Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] [KŚ] Wytwórca artefaktów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:10, 21 Paź 2006    Temat postu: [3.0] [KŚ] Wytwórca artefaktów

Wytwórca artefaktów (wta)
-To jest to! Potrzebuje tylko...


Wytwórca artefaktów, to osoba dobrze znająca się na tworzeniu przedmiotów. Jego trening skupia się na produkcji, więc taka postać potrzebuje źródła zdobywania doświadczenia (gdyż jego cząstkę zamyka w przedmiotach). Nie jest to jednak pożądana klasa wśród poszukiwaczy przygód, gdyż życie na trakcie nie pozwala w pełni korzystać z jej potencjału.
Wytwórcami artefaktów najczęściej zostają czarodzieje, z racji łatwego dostępu do spełnienia wymagań. Jednak w jej szeregach można znaleźć też wielu kapłanów, gdyż magiczny ekwipunek jest bardzo pożądany w realizacji celów kleru. Nieliczni paladyni decydujący się na tę klasę prestiżową to najczęściej weterani walk ze złem zmęczeni rozlewaniem krwi i wojaczką lub też epiccy bohaterowie, którzy pragną osiąść i przygotować się na kolejne starcie dobra ze złem.
Niezależnie z jakich pobudek zostali wytwórcami artefaktów, to jedno jest pewne gdy oni przeminą świat będzie jeszcze długo pamiętał o twórcach wielkiej magicznej spuścizny, którą po sobie zostawili.
Legendy głoszą jakoby cech wytwórców artefaktów, tworzył magiczne stopy i umiał wkuwać w swoje twory dusze. Większość mędrców i przedstawicieli tej klasy zaprzecza jakoby tak było, jednak może jest w tych opowieściach ziarno prawdy...
Kość wytrzymałości: K4

Wymagania:
Atuty: zapisanie zwoju, stworzenie cudownej rzeczy, stworzenie magicznej broni i pancerza, zogniskowanie umiejętności (wiedza tajemna)
Umiejętności: alchemia ranga 4, czarostwo ranga 4, rzemiosło (dowolne dwa) ranga 5, wiedza (tajemna) ranga 8, wiedza(magiczne przedmioty) ranga 6
Czarowanie: Umiejętność rzucania czarów 3 poziomu i ich przygotowywania, zdolność rzucania: magicznej broni, większej magicznej broni lub magicznego ornatu

Umiejętności klasowe wytwórcy artefaktów (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to: Alchemia (int), czarostwo (int), koncentracja (bd), odcyfrowywanie zapisów (int), profesja (int), rzemiosło (int), wiedza (wszystkie umiejętności) (int), wykonywanie magicznych przedmiotów (spec.). Opis tych umiejętności znajdziesz w Rozdziale 4 Podręcznika Gracza (oprócz wykonywanie magicznych przedmiotów).

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Intelektu.

Tabela 1-1: Wytwórca artefaktów
______Bazowa premia---Rzut obronny na---
Poziom__do ataku___Wytrw__Ref__Wola__Czary na dzień___Specjalne
__1_______+0_______+0____+0____+2_______----________stworzenie różdżki, wymagane rangi
__2_______+1_______+0____+0____+3___obecna klasa +1__znajomość fachu +2, tajnik fachu 1
__3_______+1_______+1____+1____+3_______----________specjalne surowce 1, osłabienie
__4_______+2_______+1____+1____+4___obecna klasa +1__stworzenie berła, spec w tworzeniu
__5_______+2_______+1____+1____+4________----________tajnik fachu 2, wykucie pierścienia
__6_______+3_______+2____+2____+5__obecna klasa +1__stworzenie laski, znajomość fachu +5
__7_______+3_______+2____+2____+5________----________specjalny surowiec 2
__8_______+4_______+2____+2____+6__obecna klasa +1__szybkie tworzenie, osłabienie 2
__9_______+4_______+2____+2____+6________----_______wplecenie metamagi
_10_______+5_______+3____+3____+7___obecna klasa +1__tajnik fachu 3, wynalazca



Oto właściwości klasowe Wytwórca artefaktów:
Biegłość w broni i pancerzu: Wytwórca artefaktów nie zyskuje biegłości w żadnej broni ani pancerzu.
Stworzenie różdżki: na poziomie 1 wytwórca artefaktów otrzymuje ten atut.
Wymagane rangi: praca Wytwórcy artefaktów jest związana z pewnymi umiejętnościami, w których musi wziąć przynamniej 1 rangę na poziom w tej klasie prestiżowej. Oto one: rzemiosło (dowolne), wiedza (magiczne przedmioty), wykonywanie magicznych przedmiotów.
Znajomość fachu: począwszy od 2 poziomu postać otrzymuje podaną premie do umiejętności, w których się szkoli; są to: rzemiosło (dowolne), wiedza (magiczne przedmioty), wykonywanie magicznych przedmiotów.
Tajnik fachu: Wytwórca artefaktów poznaje na tyle swój fach, że zdolności czarowania przestają być dla niego ograniczeniem w tworzeniu przedmiotów. Począwszy od poziomu 2 przestaje być dla niego ograniczeniem poziom czarującego wymagany dla stworzenia danego przedmiotu. Począwszy od poziomu 5 przestaje być dla niego ograniczeniem znajomość czarów ze swojej listy czarów wymagany dla stworzenia danego przedmiotu. Na poziomu 10 przestaje być dla niego ograniczeniem znajomość czarów wymagany dla stworzenia danego przedmiotu. Co oznacza, że np. czr5/wta10 może stworzyć eliksir leczenia poważnych ran.
Specjalny surowiec: Obszerne badania (test wytwarzania magicznych przedmiotów [patrz umiejętność poniżej]) prowadzone przez wytwórcę artefaktów, pozwalają mu poznać surowiec lub surowce, które: zmniejszają cenę produkcji przedmiotu, a od poziomu 7 wytwórca artefaktów może poznać surowce, które zwiększą efektywność przedmiotu. Zmiany zależą od trudności zdobycia przedmiotu. Ogólna zasada jest taka, że surowce do kupienia są równe lub droższe od kosztu o który ma być zmniejszona cena produkcji magicznego urządzenia. Oczywiście MP może zadecydować inaczej, jeśli kupienie surowca nie jest proste.
Spec w tworzeniu: wytwórca artefaktów dochodzi do takiej wprawy, że tworzy przedmioty mniejszym nakładem kosztów i zmęczenia: począwszy od 4 poziomu wszystkie produkowane przez wytwórcę artefaktów przedmioty kosztują go o 10% mniej pieniędzy i doświadczenia.
Stworzenie berła:
na poziomie 4 wytwórca artefaktów otrzymuje ten atut nawet jeśli nie spełnia jego wymagań.
Wykucie pierścienia: na poziomie 5 wytwórca artefaktów otrzymuje ten atut nawet jeśli nie spełnia jego wymagań.
Stworzenie laski: na poziomie 6 wytwórca artefaktów otrzymuje ten atut nawet jeśli nie spełnia jego wymagań.
Szybkie tworzenie: Częste wykonywanie przedmiotów powoduje, że szybkość ich robienie wzrasta dwukrotnie począwszy od poziomu 8.
Wplecenie metamagi: Począwszy od 9 poziomu wytwórca artefaktów może tworzyć przedmioty magiczne jakby posiadał wszystkie atuty metamagiczne.
Wynalazca: Od 10 poziomu do wynajdowania magicznych przedmiotów/urządzeń wytwórca artefaktów nie potrzebuje konsultacji z mędrcami i koszty poświęca jedynie na własne badania. Cena i czas wynajdowania jest zmniejszony dwukrotne. Ponadto zamiast z innych umiejętności korzysta z wytwarzania magicznych urządzeń, żeby określić czy udało mu się daną rzecz wynaleźć. Może tez wykonywać umiejętność: bez korzystania z biblioteki ST+30, korzystając z małej biblioteki ST+15, korzystając z przeciętnej biblioteki ST+5, przy korzystaniu z dużej biblioteki ST wymyślenia przedmiotu się nie zwiększa, natomiast przy korzystaniu z wielkiej biblioteki ST-5. Korzystanie z usług uczonych zmniejsza ST o -1 za każde 10% zwiększenia kosztu wynalezienia (do maksymalnie -20 przy zwiększeniu kosztów o 200% [jednak naprawdę trudno zebrać tak wielką liczbę uczonych, nawet w metropoliach]).

-------------------------------------------------------------------------------------
Umiejętności:

Wykonywanie magicznych urządzeń (tylko wyszkolony; tylko wytwórca artefaktów; atrybut kluczowy dla rzucania czarów)

Zadanie/ST
Wynalezienie nowego magicznego mechanizmu/ przedmiotu (słabego) /35+
Wynalezienie nowego magicznego mechanizmu/ przedmiotu (silnego) /40+
Wynalezienie nowego magicznego mechanizmu/ przedmiotu (potężnego) /50+
Zmniejszenie ceny produkcji /30+
Użycie surowca do słabego przedmiotu /30
Użycie surowca do przeciętnego przedmiotu /35
Użycie surowca do potężne przedmiotu /40
Poznanie surowca do słabego przedmiotu /25-40
Poznanie surowca do silnego przedmiotu /30-50
Poznanie surowca do potężnego przedmiotu /35-60
Zwiększenie szybkości produkcji x2 /30
Zwiększenie szybkości produkcji x4 /50


Wynalezienie nowego magicznego mechanizmu/ przedmiotu: pozwala wynaleźć nowy przedmiot
Zmniejszenie ceny produkcji: Zmniejsza się cena przedmiotu w złocie o 1% za każde punkt powyżej 30
Użycie surowca do przedmiotu: pozwala wykorzystać posiadany specialnego surowica do odpowiedniego przedmiotu dzięki zdolności wytwórcy artefaktów specjalny surowiec.
Poznanie surowca do słabego przedmiotu: pozwala poznać surowiec dzięki zdolności wytwórcy artefaktów specjalny surowiec.
Zwiększenie szybkości produkcji x2: zwiększa szybkość produkcji i zwiększa jej koszt x1,2
Zwiększenie szybkości produkcji x4: zwiększa szybkość produkcji i zwiększa jej koszt x1,5

UWAGA: Wytwórca artefaktów, może korzystać ze wszystkich przedmiotów, które wie jak stworzyć bez specjalnych testów (jednak nie zyskuje biegłości w broni, a nie pancerzu, więc dalej liczą się kary za noszenie pancerza i używanie broni bez biegłości).
____________________________________________________________
Wskazówki dla MP:
Wprowadzenie tej klasy, jako klasy prestiżowej przeznaczonej dla graczy stanowi wyzwanie dla mistrza gry, bo duża część mocy nie jest określona. Jednak ważną jest zaleta, to że nie ma problemu z pomysłami na przygody dla takich postaci. Dobrym może się okazać wprowadzenie wymagania dodatkowego: znalezienie mistrza, który nauczy tej klasy i przekonanie go by to zrobił lub odnalezienie jakiś tajemniczych zapisków o tym. Można tez wprowadzić te klasę podczas rozgrywki, kiedy to postacie spotykają się z zapisami o niej lub wytwórca artefaktów. Można też zrobi przedstawiciela tej klasy jako postać kluczową kampanii lub poboczną, z pewnością ma parę misji dla takich jak wy.
____________________________________________________________
Dalsza część pracy w budowie, a co to będzie to zobaczycie. Umieszczam ją gdyż, podejrzewam, że samodzielnie nadaje się do oglądania, szczególnie, że dalsza część jest niekonwencjonalna i opcjonalna.


Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Pon 14:15, 19 Sty 2009, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 22:44, 21 Paź 2006    Temat postu:

No cóż... Kawał dobrej roboty, choć tekst roji się od błędów w pisowni, a część wyjaśnień jest źle sformuowana.

1. Klasa jest za silna jak na te wymagania. Moce zapewniane prze klasę są potężne, szczególnie na niskim poziomie.

Postać otrzymuje aż 4 atuty tworzenia przedmiotów. To prawie tyle, co wojownik.
Może by tak zamiast jako zdolność dać je do wymagań?

2.
Cytat:
Wymagane rangi: praca Wytwórcy artefaktów jest związana z pewnymi umiejętnościami, w których musi wziąć przynamniej 1 rangę na poziom w tej klasie prestiżowej. Oto one: rzemiosło (dowolne), wiedza (magiczne przedmioty), wykonywanie magicznych przedmiotów.

Co oznacza, że musi wziąść w nich przynajmniej jedną rangę na poziom tej klasy prestżowej?
3.
Cytat:
Ogólna zasada jest taka, że surowce do kupienia są równe lub droższe od kosztu o który ma być zmniejszona cena produkcji magicznego urządzenia. Oczywiście MP może zadecydować inaczej, jeśli kupienie surowca nie jest proste.

Nie rozumiem. Możesz wyjaśnić?
4.
Cytat:
Poznanie surowca do słabego przedmiotu /25-40
Poznanie surowca do słabego przedmiotu /30-50
Poznanie surowca do słabego przedmiotu /35-60

Tutaj się pomyliłeś w zapisie.
5.
Cytat:
Użycie surowca do przedmiotu: pozwala wykorzystać posiadany surowiec do odpowiedniego przedmiotu

Czyli z małego rubinu mogę zrobić karwasze, a z złotogłowiu eliksir?
Cytat:
Poznanie surowca do słabego przedmiotu: pozwala poznać surowiec dzięki zdolności wytwórcy artefaktów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:46, 22 Paź 2006    Temat postu:

1. Nie mogę dać tego do wymagań, z wiadomych mnie tylko powodów. Jeśli chcesz możesz tak sobie zrobić. Powiem tylko, że dotyczy to dalszej części projektu. Za silna?! O_o
Tak klasa jest beznadziejna w walce: mniej niż +1/2 czarów na poziom, KW: k4, Bazowy atak +1/2 i rzuty obronne tylko na wole. Poza tym same atuty bez odpowiednich czarów wiele nie dają, więc do poziomu 5 nie może nic dobrego zrobić.
2.Tak
3. np. do stworzenia zwoju kuli ognia (5 poziomu) potrzeba 187,5 s.z i 15 PD. Specjalny surowiec użyty przy tworzeniu: np. róg chimerycznego jednorożca (zakładając, że coś takiego istnieje). Jeśli zmniejsza cenę przedmiotu to nie może być od tak dostępny w najbliższym sklepie, chyba, że zmniejsza cenę o mniej niż kosztuje. Zakładając, że sprzedawca chce za niego 300 s.z. , a on zmniejsza cenę tworzenia o 10 s.z i 4 PD (4 x 25 = 100), czyli w tym przypadku wartość dla twórcy faktyczna wynosi 110 s.z czyli koszt takiego użycia się nie opłaca. Nie może wystąpić sytuacja, kiedy zmniejszy cenę o np. 187,5 s.z i 15 PD, a będzie wart 185 s.z. (chyba, że kupienie go nie jest proste). Jednak zakładając, że nikt nie ma takiego rogu (i nie chce mieć) to wyruszacie na polowanie. Wtedy taka rzecz może się opłacić.
4. Zaraz poprawie.
5. Nie. Jest to skrót myślowy, pozwala wykorzystać zdolność specjalne surowce... myślałem, że każdy jest na tyle inteligentny by to załapać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:31, 23 Paź 2006    Temat postu:

1. Jest za silna, ponieważ zapewnia 4 atuty, czary 0,4 poziomu czarującego na poziom, oraz możliwość tworzenia niemal dowolnego przedmiotu magicznego. Swoja drogą oznacza to chyba, że może stworzyć nawet zwój prawdziwego wskrzeszenia, więc ja bym coś z tym zrobił, bo to trochę głupie. Daj może jakieś ograniczenie w rodzaju, że musi mieć możliwość aktywować ten przedmiot, lub "za wyjątkiem przedmiotów ukończenia czaru".

3. To nie logiczne. Po co wyruszać na misję w celu użycia składnika, który w dodatku potem można sprzedać za więcej niż się zarobi go zużywając?

5. To nie profesjonalne. Zwróć uwagę, że przy wszystkich oficjalnych klasach prestiżowych w opisie umiejętności klasowych pojawia się informacja o karze do testu z pancerza i karach za wagę ekwipunku przy pływaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:00, 29 Paź 2006    Temat postu:

1. Pamietaj, że stworzenie takiego zwoju kosztuje wiele nie tylko w złocie ale i w PD (co zniecheca więkrzość ludzi).
3. Kamulec czytaj ze zrozumieniem, bo nie mam już siły ci tego tłumaczyć.
5. Umieszcze to jak bede miał czas (swoją drogą chyba umiesz to sobie dopisać). Ludzie czy ktoś z tąd nie wie o karach z panceża?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:58, 29 Paź 2006    Temat postu:

Kondeks napisał:
5. Umieszcze to jak bede miał czas (swoją drogą chyba umiesz to sobie dopisać). Ludzie czy ktoś z tąd nie wie o karach z panceża?

Raczej nie o to chodziło Kamulcowi. Wszystkie profesjonalnie zrobione klasy prestiżowe są opisane bardzo szczegółowo, nie ma tam żadnych skrótów myślowych.
Co to kara do testów z pancerza pewnie tu wiedzą wszyscy, ale problem w tym, że to co Ty napisałeś jestu dużo trudniejsze i mniej powszechne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:03, 29 Paź 2006    Temat postu:

1. Co nie zmienia faktu, że czarodziej nie powinien móc tworzyć zwojów objawień, bo nie ma kontaktu z boską mocą. Poza tym to nie logiczne, by ktoś stworzył zwój czaru, którego nie potrafi rzucać.
3. Może napisz to w prostszy sposób? Sam nie wiem, czy to jest nie logiczne, ale wytłumacz, na czym polega mój błąd.
5. Dziękuję Deemer, właśnie to miałem na myśli.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 0:41, 17 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:09, 29 Paź 2006    Temat postu:

1. Czy ktoś mówi o realizmie magii? Wyjaśnię Ci - magia nie jest realna.
Cóż a to, że bard czy łotrzyk mogą korzystać z tych zwoi (przy użyciu umiejętności) nie jest dziwne. Ta pozwala na rzucanie czaru podobnie jak im, przy okazji dając możliwość ich tworzenia (na tej samej zasadzie), tyle że testu nie trzeba wykonać.
3. Taki komponent jest sensowny jak nie możesz go sprzedać, a tylko kupić (np. kolekcjoner zbiera 1 egzemplarz każdego rodzaju zęba stworzeń i za sprzedaż zęba czarciego pisklęcia czerwonego smoka domaga się gigantycznego wynagrodzenia, natomiast nie chce kupić drugiego).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:20, 22 Sty 2007    Temat postu:

1. Chodzi mi o to, że to jest nie realistyczne w konwencji świata D&D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:40, 22 Sty 2007    Temat postu:

1. Zależy od tego, który masz konkretnie na myśli?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:38, 23 Sty 2007    Temat postu:

Ja napisał:
1. Co nie zmienia faktu, że czarodziej nie powinien móc tworzyc zwojów objawień, bo nie ma kontakltu z boską mocą. Poza tym to nie logiczne, by ktoś stworzył zwój czaru, którego nie potrafi rzucać.

Ten punkt mam na myśli.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 20:34, 18 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:26, 12 Sty 2009    Temat postu:

1. Jest to klasa oryginalna, więc i mam moce nie typowe. Klasy prestiżowe o standardowych zdolnościach nie były by przecież ciekawe.
2. Można przepisywać tekst bez zrozumienia. Chodzi o to, że magia w takiej osobie jest obecna i posiada ona pewne zdolności ku temu co obrazują wymagania. Gdy np. Wytwórca artefaktów wykuwa miecz, do którego stworzenia potrzeba czaru błyskawicy, to ta energia magiczna przepływa z niego na młot kowalski. Z każdym uderzeniem wśród trzasku i iskier energia elektryczna wbija się w metal łącząc się z jego strukturą.
____________________________________________________________________
Niektóre fragmenty przeredagowałem.
__________________________________________
Dodałem znacznik KŚ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 12:57, 12 Sty 2009    Temat postu:

Kondeks napisał:
Nie jest to jednak pożądana klasa wśród poszukiwaczy przygód, gdyż życie na trakcie nie pozwala w pełni korzystać z potencjału tej klasy.
Przedstawicielami tej klasy najczęściej zostają czarodzieje, z racji łatwego dostępu do spełnienia wymagań.

Proponowałbym to jakoś przeredagować; np. zamiast potencjału tej klasy, "jej potencjału". Potem zamiast znowu klasy - może być "wytwórcami artefaktów"
Kondeks napisał:
Nieliczni pallady ni decydujący się na tę klasę prestiżową

Niepotrzebna spacja między dy a ni. I Paladyn jest przez jedno "l". Ponadto nie pasuje mi on do wytwórcy artefaktów :??? Bardziej mi się to kojarzy z czarodziejem/kapłanem.
Kondeks napisał:
Legendy głoszą jakoby cech wytwórców artefaktów, tworzył magiczne stopy i umiał wkuwać w swoje twory dusze. Niektórzy uważają, że cech wytwórców artefaktów umie kuć dusze i tworzyć tajemne doskonałe stopy metali oraz wspaniałe niemagiczne pancerze

Niepotrzebne powtórzenie.
Kondeks napisał:
Umiejętności: alchemia ranga 4, czarostwo ranga 4, rzemiosło (dowolne) ranga 8, wiedza (tajemna) ranga 8

Mi by pasowało tutaj też jakieś rzemiosło - np. dowolne dwa z rangą co najmniej 5.
Kondeks napisał:
wiedza (magiczne przedmioty

Moim zdaniem powinno to się także znaleźć w wymaganiach. Dobrze by było, żeby zostało tez opisane.
Kondeks napisał:
Spec w tworzeniu: wytwórca artefaktów dochodzi do takiej wprawy, że tworzy przedmioty mniejszym nakładem kosztów i zmęczenia: począwszy od 4 poziomu wszystkie produkowane przez wytwórcę artefaktów przedmioty kosztują go o 10% mniej pieniędzy i doświadczenia.

Wynika z tego, że w założeniu klasa ma być dla tych, co lubią magiczne przedmioty. W takim razie dla mnie, powinna dostawać dodatkowe miejsca na magiczne przedmioty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pon 13:46, 12 Sty 2009    Temat postu:

Artefakty w dedekach są to przedmioty, których sposoby stworzenia zostały zapomniane. Proponowałbym więc inną nazwę dla klasy.

Jeśli masz dostęp, przejrzyj klasę podstawową Artificer z Eberron Campaign Setting. jest to mniej więcej to co chcesz osiągnąć, ale w formie klasy podstawowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:21, 13 Sty 2009    Temat postu:

1. Poprawiłem
2. Również zmieniłem. Paladyn faktycznie słabo pasuje, ale może się zdarzyć (przykład opisany).
3. Masz racje - zmieniłem
4. Przychyliłem się do tej propozycji
5. Słusznie
6. To klasa raczej BN, nie musi być specjalnie skuteczna w walce. Inna sprawa jeżeli uważasz, że jest za słaba - wtedy się pomyśli. Jak będzie chciał używać więcej przedmiotów z danego typu to weźmie odpowiednie atuty na epikach, których zresztą będzie miał dużo.
7. Arcymag to też powinien być jeden z paru najpotężniejszych czarodziejów świata, a można go wziąć od poziomu 14. Poza tym to jest dość szumna nazwa, bo gdy widzisz jego niezwykłe, unikatowe dzieła to możesz je pomylić z prawdziwymi artefaktami.
8. Nie mam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malfurion
Początkujący


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 18:40, 13 Sty 2009    Temat postu:

Podoba mi się pomysł stworzenia klasy specjalnie pod robienie magicznych przedmiotów.
Klasa ma według mnie troche za mało punktów umiejętości.
Co do atutów tworzenia przedmiotów to naprawdę jest ich za dużo i występują trchę za często.
Najlepiej byłoby po prostu rozłożyć je bardziej po poziomach i dać o jedną mniej.
1. Czarodziej nie powinien móc tworzyć eliksiry leczenia poważnych ran.
2. Jak zależne jest zwiększanie efektywności broni od surowca?
3. Czy premia z wynalazcy kumuluje się z premią z szybkiego tworzenia. Czyli np. przedmiot robi się 8 dni. Zdolność szybkie tworzenie zmniejsza ją do 4 dni. Więc czy zdolność wynalazca skraca to jeszcze 2 razy, czyli do 2 dni.
4. Cena zmniejszona dwukrotnie to dosyć dużo i znowu czy kumuluje się z premią ze zdolności spec w tworzeniu?
Ogólie klasa ta jest trochę nie zbalansowana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:05, 13 Sty 2009    Temat postu:

1. Odsyłam cię do poprzednich postów. Sam zresztą powiedziałeś, że podoba ci się pomysł klasy specjalizującej się w tworzeniu magicznych przedmiotów - za razem chcesz pozbawić ją możliwości do pełnego ich wachlarzu. Czarodziej może nie powinien, ale to jest Wytwórca Artefaktów na maksymalnym poziomie.
2. Tak jak napisałem - decyzja MP.
3. Zdolności dotyczą dwóch różnych rzeczy, wiec się nie kumulują.
Myślę, że chodziło ci raczej o umiejętność Wykonywanie magicznych urządzeń i zdolnosć Szybkie tworzenie. Kumulują się.
4. By zmniejszyć koszt o 50% trzeba by mieć wynik testu umiejętności równy 130. Myślę, że nie jest to specjalnie realne. Również się kumuluje. W takim razie na 20 poziomie postać maksymalnie może mieć +36 do umiejętności (+13 int[20 int startowy elf słoneczny, +5 zwiększenia atrybutów, +5 księga do Int, +6 za obręcz], +23 rangi), czyli średnio 18% zniżki (z dodaniem zdolności).
5. Może jest trochę za słaba, ale nie jestem pewien... ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 8:40, 14 Sty 2009    Temat postu:

Że za słaba to się mogę zgodzić. Przyjrzyjmy się:
1. Ma niezłe wymagania, w tym mało przydatny atut zogniskowania umiejętności.
2. Zyskuje czary jedynie co drugi poziom.
3. Ma wymagane rangi.
4. Będzie zacofana nieco - mimo wszystko traci PD na przedmioty.
________________________

Moim zdaniem należy mu dać jakieś premiowe miejsce na przedmioty i stałą zniżkę - np. na 1. poziomie 3%, na 4. 5%, na 7. 7% i na 10. 10%.
________________________

Kondeks napisał:
W takim razie na 20 poziomie postać maksymalnie może mieć +36 do umiejętności (+13 int[20 int startowy elf słoneczny, +5 zwiększenia atrybutów, +5 księga do Int, +6 za obręcz], +23 rangi)

A nie jest to przypadkiem umiejętność wyłączna? Nie będzie mógł mieć maksimum 13 rang?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:32, 14 Sty 2009    Temat postu:

6. Fakt masz racje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malfurion
Początkujący


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 21:39, 14 Sty 2009    Temat postu:

1.Klasa zyskuje czary nie co 2 poziom. Tylko 4 razy. Faktycznie mógłby dostawać czary co 2 poziomy. J
est też faktem, że będzie zacofany, bo będzie tracił Pd na przedmiot (zapomniałem).
Ale naprawdę wg. mnie przydałoby sięzwiększyć mu punkty do rozdania na poziomie.
I co do Zmniejszenie ceny produkcji nie można by dać 2%, a nie jeden, bo jeden to trochę zbyt symbolicznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 8:07, 19 Sty 2009    Temat postu:

2 % to nie symbolicznie? Przy kosztach rzędu 100 000, to przecież różnica tylko 1000sz. A wątpię żeby ktoś takich przedmiotów dużo robił, bo mają ogromne koszta w PD.

Poza tym skąd wziąłeś ten 1%?

Co do 1. - faktycznie nie zauważyłem. Ale jest to nieduża różnica. Tym bardziej trzeba ją wzmocnić moim zdaniem. I wprowadzić poprawki o których już pisałem.

Czekam więc na aktualizację pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:19, 19 Sty 2009    Temat postu:

1.Zmieniłem na 1% za punkt.
2. Z podatku ;P
3. Dodałem czary co 2 poziomy (czyli 5 poziomów czar, zamiast 4)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 16:45, 19 Sty 2009    Temat postu:

A zastanawiałeś się nad wprowadzeniem dodatkowego miejsca na przedmiot? (Np. trzeci pierścień - coś w tym stylu).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:55, 19 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
A zastanawiałeś się nad wprowadzeniem dodatkowego miejsca na przedmiot? (Np. trzeci pierścień - coś w tym stylu).

Tak. Nawet ci na to odpowiedziałem
Cytat:
To klasa raczej BN, nie musi być specjalnie skuteczna w walce. Inna sprawa jeżeli uważasz, że jest za słaba - wtedy się pomyśli. Jak będzie chciał używać więcej przedmiotów z danego typu to weźmie odpowiednie atuty na epikach, których zresztą będzie miał dużo.

Parafrazując, to nie klasa dla postaci lubiących nosić po 3 płaszcze i 3 naszyjniki. Założenie jest inne.


Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Pon 17:57, 19 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 18:24, 19 Sty 2009    Temat postu:

No to jeszcze się czepię nazwy - należy moim zdaniem ją zmienić.

Już wyjaśniam: artefakt w D&D to potężny przedmiot magiczny, nie byle śmieć. Więc bardziej mi pasuje "wytwórca przedmiotów magicznych".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin