Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Jak działa zaklęcie stworzenie nieumarłego?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gemellus
Nowicjusz


Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:19, 17 Gru 2009    Temat postu: [3.0] Jak działa zaklęcie stworzenie nieumarłego?

Opis zaklęcia znam, ale nie rozumiem jak 6 poziomowe zaklęcie kapłana może przywoływać istotę o SW 1... Dla postaci na 11 lvl to żadna pomoc. Byłbym wdzieczny za objasnienie mi działania tego zaklęcia. Czy te stworzone ghoule, cienie i inne upiory wzmacnia się jakimś schematem? Jeśli tak to jakim?

Witam wszystkich forumowiczów.


Ostatnio zmieniony przez Gemellus dnia Czw 18:09, 17 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Czw 16:44, 17 Gru 2009    Temat postu:

Przyzwanych stworów nie wzmacnia się żadnym schematem, z tego co wiem. Ale zauważ, że jeśli stworzysz, na przykład, czterdzieści takich szkielecików czy innych ghuli, to jest już znaczna pomoc. Wszak to zaklęcie może jednorazowym rzuceniem ożywić 2xpoziom czarującego, a łącznie można kontrolować 4xpoziom czarującego KW nieumarłych. A to już znaczna pomoc.

Ostatnio zmieniony przez Mish dnia Czw 16:44, 17 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 16:51, 17 Gru 2009    Temat postu:

Nie wiem jak w 3.5, ale w 3.0 mozna kontrolować jedynie 2xKW, a nie 4.
Poza tym zgadzam się ze wszystkim:)

________________________________________
Wersy były 3, ale jeden kontrowersyjny zniknął za moją sprawą.
WP Kamulec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gemellus
Nowicjusz


Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:35, 17 Gru 2009    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi. :)

@ Arvelus W 3.0 zły kapłan może kontrolować do 4*poziom KW nieumarłych. Czarodziej/czarownik 2*poziom KW. PG; Ożywienie umarłego; str 214: "(...)Niezależnie ile razy rzucasz ten czar nie możesz jednocześnie kontrolować więcej niż 2KW na poziom(...);(...)Jeśli jesteś kapłanem, każdy nieumarły, któremu mógłbyś rozkazywać z racji wypływającej z wiary mocy rozkazywania lub karcenia nieumarłych, nie liczy się do sumy KW(...)"

Mam jeszcze jedno pytanie - jak zrobie sobie szkielet z ciała wojownika 4 poziomu to bede mógł mu założyć zbroję płytową i dać broń żołnierską?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:10, 17 Gru 2009    Temat postu:

PG 3.0 Strona 140 - kapłan może kontrolować tyle KW nieumarłych, ile wynosi jego poziom. Ponieważ kapłan nie ma automatycznie kontroli nad nieumarłymi powstałymi za sprawą stworzenia nieumarłego może kontrolować 1 KW/poziom.
Niezależnie od tego może mieć pod swą komendą 2 KW szkieletów/zombie stworzonych ożywieniem umarłego. Łącznie 3 KW/poziom.

Cytat:
Mam jeszcze jedno pytanie - jak zrobie sobie szkielet z ciała wojownika 4 poziomu to bede mógł mu założyć zbroję płytową i dać broń żołnierską?

Z wyjątkiem szablonów [licz, wampir, zjawa] i ew. przypadków, gdzie napisano inaczej (przy szkieletach i zombie nie napisano) zdolności nieumarłego nie zależą od poziomów postaci bazowej. Szkielet wojownika na 20 ma taką samą biegłość w broni i pancerzu, co szkielet plebejusza na 1., czyli żadną.

Możesz mu wetknąć w łapę broń, dać tarczę i pancerz. Ze zbroją moim zdaniem kłopotu nie ma, natomiast MP powinien sam ustalić, czy szkielet będzie zasłaniać się tarczą, czy nie puści trzymanych przedmiotów by atakować pazurami, czy zaatakuje włócznią jak maczugą i czy będzie potrafił strzelać z łuku.
Oczywiście w każdym z tych wypadków szkielet (zombie) ponosi wszelkie kary wynikające z braku biegłości.

_________________
Odnośnie wykorzystania nieumarłych - skuteczność zależy od pomysłowości. Szkielety i zombie można wykorzystać do zatarasowania przejścia (ustawić 1-3 w drzwiach, więcej nie ma sensu, bo to i tak jedna kula ognia), przeznaczyć do ochrony czegoś przed zwyczajnym złodziejem, czy byle bandytą, wysłać jako posłańców, wykorzystywać do wykonywania prostych prac fizycznych (mogą pracować bez sekundy przerwy przez całą wieczność), zastosować do odciągnięcia uwagi wroga i wykorzystywać jako "wyzwalacze", co może nieść znaczne oszczędności (np. jeżeli ktoś wejdzie do sali A, ciągnij za łańcuch [pułapki, alarm, windy, otwieranie drzwi, klatek itd).

Inteligentni nieumarli mogą wykonywać te same zadania skuteczniej, wykonywać misje nie wymagające potężnych zdolności bojowych, służyć za zwiad (szczególnie bezcieleśni), stanowić ochronę, która nie śpi i nie zdradza "pracodawcy" (cienie, widma, spektry i zjawy widzą eterycznych), a także udzielać wsparcia w ciężkiej walce (szczególnie dobrze mogą sprawdzić się atakując na czarodziei - wróg nie będzie mógł tego zignorować i albo atakowany mag, albo ktoś z jego kompanów poświęci czar, czy akcję na unicestwienie istoty (nieumarli powstali za sprawą stworzenia większego nieumarłego mogą wytrzymać więcej).


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 18:28, 17 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Czw 21:05, 17 Gru 2009    Temat postu:

Kamulec napisał:
Szkielet wojownika na 20 ma taką samą biegłość w broni i pancerzu, co szkielet plebejusza na 1., czyli żadną.

srd napisał:
Attacks

A skeleton retains all the natural weapons, manufactured weapon attacks, and weapon proficiencies of the base creature, except for attacks that can't work without flesh. A creature with hands gains one claw attack per hand; the skeleton can strike with each of its claw attacks at its full attack bonus. A skeleton's base attack bonus is equal to ½ its Hit Dice.


Szkielet zachowuje biegłości istoty, z której powstał. Jednakże z powodu braku możliwości rozwoju w przypadku braku takowego u stworzenia bazowego, nie będzie zbyt dobrym pomocnikiem. BPA +0 pozwoli hordzie szkieletów niszczyć wioski, ale tak poza tym to nie widzę z nich pożytku Very Happy
___________
Błąd, nie przywiązałem uwagi, że chodzi o 3.0.


Ostatnio zmieniony przez Lord Xan dnia Czw 22:39, 17 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:44, 17 Gru 2009    Temat postu:

Temat dotyczy [link widoczny dla zalogowanych], a Ty zacytowałeś [link widoczny dla zalogowanych]. Notabene - SRD 3.5 jest dostępne po polsku pod prostym do zapamiętania adresem, na stronie [link widoczny dla zalogowanych].

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 21:44, 17 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:15, 17 Gru 2009    Temat postu:

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale rozmawiam o czarze ożywienie umarłego (animate dead)?

Na 7 poziomie możesz kontrolować 28 KW (3,5). Przeprowadzasz zmasowany atak na hydrę, potem ją ożywiasz i masz potwora, który ma 10 ataków na rundę.

W 3.0 Robisz to samo, tylko na 9 poziomie z hydrą, która ma 9 głów(szkielet).

Czar stworzenie nieumarłego jest zdecydowanie słaby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 12:34, 18 Gru 2009    Temat postu:

Moim zdaniem najlepszym bojowym zastosowaniem szkieletow jest poslac je w zwarcie.
Mimo wszystko jak rzuci sie na wojownika ich 20 to cos zdzialaja. Slabe dotykowe KP, jeden trafie cala reszta mu pomaga. Przy odrobinie szczescia te 20 szkieletow o 1KW moze dostac premie do zwarcia +20 (20 szkieletasow, 50% szans, ze uda sie akcja pomocy +2 do testu za kazda udana)
Oczywiscie mowie tu o rozwiazaniu mechanicznym, fabularnie to bedzie jeszcze prostrze. Nawet Pudzian by polegl w takiej sytuacji.
Poza tym nie widze w nich zadnego potencjalu bojowego.
Ale do drobnych prac sa przydatni. Wyobrazcie sobie sytuacje, ze BG sa na cholernie niebezpiecznym terenie gdzie strach spac.
Znalexli jaskinie ale i tak nie fajnie, choc lepiej niz bez niej.
Wysyla sie 2 do srodka na zwiady, pozostale biora sie do budowy palisady. Po godzinie bedzie calkiem przyzwoita. Ustawia sie dwa szeregi umarlakow, jeden przed palisada, drugi od strony obozu i tak pilnuja cala noc. Do tego jeszcze 5 bedzie czatawalo tuz przy BG. Pomyslowy kaplan powiesi na nich jakies dzwony, ktore, w razie gdyby szkielet nie zdazyl ostrzec, bo zostalby wczesniej zniszczony, obudzi druzyne uderzajac w ziemie.
W ten sposob mozna spokojnie sie wyspac bez potrzeby wystawiania kogokolwiek na czaty i w razie czego ma sie ladna pozycje do obrony;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 15:12, 18 Gru 2009    Temat postu:

Szkielety w walce mogą mieć wyłącznie zastosowanie jako blokada przejścia (zwykły szkielet może mającemu pecha wojownikowi na 5. bez broni miażdżącej zabrać nawet 3 rundy). Na niższym poziomie można wykorzystywać je również do ofensywy - jeżeli zaatakują czarodzieja mają szansę mu utrudnić życie (choć to sprawdzi się jedynie w zamkniętych pomieszczeniach, czy przy ataku z zaskoczenia, gdy nieumarli staną między członkami grupy przeciwnej).

Rozsądną alternatywą dla hord pomniejszych szkieletów i zombie są ich większe odpowiedniki. Jeżeli uda się pozyskać olbrzymi szkielet może on stanowić dobre wsparcie dla postaci na 8. poziomie. Jego SW wynosi 7, czyli jest teoretycznie tylko pierwiastek z 2 raza słabszy. KP ma niską, choć może przetrzymać 2-3 rundy ataków wojownika na 9. poziomie walczącego młotem i mającego potężny atak. Bez atutu i odpowiedniej broni wojak pomęczy się z nim dłużej. Łotrzyk w walce będzie z nim bez większych szans (co zresztą jest dużą zaletą wszystkich nieumarłych, którzy mogą nadać się do zabijania tego zwiadowcy lub uniemożliwienia mu rozbrojenia pułapek). Duża liczba PW olbrzymiego szkieletu sprawia, że czarodziej będzie miał z nim kłopot, zużywając na niego co lepsze czary. Ucieczka wchodzi w grę tylko konna lub za sprawą magii - szkielet jest szybszy. Co ważne, jego premia do ataku pozwala skutecznie ranić postać nie noszącą zbroi.

Cytat:
W 3.0 Robisz to samo, tylko na 9 poziomie z hydrą, która ma 9 głów(szkielet).

W 3.0 statystyki szkieletu o kształcie innym, niż humanoidalny, to tylko kwestia uznania MP, który może np. ustalić, że hydra szkielet potrafi zaatakować skutecznie tylko 2 głowami na raz.

Cytat:
Moim zdaniem najlepszym bojowym zastosowaniem szkieletow jest poslac je w zwarcie.

1. Moim zdaniem szkielet nie zrozumie polecenia, a sam nie stosuje nic poza atakami pazurami.
2. Okazyjny atak - 1. szkielet pada. Jeżeli wojownik ma zmysł walki, to więcej.
3. Postać rozmiaru średniego może okrążyć 8 średnich szkieletów.
4. By pomóc w teście zwarcia najpierw trzeba być w zwarciu - czyli Twój zamysł ostatecznie odpada. Szkielety mogłyby co najwyżej pomóc jednemu z nich w ataku dotykowym, w którym bazowo mają jakieś 50% szans.
5. Szkieletów nie opłaca się komasować. Jedna kula ognia i po nich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:54, 18 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:

1. Moim zdaniem szkielet nie zrozumie polecenia, a sam nie stosuje nic poza atakami pazurami.

Moim zdaniem... Szkielety wykonują polecenia twórcy, nie jest też napisane nic na temat tego, jak bardzo skomplikowane mogą być te polecenia...
Cytat:

W 3.0 statystyki szkieletu o kształcie innym, niż humanoidalny, to tylko kwestia uznania MP, który może np. ustalić, że hydra szkielet potrafi zaatakować skutecznie tylko 2 głowami na raz.

Wydaje mi się kwestią logiczną, że jeśli nie mamy rozwiązania w mechanice edycji 3.0, to szukamy jej w 3.5.
Kamulec napisał:
Temat dotyczy [link widoczny dla zalogowanych], a Ty zacytowałeś [link widoczny dla zalogowanych]. Notabene - SRD 3.5 jest dostępne po polsku pod prostym do zapamiętania adresem, na stronie [link widoczny dla zalogowanych].

Kiepsko przetłumaczone, bez obrazków, bez przejrzystej nawigacji. Co kto lubi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:10, 18 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Wydaje mi się kwestią logiczną, że jeśli nie mamy rozwiązania w mechanice edycji 3.0, to szukamy jej w 3.5.

Statystyki szkieletów z 3.0 i 3.5 skonstruowane są w inny sposób. W tym wypadku nie uważam kopiowania jak leci za dobry pomysł. Każdy MP musi ocenić sam.

Cytat:
Kiepsko przetłumaczone, bez obrazków, bez przejrzystej nawigacji. Co kto lubi...

Kiedy dochodzi do cytowania wypada sięgnąć po polską wersję, skoro jest.

Cytat:
Moim zdaniem... Szkielety wykonują polecenia twórcy, nie jest też napisane nic na temat tego, jak bardzo skomplikowane mogą być te polecenia...

Jest napisane, że mają być proste, podano nawet przykład. PG 3.0 strona 163, opis szkieletu, akapit drugi. W SRD może tego nie być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 20:21, 18 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
4. By pomóc w teście zwarcia najpierw trzeba być w zwarciu - czyli Twój zamysł ostatecznie odpada. Szkielety mogłyby co najwyżej pomóc jednemu z nich w ataku dotykowym, w którym bazowo mają jakieś 50% szans.
5. Szkieletów nie opłaca się komasować. Jedna kula ognia i po nich.

To pozostaje logika;]
Nie jestem fanem mechaniki.
A ja mówiłem o walce z wojownikiem.

Cytat:
Jest napisane, że mają być proste, podano nawet przykład. PG 3.0 strona 163, opis szkieletu, akapit drugi. W SRD może tego nie być.

No jeśli polecenie "rzućcie się wszyscy na niego", albo "weźcie go na masę" nie jest proste to ja nie mam pomysłu co jest proste:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin