Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Zastraszanie nie tylko z Charyzmy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 13:00, 10 Paź 2005    Temat postu: [3.0; 3.5] Zastraszanie nie tylko z Charyzmy

Potężnie zbudowany wampir z mieczem podcinający sobie żyły, aby cię zastraszyć o charyzmie 10, ma mniejsze szanse na powodzenie tego niż piękna pani niziołek o S 6 i Cha 12? Według zasad tak. Proponuje dyskusję nad udoskonaleniem zasad.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 15:00, 21 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Pon 13:04, 10 Paź 2005    Temat postu:

Ja to rozwiązałem tak- można korzystać albo z siły (i to chyba było w jakimś podręczniku) albo z charyzmy, albo z kary do charyzmy(bo taki brzydki, głupi, nietaktowny, nieprzewidywalny też może być straszny).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 15:45, 10 Paź 2005    Temat postu:

No właśnie ja uważam,że brzydota pomimo wszystko dodaje bonuds doi zastraszania, no przecięż klasyczny przykład Kostuch i jego wspaniałej tewarzy z blizną niczym ruszająca sie pod skórą glizda ( hehe)- wystarczyło, że pojkazał twarz to już siał postrach, ja uważam, że inne czynniki także powinny być uwzględniane w teście na zastraszanie, myśle, że łatwoiej zastraszy człowieka łotrzyk z 3dniowym zarostem,bliznami na twarzy i ze sztyletem w dłoni niż piękny elfi zaklinacz przykładowo- ja się dostosuje do tego tak,że neiktóre rzeczy z mechaniki D&D trzeba brać na rozum, a nie na zasady. Bowiem faktycznie ten niziołek o wyższej charyźmie -to by było porpostu komiczne- po pierwssze kto się boi niziołków, a np. taki półork by był imponujący. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 12:17, 16 Sty 2007    Temat postu:

Zasady i premie do zastraszania są dobrze opisane w KPM. Premia z okropnego wygladu do testów zastrasania jest odzwierciedlana przez atut dobrowolna deformacja. Sądzę, że niektóre stworzenia powinny otrzymywać go za darmo lub miec premię rasową do zastraszania. Jeżeli jednocześnie jest prezentowane jakieś narzędzie tortur, wtedy przyznaje się połowę premii z tego narzędzia. Jeśli odbywa się to pomieszczeniu tortur, zastraszający otrzymuje +2 do testów.
Charyzma to nie tylko wygląd. Charyzma to umiejętność mówienia i sposób odbierania tego przez innych. Nie zgodzę się, że siła również powinna być uwzględniana przy testach zastraszania. Powolne tortury niziołki mogą być zdecydowanie bardziej przerażające od szybkiej śmierci z rąk orka. Oczywiście ork może uzyskać premię z racji oręża.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Wto 16:31, 16 Sty 2007    Temat postu:

Premie za wykorzystywanie narzędzi naturalnie zawsze zamieszczam. A charyzma to ogół zachowań prowadzących do zastraszania tak jak to napisał Boski. Nie ma sensu wykorzystywać siły gdy tępy półork sam się rani własnym orężem.
Poza tym mając 4 charyzmy można być pięknym, tak samo jak mając 18 charyzmy można być brzydkim jak noc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:45, 16 Sty 2007    Temat postu:

Zastanawiam sie jeszcze co do innych alternatywnych narzędzi tortur - jak by to wyglądało z użyciem normalnych broni ? Jaką by one premię dawały ? Proponuje, aby premia równała sie średnie obrażenia (zaokrąglone w dół). Albo maksymalne obrażenia + premia z siły - 4 za brak biegłości narzędzia w torturach podzielone na dwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:56, 16 Sty 2007    Temat postu:

Ad. Tortur: Jest taki temat, zapraszam do pisania w nim. Ten temat brzmi: Zastraszanie nie tylko z Charyzmy

Tortury niziołka moga być straszne. Jednak zastraszanie nie wiąrze się ze stosowaniem przemocy (w założeniu, choć może to dac premię).

Ponieważ, jak sądze, większość osób jest zdania, że słabo zbudowany niziołek w stroju wieśniaka i bez broni nie jest równie przerażający, jak już napisałem, potężnie zbudowany wampir z mieczem podcinający sobie żyły , które mu sie zamykają zaraz, proponuję, zgodnie z działem: mechanika i tematem przedyskutowac kwestię premii, jakie mogło by to dawać (aby później wyznaczać je wg. zasady precedensu).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 17:44, 16 Sty 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
zastraszanie nie wiąrze się ze stosowaniem przemocy

Samo zastraszanie samo w sobie jest groźbą użycia przemocy !

Kamulec napisał:
potężnie zbudowany wampir z mieczem podcinający sobie żyły

Dlatego sądzą, że wampiry powinny mieć premię do zastraszania jako rasową.

Osobiście uważam, że słaby wampir powinien o wiele lepiej zastraszać niż potężny ork, wiec premia z siły jest moim zdaniem głupotą...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tordek
Nowicjusz


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:41, 16 Sty 2007    Temat postu:

Moim zdaniem zastraszanie powinno się opierać nie tylko na postaci zastraszającej. Zauważcie że zwykłe dziecko boi się byle cienia, tak samo jakiś słabowity rzezimieszek bardziej będzie się bał tego orka który próbuje go zastraszyć, kiedy np. krasnolud napluje mu w twarz.

Pasowało by wprowadzić jakąś dodatkową umiejętność bądź statystykę (modyfikowaną przez kilka atrybutów), która odwzorowywała by tchórzostwo/odwagę naszej postaci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Wto 23:50, 16 Sty 2007    Temat postu:

Boski napisał:
Samo zastraszanie samo w sobie jest groźbą użycia przemocy !


Niekoniecznie. Mogą to być groźby w stylu " przyjde z kolegami, grożby porwaniem / torturowaniem rodziny itd, itp. Możliwości jest naprawdę dużo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:52, 16 Sty 2007    Temat postu:

Całe tchórzostwo i odwaga naszej postaci jak to ująłeś Tordek jest odwzorowywana przy teście przez liczbę KW. Dorosły ma ich trochę więcej niż dziecko, dlatego jego trudniej przerazić. Plujący w twarz krasnolud może zapewnić premie +2. To są po prostu sprzyjające okoliczności do testu.
Osobiście sądzę, że KW nie odwzorowywują jednak tego za dobrze. Zastanawiam się nad użyciem w tym przypadku rzutów obronnych. Temat do dyskusji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 8:41, 17 Sty 2007    Temat postu:

Ja również nie uważam, by KW wszytsko odzwierciedlało (nawet w Dyplomacji staram się dawać dużo różnych premii za okoliczności).

Jak to określiłeś, Boski,
Cytat:
okoliczności do testu


Właśnie chodzi mi o to, aby podać przykłądy premii zależnie od "okoliczności", jak z tym wampierem i potem wykorystywać je jako precedens, punkt odniesienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:02, 17 Sty 2007    Temat postu:

Wydaje mi się, że zasady z PMP są dosyć jasne:
+2 do testu z racji sprzyjających okoliczności
-2 do testu z racji niesprzyjających okoliczności
Kiedy one występują, a kiedy nie to każdy MP musi sam rozważyć, gdyż każdy przypadek jest inny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:07, 17 Sty 2007    Temat postu:

Zasady /sugestie z PMP mówią, że tak jest najprościej, jednak nie, że tak musi być.
Proszę o nie pisanie "to zależy od sytuacji". Wiadomo, że zależy, ale (po raz trzeci) powtarzam, że chodzi mi o to, żeby porównywać do grupy konkretnych przykładów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:27, 17 Sty 2007    Temat postu:

Skoro chcesz prosto i treściwie...
1. Wampir i żyły +4 - +2 za potworny wygląd; +2 za podcięte żyły
2. Ork +2 - za szał z toporem
3. Niziołka -2 - za rasę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin