Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Mnożenie obrażeń z potężnego ataku przy krytyku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Umiejętności i atuty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mochun
Gość





PostWysłany: Sob 9:13, 13 Cze 2009    Temat postu: [3.0; 3.5] Mnożenie obrażeń z potężnego ataku przy krytyku

Mam takie małe pytanie związane z potężnym atakiem u woja. Gdy zaatakuje potężnym i wyrzucę 20 (krasnoludzki topór bojowy) to czy to się liczy jako krytyk a jeżeli to jak się go mnoży.


Z góry dziękuje za odpowiedz.


Ostatnio zmieniony przez Mochun dnia Wto 14:26, 16 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:06, 15 Cze 2009    Temat postu:

wyrzucenie 20 jest to automatyczne trafienie (chyba ze ustalicie inne warianty) oraz szansa na zadanie krytycznych obrażeń - > wtedy trzeba jeszcze raz rzucać na trafienie i gdy przebije się KP przeciwnika to zadaje się krytyczne trafienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mochun
Gość





PostWysłany: Wto 12:12, 16 Cze 2009    Temat postu:

No tak rozumiem ale mi bardziej chodziło o to czy ja wyrzucę 20 i przebije się przez KP to czy za każdym rzutem kostką obrażeń dodajemy potężny czy tylko w pierwszym.

Ostatnio zmieniony przez Mochun dnia Wto 14:25, 16 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 12:27, 16 Cze 2009    Temat postu:

Obrażenia dodatkowe, jak pochodzące z potężnego ataku, czy od żywiołu nie są mnożone.

Mnożone są obrażenia wynikające ze specjalizacji w broni, siły, czy umagicznienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:54, 16 Cze 2009    Temat postu:

Wydaje mi się, że jesteś w błędzie.

PG str. 123 napisał:

Wyjątek: Premiowe obrażenia reprezentowane przez dodatkowe kości, takie jak na przykład za ukradkowy atak lub płonący miecz, nie mnożą się, kiedy trafiasz krytycznie.


Premia do obrażeń wynikająca z potężnego ataku ma stałą (niekostkową) wartość. Poza tym przy potwierdzeniu trafienia krytycznego nadal stosuje się karę do testów, wiec premia do obrażeń, jest jak najbardziej uzasadniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:45, 16 Cze 2009    Temat postu:

SRD 3.5 napisał:
Wyjątek: Dodatkowych obrażeń, które nie wynikają z normalnych właściwości oręża, w przypadku trafienia krytycznego się nie mnoży.


Poszukam w podręcznikach jakiejś jasnej interpretacji (do 3.0).


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 23:40, 16 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:06, 16 Cze 2009    Temat postu:

Premia z siły też nie "wynika z normalnych właściwości oręża". Tak samo +2 za specjalizację w broni. Ten fragment można zinterpretować, iż mnoży TYLKO kostkę obrażeń od broni... W tym przypadku wyciąg z SRD jest zbyt niedokładny, żeby traktować to jako wiarygodne źródło informacji.

Ostatnio zmieniony przez Boski dnia Wto 23:08, 16 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 0:34, 17 Cze 2009    Temat postu:

W kontekście edycji 3.0, na podstawie PG, MiP oraz FAQ stwierdzam, iż się myliłem. Wszystkie te źródła (w bardziej lub mniej bezpośredni sposób) potwierdzają, iż wszystkie obrażenia dodatkowe (lecz nie dodatkowe kości obrażeń), czy to z potężnego ataku, czy specjalizacji w broni (a nawet magicznych mocy, jak ugodzenie zła) są mnożone w razie trafienia krytczynego.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 0:35, 17 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Umiejętności i atuty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin