Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Krok 1,5 m

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Walka i ruch taktyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:31, 17 Sty 2006    Temat postu: [3.0; 3.5] Krok 1,5 m

Temat jest prosty: Wszystko o kroku pułtorametrowym.

Ja mam takie pytanie, bo wciąż mi się to nie zgadza:

Czy można cofnąć się 1,5m bez okazyjnego ataku, przeładować kuszę i strzelić ?


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 20:26, 27 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:19, 17 Sty 2006    Temat postu:

Zdaje mi się, że można wykonać krok jeden i półmetrowy by wyjść z pola zagrożenia i póżniej strzelić z kuszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek-Jakh
Nowicjusz


Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 23:02, 21 Sty 2006    Temat postu:

:rolleyes: litości....
Tłymaczy z ISA zarąbie :axe:
W polskim Podręczniku Gracza, jest herezja która woła o pomstę do nieba. Przy atakach okazyjnych i i 1,5m kroku - napisali coś w tym stylu "jeżeli jedyną twoją akcją jest 1,5m krok...." - ARGH!!!!! (dokładnie nie pamiętam - bo nie mam w tej chwili podręcznika gracza - ale tam JEST błąd)
Nawet w erracie tego nie poprawili ARGH, ARGH, ARGH!!!
Oto wybrane fragmenty z SRD dotyczące 1,5m kroku i ataków okazyjnych:
SRD napisał:

Obszar zagrożenia:
"You threaten all squares into which you can make a melee attack, even when it is not your action.(...)If you’re unarmed, you don’t normally threaten any squares and thus can’t make attacks of opportunity."
Tłum:
Zagrażasz wszystkim polom na które możesz wykonać atak wręcz, nawet jeżeli to nie twoja akcja. Jeżeli jesteś nieuzbrojony, zazwyczaj nie zagrażasz żadnemu polu, tak więc nie możesz wykonywać ataków okazyjnych.

"Moving out of a threatened square usually provokes an attack of opportunity from the threatening opponent. There are two common methods of avoiding such an attack—the 5-foot-step and the withdraw action. "
Tłum:
OPUSZCZANIE (ale nie wchodzenie) zagrożonego pola zazwyczaj prowokuje atak okazyjny od zagrażającego przeciwnika. Są dwa zwykłe sposoby na uniknięcie takiego ataku - 1,5m krok i akcja odwrotu"

"You can move 5 feet in any round when you don’t perform any other kind of movement. Taking this 5-foot step never provokes an attack of opportunity. You can’t take more than one 5-foot step in a round, and you can’t take a 5-foot step in the same round when you move any distance.
You can take a 5-foot step before, during, or after your other actions in the round. "
Tłum:
Możesz się przemieścić o 1,5m w każdej rundzie w której nie wykonujesz żadnego innego rodzaju ruchu. Ten 1,5m krok NIGDY nie prowokuje ataków okazyjnych. Nie możesz wykonać więcej niż jednego 1,5m kroku w rundzie. Nie możesz też wykonać 1,5m kroku w tej samej rundzie w której przmieściłeś się na jakikolwiek dystans.
Możesz wykonać 1,5m krok PRZED, W TRAKCIE, albo PO swoich innych akcjach w rundzie.


Przykład 1: Czarodziej stoi w obszarze któremu zagraża wojownik. Czarodziej chce rzucić zaklęcie. Nie planuje żadnego innego poruszania się na jakikolwiek dystans większy niż 1,5m - więc przysługuje mu 1,5m krok PRZED lub PO rzuceniu zaklęcia. Decyduje się na wykonanie kroku w tył PRZED rzuceniem zaklęcia - tym samym wychodzi ze strefy zagrożenia bez ataku okazyjnego, ponieważ 1,5m krok NIGDY nie prowokuje takich ataków. Zaczyna rzucać czar. Rzucanie czaru jest czynnością która prowokuje ataki okazyjne - ale nasz czarodziej jest już poza strefą zagrożenia wojownika, więc nie ma kto mu zagrażać, więc nie ma żadnego ataku okazyjnego. Czarodziej rzuca czar.

Przykład 2: Kusznik stoi w polu zagrożenia wojownika. Planuje przeładować kuszę i strzelić. Ale nie planuje żadnego innego poruszania się na jakikolwiek dystans większy niż 1,5m - więc przysługuje mu 1,5m krok. Krok ten może wykonać Przed przeładowaniem kuszy ALBO po przeładowaniu kuszy ale przed strzałem ALBO po strzale. Decyduje wykonac się 1,5m krok w tył PRZED przeładowaniem kuszy. Wychodzi ze strefy zagrożenia bez prowokowania okazyjnych ataków. Znajdując się po za strefą zagrożenia - może spokojnie przeładować kusze i strzelić w tej samej rundzie BEZ prowokowania ataków okazyjnych wojonika który mu zagrażał na początku rundy.

Przeładowanie kuszy - to akcja będąca ODPOWIEDNIKIEM RUCHU, ale to NIE JEST AKCJA RUCHU.
Akcja ruchu - to akcja w której postać PRZEMIESZCZA się na jakiś dystans.
1,5m krok - NIE JEST akcją ruchu, aczkolwiek postać wykożystując akcję ruchu może przemieścić się na dystans 1,5m - w takim wypadku (gdy wykożystamy akcję ruchu na przmieszczenie się o 1,5m) zasady dotyczące 1,5m kroku nie mają zastosowania.

Akcje nazwane odpowiednikiem ruchu - nazywają się tak dlatego ponieważ można po nich wykonać coś jeszcze (np. wykonać akcję RUCHU, albo akcję STANDARDOWĄ)

Akcja odwrotu (podwójny ruch - akcja całorundowa) składa się z dwuch akcji ruchu (nie mylić z ODPOWIEDNIKAMI RUCHU). Pole z którego zaczynamy akcję odwroru NIGDY nie jest traktowane jako zagrożone.

Trzeba też pamiętać, że wojownik w swojej rundzie może wykonać 1,5m krok PRZED, PO, lub W TRAKCIE akcji pełnego ataku - jeżeli ma 4 ataki, może wykonac dwa ataki, przemieścić się o 1,5m (bez prowokowania ataków okazyjnych) i wykonać następne dwa ataki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:49, 22 Sty 2006    Temat postu:

Chyba wyczerpałeś temat. Takie rozwiązanie zwiększa taktyczność, ale nie wiem czy nie robić tak jak dotąd. Co wy o tym myślicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tiris
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Selunara

PostWysłany: Nie 0:22, 29 Sty 2006    Temat postu:

Z tego co ja wiem są dwie różne wersje w zależności od edycji systemu:

W 3.0 jeżeli wykonywało się "5 foot step" to powodował on atak okazyjny oczywiscie jeżeli wychodziles z zagrożonego przez inna osobę pola

W edycji 3.5 jest tak jak mówił krzysiek tzn. można wykonać "5 foot step" wyjsc z zagrożonego pola i rzucić czar albo strzelic. Oczywiście jeżeli robimy coś takiego to jest nasz to całkowity ruch w danej rundzie. No i jest jeszcze "withdraw" czyli wycofanie...polega na całorundowej ucieczce z najszybszą prędkością która nie powoduje ataków okazyjnych .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 13:21, 29 Sty 2006    Temat postu:

Czyli, w oparciu o angielskie podręczniki do edycji 3.0 (jeśli naprawdę jest tam inaczej niż w polskich) - Czy to co powiedział Krzysiek to fakt?

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 21:15, 12 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek-Jakh
Nowicjusz


Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:49, 30 Sty 2006    Temat postu:

W obu edycjach (3.0 i 3.5) jest tak samo. Jak gdzieś piszą coś innego - to źle piszą :-)

W polskim PG v3.0 jest NAJPRAWDOPODOBNIEJ błąd (co najmniej nieścisłość) w tłumaczeniu z angielskiego na polski (gdzieś przy kroku 1,5m): ktoś błądnie przetłumaczył słowo "move" jako "akcja".
Niestety nie mam angielskiej wersji Podręcznika Gracza v3.0, więc nie wiem czy napewno - ale oficjalny FAQ do edycji 3.0 potwierdzają to co napisałem wcześniej (FAQ do edycji 3.5 też).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:42, 02 Lut 2006    Temat postu:

Dziękuje za wytłumaczenie. Ciężko będzie się przestawić i mnie i moim graczom... Mam pewne pytanie na temat tych zasad: Które wy stosujecie? Które uważacie za lepsze lub/i bardziej realistyczne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pią 20:49, 17 Lut 2006    Temat postu:

Można inaczej : jeśli chcemy przeszkodzić komuś w "czymś" np w czarowaniu - możemy zrobić tak : Deklarujemy, że czekamy aż on zacznie. Wtedy on tobi krok, wychodzi i zaczyna czarować - tu "wskakuje" nasa akcja - my robimy darmowy krok i Atak. A to oznacza wyprowadzenie nawet wdóch ataków - Mając Dual Strike - możemy w Akcji Standardowej wykonać ataki prawą i lewą ręką. Czyli źle nie jest.
Dura Lex, Sed Lex - Twarde Prawo, ale Prawo - staram się grać zawsze zgodnie z zasadami, tak więc się stosuje. Na pozieszenie dodam, że ów niefortunny zwrot w Podręczniku Gracza do ed 3.5 został inaczej przetłumaczony (mam tłumaczenie PG ed 3.5) i nie budzi wątpliwości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 12:41, 18 Lut 2006    Temat postu:

W takim razie chyba trzeba będzie go wprowadzić.

PS:
1. Ja nie wprowadzam "przepakowanych" moim zdaniem atutów, czarów i mocy.
2. Nie jestem mistrzem j. angielskiego.
3. Nie jestem milionerem, by kupić sobie kilkadziesiąt podręczników. Jakbym je kupował wszystkie, a nie przetłumaczone po angielsku, to wyjdzie 5-10 tyś zł.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 21:17, 12 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corthal
Nowicjusz


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 16:36, 19 Lut 2010
PRZENIESIONY
Pią 17:11, 19 Lut 2010    Temat postu: [3.5] dokrok 1,5 metra

Na sesji w której brałem udział doszło do następującej sytuacji. Gracz , którego postać się przewróciła wykorzystał akcję ruchu na wstanie , potem ruszył się półtora metra i wykonał atak.

Moim pytaniem jest czy można wykonać dokrok po tym jak się użyło akcji ruchu na wstanie.
Z góry dziękuje za odpowiedzi. Smile


Ostatnio zmieniony przez Corthal dnia Pią 16:37, 19 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 16:53, 19 Lut 2010
PRZENIESIONY
Pią 17:11, 19 Lut 2010    Temat postu:

Ja bym się zgodził.
Fabularnie bym to opisał, że postać wstając od razu rzuciła się wprzód.
Ale to niekoniecznie jest zgodne z mechaniką
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:14, 19 Lut 2010    Temat postu:

SRD 3.5 napisał:
Jeżeli w rundzie nie pokonujesz żadnej odległości (najczęściej ma to miejsce wówczas, gdy zamieniasz akcję ruchu na jakiś jej odpowiednik, taki jak powstanie z ziemi), masz prawo do 1,5-metrowego kroku, wykonywanego przed, w trakcie lub po akcji.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 17:14, 19 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Walka i ruch taktyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin