Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Magiczna poruszanie kogoś, a ruch poruszanego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:21, 20 Paź 2008    Temat postu: [3.0; 3.5] Magiczna poruszanie kogoś, a ruch poruszanego

Jak wg was to jest? Jakie są możliwości poruszania się pod wpływem zaklęć przemieszczających kogoś? Rozważmy przykład ofiary telekinezy. Czy może się poruszać w powietrzu? Czy może się poruszać, jeżeli coś, czego się może złapać, po czym może iść, jest w pobliżu? Czy może jakieś dodatkowe rzuty obronne?

Temat zakładam w celu uzyskiwania odpowiedzi na te i podobne pytania, wyczerpania tematu. Proszę zarówno o powoływanie się na treści, zasady i przykłady podręcznikowe, jak i własne pomysły, choć w obu wypadkach wnioskuję o jasne rozgraniczenie zasad oficjalnych od zasad domowych.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 14:59, 21 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymkowiak
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:09, 20 Paź 2008    Temat postu:

ZASADA DOMOWA

Podtrzymująca moc: Postać pod wpływem podtrzymującej mocy nie może iść/ lecieć/ płynąć (niepotrzebne skreślić), bo jest poruszana mocą czarującego. Może się czegoś złapać i przytrzymać. Wtedy robię test sporny 1k20 + modyfikator z S, Zr lub odpowiednej umiejętności(zależy od sytuacji) vs. 1k20 + modyfikator z Bd (Koncentracja)+ 1/2 poz. czarującego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:26, 22 Paź 2008    Temat postu:

Myślę, że postać pod wpływem tego zaklęcia, aby się poruszyć musiałaby wykonać sporny test siły przeciwko testowi intelektu lub charyzmy. Wyższy wynik pozwoliłby na poruszanie w danej rundzie z połową szybkości. Nie może także biec, ani szarżować. Wszelkie inne akcje są nadal normalnie dostępne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
senoth
Początkujący


Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:51, 22 Paź 2008    Temat postu:

Wg mnie jest tak, że taka postac nie może w ogóle się poruszac. Bo niby jak? Nogami szura o powietrze?;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:10, 24 Paź 2008    Temat postu:

Senoth, chciałbym zwrócić uwagę na
Kamulec napisał:
Czy może się poruszać, jeżeli coś, czego się może złapać, po czym może iść, jest w pobliżu?


Według mnie nie powinno być możliwości złapania się czegoś. Ofierze i tak przysługuje rzut obronny (w przypadku telekinezy). Uzasadnię to tak, że możemy sterować każdym członem danego stworzenia (choć niekoniecznie zręcznie). Na poparcie tego w podręczniku jest napisane, że można wiazać sznur.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:33, 24 Paź 2008    Temat postu:

Deemer napisał:
Uzasadnię to tak, że możemy sterować każdym członem danego stworzenia (choć niekoniecznie zręcznie). Na poparcie tego w podręczniku jest napisane, że można wiazać sznur.


Wobec tego zgodnie z tą zasadą ofiara powinna otrzymywać kary do wszystkich możliwych testów. Przy opisie telekinezy nie ma o tym żadnej wzmianki.

Pozwolę sobie zacytować jedną z możliwości telekinezy w D&D 3.5:
PG 3.5 str. 275 napisał:

Manewr bojowy: Raz na rundę możesz wykorzystać telekinezę, by wykonać szarżę byka, dokonać rozbrojenia lub przewrócenia albo też przeprowadzić zwarcie (włącznie z przyszpileniem). Wszelkie próby rozgrywasz normalnie, ale nie prowokujesz ataków okazyjnych, bazowa premia do ataku odpowiada twojemu poziomowi czarującemu (w przypadku rozbrojenia i zwarcia), zamiast modyfikatora z Siły czy Zręczności korzystasz z modyfikatora z Intelektu lub Charyzmy, a nieudana próba nie pozwala ofierze zareagować (co ma miejsce, przy zwykłym przewracaniu i rozbrajaniu). W przypadku tego rodzaju czynności podmiot zaklęcia nie ma prawa do rzutu obronnego, ale normalnie korzysta z odporności na czaru. W tej wersji telekineza funkcjonuje przez 1 rundę na poziom czarującego, ale kończy działanie, gdy przestaniesz się koncentrować.


Na tej podstawie zaproponowałem sporne testy (poziom + S / Zr przeciwko poziomowi + Int / Cha). Wydaje mi się to zbalansowanym rozwiązaniem tego problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:44, 25 Paź 2008    Temat postu:

Z tego wychodzi na to, że w 3.5 zamiast RO na wole przysługuje sporny test opisany przez Ciebie. Chyba, że w podręczniku do 3.5 jest inny fragment mówiący o rzucie obronnym
Spór nie ma sensu, bo w obu edycjach jest inaczej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 14:51, 25 Paź 2008    Temat postu:

W obu edycjach mamy do czynienia z RO jeśli chcemy się oprzeć działaniu długiej wielorundowej telekinezy, a także jeśli chcemy uniknąć silnego wybuchu. Manewr bojowy jest dodatkiem 3.5 i rzeczywiście przeciwko tej mocy nie przysługuje RO, a jedynie OC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:50, 31 Paź 2008    Temat postu:

Cała dyskusja dotyczy, mającego taki sam opis w obu edycjach, fragmentu:
SRD 3.5 napisał:
Podtrzymująca moc: W tym wypadku możesz poruszać przedmiotem o wadze nieprzekraczającej 12,5 kilograma na poziom czarującego (maksymalnie 187,5 kilograma na 15. poziomie) z szybkością 6 metrów na rundę. Istota, w której posiadaniu znajduje się przedmiot będący celem tego czaru, może zanegować zaklęcie, wykonując udany rzut obronny na Wolę lub skutecznie wykorzystując swą odporność na czary.
W tej wersji zaklęcie funkcjonuje przez 1 rundę na poziom czarującego, ale kończy działanie, gdy przestajesz się koncentrować. Przedmiot możesz przemieszczać w pionie i w poziomie lub w obu tych kierunkach. Nie ma on jednakże prawa opuścić twojego zasięgu – wówczas zaklęcie przestaje działać. Jeśli z jakiegoś powodu przestaniesz się koncentrować, obiekt spadnie lub się zatrzyma.
Możesz telekinetycznie operować przedmiotem tak, jakbyś używał do tego jednej ręki. Masz zatem prawo, na przykład, pociągnąć za linę, pchnąć dźwignię, przekręcić klucz, obrócić przedmiot i tak dalej – pod warunkiem, że potrzebna do danej czynności siła nie wykracza poza ograniczenie wagowe. Możesz nawet rozwiązać proste węzły, choć takie delikatne czynności wymagają czasem testów Intelektu.


Jak na razie jestem skłonny uważać, że postać może oponować fizycznie wtedy, jeżeli ma się o co zaprzeć lub czego trzymać, choć mam wątpliwości, jak to rozwiązać, szczególnie w przypadku lotu, gdzie nie potrzeba oparcia, by się przemieszczać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin