Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] [PO] Asasyn - Hitman Średniowiecza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kornel
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:46, 08 Lut 2008    Temat postu: [3.0] [PO] Asasyn - Hitman Średniowiecza

ASASYN – HITMAN ŚREDNIOWIECZA
[link widoczny dla zalogowanych]
Zabójcy – najlepsi z najlepszych. Ludzie, którzy oddają własne życie, aby misja się powiodła. Potrafią jednym pchnięciem zabić i robią to bez najmniejszych skrupułów. Od dzieciństwa przechodzą mordercze treningi, ale efekty są zaskakujące – to właśnie są asasyni
Przygody: Asasyni nie szukają przygód, raczej zabijają przeciwników ich wiary na zlecenie swojego mistrza. Są oczywiście wyjątki, oni podróżują i szukają zleceń w karczmach różnych miast.
Charakterystyka: Asasyni świetnie władają długim mieczem, potrafią także eliminować wrogów za pomocą noży do rzucania lub lekkiej kuszy. Są mistrzami kontrataku i ataku z zaskoczenia. Mają też wysuwany sztylet, który znajduje się na miejscu palca serdecznego lewej ręki. Jest on wysuwany i idealnie przystosowany do szybkiego eliminowania wrogów.
Charakter: Asasyni mają różne charaktery, od dobrego do złego, od praworządnego do chaotycznego. Charakter jest taki, jaki nakazuje bóstwo.
Religia: Nie ma bóstwa, które wyznają wszyscy asasyni.
Pochodzenie: Asasyni to najczęściej sieroty przygarnięte przez starszych zabójców. Jeśli asasyn ma syna, on zapewne też będzie zabójcą.
Rasy: Asasyn musi być szybki, niezwracający na siebie uwagi i zdeterminowany w zabijaniu. Krasnoludy, niziołki i gnomy z racji mniejszej szybkości odpadają, półork zwracałby na siebie zbyt dużą uwagę. Elfy zaś natury nie lubią uśmiercać, choć zdarzają się wyjątki. Najczęściej asasynami zostają ludzie lub półelfy, rzadziej elfy. Aby znaleźć gnoma, krasnoluda, niziołka lub półorka asasyna trzeba się naprawdę naszukać.
Inne klasy: Asasyni to najczęściej samotnicy, choć nie pogardzą zbrojną pomocą wojowników, leczniczymi zdolnościami kapłanów i czarami magów czy zaklinaczy. Dobrze rozumieją się z łotrzykami, bo oboje wolą atak z ukrycia.

Informacja o zasadach gry
Asasyni mają następujące statystyki:
Atrybuty: Duża siła przydatna jest w walce wręcz, zręczność jest potrzebna, bo asasyni używają tylko lekkich pancerzy. Większa budowa przedłuża życie zabójcy, a roztropność ułatwia testy nasłuchiwać, przeszukiwań, asasyn często to robi.
Charakter: każdy
Kość Wytrzymałości: k8

Umiejętności klasowe
Umiejętności asasyna (atrybut kluczowy dla każdej umiejętności) to: Ciche poruszanie (Zr), Blefowanie (Cha), Jeździectwo (Zr), Kradzież kieszonkowa (Zr), Otwieranie zamków (Zr), Pływanie (S), Przeszukiwanie (Int), Równowaga (Zr) Skakanie (S), Ukrywanie (Zr), Upadanie (Zr), Wspinaczka (S), Zastraszanie (Cha), Zauważanie (Rzt), Zbieranie informacji (Cha)



Poziom Atak Wytr. Refleks Wola Specjalne
1__________+1___________+0___+2___+0 Biegłość i zogniskowanie broni ukryte ostrze, Oburęczność, ukradkowy atak 1k6, zabójcze pchnięcie, atut premiowy
2__________+2___________+0___+3___+0
3__________+3___________+1___+3___+1 Biegłość i zogniskowanie broni długi miecz
4__________+4___________+1___+4___+1 ukradkowy atak 2k6, atut premiowy
5__________+5___________+1___+4___+1 Biegłość i zogniskowanie broni ręczna kusza
6_________+6/+1_________+2___+5___+2
7_________+7/+2_________+2___+5___+2 ukradkowy atak 3k6, Biegłość
8_________+8/+3_________+2___+6___+2 atut premiowy
9_________+9/+4_________+3___+6___+3
10_______+10/+5_________+3___+7___+3 ukradkowy atak 4k6
11______+11/+6/+1_______+3___+7___+3
12______+12/+7/+2_______+4___+8___+4 atut premiowy
13______+13/+8/+3_______+4___+8___+4 ukradkowy atak 5k6
14______+14/+9/+4_______+4___+9___+4
15______+15/+10/+5______+5___+9___+5
16_____+16/+11/+6/+1____+5___+10__+5 ukradkowy atak 6k6, atut premiowy,
17_____+17/+12/+7/+2____+5___+10__+5
18_____+18/+13/+8/+3____+6___+11__+6
19_____+19/+14/+9/+4____+6___+11__+6 ukradkowy atak 7k6
20_____+20/+15/+10/+5___+6___+12__+6 atut premiowy


Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe asasyna.
Biegłość w broni i pancerzu: Asasyn biegle używa wszystkich prostych i żołnierskich rodzajów broni, lekkich i średnich pancerzy, ale nie tarczach (chyba, że kawałek zbroi ochraniający rękę od nadgarstka do łokcia, którym można się bronić, jest uważany za tarczę)
Oburęczność: atut z PG str. 81 (prawy, górny róg) Chodzi o to, aby asasyn mógł walczyć ukrytym w lewej ręce ostrzem bez kar.
Ukradkowy atak: To samo, co u łotrzyka, tylko asasyn dostaje ten atut począwszy od 1 poz., co 3 następne(1,4,7,10,13,16,19 poziomie).
Zabójcze pchnięcie: Potężna umiejętność zabójców, dzięki której można zabić CZŁOWIEKA* jednym atakiem. Aby to zrobić trzeba wyrzucić z kolei 2 naturalne 20. Aby wykonać zabójcze pchnięcie trzeba być biegłym w broni, której się używa.
*chodzi o rasy wymienione w PG na str. 12-20, ew. podrasy.
Atut premiowy: Z listy atutów premiowych wojownika w PG na str. 51.


Zestaw początkowy asasyna człowieka
Pancerz: Pancerz asasyna +3KP, naramiennik / karwasz (jako puklerz) +1KP, kara za testu pancerza -2, szybkość 9m
Broń: Długi miecz (1k8, krytyk 19-20 / x2, 2kg, średni, cięte);
Ukryte ostrze (1k6, krytyk 18-20, 1/2 kg, mała, kłute);
Ręczna kusza (1k4, krytyk 19-20/x2, 9m, 1,5kg, kłute)
Wybór umiejętności: liczba umiejętności równa 5 + modyfikator z Intelektu.

Ekwipunek: Plecak z bukłakiem, racja podróżna na 1 dzień, zwijanie posłanie, worek, hubka i krzesiwo, zasobnik z 10 bełtami do kuszy.
Złoto: 2k6 sz.[img][/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:55, 08 Lut 2008    Temat postu:

Proszę o zmniejszenie ilustracji lub ograniczenie się do linka.

Cytat:
ASASYN – HITMAN ŚREDNIOWIECZA

Proponuję skasować tą drugą część z "Oficjalnej nazwy".

Cytat:
Charakter jest taki, jaki nakazuje bóstwo.

Jest to wiążące? Co jeżeli jest inny?

Umiejętności klasowe: Brakuje podania liczby rang (choć można wnioskować z dalszej części powinna się ta informacja pojawiać wcześniej).

Cytat:
Biegłość w broni i pancerzu: Asasyn biegle używa wszystkich prostych i żołnierskich rodzajów broni, lekkich i średnich pancerzy, ale nie tarczach (chyba, że kawałek zbroi ochraniający rękę od nadgarstka do łokcia, którym można się bronić, jest uważany za tarczę)

Jeżeli ma być szybki i się skradać nie powinien nosić średnich zbroi. Co do tarcz, to wyjaśnij o co Ci chodzi z tą uwagą w nawiasie, bo jest ona wg mnie niezrozumiała i nie profesjonalna.

Cytat:
Oburęczność: atut z PG str. 81 (prawy, górny róg) Chodzi o to, aby asasyn mógł walczyć ukrytym w lewej ręce ostrzem bez kar.

Opis zdolności analogicznej do atuty powinien się ograniczyć do stwierdzenia tego faktu, reszt informacji jest zbędna.
Jeżeli chodzi o atakowanie bez kar: Oburęczność zmniejszy je o dwa, lecz przy lekkiej broni w drugiej ręce wciąż będą wynosiły one -2/-6.

Cytat:
Pancerz asasyna +3KP, naramiennik / karwasz (jako puklerz) +1KP

W podręcznikach do D&D nie jest nic takiego opisane, więc powinieneś zrobić to przy opisie klasy.

Cytat:
Ukryte ostrze (1k6, krytyk 18-20, 1/2 kg, mała, kłute);
Ręczna kusza (1k4, krytyk 19-20/x2, 9m, 1,5kg, kłute)

Pierwsza broń w D&D nie występuje, w drugiej ta klasa nie zapewnia biegłości.

Ogółem zestaw początkowy nie jest najlepszy, brak atutów i informacji o zestawach początkowych dla innych ras.

Układ jest moim zdaniem profesjonalny, lecz część opisowa nie wygląda najlepiej i zawiera znaczne luki w treści. Powinieneś ją moim zdaniem przeredagować. PO prostu tak naprawdę wciąż nie widomo, jacy Ci asasyni są.

Klasę postaram się pod względem zbalansowania i zdolności ocenić po dopracowaniu.

Dodam jeszcze, że mógłbyś przeanalizować zmianę nazwy lub przeczytać coś o asasynach, choćby na Wikipedii. Oczywiście, może zostać jak jest, lecz nazwa słabo oddaje naturę klasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią 19:06, 08 Lut 2008    Temat postu:

Koniecznie zrób coś z częścią opisową, ponieważ niektóre zdania są po prostu nie po polsku. Przeczytaj całą część opisową, a poprawki same Ci się będą nasuwały.

Jeśli chodzi o atuty premiowe powinien je dostawać regularnie np. na co piątym poziomie (sam to ustal), byle nie tak chaotycznie.

Dopracuj te opisy, wtedy weźmiemy się za sprawdzanie pod względem zbalansowania Mr. Green .


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Czw 19:58, 09 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:38, 09 Lut 2008    Temat postu:

Kamulec napisał:
Klasę postaram się pod względem zbalansowania i zdolności ocenić po dopracowaniu.

Szajba napisał:
Dopracuj te opisy, wtedy weźmiemy się za sprawdzanie pod względem zbalansowania


Ja już się tym zajmę. Very HappyVery Happy

Porównując assasyna z wojownikiem widzimy, że assasyn:
- ma o 1 PW / poziom mniej
- traci 5 atutów premiowych
- nie ma biegłości w ciężkich pancerzach i tarczach
w zamian zyskuje:
- 2 punkty umiejętności / poziom
- 7k6 ukradkowego ataku
- atut oburęczność
- biegłość i zogniskowanie w ukrytym ostrzu, ręcznej kuszy i długim mieczu
- zabójcze pchnięcie

Mój werdykt - postać niezbalansowana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob 19:29, 09 Lut 2008    Temat postu:

Boski napisał:

Porównując assasyna z wojownikiem widzimy, że assasyn:
- ma o 1 PW / poziom mniej...


Tak gwoli ścisłości - nie 1 PW, lecz KW niższa o jeden stopień Very Happy .

Jeśli chodzi o zbalansowanie to trudno mi powiedzieć, ale jedno wiem na pewno - nie można tak po prostu porównywać wojownika z asasynem, ponieważ są jeszcze wymagania. Asasyn to w końcu klasa prestiżowa, zatem wiadomo, iż będzie zapewniać więcej premii, aniżeli klasa podstawowa.

P.S.: Kornel - nie zapomnij o tych opisach Mr. Green Mr. Green .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:35, 09 Lut 2008    Temat postu:

Cytat:
Asasyn to w końcu klasa prestiżowa

Szajba, to nie jest klasa prestiżowa, lecz podstawowa. Wystarczy spojrzeć na rozwinięcie powyżej 10 poziomu, istnienie zestawu początkowego i brak wymagań.

Cytat:
nie można tak po prostu porównywać wojownika z asasynem, ponieważ są jeszcze wymagania.
Cytat:
klasa prestiżowa, zatem wiadomo, iż będzie zapewniać więcej premii, aniżeli klasa podstawowa.

Klasa prestiżowa wcale nie musi być z założenia silniejsza. Nastąpić powinno to wyłącznie wtedy, gdy wymagania osłabiają postać, równoważąc zyski.

Ad. postu poniżej: Pomyłki rzeczą ludzką. Nic strasznego się nie stało Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 12:52, 10 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 12:49, 10 Lut 2008    Temat postu:

O jasna cholera, ale wtopa Shocked Confused . Kurczę no po prostu pomyliło mi się i cały czas mi się zdawało, że to klasa prestiżowa Confused . Skoro tak to mój poprzedni post po prostu nie ma sensu. No bo porównywanie z wojownikiem jest jak najbardziej na miejscu, ponieważ obie klasy są podstawowe.

Widać piętno najcięższego tygodnia w tym roku szkolnym (bo zeszły tydzień dla mnie właśnie taki był).

Przepraszam wszystkich, coś takiego się nie powtórzy.


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Nie 12:50, 10 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 14:37, 11 Lut 2008    Temat postu:

Ja bym to wykonał tak:

Asasyn
Asasyni to sekta religijna – odłamek wyznawców Nerulla. Czczą swego boga, jednakże oddają również cześć Starcowi z Gór – założycielowi sekty. Starzec z Gór to najprawdopodobniej elf, gdyż żyje sekta oddaje mu cześć przeszło 300 lat. Mają opinię płatnych zabójców – słusznie, choć niektórzy praworządni przedstawiciele tej klasy walczą głównie dla własnych idei. Niektórzy zwą ich hasziszijja od haszyszu - substancji wynalezionej przez samego Starca. Jest to przetwór jakiejś znanej tylko jemu substancji. Asasyni używają go żeby poprawić swoje zdolności w walce, ponadto dzięki niemu nie czują bólu zadawanego przez bronie zadające obrażenia fizyczne. Znani są również z tego, że potrafią zabić swoją ofiarę nawet najlepiej strzeżoną tak, że będzie to wyglądało na zwyczajny wypadek. Stosują nowe technologie wynajdywane przez nich samych. Wbrew powszechnej opinii, do asasynów czasami dołączają kobiety.
Przygody: Asasyni którzy nie walczą dla własnych idei szukają głównie złota, możliwości sprawdzenia się w walce – trenują ją bardzo ostro, ponieważ czasami zdarza się, że zostaną wykryci – muszą dobrze walczyć wręcz. Przeważnie jednak znajdują się w cieniu innych klas.
Charakterystyka: Asasyni są doskonale wyszkoleni w walce wręcz. Bardzo rzadko używają większych broni (chyba, że akurat trafi im się pod rękę). Uwielbiają używać różnych egzotycznych broni jak wakizashi, katany (lecz tylko do walki otwartej), dmuchawki. Często pokrywają swoje oręża truciznami. A z tymi obchodzą się znakomicie. Asasyni praktycznie nigdy nie dadzą się złapać żywcem podczas wykonania misji. Zawsze maja między zębami lub gdzieś pod ręką jakąś truciznę, którą zażywają gdy nie ma już szans na ucieczkę. Jeśli ktoś wynajmie asasyna może być pewny jego lojalności. W całej historii sekty było tylko kilka przypadków nie dochowania przyrzeczonej tajemnicy, lub zdradzenia zleceniodawcy. Ci znikali kilka tygodni po tych wydarzeniach lub znajdowano ich ciała. Tak członkowie tej samej klasy karzą tych, którzy są niegodni tej profesji.
Charakter: Asasyni podążają za swoimi ideami (zupełnie w przeciwieństwie do łotrzyków). Muszą przestrzegać reguł swojej sekty. Tylko postać praworządna możze temu sprostać.
Religia: Prawie wszyscy czczą boga śmierci – Nerulla. Jednakże mogą zdarzyć się wyjątki. Wśród nich najpowszechniejsze bóstwa to Wee Jas lub Hextor.
Pochodzenie: Pierwsi asasyni byli ochotnikami. Przystali do Starca ponieważ zgadzali się z jego ideami. Inni to dzieci tych pierwszych lub nowi ochotnicy, którzy zdarzają się jednak niezmiernie rzadko. Asasyni od dziecka są szkoleni w swoim rzemiośle. Gdy już osiągną co najmniej dobry poziom zaawansowania, ruszają poszukiwać przygód, misji oraz skarbów. Czasami zdarza się, że osiedlają się w jakimś miejscu lecz głównie podróżują w nieustannym poszukiwaniu tego co dla nich najważniejsze. Nie boją się śmierci, pragną umrzeć podczas misji.
Rasy: Asasyn nie może wyróżniać się z tłumu i musi być przebiegły, szybki sprytny. Gnomy, krasnoludy lub niziołki o charakterze praworządnym i odpowiednich predyspozycjach mogą zostać asasynami lecz zdarza się to rzadko. Większość to ludzie, półelfy lub elfy o złym charakterze.
Inne klasy: Asasyni wolą pozostawać w cieniu innych profesji i stamtąd im pomagać. Dobrze współpracują z jakimikolwiek magami oraz wojownikami. Nie ufają łotrzykom, barbarzyńcom. Ich praworządne serca czują pewne zrozumienie dla paladynów i mnichów, ci jednak nie przepadają za asasyni - głównie tymi złymi.

Informacja o zasadach gry
Atrybuty: Do walki wręcz potrzeba im siły i zręczności - aby zwiększała KP. Przyda im się też wysoka charyzma - do np. takich testów jak Blefowanie czy Dyplomacja, których używają bardzo często.
Charyzma jest u nich w większości wysoka.
Charakter: Praworządny neutralny lub praworządny zły
KW: k6

Umiejętności klasowe
Alchemia(Int), Blefowanie (Cha), Ciche poruszanie się (Zr), Dyplomacja (Cha), Fałszerstwo (Int), Kradzież kieszonkowa (Int), Leczenie (Rzt), Nasłuchiwanie (Rzt), Otwieranie zamków (Zr), Półsłówka (Rzt), Równowaga (Zr), Skakanie (S), Stosowanie liny (Zr), Ukrywanie (Zr), Upadanie (Zr), Wspinaczka (S), Wyczucie pobudek (Rzt), Wyzwalanie się (Zr), Zastraszanie(Cha), Zauważanie (Rzt), Zbieranie informacji (Cha).
Punkty umiejętności: 6+mod. z Int (x4 na pierwszym poziomie)

Poziom Bazowy atak Wytr. Ref. Wola Specjalne
1 +1 0 +2 0 Ukradkowy atak+1k6, Stosowanie trucizn
2 +2 +1 +3 +1 Nieświadomy unik (premia ze Zr do KP)
3 +3 +1 +3 +1
4 +4 +2 +3 +1 +1 do RO przeciw truciznom
5 +5 +2 +4 +2 Ukradkowy atak+2k6
6 +6/+1 +2 +4 +2 Przyzwyczajenie do haszyszu (brak efektów ubocznych)
7 +7/+2 +3 +4 +2 +1 do RO przeciw pułapkom
8 +8/+3 +3 +5 +3 Uchylanie
9 +9/+4 +3 +5 +3 Nieświadomy unik (nie można zajść go z flanki)
10 +10/+5 +4 +5 +3 Ukradkowy atak+3k6, +2 do RO przeciw truciznom
11 +11/+6/+1 +4 +6 +4
12 +12/+7/+2 +4 +6 +4 Świadomość (50% szansy na zauważenie niewidzialnego)
13 +13/+8/+3 +5 +7 +4 +2 do RO przeciw pułapkom
14 +14/+9/+4 +5 +7 +5
15 +15/+10/+5 +5 +8 +5 Ukradkowy atak+4k6
16 +16/+11/+6/+1 +6 +8 +5 +3 do RO przeciw truciznom
17 +17/+12/+7/+2 +6 +9 +6
18 +18/+13/+8/+3 +6 +9 +6
19 +19/+14/+9/+4 +7 +10 +6 +3 do RO przeciw pułapkom
20 +20/+15/+10/+5 +7 +10 +6 Ukradkowy atak+5k6, Świadomość (75% szansy na zauważenie niewidzialnego)


Właściwości klasowe
Biegłość w broni i pancerzu: Asasyni są wyszkoleni we władaniu bronią żołnierską i prostą. Umieją nosić na początku tylko lekki pancerz.
Ukradkowy atak: Jak u łotrzyka (ale co 5.poziomów)
Stosowanie trucizn: Gdy asasyn nakłada truciznę na broń nie ryzykuje zakażenia (podobnie w przypadku testu ataku o wartości 1).
Nieświadomy unik: Jak u łotrzyka
Zwiększony rzut obronny: Na 4. poziomie asasyn zyskuje premię do RO przeciwko truciznom (następne premie co 6 poziomów), na 7. poziomie premię do RO przeciwko pułapkom (następne premie co 6 poziomów).
Świadomość: Od 12. poziomu, gdy istota niewidzialna znajduje się 6m od asasyna, niech MP wykona skrycie rzut k%. Wynik powyżej 51 oznacza, że asasyn czuje istotę niewidzialną (lecz nie wie gdzie jest). Analogicznie na 20. poziomie rzuć k%, z szansą powodzenia 25+.


Jeśli klasa jest nieco niezrównoważona proszę, powiedzcie mi ot tym. Starałem się poprawić klasę odnoście do postu kornela wzbogacony o wasze uwagi. Nie wiem czy mi się udało, więc czekam na opinię. Będę wdzięczny za wskazanie błędów. Możę trochę przesadziłem ze świadomością

@down
Fakt, długo to ja nie prowadzę. Asasyna będzie trudno wyszczególnić, gdyż klas podstawowych jest dużo i są odpowiednio zróżnicowane.
Dziękuję za uwagi, poprawiłem co nieco. Co do RO na trucizny będę się upierał, żeby zsotało to jako rzut obronny.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Wto 9:18, 12 Lut 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:30, 11 Lut 2008    Temat postu:

Witam na forum!

Razem z kornelem napisaliście całkiem ciekawą pracę. Mam nadzieję, że kornel nie będzie miał Ci tego za złe (z założenia, jeżeli wykorzystuje się czyjś pomysł, należy uzyskać jego zgodę, w przeciwnym razie poprawianie polega na podawaniu uwag, takich jak te zawarte w dalszej części mej wypowiedzi).

Cytat:
trenują ją bardzo ostro

Cytat:
znajdują się w cieniu innych klas

Te zwroty moim zdaniem przydałoby się zmienić. Pierwszy jest bardzo potoczny, drugi zaś jest związkiem frazeologicznym, wypaczającym sens zdania.

Opis charakteru jest trochę zagmatwany.

Moim zdaniem brakuje podania celów sekty, zależności asasynów od niej, oraz przyświecającej im "idei", za którą podążają.

Cytat:
Tolerują paladynów, a nawet ich lubią ponieważ Ci poświęcają się dla swoich idei co jest dobre z punktu widzenia asasayna. Natomiast sami paladyni współpracują z nimi dla osiągnięcia swojego celu.
Moim zdaniem to również przydałoby się nieco przeredagować stylistycznie oraz mocniej podkreślić, że paladyni z natury rzeczy częściej są przeciwnikami, niż sojusznikami asasynów.

Cytat:
Asasyn nie może wyróżniać się z tłumu i musi być przebiegły, szybki sprytny. Zdarza się również, że przedstawiciele tej klasy sami się wyróżniają
Wiadomo, o co Ci chodzi, ale zestawienie brzmi absurdalnie.

Cytat:
Mają przeciętne wartości roztropności oraz budowy, są natomiast inteligentni. Charyzma jest u nich w większości wysoka.

W tym miejscu jest w opisie klasy odnotowane, co powinno się mieć wysokie, wraz z uzasadnieniem, nie co zwykle się ma.

Cytat:
Biegłość w broni i pancerzu: Asasyni są wyszkoleni we władaniu bronią żołnierską i prostą (do średniego rozmiaru). Nie noszą głównie żadnej zbroi. Mogą się nauczyć tego poprzez atut ale tylko lekkiej.

Do średniego rozmiaru lepiej byłoby wkomponować w tekst (zresztą jest niejasne, do czego się odnosi). Sformułowanie "Nie noszą głównie żadnej zbroi." jest nie profesjonalne (zarówno stylistycznie, jak i mechanicznie). Powinno być mniej więcej tak: "Nie zyskuje biegłości w jakichkolwiek pancerzach, bądź tarczach". Możesz popatrzeć, jak jest w opisie łotrzyka.
Cytat:
Mogą się nauczyć tego poprzez atut ale tylko lekkiej.

Takie ograniczenia mogą być w grach komputerowych, ale nie w D&D. Postać może nauczyć się stosować dowolną broń, zbroję lub tarczę, stosując tą zdolność może jednak tracić pewne zdolności, zapewniane przez klasę (czy to na czas noszenia (np. łotrzyk, któremu zbroja krępuje ruchy), czy na dłużej (np. druid, który łamie etos, stosując zakazaną broń).
Cytat:
Ukradkowy atak: Jak u łotrzyka
Brakuje uwagi, iż dobywa w innym tempie.
Zamiast "Zwiększony rzut obronny" proponuję zastosować nazwę "odporność na trucizny" (tylko nie niewrażliwość!).

Bazowa premia do ataku jest źle rozpisana. Są trzy opcje poprawne, wartości zawsze w dół zaokrąglane:
- skupiający się na walce (np. wojownik, tropiciel) +1/poziom
- nieraz walczący (np. druid, łotrzyk) +0.75/poziom
- unikający fizycznej walki (np. czarodziej, zaklinacz) +0.5/poziom

Świadomość: Proponuję jakieś testy, zamiast szansy procentowej. Można też rozważyć (choć moc ta będzie bez wątpienia bardzo silna) ślepowidzenia, takie, jak mają np. grimlokowie, ale o zasięgu 1,5m.


Klasa, którą przedstawiłeś (zresztą tak samo, jak klasa kornela) jest minimalnie zmienioną wersją łotrzyka. Moim zdaniem moce są bezładnie porozrzucane i nie dostatecznie oddają naturę asasyna.
W chwili obecnej mam odczucie, że jest ponad to trochę za słaba.

Z błędów, jakie popełniłeś sądzę, że nie prowadzisz jeszcze zbyt długo (przynajmniej jeszcze nie znasz na pamięć Podręcznika Gracza Very Happy ). Sądzę jednak, że jest szansa na przebudowę tej klasy w dobrym kierunku i zwieńczenie trudów w postaci grywanej klasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 20:52, 07 Lip 2008    Temat postu:

Jeżeli nikt nie będzie miał mi tego za złe, to opracuję własną wersję tej klasy w oparciu o to, co zostało zawarte w tym temacie. Tzn. zrobię to tak czy inaczej, ale w zależności od zgody Kornela opublikuję to lub nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eiravel Lyaral
Gość





PostWysłany: Wto 10:23, 08 Lip 2008    Temat postu:

Moim zdaniem jest nieoficjalny podręcznik Assasin's Handbook , który znacznie lepiej opisuje zabójcę, to co tu widze jest tylko kopią stworzoną opd wpływem gry Assasin's Creed
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin