Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Kontrczarowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:26, 10 Mar 2009    Temat postu: [3.0; 3.5] Kontrczarowanie

Temat może być wykorzystany w bardziej ogólnym kontekście.

Wg zasad kontrczarowac można wyłącznie wtedy, gdy cel jest w zasięgu. Pytanie brzmi - jaki cel?

Czy za cel należy uznać miejsce, gdzie kula ognia jest wycentrowana, czy rzucającego ją? Jak jest z rozproszeniem magii, liczy się zasięg rozproszenia?

Czy istnieją zasady, których istnienie przeoczyłem, czy czarów o zasięgu osobistym nie da się kontrczarować analogicznym zasięgiem?

Dodam, że sprawdziłem zarówno polską, jak i angielską wersję w obu edycjach, a ujednoznacznienia nie znalazłem.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 14:32, 24 Cze 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 18:50, 10 Mar 2009    Temat postu:

Nie mam przy sobie podrecznikow, wiec moge tylko pisac tak jak nakazuje mi logika, bez cytatow z podrecznikow i tak dalej. Ale wydaje mi sie, ze ten enigmatyczny "cel" to postac rzucajaca czar, w koncu trzeba przewidziec jej ruchy i tak dalej, prawda? Po za tym moim zdaniem, cale to kontrczarowanie jest troszke skomplikowane. Z tego co pamietam, mozna tylko kontrczarowac przy pomocy tego samego czaru, prawda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 19:30, 10 Mar 2009    Temat postu:

Tak jak napisał Inmemorial, celem w tym wypadku jest postać rzucająca czar. Jest celem, gdyż to w nią kierujemy czar, którym mamy skontrować rzucane przez nią zaklęcie. Bo (o ile Cię dobrze zrozumiałem) skąd mielibyśmy wiedzieć, gdzie nasz wróg rzuci czar? Uniemożliwiło by to skontrowanie tego czaru.

Zasięg działania czaru oczywiście się liczy. W końcu nie rzucimy czaru z zasięgiem "bliski" na cel, który jest poza zasięgiem czaru. Jednak należy pamiętać o tym, że musimy mieć możliwość widzenia komponentów somatycznych używanych przy rzuceniu czaru oraz usłyszenia komponentów werbalnych. W przeciwnym razie test czarostwa jest trudniejszy.

Co do kwestii czarów o zasięgu osobistym, to trudno skontrować np. zbroję maga - zbroją maga. Bo obydwa czary rzucamy na siebie. W takich sytuacjach możemy użyć wyłącznie rozproszenia magii w teście kontrczarowania. Takich zasad także nie widziałem, ale przeanalizowałem tą sprawę na logikę.

Do Inmemoriala: Możemy kontrczarować także przy użyciu rozproszenia magii - jednak taka opcja daje mniejszą szansę na powodzenie. Przy użyciu pewnego atutu (chyba z "Księgi i Krwi"), czarodziej może kontrować czary innym zaklęciem z tej samej szkoły, pod warunkiem, że są to czary z tego samego poziomu. Jest także inna opcja - można kontrczarować czary które działają przeciwnie (np. przyspieszenie - spowolnienie).


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Wto 19:55, 10 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 3:24, 11 Mar 2009    Temat postu:

Wszystko prawda, ale tak na prawde czy kontrczarowanie jest az tak dobre, zeby marnowac na to ture? Nie skontrujemy na przyklad krzywdy, albo podobnego zaklecia. A przy takiej kuli ognia... czarodziej ktory moze zostac trafiony na pewno ma jakis czar ochronny, wojownik moze latwo przyjac to na siebie, lotrzyk uniknie. Na pewno wiecie o co mi chodzi. Chyba, ze na przyklad jest to kontrczar ktory ma uratowac okret, albo niewinnych ludzi na drodze czaru. Ale musze powiedziec szczerze, ze kontrczarowanie to wedlug mnie strata czasu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 14:34, 11 Mar 2009    Temat postu:

Krzywdę możemy skontrować, ale rozproszeniem magii.

Według mnie kontrczarowanie nie jest stratą czasu. Wyobraź sobie sytuacje, w której drużyna leje się z jakimś potężnym czarodziejem. Wiedzą, że ma on dostęp do takich czarów jak palec śmierci czy dezintegracja. W pojedynku z takim magiem najlepiej kontrczarować, bo jak już rzuci jakiś czar, to może zrobić z drużyny papkę Very Happy. Osobiście wolałbym kontrczarowac, niż mieć nadzieję, że ktoś przeżyje dezintegrację.

Jest jeszcze inna sztuczka. Jeżeli masz odpowiednio wysoki poziom i taki atut jak przyspieszenie czaru, to można zrobić z postaci czarującej niezłego maga bitewnego. Bo nie dość, że blokuje czar przeciwnika, to jeszcze mu np. przyspieszone magiczne pociski wyrzuci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:15, 12 Mar 2009    Temat postu:

Zasadniczo kontrczarowanie nabiera znaczenia dopiero po wzięciu sprawniejszego i automatycznego kontrczarowania. Dzięki temu w każdym momencie możemy odeprzeć wrogie zaklęcie, samemu nie tracąc akcji (po prostu najbliższa akcja zostaje uznana za zużytą).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 16:28, 25 Gru 2011
PRZENIESIONY
Nie 23:48, 01 Sty 2012    Temat postu: [3.0] Kontrczarowanie i takie tam

Witam,
otóż mam kilka koncepcji/pytań dotyczących powstrzymywania innego czarującego przed rzucaniem na nas czarów.

Jak kontrczarowanie działa wszyscy wiemy, przygotowana akcja i teraz albo test czarostwa + taki sam czar (inny przeciwny np. spowolnienie/przyspieszenie), albo rozproszenie magii...

1. Czy mogę kontrczarować rozproszeniem magii czar którego efekt normalnie jest niepodatny na zwykłe rozpraszanie, np. geas? Jeśli tak, to gdzie znaleźć reguły o tym mówiące?

2. Przygotowałem akcje kontrczarowania. Kiedy muszę podjąć decyzję odnośnie sposobu wykonania tej akcji (test+czar/rozproszenie magii), czy deklaruje to w momencie przygotowywania akcji czy dopiero po teście czarostwa/w momencie kiedy przeciwnik zaczyna rzucać czar? Jeśli 1 opcja to dlaczego? W zasadzie decyzję jaki czar rzucę w ramach kontrczarowania podejmuję po wykonaniu testu czarostwa, więc dlaczego nie zdecydować się wtedy na rozproszenie magii?

W zasadzie kontynuacja poprzedniego...
3. Oczywiście można przygotować akcje "że jak on zacznie rzucać czar to rzucam w niego kulę ognia", pytanie, czy w momencie kiedy przygotowałem standardowe kontrczarowanie i w momencie "po teście czarostwa" zamiast normalnie kontrczarować mogę zdecydować się rzucić w przeciwnika jakiś czar tak aby zadać mu obrażenia?

4. Powiedzmy że posiadam atut automatyczne kontrczarowanie i jestem do tego przyspieszony. Czy mogę w normalnej dostępnej mi akcji przygotować akcję kontrczarowania i do tego skorzystać z możliwości dawanym mi przez atut co da mi w rundzie 2 akcje kontrczarowania? Na przykład jestem ostatni w inicjatywie i przyspieszony (dodatkowa cząstkowa), więc dopóki nie ma mojej inicjatywy i ktoś zacznie rzucać czar to go kontrczaruje z atutu a potem przygotowuje normalnie akcję na kontrczarowanie konkretnego wroga. Widzicie jakieś przeciwwskazania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:51, 01 Sty 2012
PRZENIESIONY
Nie 23:48, 01 Sty 2012    Temat postu:

1. Nie ma na to specjalnych reguł. Kontrczarujesz zaklęcie, a nie efekt.
4. Jedna przygotowana akcja na rundę. Nie możesz przygotować dodatkowych rzeczy, nawet akcji darmowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 9:14, 10 Sty 2012    Temat postu:

co do pkt. 4:

powiedzmy że sytuacja wygląda tak:

jestem ja i 2 przeciwników, wszystko magowie, ja posiadam atut automatyczne kontrczarowanie i jestem pod wpływem czaru przyspieszenie. zaznaczę jeszcze że dotyczy do reguł 3.0, gdzie przyspieszenie daje dodatkową akcje cząstkową.

powiedzmy że inicjatywa jest tak: mag1, ja, mag2.

mag1: rzuca we mnie kulę ognia, mam automatyczne kontrczarowanie, więc próbuje go zablokować wykorzystując 1 z akcji które są mi dostępne w rundzie
ja: mam już wykorzystaną 1 akcję cząstkową (bo tyle w sumie zajmuje kontrczarowanie 1 maga), więc w pozostałej mi cząstkowej przygotowuje kontrczar na 2 maga
mag2: rzuca we mnie powiedzmy kolejną kulę ognia, ale że mam akcje przygotowaną, to go próbuję blokować

co do tematu ogólniej:

jak u was w drużynie najczęściej wyglądają starcia z innymi magami, kontrczarujecie, czy po prostu obijacie się na wzajem najlepszymi czarami w konwencji "kto szybciej zabije przeciwnika"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lagnar
Użytkownik


Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:37, 10 Sty 2012    Temat postu:

Z reguły to magów się boimy =p Bo jeśli nie jesteśmy w stanie zabić ich w 2 rundy to znaczy, że to oni mogą nas zabić. Najczęściej sytuacja wygląda jak pojedynek rewolwerowców- kto pierwszy rzuci palec śmierci. Wojownicy w walce z magami na niewiele się zdają. Ostatnio gram też postacią kontrczarującą (3.0) i muszę przyznać, że zabawa może i nawet jest ale to strata atutów i czasów. Dobrze wiem, że jeśli jesteś w stanie komuś wykontrować czar (najlepiej to widać na rozproszeniu magii) to znaczy, że jest on tak słabym magiem, że nie warto tego robić. Jeśli ktoś rzuca czary warte skontrowania to znaczy, że ma za wysoki poziom aby cokolwiek mu skontrować. Sprawniejsze kontrczarowanie nie przydaje się nigdy (zawsze lepiej rzucić coś samemu) a sytuacja gdy akurat rzuci jakiś 7-8 poziomowy czar dokładnie taki jak ty masz w slocie jest bardzo rzadka. Ogólnie polecam kontrczarowanie jeśli chcesz swojego maga osłabić by nie dominował drużyny. Ja także wziąłem prestiżówkę wirtuoz dla mojego zaklinacza (za pomocą atutu kosmopolityzm) więc jest bardzo osłabiony i tylko trochę lepszy niż reszta drużyny razem wzięta =p

A i jeszcze jedno- bez dodatkowej akcji z przyspieszenia (3.5) która pozwalałaby po kontrze z automatycznego kontrczarowania jeszcze w swojej turze coś zrobić kontrczarowanie już w ogóle nie ma sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 12:00, 11 Lut 2012    Temat postu:

Cytat:
W zasadzie kontynuacja poprzedniego...
3. Oczywiście można przygotować akcje "że jak on zacznie rzucać czar to rzucam w niego kulę ognia", pytanie, czy w momencie kiedy przygotowałem standardowe kontrczarowanie i w momencie "po teście czarostwa" zamiast normalnie kontrczarować mogę zdecydować się rzucić w przeciwnika jakiś czar tak aby zadać mu obrażenia?


A co myślicie o tej koncepcji, można tak to zrobić, czy są jakieś zasady które tego zabraniają?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin