Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podstawowe prawa fizyczne, a plany w D&D

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Odgrywanie, prowadzenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 21:43, 10 Mar 2006    Temat postu: Podstawowe prawa fizyczne, a plany w D&D

Otóż chcę tutaj poruszyć temat tego jak Wy, drodzy MP, przedstawiacie świat, w którym tworzycie. Zakładam, że każdy z Was przed zacząciem gry stworzył własny świat - a właściwie plan. Jak Wy przedstawiacie podstawowe prawa fizyki? Wiadomo, że w naszym świecie, raz jest noc, a raz dzień (Ziemia obraca się wokół własnej osi). A co gdy taki plan jest np. płaski? Gwiazda świeci, ale pozostaje w miejscu przez cały czas. Czy powinien zawsze trwać dzień, czy jest to sprawa magii (lub czegoś takiego)?
Gdy przenosimy się z planu na inny, jest to nowy "świat". Czy zawsze musi być ten sam czas (równoległy do poprzeniego), czy przenosimy się nie tylko w nowe miejsce ale i czas?
Jestem ciekaw, jak Wy to obrazujecie i czy macie podobne pytania. Uważam, że jest to ciekawy temat (idealny do dyskusji). Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Okeanos
Zbrojny


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 7:38, 11 Mar 2006    Temat postu:

Ej ale to wcale nie jest głupie, uważam ten temat za bardzo dobry do dyskusji.

No cóż... fajnie by było grasz w średniowieczu, masz już doświadczenie, porządny ekwipunek i jakies wydarzenie losowe sprawia niespodziewanie, że trafiasz na jakąś wyspę. Po paru dniach bezcelowej wędrówki odkrywasz tamtejszą społeczność (załóżmy ludzie) - I szczena Ci opada bo oni żyją paleolitem ?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 11:31, 11 Mar 2006    Temat postu:

Okeanos napisał:
fajnie by było grasz w średniowieczu, masz już doświadczenie, porządny ekwipunek i jakies wydarzenie losowe sprawia niespodziewanie, że trafiasz na jakąś wyspę. Po paru dniach bezcelowej wędrówki odkrywasz tamtejszą społeczność (załóżmy ludzie) - I szczena Ci opada bo oni żyją paleolitem ?!

Do tego dochodzą jeszcze dziki szablaste, dzikie smoczyska i takie tam różne... Blue_Light_Colorz_PDT_18 Ale nie dokładnie chodziło mi o przedstawianie losowego planu z przeniesieniem się w inny czas. Bardziej pytam się MP, co oni z tym robią. :?
Jeżeli są to plany magiczne, co stoi na przeszkodzie by było np. 8 gwiazd i każdą z nich zasłaniał by swoim "płaszczem" Wielki Mag (-nazwa własna-, może być każda inna postać z ogromnie wielkimi zdolnościami i autorytetem)? Albo czy istnieje takie coś, jak "załamanie grawitacji" (miejsce na planie, które przez coś tam, np. przypadkowe połączenie się z innym planem, w którym grawitacja jest większa lub mniejsza - można latać (swoją drogą, fajnie by było tak polatać na wysokości 200m, a potem nagle spaść :evil: ))?
Najbardziej mi zależy na słowie moich "autorytetów" w dziedzinie D&D, mianowicie: czera, Thorik, Kamulec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 13:12, 11 Mar 2006    Temat postu:

Ja słyszałem bardzo fajne rzeczy, które można wymyślić dzięki udziwnieniom - np. plan gdzie istoty żyją jak w paleolicie i ścigają ich dinozaury itd. - dżungla itd. Ale nie o tym mowa - choć mam wiel pomysłów na udziwnienie świata. Można zrobić wiele załamań czasoprzestrzeni inne funkcjonowanie parametrów praw fizyki. Np. miejsca gdzie cofa się czas. Mniejsza grawitacja i latać by można było. Ja powiem jedno ja bym się spytał Faerisha on ma księge planów i robił różne machinacje, a ze współpracy z nim wnioskuję, że się na tym zna. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Sob 14:59, 11 Mar 2006    Temat postu:

Udziwnienia? Hmm, to może tak, że świat został rozerwany (lub nigdy nie był w całości). Istoty żyją na wyspach materii, porozrzucanych po magicznej chaotycznej próżni (kosmosie?). Można tu dać, że pomiędzy wyspami można poruszać się portalami (via Spellforce) stworzonymi magicznie lub też naturalnie, scieżkami w przestrzeni (i takie tam fizyczne zagadnienia ;) ). Dalej idąc można dać ogromne drzewa (takie wielkości drapaczy chmur) i inne dziwne rośliny (a na końcu się okaże, że to BG i reszta są naprawdę mali xD). Sprawić że powierzchnia danego świata zapadła się do odpowiednika Podmroku i teraz jest jedynie wysokimi płaskowyżami (a'la Tybet, tyle że zaczynająsię ze zwykłej równiny - pionowa ściana 1500m w górę), na których żyją dziwne istoty, odizolowane od reszty świata (Podmrok to teraz nowa powierzchnia "właściwa"). Jak wymysleć coś jeszcze to mów. :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 15:21, 11 Mar 2006    Temat postu:

To z podmrokiem to pasuje mi do seksmisji:) - pomyślcie dorwie kapłanki i nagle wykopane dwa drowy plci meskiej zostają wykopane - to by było niezłe. Z kolei jest świetny pomysł na high magic world - magia jest na takim poziomie, że mozna zrobić wszystko - lodówka - kufer zasilany promieniem mrozu. Ogrzewnie np. płomieniami aganazzara - winda - dysk Tenesera - albo rozwinięta telekineza podnosząca paltforme. Następnie pełno portali. ULice oświetlnoe czarami. Nawet telewizor by można było w sposób magiczny zrobić. Uważam, ze ejst to całkiem ceiakwe Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Faerish
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 15:58, 11 Mar 2006    Temat postu:

Cóż, właściwie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby plany miały własne prawa fizyczne, różniące się od tych wystepujących w naszym świecie, i nie musi to być wcale dzięki magii.

Przykład - plan z grawitacją subiektywnie kierunkową, w którym podróznik sam wybiera, gdzie dla niego jest "dół" i w tym kierunku spada. Takim planem w standardowej kosmologii jest plan zywiołu powietrza.

Może być też zupełnie pozbawiony grawitacji i również jakiekogolwiek oporu, w związku z czym normalnie nie dałoby się w nim w ogóle poruszać, na szczęście podróżnik porusza się po nim kierując własnymi myślami swym ciałem (jak plan astralny).

Wykorzystanie standardowej grawitacji, czyli obiektywnej kierunkowej też może być ciekawe, na przykład plan, gdzie każde większe ciało miałoby grawitację dorównująca tej głównej, czyli moznaby chodzić po drewach czy ścianach budynków pod kątem 90 stopni do ziemi. Albo są duże jaskinie i grawitacja jest ustalona do ich ścian (jak Pandemonium).

Również plany z dość typową grawitacją, lecz "lekko" zmienioną mogą byc ciekawe. Na przykład plan, po którym łatwiej by było skakać lub chodzić, lub przeciwnie, plan po którym nieprzystosowane stworzenia wolno czołgałyby sie po ziemi z powodu ogromnej grawitacji.

Można też pokombinować z innymi siłami, na przykład plan, w którym oddziaływania mające skutki dynamiczne uległyby dużemu wzmocnieniu. Czyli obiekt mógłby biec 3 razy szybciej (co zapewniałoby dużą przewagę stworzeniom o nieco większej bazowej prędkości), premia do ataku byłaby około 2 razy większa (choć zależy od mistrza jaka część premii z ataku zależy od prędkości broni, a jaka od forteli i wyszkolenia), zasięg broni zasięgowych też by się zwiększył. Z drugiej strony, można by zrobić odwrotnie, aby postac poruszała się jak mucha w smole.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Faerish dnia Sob 20:40, 11 Mar 2006, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 17:43, 11 Mar 2006    Temat postu:

Tak... Very Happy O to mi chodziło Fearishu. Ale co zrobić z np. gwiazdami o których wcześniej wspomniałem (o tym co decyduje o dniu i nocy)?
I jeszcze jedna, bardzo ważna kwestia. Mianowicie, tworząc plan niemagiczny robimy wielki błąd. Każdy plan połączony jest portalem, który jest jakimś tam rodzajem "magii". Jeżeli gramy w takim świecie, nie możemy się poruszać po innych planach, przez co jesteśmy skazani na ten jeden (tak jak na Ziemi i naszym świecie). Więc jesteśmy ograniczeni, nie możemy dołączać nowych "światów", jedynie możemy zmienić daną krainę, a grawitacja i inne fizyczne prawa są zawsze jednakowe, zazwyczaj zbliżone do naszych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 19:30, 11 Mar 2006    Temat postu:

I pod tym wzgledem nie pomyliliłem się co do Faerisha. Cool
Bardzo ciekawe pomysły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Faerish
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 21:07, 11 Mar 2006    Temat postu:

Jeśli chodzi o brak gwiad i płaską ziemię - zawsze można to zrobic mniej więcej tak, jak wyobrażali to sobie w śreniowieczu.

Czyli ziemia jest płaska, a płynąc do jej granic (lub dochodząc) można sie przenieść do jakiegos planu. Na przykład przekraczając granice świata w towarzystwie mroźnych północnych lodowców moglibyśmy wkraczać w plan pseudożywiołu zimna. Na skwarnych wodach południa wkraczamy w plan pseudozywiołu pary. Na wschodzie i zachodzie standardowo, zatapiamy się powoli w planie wody, lub z racji tego, że wschód jest miejscem, w którym słońce wschodzi, to można by wkroczyć do Planu pozytywnej energii, a tam gdzie zachodzi, czyli na zachodzie, do negatywnej. Ale to juz jest naprawdę hardkorowe, bo jeśli postacie w odpowiednim momencie nie zdałyby sobie sprawy, że wkraczają do innego świata, to by się udusiły/spopieliły Very Happy

Gdy z kolei kraniec świata jest przy jakimś odległym kontynencie, to możemy zastosować połączenia z Planami Zewnętrznymi. Na przykład, gdy jest to nietknięty stopą człowieka, obfity w różnorakie życie roślinne i zwierzęce, z cudownymi, nigdzie wcześniej niespotykanymi kształtami, powoli możemy wkraczać w Ziemie Bestii. Jeśli jest pełnym wulkanów, niegościnnym obszarem, przekraczając granicę naszego świata, wchodzimy do Gehenny. Gdy mieszkaja w nim zdziczałe ludy, torturujące każdego przybysza, możemy przejść do Otchłani.

Oczywiście mieszkańcy świata absolutnie nie powinni o tym wiedzieć i powinni bać się wkraczać tam, gdzie "świat się kończy". Dopłynięcie do tak odległych obszarów, powinno byc znacznie utrudnione, nie powinny istnieć żadne mapy tych ziem, droga powinna być naszpikowana morskimi bestiami.

Jeśli chodzi o gwiazdy i słońce. Tak jak w średniowieczu - słońce i księżyc krążą po tej samej orbicie (są mniej więcej zbliżonych rozmiarów), tyle, że są na przeciwstawnych biegunach. Są o wiele mniejsze niż u nas, mniejsze nawet od samego świata, dlatego krążą nieco bliżej. W różnych porach roku, ich orbita jest inna - lub inaczej, to plan się odpowiednio przesuwa. Gwiazdy są nieco za orbitą słońca i księżyca, ale znacznie mniejsze niz u nas, także mniejsze od słońca i księżyca. Powinny być w równej odległości od Planu, na takim swoistym "sklepieniu". To, że sie przemieszczają mozna wytłumaczyć nieznacznymi ruchami "sklepienia" bądź stosując się do teorii, że plan również nieznacznie sie nachyla. Mogą się oczywiście nie przemieszczać.

Gdy słońce wschodzi, swym blaskiem zaćmiewa gwiazdy i ich nie widać. Gdy przechidzi za widocznośc naszej płaskiej sfery, gwiazdy świecą, ponieważ nic ich juz nie zaćmiewa. Czyli mniej więcej tak jak u nas. Jednak icch światło nie jest na tyle jasne, aby oświetlić nieboskłon (czyli żeby niebo stało sie niebieskie) i ziemię w takim stopniu jak słońce. Troche dopomaga im niedawno wzeszły księżyc, ale to nadal za mało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 21:43, 11 Mar 2006    Temat postu:

Faerish napisał:
Gdy słońce wschodzi, swym blaskiem zaćmiewa gwiazdy i ich nie widać. Gdy przechidzi za widocznośc naszej płaskiej sfery, gwiazdy świecą, ponieważ nic ich juz nie zaćmiewa. Czyli mniej więcej tak jak u nas. Jednak icch światło nie jest na tyle jasne, aby oświetlić nieboskłon (czyli żeby niebo stało sie niebieskie) i ziemię w takim stopniu jak słońce. Troche dopomaga im niedawno wzeszły księżyc, ale to nadal za mało.

To nie takie oczywiste. Przecież Słońce to nazwa naszej najbliższej gwiazdy. Więc gwiazdy nie mogą być nie widoczne, gdy "wschodzi" inna. To trochę nielogiczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Faerish
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 22:40, 11 Mar 2006    Temat postu:

Chodzi właśnie o to, że w średniowieczu słońce i gwiazdy były traktowane osobno, gwiazdy jako malutkie coś, a słońce jako trochę większe coś. Słońce było bliżej i świeciło mocniej, nikt wtedy nie posunął by się do twierdzenia, że cos co oświetla ziemię jest zwyczajną gwiazdą, taką jak wszystkie inne, które widzimy. To tylko jedna z koncepcji oczywiście, tak ja to rozwiązuje :) .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 23:12, 11 Mar 2006    Temat postu:

Zrozumiałem. Co Wy sądzcie o tym co napisałem wcześniej - że światy niemagiczne koligują z ideą planów. Czy uważacie, że nie powinny istnieć takie światy; czy macie sposób, jak bez magii przenosić się w spomniane plany? :?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Nie 12:39, 12 Mar 2006    Temat postu:

Magia może być, ale na niskim poziomie i nieznana istotą z planu materialnego. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 12:53, 12 Mar 2006    Temat postu:

czera napisał:
i nieznana istotą z planu materialnego. Very Happy

To by oznaczało, że jak bohater wejdzie w portal (nieświadomie), doznaje szoku, bo nagle znajduje się gdzieś indziej i może wrócić (lub też nie). Wtedy zaczynają rozmyślać co to było, aż dochodzą do wniosku, że dostali "misję od Boga" (lub bóstwa). Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Nie 14:15, 12 Mar 2006    Temat postu:

Właśnie coś takiego. Ewnetualnie zdolności boskie i przybyszów w takim przyadku mozna uznać za coś niemagicznego tylko umiejętność, poratle otworzone prze bogó to nie magia - powiedziałbym, że to już by zachaczało o psionikę. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Odgrywanie, prowadzenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin