ważyły do 3 kg, a to i tak te najszersze. Dobra jedynka może ważyć nawet kilogram, szpada jeszcze mniej.
Ja podejrzewam, że kafar może ważyć koło 10kg;]

Mam pytanie, czemu na siłę staracie trzymać się D&D???
Kamulec was nie ukamienuje za własną koncepcję;]
Ja ogólnie najbardziej lubię taki system obrażeń:
Jest siła, jest wytrwałość(mogą być połączone w 1 atrybut)
Broń i pancerz modyfikują to
np. walczy koleś w płytówce i dostaje uderzenie z kafara
płyta ma +4, kafar +3, jego wytrw to +4, siła przeciwnika to +6
czyli 8(4+4) kontra9(3+6), daje +1 do rzutu na obrażenia
k20____rana
1-5____draśnięcie
6-10___lekka
11-15_ciężka
15-19_bardzo ciężka
20+___śmierć

Taki system jest dużo bardziej realny;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob 17:18, 29 Lis 2008    Temat postu:

Ale zasady domowe to temat na zupełnie inną dyskusję. My tutaj staramy się stworzyć świat magiczno-futurystyczny, trzymając się jednak systemu D&D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 9:21, 30 Lis 2008    Temat postu:

A kto to powiedział?
Jest powiedziane o świecie z karabinami i magią;]
W D&D nie da się tego wprowadzić

Więc czemu nie stworzyć nowego systemu na podstawie D&D??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 10:32, 30 Lis 2008    Temat postu:

Dobrze, a teraz mam do Państwa pytanie: Wiecie, jak skończyły się ostatnie 2-3 takie pomysły?

Przeglądając dyskusję nie widzę: kto, co, kiedy itd. Zastanówcie się: Czy stworzycie ten świat? Jeżeli tak, to kto będzie za to odpowiedzialny itd.

Moim zdaniem tworzenie tego świata wraz z jego rozpowszechnieniem zajmie, powiedzmy, 3 lata. Pojawi się jednak problem. Od 3 lat będzie obowiązywała edycja 4. 3 lata to dużo. Liczba osób zainteresowanych spadnie. A sam świat nie starczy. Jeżeli świat ma być nowożytny trzeba dostosować mechanikę, to zaś zajmie bardzo dużo czasu.

Podsumowując: Zachęcam do skoncentrowania się na tworzeniu podręcznika dodatkowego do D&D, a nie nowego świata. Jeżeli jednak ktoś mimo wszystko chce próbować, to radzę się za to wziąć bardziej konkretnie, bo z 10 strony dyskusji nad ogólną koncepcją nie stworzy się settingu.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 10:33, 30 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Wto 18:42, 09 Gru 2008    Temat postu:

A ja myślę, że dyskusja może dać bardzo wiele. A ustalanie, kto konkretnie będzie za to odpowiedzialny to, wybacz określenie, głupiego robota, albowiem słowo "odpowiedzialność" to straszak - od razu każdy sobie pomyśli, że za mało się zna na sprawie albo że każą mu robić nie wiadomo co. Tworzenie nowego świata i robienie podręcznika też na razie brzmi zbyt groźnie. Ale faktycznie, przejdźmy do konkretów. Ponieważ jednak na razie nie wiem, czy ktoś jest jeszcze zainteresowany, czekam na opinie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:49, 09 Gru 2008    Temat postu:

Nie uważam, że na wszytskich działa to jak straszak, przynajmniej nie na mnie. Podanie podręcznika za przykład to błąd bno jest dużo zainteresowanych i wszyscy działają.

Ja mógłbym być zainrteresowany pomocą w tworzeniu takiego świata futurystycznego. Tylko niech ktoś się postara i weźmie wypisze w jednym poście to co już zostało powiedziane, abyśmy mieli jakieś konkrety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nerinxian
Adept


Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z tamtąd

PostWysłany: Wto 20:30, 09 Gru 2008    Temat postu:

Koncepcja oddzielenia od siebie świata magii i techniki:
1.Osobne plany/planety
2. Góry i bariera magiczna przeciw przenikaniu obiektów i stworzeń.
3. Wielki ocean
4. Projekt zakładający sferyczną budowę planety, dzięki której w jej wnętrzu rozwinęła się rasa dysponująca technologią.
UWAGA: powyższa kolejność jest losowa.

Narazie to chyba na tym się zatrzymaliśmy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Sob 19:38, 13 Gru 2008    Temat postu:

To może zróbmy głosowanie? Ja jestem za 2, ew. 4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 19:42, 13 Gru 2008    Temat postu:

Jeśli chcesz robić głosowanie to najpierw zrób listę osób, które chcą wziąć udział w tym projekcie. Chodzi o to, żebyś uniknęła sytuacji w której głosuje ktoś, kto nie ma pojęcia o temacie. I te koncepcje powinny być pozbawione skrótów myślowych - chodzi mi o większą ich rozbudową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Sob 19:45, 13 Gru 2008    Temat postu:

Dobrze. Więc kto? Ja na pewno. Widzę też, że Thorgal się zgłasza( Exclamation Ale niech jeszcze to potwierdzi na PW, ok? Exclamation). Żeby uniknąć postów typu "Ja chcę! Ja chcę!" proszę o PW, dla upewnienia się także od osób wcześniej biorących udział w dyskusji.

UWAGA! Poniżej oficjalna lista:
1.Ja, czyli Rudzia
2.Nerinxian
3.Gunther

Cały czas proszę o zgłoszenia.

Exclamation Exclamation Exclamation Ponieważ od jakiegoś czasu nikt nic nie pisze, uważam projekt za zawieszony (ale nie zamknięty). Jeśli ktoś (ktokolwiek) pragnie to zmienić, proszę o pisanie tego tutaj lub zgłoszenie się do mnie na PW. Exclamation Exclamation Exclamation


Ostatnio zmieniony przez Rudzia dnia Pon 15:07, 22 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin