Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Kapłan

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goku17
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 19:34, 15 Lis 2010    Temat postu: [3.0] Kapłan

Witam , grywam w D&D już jakiś czas , aktualnie gram kapłanem / wojownikiem . I tutaj powstaje pytanie , moja postać posiada 4 poziom . Chciałbym jak najwięcej wycisnąć z tej postaci , zrobić ją tak żeby dorównywała towarzyszą z mojej drużyny . Więc liczę na waszą pomoc , jak pakować w postać ( atuty , czary itp. ) Aby stała się silniejsza ? Chciałbym stworzyć postać , która przede wszystkim spełnia w drużynie role tanka/heallera . Więc jaką prestiżówke wybrać , aby jednocześnie mieć sporo kp , dobrze hitać i nienajgorzej leczyć . Czekam na wasze propozycje.

Z góry dziękuję za pomoc .

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dante_B
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Głogów

PostWysłany: Pon 20:08, 15 Lis 2010    Temat postu:

A tak tylko zapytam masz zamiar być tym wszystkim naraz? Bo moim zdaniem lepiej się na coś zdecydować...
Ale co ja się mogę znać jestem świeżutki i to są tylko takie moje przypuszczenia. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goku17
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 20:22, 15 Lis 2010    Temat postu:

Chodzi o to , że chce mieć wysokie kp żeby rzadziej obrywać , a jeżeli już oberwe i stracę sporo pw , leczyć się . A z obrażeniami jest różnie , jeżeli ktoś nie będzie mnie trafiał wgl. a ja go po trochę to i tak go zabije ; )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wave_up
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:24, 16 Lis 2010    Temat postu:

Radze przejrzec ksiege "obroncy wiary". Jest tam klasa prestizowa dajaca m.in. premie do KP z CHA. Odpowiednie bostwo i domeny moga takze pomoc. Leczenie domenowe zapewni dodatkowe PW. I z pewnoscia znajdziesz domene poprawiajaca atak. Grajac dobrym kaplanem nie przygotowuj zaklec leczacych, masz przeciez spontaniczne czarowanie. Magiczna bron i ochrona przed zlem pomoze w bezposrednim starciu. Jesli Twoj MP lubi zaskakiwac miej tez zadawanie ran. Zbroja plytowa i pawez na plecach na wszelki wypadek zapewnia dobra ochrone. Nie zapominaj o umijetnosci wladania pozytywna energia. W ww ksiedze znajdziesz atuty dopieszczajace te umiejetnosc zapewniajac dodatkowe KP, PW czy obrazenia. Niestety by dobrze bic musialbys zrezygnowac z tarczy by dzierzyc wielki miecz czy cos podobnego oburacz by przemnozyc wartosc S.
Mozesz jeszcze pomagac sobie i druzynie 0 pozomowym Rozkazem. PADNIJ! i wszyscy macie premie wzgledem danego przeciwnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goku17
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 14:31, 16 Lis 2010    Temat postu:

Dzięki , napewno skorzystam :)

Z tego co mi wiadomo to kapłan , który rzuci czar leczenia ( leczenia lekkich ran itp. ) nie może już używać czaru zadawania ran . Lecz mogę się mylić : P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Wto 17:33, 16 Lis 2010    Temat postu:

Mylisz się. W zależności od charakteru (w przypadku neutralnego od bóstwa) kapłan rzuca spontanicznie albo czary leczenia, albo zadawania. Ale przygotowywać może sobie dowolne.
Moje porady: nie mieszaj kapłana z czymś, co nie rozwija czarowania objawień. Bo już od 7 poziomu potrafisz rzucić zaklęcie, które daje ci pełne BPA i +6 siły (boska moc).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 20:40, 16 Lis 2010    Temat postu:

Tak jak już zostało wspomniane, lepiej iść w czystego kapłana, w sensie nie mieszania jej z innymi klasami nie dającymi czarów, chyba, że chcesz powiedzmy poziom wojownika dla biegłości w większej ilości broni, oraz 1 atutu premiowego.

W kwestii leczenia: W sumie tutaj wystarczy, że będziesz miał kapłana ukierunkowanego na pozytywną energię (spontaniczna zmiana czarów na leczenie) i niewiele więcej potrzeba, bo lepszej postaci leczącej chyba nie ma. Dobrze jest mieć jednak w zapasie jakąś rózgę leczenia, tak jakby skończyły Ci się czary. Możesz namówić resztę drużyny, żeby Ci to sfinansowali, bo leczenie na pewno się przyda. Dopakuj rangi w koncentracji, żebyś mógł rzucać czary defensywnie stojąc obok wrogów.

Tank: Cóż... pełna płyta +dużo, duża tarcza +dużo, do tego wszelkie przedmioty magiczne dające dodatkowe kp z naturalnego pancerza/odbicia/szczęścia czy co tam sobie wymyślisz... Oczywiście możesz także nawrzucać sobie czarów dających premię do kp, ale no to nigdy nie ma za dużo czasu, więc, jeśli masz wolną kasę to możesz zainwestować w przedmioty... Nie zapominaj także o premiach do rzutów obronnych, tak, żeby wstrętny magus Cie nie mógł wstrzymać czy coś takiego...

Zadawanie obrażeń: Mówisz, że masz 4 poz., na tym etapie zostawiłbym zadawanie obrażeń jakiemuś wojownikowi, pewnie jeszcze przez kilka poziomów będzie w tym lepszy od Ciebie, chociaż pamiętaj, że masz dostęp do byczej siły i wytrwałości, oba czary trwają godzinę na poziom, warto z nich skorzystać.
Na wyższych poziomach przyjrzyj się czarom takim jak już wymieniona boska moc, słuszna potęga (tą rzuć sobie kilka razy, efekt się chyba kumulował) i w sumie to tyle co potrzebujesz, bierzesz możliwie dużą pałę tak aby przy słusznej potędze mieć dużo k6 i sypiesz :)
W sumie to za każdym razem jak będziesz chciał zadawać dużo obrażeń to będziesz musiał nawrzucać sobie trochę czarów, więc czasem w mniej istotnych walkach możesz spokojnie zostawić obijanie dziobów wojownikowi czy innej postaci a sam zająć się leczeniem i chronieniem reszty "mięczaków", zresztą sam do tego dojdziesz...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andariel
Nowicjusz


Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:34, 17 Lis 2010    Temat postu:

@Lisu:
Stary, mimo iż kapłan ma dostęp do ciekawych czarów wspomagających, o wiele więcej zdziałałby, gdyby użył ich na drużynowym siepaczu, samemu stojąc za nim i pykając go w plecy leczeniem;D

@temat:
A jakie podręczniki masz do dyspozycji? Jeżeli zależy Tobie na byciu typowym tankiem, którego nie idzie trafić i ubić, polecam zajrzeć do księgi "Zapomniane Kariny - Podmrok". Jest tam zaklęcie 6 poziomu maga/zaklinacza, dodające tobie premie do naturalnego pancerza i srogie boosty do budowy i siły, niestety kosztem charyzmy, mądrości i intelektu, co umniejsza wtedy przydatność jako klasa czarująca. Czar niestety kosztuje magusa kasę i doświadczenie, więc lepiej załatwić to z zaprzyjaźnionym magiem. Warto dodać, że czar jest permanentny, gdyż nakłada na postać szablon i zawiera dodatkowe walko - umilacze, co tylko ułatwia starcia. Podsumowując, rozwiązanie dobre dla typowego wojownika, który jedyne, co potrzebuje wiedzieć, to to, w którą stronę należy machać mieczem ;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 23:03, 17 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
@Lisu:
Stary, mimo iż kapłan ma dostęp do ciekawych czarów wspomagających, o wiele więcej zdziałałby, gdyby użył ich na drużynowym siepaczu, samemu stojąc za nim i pykając go w plecy leczeniem;D


A co to za frajda patrzeć jak wojownik wyżywa się na przeciwnikach? Osobiście założyłbym czary na siebie i sam cieszył się nowymi "zabawkami"...

Poza tym sporo czarów kapłana które podnoszą zdolności wali ma zasięg osobisty, więc wojownikowi ich nie rzucisz...

Cytat:
Tobie na byciu typowym tankiem, którego nie idzie trafić i ubić, polecam zajrzeć do księgi "Zapomniane Kariny - Podmrok"


Ten podręcznik jest do 3.5 ( ile się nie mylę ), a temat do 3.0...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wave_up
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 14:27, 18 Lis 2010    Temat postu:

Mam podręczniki, mogę napisać dokładniej :)

Na początek czary.
1poz. Boskie względy: premia do ataku i obrażeń
tarcza wiary: dodatkowe KP
2poz. Wspomożenie: premia do ataku, RO i PW
3poz. Płomień wiary: Twój buzdygan zaczyna się palić i każe heretyków bardziej Very Happy
Boska moc: premia do ataku, S i PW
Większa magiczna broń: chyba wszystko jasme

Atuty: Boska potęga: używasz pozytywnej energii (czyly poświęcasz jedną z prób odegnania nieumarłych) na rzecz obrażeń Very Happy. Masz bonus do zadawanych obrażeń tyle, ile wynosi Twoja CHA na tyle ile ta premia wynosi.
Boska tarcza: działa na tej samej zasadzie jednak daje premię do KP.

Wybór domen jak wspomniałem jest ważny. Domena leczenia pozwala skuteczniej leczyć. Domena wojny zapewnia biegłość w broni i zogniskowanie. No i Zniszczenia, która zapewnia jeden ponadprzecietny atak na dzień.

Tak po krótce. Mam nadzieję, że pomogłem ;-)

(Korzystałem z Podręcznika Gracza 3.0 oraz Obrońcy Wiary "Przewodnik dla m.in. Kapłanów")
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goku17
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 15:42, 18 Lis 2010    Temat postu:

Bardzo pomogliście :) Dzięki wielkie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andariel
Nowicjusz


Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:26, 18 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Ten podręcznik jest do 3.5 ( ile się nie mylę ), a temat do 3.0...


wiesz... dla chcącego nic trudnego ;D siadasz sobie ze swoim MG albo od razu całą ekipą, i staracie się ( jeżeli istnieje taka potrzeba, a przy tym zaklęciu nie wydaje mi się, by było to potrzebne ) przekonwertować to z 3.5 na 3.0. Wszystko zależy od dobrych chęci ;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 18:31, 18 Lis 2010    Temat postu:

co do domen, to możesz się zastanowić nad domeną magii, daje Ci to możliwość używania magicznych przedmiotów z czarami wtajemniczeń, tak jakbyś był magiem o połowie twojego poziomu kapłana.
Mógłbyś wtedy rzucać sobie z różdżek/zwoji ciekawe czary np. tarcza która daje Ci +7 do kp co jest zdecydowanie lepsze niż tarcza wiary. Można też pokusić się o pajęczą wspinaczkę czy przekształcenie siebie i trzymać w zapasie "na wszelki wypadek"...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Czw 19:27, 18 Lis 2010    Temat postu:

Tarcza nie daje +7 KP, tak dla sprostowania, tylko 4. Nie rób płonnych nadziei.

Ostatnio zmieniony przez Lord Xan dnia Czw 19:27, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goku17
Nowicjusz


Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 19:52, 18 Lis 2010    Temat postu:

No tak ; )
Zbroja Maga daje +4kp na godzinę / poziom

W sumie domena magi nie jest zła , ale z tego co mi wiadomo , można mieć tylko domeny przynależące do bóstwa które wyznajesz . A chciałbym mieć też domenę leczenia z Pelora . Jeszcze nad tym pomyślę i rozważę , która jest bardziej wartościowa ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 21:59, 18 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Tarcza nie daje +7 KP, tak dla sprostowania, tylko 4. Nie rób płonnych nadziei.


PG str. 246 opis czaru:

Cytat:
(...)
Dysk przechwytuje również ataki, dając ci trzy czwarte osłony (kp +7 i +3 do rzutów obronnych na refleks przeciwko atakom, które wpływają na obszar). Dysk usuwa się z drogi, gdy ty atakujesz a więc przeciwnikowi nie daje osłony.
(...)


edycja:

A zbroja maga daje premie z pancerza, więc jak masz na sobie pełną płytę to i tak Ci nic nie da...


Ostatnio zmieniony przez Lisu dnia Czw 22:01, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Pią 16:32, 19 Lis 2010    Temat postu:

No... tarcza w 3.0 daje 3/4 osłony, to fakt. Ale z drugiej strony, z jednej strony Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin