Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Finta w walce - balans

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:08, 20 Kwi 2010    Temat postu: [3.5] Finta w walce - balans

Zastanawiam się, jak znaleźć optymalną dla balansu wersję finty, a dokładniej trudności jej wykonania. Oto propozycje:

1) Blef kontra wyczucie pobudek + bazowa premia do ataku (jak w 3.5)
2) Blef + bazowa premia do ataku kontra wyczucie pobudek + bazowa premia do ataku
3) Blef kontra bazowa premia do ataku + RZT
4) Blef kontra bazowa premia do ataku
5) Blef kontra wyczucie pobudek (jak w 3.0)

Którą opcję i dlaczego uważacie za optymalną? Jedną z tych, czy jakąś inną? Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.

Dla graczy 3.0 zamieszczam opis finty:
SRD napisał:
Finta w walce: Możesz wykorzystać Blefowanie, by zmylić przeciwnika w walce wręcz (nie uda mu się efektywnie uniknąć twojego następnego ataku). W tym celu wykonujesz test Blefowania sporny z testem Wyczucia pobudek ofiary, jednak w tym przypadku dodaje ona do rzutu poza zwykłymi stosownymi modyfikatorami także bazową premię do ataku. Jeżeli uzyskasz w teście Blefowania wynik wyższy niż przeciwnik w tym specjalnym teście Wyczucia pobudek, traci on premię ze Zręczności do KP (jeśli takową posiada), ale tylko w przypadku twojego kolejnego wymierzonego weń ataku, który musisz wykonać w swojej następnej turze lub przed jej nadejściem.
Wykonanie opisanej wcześniej finty w przypadku istot niehumanoidalnych jest trudniejsze, ponieważ nie tak łatwo odczytać ich mowę ciała. Dlatego też w takiej sytuacji podlegasz karze –4 do testów Blefowania. Z kolei w przypadku stworzeń o zwierzęcym Intelekcie (1 lub 2) zadanie staje się jeszcze trudniejsze – kara wynosi wówczas –8. Nie możesz stosować finty względem ofiar nieinteligentnych.
Finta w walce nie prowokuje ataków okazyjnych.

Można wziąć też atut:
SRD napisał:
Doskonalsza finta [OGÓLNY]
Wymagania: Int 13, Wyszkolenie w walce.
Korzyści: Test Blefowania wykonywany na potrzeby finty w walce to akcja ruchu.
Normalnie: Finta w walce to akcja standardowa.
Wojownik może wybrać atut Doskonalsza finta jako jeden z atutów premiowych.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 22:10, 20 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 8:49, 21 Kwi 2010    Temat postu:

Po pierwsze dla mnie używanie umiejętności "blef" do fint to pomyłka. Blefowanie to kłamstwa, oszukiwanie, ale werbalne plus odpowiednia mimika, a nie markowanie ciosów. Ale to mja opinia nie będąca tematem rozmowy:)
Pomijając zaistniały fakt to zależy.
Wyjdźmy z założenia, że łotr markuje cios, bo finta w sumie jest użyteczna tylko kiedy mamy do dyspozycji ukradkowy atak. Poza tym to bardziej fabularna zdolność nieprzydatna w mechanicznej walce.

Na ogół przyjmuje się, że w takich testachm, w przypadku równych szans (odpowiednie atrybuty i umiejętności na tych samych poziomach bez "innych" modyfikatorów) powinno być 50% szans na sukces.
Ale jeśli mam ocenić które lepsze to pozwolę sobie przytoczyć zasadę domową którą stosuję... blef i wyczucie pobudek to jedna umiejętność, ja ją nazywam kłamstwa, bo nie wyobrażam sobie aby ktoś był legendarnym kłamcą, ale byle nowicjusz potrafił go okłamać.
Ja bym zrobił kłamstwa+bazowy atak vs kłamstwa+bazowy atak.
W ten sposób osiągniemy to 50%.

Kłamstwa to wiadomo czemu.
Bazowy atak bo nie należy zapominać, że odzwierciedla on umiejetności bojowe w które włącza się szybkość reakcji która pozwoli dośc szybko zareagować.
Zastanawoałbym się czy nie zrobić tego nawet 1/2blefu+bazowy atak vs 1/2blefu+bazowy atak.

Na 20 poziomie łotr o cha 10, bez plusów będzie miał blef na 23 i bazowy atak 15, to da nam 38.
Wojownik będzie miał tylko bazowy atak na 20, bo wyczucia pobudek nie ma, czyli łotr bez problemu wyprowadzi fintę.
Jeśli będzie po mojemu (ta 1/2blefu) to mamy 26 vs 20. Wciąz łotr ma sporą przewgę, ale już nie jest taka dramatyczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin