Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

4.0 - wrażenia, oczekiwania, nadzieje
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> D&D 4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Nie 13:13, 30 Gru 2007    Temat postu: 4.0 - wrażenia, oczekiwania, nadzieje

Jak widzę nie ma tutaj jeszcze tematu na ten temat i dziwi mnie to trochę, aczkolwiek mimo różnych opinni - 4.0 budzi zażarte dyskusje na własny temat. Co wy myślicie o nowej wersji. Co wam się podoba, a co nie? Jakie są wasze nadzieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Nie 22:12, 30 Gru 2007    Temat postu:

Nadzieja nadzieję, ale mogę podać kilka faktów oraz tych bardziej pewnych pogłosek.

- zmiany w nowej edycji są "ewolucyjne" a nie "rewolucyjne" czyli na inną grę nie ma co liczyć.
- Bazowym światem będzie jakiś abstrakcyjny, neutralny setting.
- Nastwienie edycji na figurki.
- przyśpieszenie i uproszczenie rozgrywki - krótsze walki, mniej strategii. Podobno ma być jeden atak w rundzie za czym pójdzie osłabienie magii.
- magia na zasadzie teraźniejszej psioniki.
-wojownik jako klasa ma być bardziej nastawiony na walkę wybranym na początku orężem, każda broń ma być inna pod względem różnych efektów (wspomniano tylko o uniwersalności miecza, sile miecza dwuręcznego i przebijaniu klasy pancerza przez włócznię).
- Magowie mają być przydatni nawet po wypstrykaniu czarów. Zapewne wiązać się to będzie z dalszym osłabieniem magii.
- Walka:
1. Jeden atak. Tak tak już słyszę te krzyki:D Ale za pomocą atutów można to wyeliminowaćVery Happy Są walki w dwoma broniami (-5 do testów, -2 do testów, brak kar! - przy trzecim atucie). Za dwa ataki mamy karę -5 do wszystkich ataków, za trzy -10 do wszystkich.
2. AoO. Nadal istnieją na identycznych zasadach jak teraz. Z tym, że akcje, które go prowokują zostały zawężone!
3. Doszła swift action jedna na rundę. Oprócz tego brak 1.5m kroku oraz przejrzyste zasady. Np.: zwarcie nie powoduje AoO. Trzeba mieć atutu, żeby wejść w doskonalsze zwarcie (to pierwsze daje tylko karę -2 do ataku). Potem jest wybór co robić w zwarciu - przewracać, zadawać obrażenia (na to trzeba wybrać atuty!).

Klasy:
1. Rozwój klas opiera się na dodatkowych featach i talentach.
Co poziom naprzemiennie dostaje się atut, potem talent i tak przez 20 poziomów. A talenty są specjalistyczne dla każdej klasy! (dla przykładu talenty to: sneak attack, weapon specjalization itp! czyli dawne zdolności klasowe, które możemy teraz wybierać dowolnie!!!).

Magia:
1. W Tome of Battle jest coś co zwie się Manewrami dostępne tylko dla klas z tej księgi wprawdzie, ale... Manwery mają działanie podobne do czarów! Zaklinają oręż w ognisty na rundę, wydłużaj jego zasięg, ogłuszają itp Po prostu coś pięknego.

Jak do tego dodać już oficjalne informacje o rasach, które mają progres na poziomy, który łączy się z awansem w klasie to wychodzi piękna kombinacja! Rodzaje broni dające różne możliwości (np.: włócznia przebijające pancerze wroga)...

1. Osiem klas podstawowych - Fighter, Cleric, Rogue, Wizard, Ranger, Paladin, Warlock, Warlord

2. Wspólny dla wszystkich klas rozwój, to jest ten sam Bazowy Atak, Rzuty Obronne, Klasa Pancerza. Atuty i talenty mogą to jednak zmienić.

3. Klasy są 30 poziomowe.

4. Brak klas prestiżowych. Zamiast tego na 11 i 21 poziomie dostępne sa dodatkowe moce (tzw. paragon path na 11 i heroic destiny na 21).

5. Klasy bardziej zrównoważone, całkowicie zmieniony system czarowania.

6. Każda klasa ma swoje moce, które można użyć at-will (w dowolnej chwili), per encounter (na walkę), per day (na dzień); dodatkowo magowie i kapłani dostają rytuały.

7. Magowie nie mają szkół i moga bez problemu rzucać czary w płytówkach.

8. W podstawce są Tieflingi, chociaż to troszkę inna rasa niż ta z 3.0/3.5. Elfy dzielą się na elfy i na eladriny, i sa przynajmniej tak wysokie jak ludzie. Halfingi urosły i dostały zapożyczalską cechę kenderów. Gnomy wyleciały, bo nikt ich nie lubi. Rasy nie posiadają już darkvision, a krasnoludzy straciły swoją karę do charyzmy. LA też wyleciało.

9. Wylatuje pełna akcja. Co za tym idzie, jezeli masz dwa czy trzy ataki, możesz je wykonać przed, jak i po normalnym swoim ruchu.

10. Mniej przedmiotów magicznych. Tworzenie przedmiotów nie wymaga też płacenia w pedekach.

11. Wyleciały wszystkie zdolności zabijające z miejsca, jak wszelkie paluchy śmierci czy podobne.

12. Prawie każdy czar wymaga rzutu na trafienie, i można zadać nim krytyka. Tarcze więc bronią przed kula ognistą.

13. Walki na większą skalę. 4 osobowa grupa 1-szo poziomowych bohaterów powinna sobie poradzić z paczką 12 goblinów.

14. Challenge Rating poszło w piach.

15. Będzie najprawdopodobniej walka społeczna.

16. Zmiana w charakterach. Najprawdopodobniej będą tylko trzy - Good, Unaligned, Evil. Paladyn nie musi być dobry.

17. Lista umiejętności skróci się o połowę.

Za jakiekolwiek powtórki przepraszam, wybierałem informacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 22:13, 30 Gru 2007    Temat postu:

Czera napisał:
Jakie są wasze nadzieje.

Takie, że twórcy D&D wreszcie zajmą się czymś sensownym i przestaną kosić kasę co chwilę. ;)
Z tego co słyszałem, wszystko ma być na płytce. Moje pytanie: po co? Twórcy powinni patrzeć na to, że nie każdy rzuci się na coś nowego (ze względu na to, że wciąż zasady nie pozostają gruntownie zmienione od edycji 3.0 przez 3.5 do 4.0 i ze względu na fundusze).
Tak więc dla mnie edycja 4.0 budzi mieszane uczucia. Zostanę przy 3.0, chyba, że jednak ta edycja będzie miała coś w sobie. Czas pokaże... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:54, 30 Gru 2007    Temat postu:

Cóż, jak na razie zobaczyłem, że 3.5 jest poprawioną edycją 3.0. To mi odpowiadało, choć część nowości jest według mnie zła (jak np. wzmocnienie krasnoluda). Też widziałem co nieco na temat 4.0, raczej się jednak nakłada to na wiedzę Grisa i poza nią nie wykracza specjalnie (przeczytałem gdzieniegdzie szersze opisy tylko, ale cześć rzeczy to nowa informacja dla mnie). Odniosę się do tego, co napisał:
Cytat:
Bazowym światem będzie jakiś abstrakcyjny, neutralny setting

Może to być dobre, choć Grayhawk tez jest praktycznie neutralny.

Cytat:
Nastawienie edycji na figurki

Zdeptanie idei gier fabularnych nastawione na kasę, wywoła zwiększenie sztuczności mechaniki.

Cytat:
- przyśpieszenie i uproszczenie rozgrywki - krótsze walki, mniej strategii.

W D&D większość walk jest już i tak nie realnie krótka, chyba, ze chodzi o szybsze mechanicznie metody wykonywania tego samego. Co do strategii, to jej dwuwymiarowość (myślenie ogólne + analiza z punktu widzenia mechaniki) jest atutem trzeciej edycji. Jeżeli będzie jej mniej, to można w ogóle ograniczyć się do porównania poziomów i podania wyniku.

Ad. zmian w magii:
Nie jestem za kasowaniem jakichkolwiek czarów, tylko zmianą mechaniki magii. ST czarów nie powinno rosnąć na tej zasadzie, czary zabójcze powinny być łatwe do odparcia ( i najlepiej przy 1 nie zabijać), zaklęcia co silniejsze powinny być rzucane dłużej, może z jakimiś testami powodzenia itp. Czary zaś powinny mieć bardziej realny efekt (kula ognia malutka, jak ma być w obecnych wymiarach to dobrze, ale jako czar potężny, trudny do rzucenia, przecież fala płomieni ma niezwykle niszczycielską siłę (powinna mieć na logikę). W tą stronę powinno to ewoluować, a jak nie tak, to lepiej nie ruszać.

Co do atutów i mechaniki:
Uważam, że niemal wszytko powinno być możliwe, a atuty powinny wyłącznie dawać premie odzwierciedlające biegłość w danej czynności.

Cytat:
wojownik jako klasa ma być bardziej nastawiony na walkę wybranym na początku orężem, każda broń ma być inna pod względem różnych efektów (wspomniano tylko o uniwersalności miecza, sile miecza dwuręcznego i przebijaniu klasy pancerza przez włócznię).

Z jednej strony bardzo brakowało mi w 3ed. podkreślenia specyfiki broni, która wydaje się oczywista, z drugiej jednak uważam, ze już w niej za rzadko się zmieniało broń, gdyż w walce powinno się zmieniać broń (średniowieczni rycerze często mieli przy sobie lancę, miecz, nadziak, młot i puginał na raz), zaś tutaj trzeba się będzie strasznie trzymać jednego oręża.

Cytat:
7. Magowie nie mają szkół i mogą bez problemu rzucać czary w płytówkach.

Jeżeli wszyscy będą mogli biegać w płytówkach zabije się urok tog. Dodatkowo więcej osób będzie latało w pełnych płytówkach, które zgodnie z logiką powinna przywdziewać wyłącznie ciężkozbrojna kawaleria.

Cytat:
13. Walki na większą skalę. 4 osobowa grupa 1-szo poziomowych bohaterów powinna sobie poradzić z paczką 12 goblinów

Jestem przeciwnikiem osłabiania istot w stylu plebejusz, czy goblin. I tak już są za słabe w porównaniu z np. 10 poziomowym wojownikiem.

Cytat:
Gnomy wyleciały, bo nikt ich nie lubi.

Chyba nikt nie kupuje ich figurek, ja sobie nie wyobrażam świata bez gnomów, a sam, gdybym miał wiele postaci niektóre uczyniłbym gnomami.

Cytat:
Fighter, Cleric, Rogue, Wizard, Ranger, Paladin, Warlock, Warlord


Na Polski byłoby mniej więcej tak (trzymając się obecnych klas, gdzie się da):
Wojownik, Kapłan, Łotrzyk, Czarodziej, Paladyn, Czarnoksiężnik, Pan wojny (słowo to oznacza wrogiego oficera, lokalnego przywódcę, czy przywódcę bandytów).


Ogółem widzi mi się, że będzie to gra znacznie zmieniona, która odrzuci część obecnych graczy, zaś przyciągnie nowych. Z powodu zmian w świecie (Np. rasach) nie będzie możliwa prawdopodobnie logiczna ciągłość z obecnymi światami.

Obawiam się, że cała walka będzie polegała na dobranych zdolnościach i nie będzie pozwalała na prawie żadne manewry, poza "wykupionymi", co odrealni rozgrywkę i sprowadzi ją do mechaniki.

Cytat:
17. Lista umiejętności skróci się o połowę.

Sądzę, że w 3.5 miała dobrą długość (bo wyrzucono te umiejętności, które nawet jak ciekawe, to jednak tak rzadko były używane, iż prawie nikt ich nie brał).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 23:07, 30 Gru 2007    Temat postu:

Z tego, co przed chwilą wyczytałem raczej nie przerzuce się na 4.0.

Uproszczenie rozgrywki nie jest dobrym rozwiązaniem. Zgodze się z Kamulcem, że prawdopodobnie nie zostanie nam nic do kombinowania podczas walki. W 3.0 część walk była na prawdę ciakawa, a przeżyć udawało się dzięki taktyce, tutaj prawdopodobnie zostanie nam odebrana ta przyjemność.
Ogólnie zgadzam się ze wszystkim co napisał Kamulec. Od siebie dodam tylko, że zupełnie nie podoba mi się nowy sposób rozwoju postaci. Pozytywne jest to, że zostaną usunięte czary zabijające. Brak klas prestiżowych to zły wybór. Dawały one swojego klimatu, prestiżu. Zawsze inaczej brzmiał szermierz, Nowicjusz zakonu łuku czy strateg, a nie po prostu wojownik.

Co to AoO?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 9:24, 31 Gru 2007    Temat postu:

Ja też wrzuce swoje dwa grosze. Otóż Pan wojny będzie miał zdolności, które w efekcie będą dawały bonusy całej drużynie ( coś jak aury paladyna i okrzyki bojowe brabrzyńcy z diablo 2). Według mnie fajna klasa.
Chcą wymyślić nowy setting bo Greyhawk nie był taki dochodowy. Popatrzcie ile osób chociażby w Polsce grało w GH? Strasznie nie wiele. Każdy woli FR ( co w sumie mnie nie dziwi) lub coś własnego. Czasem ktoś zagra w DL albo Eberron. Niemniej jednak Greyhawk to według mnie nie wypał. Ten świat nie ma jakiegoś swojego ja.

Prawda - szkoda tych prestiżówek, no ale cóż widocznie takie były oczekiwania co do tej gry. Ale może w końcu zmniejszy to tomy podręczników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 15:16, 06 Sty 2008    Temat postu:

No to czas na moje trzy sztuki miedzi;]

Cytat:
- zmiany w nowej edycji są "ewolucyjne" a nie "rewolucyjne" czyli na inną grę nie ma co liczyć.


Nie zgodzę się. Zmiany są rewolucyjne, a i sami game designerzy od wizardów mówią, że chcą napisać praktycznie nową gre. Między innymi Rzuty obronne będą miały stałe wartości jak KP, np smok atakuje nas swoim oddechem i żeby nam zadać obrażenia musi na kostce przerzucić nasz refleks (no i może też mieć krytyka)

Umiejętności nie zostaną definitywnie ścięte. Wylecą te które nie były praktycnie wybierane i nie były używane w rozgrywce (np profesja, rzemiosło), a inne np ukrywanie i ciche poruszanie zostaną wrzucone do jednej umiejętności, w tym wypadku skradania. A wartość Percepcji (Zauważanie Nasłuchiwanie i Przeszukiwanie) będzie stała, a nie rzucana.

Skrócenie walki, to przyśpieszenie działania mechaniki, a sama walka będzie szybsza i bardziej efektowna oparta na działaniu akcja/reakcja. Przedsmak tego co będzie w czwartej edycji daje gra np. Warbladem z Tome of Battle, która jest znacznie przyjemniejsza od gry wojownikiem.

Każda klasa będzie miała zdolnośći at will, per encounter i per day, nie tylko wojownik. I zmiana w czarach, wszystkie większe czary wymagające długiego rzucania to teraz Rytuały.

Tych wszystkich zmian jest znacznie więcej i nie zdołalbym wypisać wszystkich.
Radze zajrzeć [link widoczny dla zalogowanych] po więcej informacji

Jestem optymistą co do nowej edycji, zresztą pierwsze wrażenia graczy nie należacych do WotC bedziemy mogli poznać po D&D Experience na przełomie lutego i marca.


Ostatnio zmieniony przez Drakestar dnia Nie 15:26, 06 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Nie 21:56, 06 Sty 2008    Temat postu:

Cytat:
Między innymi Rzuty obronne będą miały stałe wartości jak KP,


No nie wiem, nie wiem. Coś mi się nie widzi, że zawsze z jednakowym refleksem uskoczymy przed spadającym głazem, oprzemy się tej samej truciźnie, będziemy wiedzieć, które zaklęcia po prostu na nas nie zadziałają. Trochę irracjonalnie. Zgadzałbym się z zawężeniem czynnika losowego, ale wybieg by go zgoła wykluczyć nie jest dobrym pomysłem.

Cytat:
nie były używane w rozgrywce (np profesja, rzemiosło)


Kumpel się załamie. Zresztą jak teraz drużyna będzie zarabiać na życie ? ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:50, 07 Sty 2008    Temat postu:

Gris napisał:
No nie wiem, nie wiem. Coś mi się nie widzi, że zawsze z jednakowym refleksem uskoczymy przed spadającym głazem, oprzemy się tej samej truciźnie, będziemy wiedzieć, które zaklęcia po prostu na nas nie zadziałają. Trochę irracjonalnie. Zgadzałbym się z zawężeniem czynnika losowego, ale wybieg by go zgoła wykluczyć nie jest dobrym pomysłem.


Chyba źle to zinterpretowałeś.
Ja to zrozumiałem tak, że to nie Ty będziesz rzucał czy się uchyliłeś (na przykład) tylko głaz będzie rzucał czy Cie trafia. Wychodzi na to samo, ale inna osoba rzuca kością.

Jeżeli to ja źle zrozumiałem to prosze sprostować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Pon 17:46, 07 Sty 2008    Temat postu:

Hmm ... ? Przecież teraz jak rzucasz kogoś głazem to prócz tego, że moja postać ma szanse odskoczyć ( mój rzut ) to postać rzucająca musi wykonać atak dystansowy ( rzut gracza ) - o ile się oczywiście nie mylę bo ostatnimi czasy coraz rzadziej zaglądam do podręczników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:56, 07 Sty 2008    Temat postu:

Z mojej strony to był po prostu głupi przypadek. Znajde inny przykład.

Wchodzisz w pułapke. Teraz to nie Ty rzucając na refleks będziesz próbował przebić ST rzutu obronnego, tylko jakiś rzut będzie przebijał Twój Rzut Obronny.
Tak jak jest z KP...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:37, 07 Sty 2008    Temat postu:

Tak Deemer dobrze zrozumiałeś.

Oprócz tego kilka sprostowań co do informacji podanych przez Grisa

- Gnomy nie zostały wywalone. Zostały pzeniesione tymczasowo do Monster Manuala. Powód? Wizardzi mają problem z koncepcją tej rasy, by uczynić ją jedyną i wyjątkową, a nie krzyżówke innych cech rasowych.

- co do magów w płytówkach. Najpierw muszą oni zdobyć odpowiednie biegłości w pancerzach by móc spokojnie rzucać czary w płycie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 5:09, 15 Sty 2008    Temat postu:

Drakestar napisał:


- co do magów w płytówkach. Najpierw muszą oni zdobyć odpowiednie biegłości w pancerzach by móc spokojnie rzucać czary w płycie.


No tak, muszą zdobyć biegłości. Ale z tego co tutaj czytam jest zniwelowany czynnik Niepowodzenia czaru. A to juz jest moim zdaniem głupie. Bo owszem w naszym starym dobrym dnd mag może wziąść biegłości w zbrojach, ale niepowodzenia nie zmniejszy. A jeśli tutaj tego nie będzie to to uważam znacznie straci klimat. Teraz całe drużyny będą biegać w płytach i będą wyglądać jak jakaś gwardia w najlepszym wypadku, a w najgorszym jak banda najemników w jakiej skład wchodzą głównie wojowie. Dziwne oni rzeczy wyprawiają z tym 4ed...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Śro 17:40, 30 Sty 2008    Temat postu:

Elfy wzrostu ludzi? Nareszcie!
Aha, a gnomy wylatują w ogóle czy po prostu nie będą ogólnie dostępną rasą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Śro 22:17, 30 Sty 2008    Temat postu:

Gnomy prawdopodobnie znajdą się w podręcznikach settingowych z tego co się orientuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:38, 31 Sty 2008    Temat postu:

Poczytałem na temat na angielskich stronach.

Wizardzi podali, iż gnomy będą w Księdze Potworów. W Podręczniku Gracza nie będą przedstawieni jako rasa.

Do ras prawdopodobnie zostana dorzuceni "Dragonborn", czyli tłumacząc w miarę dosłownie Smokourodzeni. Mają być zorganizowani w klany, nie mieć skrzydeł, mieć jaszczurze cechy, ale humanoidalne kształty.

Odnośnie ilustracji: Jak dotąd prezentowane reprezentują niższą jakość, niż te z 3.0 (choć w 3.0 większość mi się nie podobała), odwołując się jednocześnie do stylu AD&D i pierwszej edycji.

Odnośnie klas: Wizardzi oficjalnie twierdzą, że wszystkie z PG do 3ed się w 4.0 pojawią, aczkolwiek tego, że będą w PG można być w 100% pewnym tylko odnośnie wojownika, łotrzyka, czarodzieja i kapłana.
Nieoficjalnie twórcy mówią o 8 klasach w PG, co by się zgadzało z tym:
Czera napisał:
1. Osiem klas podstawowych - Fighter, Cleric, Rogue, Wizard, Ranger, Paladin, Warlock, Warlord

Z zapowiedzi wynika, że KP, bazowy atak i bazowa premia do rzutów obronnych będą rosły o 1/2 za każdy poziom, będąc niezależnymi od klasy postaci (choć klasa może zapewniać zdolności je dodatkowo zwiększające)

Część atutów ma zostać zamieniona na moce klasowe.

Rozwój postaci podzielony na 3 etapy, różniące się nieznacznie zasadami rozgrywki:
1-10 Heroic
11 - 20 Paragon
21 - 30 Epic
Nie jest jednak pewne, na czym będa te różnice polegac poza tym:
Cytat:
Zamiast tego na 11 i 21 poziomie dostępne sa dodatkowe moce (tzw. paragon path na 11 i heroic destiny na 21).


Z wypowiedzi wynika, że będzie większa specyfikacja klas. W jednym z wywiadów James Wyatt podzielił klasy tak:
Cytat:

Defender: fighter & paladin classes
Leader: cleric & warlord classes
Controller: wizard class
Striker: rogue & ranger classes


Z późniejszych wypowiedzi wynika, że Warlock (Czarnoksiężnik) zaliczany będzie do ostatniej grupy.

Można by to przetłumaczyć mniej więcej tak:
Obrońca: Paladyn, Wojownik
Lider: Kapłan, Warlord (Pan Wojny)
Kontrolujący: Czarodziej
Zadający ciosy: Łotrzyk, Tropiciel

Co do zdolności:

Czary ogółem: Mają pojawić się rytuały w przypadku co silniejszych

Wojownik będzie mógł dodawać premię z ZR do KP przy ciężkim pancerzu (czyli wszyscy latają w pełnych płytówkach, jakie to realistyczne).

Przykład zdolności używanej na życzenie: Jeżeli trafisz, dostajesz premię do KP przeciw trafionemu.
Moce paladyna mają zostać gruntownie przebudowane. Będzie mógł mieć inny charakter, niż PD.

Czarodziej: Ma nie być atutów metamagicznych i tworzenia przedmiotów

Czarnoksiężnik (Warlock):
Będą zawierać pakty z różnymi istotami (np. istoty baśniowe, czarty, żywiołaki). Pakt, jaki zawrą na początku będzie determinował wiele z ich mocy. Mają być cztery rodzaje:
- Infernal (Piekielny)
- Fey (~Istot Baśniowych)
- Vestige(Ślad?)
- Star (Gwiazda?)
Będzie atakami raził zwykle 1-2 przeciwników.
Jego moce będą głównie opierały się na: transoportowaniu, inwokacjach, klątwach, paktach i potężnemu atakowi wręcz nazwanym Soul Ruin (~Zrujnowanie Duszy).

Odnośnie innych klas: Prawdopodobnie w PG będą te wymienione przez Czerę. W innych podręcznikach mają być dołączone wszystkie pozostałe z obecnego PG, a także Psionik i Mag Miecza (Swordmage).

Co do wypowiedzi Czery: Jeżeli nie pojawiły sie sprzeczności, to potwierdzam większość przedstawionych przez S.P. Informacji Surprised


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 21:57, 31 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 17:59, 31 Sty 2008    Temat postu:

Najgorsza będzie sprawa z przedmiotami. Podobno będzie jak np. w d2, że by móc kożystać z określonych mocy przedmiotu, będzie trzeba mieć określony poziom. Uważam to za przegięcie. Takie posunięcie się w s tronę crpg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kristoff
Nowicjusz


Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:26, 05 Lut 2008    Temat postu:

Na mnie v4.0 zrobiła pozytywne wrażenie, być może na tyle żeby w końcu przekonać się do mechaniki w stopniu głębszym niż tylko powierzchowne przejrzenie reguł. Obecna wersja od początku przerażała mnie swoim skomplikowaniem, dlatego podoba mi się zapowiadane rozjaśnienie zasad - nie każde bowiem "uproszczenie" jest jednoznaczne z "prymitywizmem".

Co to gnomów to mam nadzieję, że jednak pojawią jako pierwszoplanowa rasa obok elfiaków i innych krasnali. Zawsze byli moimi ulubieńcami. Uważam, że jeśli jakaś rasa powinna zostać umniejszona jako nieoryginalna mieszanka innych to raczej niziołki (te wredne małe złodziejaszki Razz). Halfingi to taki dodatek na siłę, nie czuję w nich tej tajemniczości i głębi co w innych rasach. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Pią 9:34, 07 Mar 2008    Temat postu:

Co ty, niziołki są super! Uważam, że w Podręczniku Gracza powinny być opisane podrasy (dokładnie! żadnego tam ,,drowy tworzą matrialchalne społeczności" i to wszystko! Ja na przykład nic nie wiem o szarych elfach, a powinny one byc opisane w podr. gracza!) i planokrwiści.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 20:18, 09 Kwi 2008    Temat postu:

Ja myśle, że jak na razie postoje, poczekam. Zobaczymy jak będą wyglądać zmiany w edycji 4.5. Po za tym pewnie jakiś rok po wydaniu pojawi się 5 edycja. Musze przyznać, że bardzo podoba mi się trzecia edycja, tak jak i poprawki z 3.5. Czarodziej w szacie, a nie w pancerzu cięższym od niego... wojownik który potrafi unikać ciosów jaki i atakować różną bronią.

Ciekawe czy pojawi się "fuller plate" ;P

Nie chce nic mówić ale nie uważam obecnej edycji za jakąś wybrakowaną. Daje swobode jest akcja i to chyba najważniejsze dla heroic'a?

Elfy wysokie jak ludzie? No to kolejny system z elfami pokroju warhammera i władcy pierścieni. Szkoda. A co do gnomów. Co w nich jest złego? Zawsze lubiłem, umieszczam w przygodach. Świetni magowie, łotrzykowie i zwiadowcy. Albo chociażby zabawni BN.

Brak tworzenia magicznych przedmiotów? Szkoda klimatyczne atuty, przydatne i wydaje mi się, że zbalansowane.

Do tego słyszeliście o "Point's of light" czy jak oni to nazwali? Brak cywilizacji, jedynie niewielkie miasta oddzielone od siebie całymi kilometrami dziczy i ruin?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Śro 22:30, 09 Kwi 2008    Temat postu:

To chyba te point of lights to w nowy oficjalnym świecie, a nie stworzonych już settingach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
treesold
Nowicjusz


Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:59, 05 Maj 2008    Temat postu: DRUID ??

Jak dla mnie brak druid-a jest bardzo zastanawiający. Klasa ta zawsze istniała i miała swój niepowtarzalny klimat teraz dnd bedzie uboższe i w związku z tym 4 bedzie miala jednego zwolennika mniej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:55, 05 Maj 2008    Temat postu:

W 4.0 ma istnieć druid, choć zabraknie takiej klasy w podstawce. Tak więc nie będzie utraty tego intrygującego elementu świata Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Pią 7:24, 09 Maj 2008    Temat postu:

1. Och, druidzi są super. Nie planuję gry taką postacią, bo w ogóle nie przepadam za magią objawień, ale bardzo ich lubię za miłość do natury :)
2. Może słowo Warlord można przetłumaczyć jako ,,watażka"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eiravel Lyaral
Gość





PostWysłany: Sob 21:09, 05 Lip 2008    Temat postu:

Mnie edycja nr 4 zawiodła, kto to widział by pw było tak zawyżane. Teraz gra stanie się o wiele prostsza i łatwiejsza. Straci całe wyzwanie i będzie się tylko expiło na goblinach(tarrasque'ach)

Ostatnio zmieniony przez Eiravel Lyaral dnia Sob 21:15, 05 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> D&D 4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin