Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ku przygodzie 5e! [blog]

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> D&D 5
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:26, 05 Mar 2021    Temat postu: Ku przygodzie 5e! [blog]

@Kamulec, mam nadzieję, że się nie obrazisz ;)

Zapraszam na mojego fanowskiego bloga, na którym wrzucam materiały do gry w D&D 5e.

Można znaleźć na nim tłumaczenia dwóch ogólnodostępnych mini-kampanii opublikowanych przez portal dndbeyond.com:
* Droga do Wrót Baldura: [link widoczny dla zalogowanych]
* Przesyłka do Doliny Lodowego Wichru: [link widoczny dla zalogowanych]

Ponadto można znaleźć tam:
* przygody (zarówno tłumaczenia z dndbeyond.com, jak i moje własne): [link widoczny dla zalogowanych]
* magiczne przedmioty: [link widoczny dla zalogowanych]
* bronie (zarówno magiczne, jak i niemagiczne): [link widoczny dla zalogowanych]
* zasady domowe: [link widoczny dla zalogowanych]

Moja działalność ma w pełni charakter hobbystyczny - sposób na twórcze wykorzystanie wolnego czasu. Mam nadzieję, że wrzucane przeze mnie materiały przydadzą się Wam w prowadzonych przez Was sesjach i będę wdzięczny wszelkie uwagi i opinie, abym mógł tworzyć coraz lepsze rzeczy.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:09, 21 Mar 2021    Temat postu:

Dzień dobry,
dziś mamy pierwszy dzień astronomicznej wiosny, więc to doskonały moment na marcowe informacje o aktualizacjach na moim blogu:

1. Smoluch [link widoczny dla zalogowanych]
Podczas eksploracji starej opuszczonej biblioteki postacie znajdują starożytny manuskrypt nieznanego autora opisujący potężną szlamowatą bestię lubującą się w pochłanianiu czaromiotów i ich magicznych implementów.

2. Wendigo [link widoczny dla zalogowanych]
Krwiożercze monstrum z mitologii północnoamerykańskich Indian. Historia, wykorzystanie w (pop)kulturze i statystyki potwora do D&D 5e.

3. Łowca czy zwierzyna? [link widoczny dla zalogowanych]
przygody został przygotowany z myślą o 4.-5. osobowej drużyny na 5. poziomie doświadczenia. Konfrontacja drużyny z Wendigo w leśnej głuszy. Przygody dla 4.-5. osobowej drużyny na 5. poziomie.

4. Lodowy smok [link widoczny dla zalogowanych]
Po okolicy krążą plotki o ogromnej tajemniczej lodowej rzeźbie przedstawiającej smoka, która niespodziewanie pojawiła się pośród mroźnych pustkowi. Ponoć lodowa bestia strzeże jakiegoś skarbu. Przygoda dla 4.-5. osobowej drużynie na 4. lub 8. poziomie.

5. Johann i Gretchen [link widoczny dla zalogowanych]
Postacie podczas wędrówki poprzez mroźne pustkowia trafia do niewielkiej osady, w której mają okazję odpocząć w cywilizowanych warunkach i uzupełnić zapasy. Jednak spokój nie trwa długo bowiem zaginęło rodzeństwo. Przygoda dla 5-osobowej drużynie na 6. lub 11. poziomie doświadczenia.

6. Dwuząb Panicznego Strachu [link widoczny dla zalogowanych]
Pomysł na wykorzystanie legendarnego przedmiotu Sheogoratha, Księcia Obłędu z TES III: Mororwind w przygodzie do D&D 5e.

7. Gambolpuddy https://przygody-dnd-5e.blogspot.com/2021/03/gambolpuddy.html
Osobliwa, bogato zdobiona prawa rękawiczka zapewniająca losowe bonusy i kary do cech. Kolejny szalony przedmiot Sheogoratha.

8. Mistrzowie oręża i zbroi [link widoczny dla zalogowanych]
Zasady domowe opisujące wytwarzanie wyjątkowych niemagicznych zbroi i oręży, które mogą być równie użyteczne, co magiczne przedmioty. 12 rodzajów pancerzy i 14 rodzajów broni do samodzielnego przygotowania przez domorosłych płatnerzy i zbrojmistrzów w wolnej chwili między przygodami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:52, 24 Kwi 2021    Temat postu:

Dzień dobry,

kwiecień za pasem, więc nadeszła pora na kolejną porcję aktualizacji. W ubiegłym tygodniu blog obchodził swoje pierwsze urodziny :)

1. Pokonaj złe emocje! [link widoczny dla zalogowanych]
Scenariusz przygody dla 4.-5.-osobowej drużynie na poziomie od 5. do 8. lvl. (w zależności od wyboru głównego przeciwnika). Spotkanie można wykorzystać jako przerywnik w bieżącej kampanii lub jako pretekst do zmiany otoczenia na Shadowfell. Miasteczko, którym przebywa drużyna zostało zaatakowane przez stado niezwykłych potworów. Zadaniem postaci ustalenie tego skąd wzięły się te monstra i zabezpieczenia okolicy. Przygodę można rozegrać w konwencji horroru lub czarnej komedii.

2. Bheur... Brrr... [link widoczny dla zalogowanych]
Krótki scenariusz podsumowujący wcześniej przygotowane spotkania przygotowane z myślą o kampanii w Dolinie Lodowego Wichru, a także dość obszerny opis głównego antagonisty. Przygoda została stworzona z myślą o 5-osobowej drużynie na 9. lub 16. poziomie. Postacie czeka konfrontacja ze złowrogą i żarłoczną Bheur (Zimową Wiedźmą; SW 7) lub ich sabatem.

3. Techmistrz D&D 5e [link widoczny dla zalogowanych]
Konwersja do D&D 5e klasy prestiżowej dla wyznawców Pana Wszystkich Kowali, Gonda, która pojawiła się w podręczniku Wyznania i panteony dedykowanym dla graczy D&D 3,5e. Interesująca "prestiżowka" z uwagi na możliwość stworzenia własnego mechanicznego towarzysza − Gondzika. Bieżąca edycja D&D nie przewiduje klas prestiżowych, więc stworzyłem podklasy: Boskiego Kowala dla Kleryka oraz Mistycznego Konstruktora dla Maga. Zobaczcie sami co z tego wyszło ( ͡° ͜ʖ ͡°)

4. Sygnet Sheogoratha [link widoczny dla zalogowanych]
Przedmiot nie ma szczególnie rozbudowanej i intrygującej historii, ale jest pośrednio związany z rozgrywkami pomiędzy daedrycznymi książętami Azurą i Sheogorathem.

5. Laska Wiecznomłokosa [link widoczny dla zalogowanych]
Przeklęty kostur z figurkami kilku młokosów umieszczonych na szczycie samoczynnie przyzywa 4 przyjazne młokosy wokół dzierżyciela. Zabicie któregoś z nich automatycznie przyzywa kolejne. Odłożenie laski nie kończy efektu, a właściciel jest skazany na ostracyzm z uwagi na to, że przywoływane stwory wydzielają nieprzyjemny zapach (którym posiadacz laski przesiąka do szpiku kości).

6.Włócznia Gorzkiej Litości [link widoczny dla zalogowanych]
I jeszcze jedne artefakt z uniwersum TES. Przypisuje się mu daedryczne korzenie: ponoć ją stworzył daedryczny książę Mehrunes Dagon. Jedyna legenda dotycząca tej broni opowiada o tym, jak potężny heros wykorzystał ją do odbicia Bitewnej Iglicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 13:35, 22 Maj 2021    Temat postu:

mamy już maj, ale nadal zimno... brrr... Niemniej czas na kolejne info o aktualnościach an blogu :)

1. Lepka rączka
[link widoczny dla zalogowanych]
Początkująca nekromantka Jessica i poszukiwany listem gończym morderca Don Sebastião przemierzają przydrożne karczmy w poszukiwaniu łatwej zdobyczy, wykorzystując nietypowe narzędzie zbrodni: pełzający szpon. Scenariusz przygody dla 4.-5.-osobowej drużyny na 2. poziomie, która postanowiła odpocząć w przydrożnej karczmie.

2. Opuszczony festiwal
[link widoczny dla zalogowanych]
Tłumaczenie ogólnodostępnej przygody dostępnej na dndbeyond.com przeznaczonej dla drużyny na 3. poziomie (można ją również przeskalować dla drużyny na wyższym poziomie)
Polska premiera Zstąpienia do Avernusa została zapowiedziana na 18 czerwca, a tę przygodę bez problemu można wpleść, jako losowe spotkanie.. Co prawda została ona przygotowana z myślą o noworocznych sesjach, ale w multiwersum D&D nie brak innych okazji do świętowania, a praktycznie każde bóstwo ma swoje misteria ( ͡° ͜ʖ ͡°)

3. Tajemnica mauzoleum mykonidów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tłumaczenie krótkiej przygody z nieoczekiwanym zwrotem akcji, opublikowanej na DndBeyond. Scenariusz dla 3. poziomowej drużynie, która przemierza bagna i natrafia na zapomniany cmentarz.

4. Oręż na miarę herosa
[link widoczny dla zalogowanych]
Krasnoludy zwykły mawiać: Nic na siłę, weź większy młotek. Ta niezwykle pragmatyczna myśl towarzyszyła mi przy tworzeniu tego wpisu poświęconego magicznym broniom, które dosłownie rosną wraz z rozwojem postaci.

5. Kastety
[link widoczny dla zalogowanych]
Poniższy wpis przedstawia zestaw różnych kastetów, w zmyśle jako propozycję zachęcającą do wykorzystania atutu Mistrz Oręża (Weapon Master).

6. Ostry cień mgły
[link widoczny dla zalogowanych]
W czeluściach dysku twardego znalazłem jedną z prac stworzonych przy okazji #Hot16Challenge, internetowej akcji, której celem było zebranie funduszy na wsparcie dla medyków walczących z Covid-19.

7. Eugene "Doc" Roe
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze jedna praca powstała w ramach #Hot16Challenge – sanitariusz Kompanii E, 101. Dywizji Powietrznodesantowej – Eugene Gilbert "Doc" Roe. Przy okazji na napisałem jego krótką biografię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:16, 29 Cze 2021    Temat postu:

Ufff... czerwiec się już kończy, więc zapraszam na kolejna aktualizację. EURO, Copa America, ładna wakacyjna pogoda i urlop nie sprzyjają siedzeniu przy komputerze, więc na kolejną aktualizację zapraszam dopiero po wakacjach.

1. La Llorona
[link widoczny dla zalogowanych]
Potężniejsza wersja banshee inspirowana kulturą i mitami meksykańskim.

2. D-Day
[link widoczny dla zalogowanych]
Statblocki dowódcy kompanii E 101 DPD i bohatera Normandii, Richarda Wintersa i przykładowego spadochroniarza. Tak jakby kto chciał zorganizować orkom D-Day ;)

3. Ojciec Maloney
[link widoczny dla zalogowanych]
Statblock nietypowego warpriesta inspirowany osobą kapelana rzuconego nad Normandią w dniu "D". Wbrew pozorom bez problemu można wykorzystać tę postać typowo fantastycznym uniwersum

4. Tygrysi pazur
[link widoczny dla zalogowanych]
Zabójcza hinduska wariacja kastetu.

5. Urumi
[link widoczny dla zalogowanych]
Zwijany hinduski miecz.

6. Katar
[link widoczny dla zalogowanych]
I jeszcze jedna broń z Półwyspu Indyjskiego, z którą mieliśmy okazję zaprzyjaźnić się w 3e i 4e.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:24, 01 Sie 2021    Temat postu:

Urlop, urlop i po urlopie. Pora na kolejną aktualizację :)

Rojst: Prolog
Scenariusz niniejszego spotkania można wykorzystać jako random encounter, przerywnik dla głównej kampanii dla drużyny na 2. poziomie przemierzającej leśno-bagniste tereny lub jako wstęp do przygody inspirowanej serialem Rojst.
[link widoczny dla zalogowanych]

Duch kniei
Tłumaczenie darmowego jednostrzału od DndBeyond, który można rozegrać w ramach dowolnej kampanii, w trakcie której drużyna przemierza las. Podczas wędrówki postacie atakują leśne duchy! Driady mogą wydawać się łagodnymi fey, ale sprowokowane wpadają w nieprawdopodobny gniew. Driady z tego lasu używają zapomnianej leśnej magii stapiania się z ciałami drzewców, aby przekształcać się w potężnych drzewnych mścicieli.
[link widoczny dla zalogowanych]

Dama w Opałach
W zależności od podjętych decyzji to niepozorne miejskie bojowe spotkanie losowe, może mieć mniej lub bardziej poważne konsekwencje i być pretekstem do kolejnych przygód. Scenariusz można rozegrać z drużyną na 1. poziomie, ale bez problemu można wykorzystać dla bardziej doświadczonej drużyny.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:02, 28 Sie 2021    Temat postu:

Kończy się sierpień, a wraz z nim sezon urlopowy i wakacje. Wielkimi krokami zbliża się jesień i początek szkoły. Nadszedł też czas na kolejną informację o aktualizacjach na blogu.

Krwawa Mary i siedmiu krasnali
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakiś czas temu napisałem przygodę inspirowaną szekspirowską historią Romea i Julii, natomiast tym razem wykorzystałem sierotkę Marysię i siedmiu krasnoludkach, aby przygotować koszmarne bojowe spotkanie losowe.

Co zawiera scenariusz?
• haki fabularne dzięki którym można wykorzystać to spotkanie do rozegrania krótkiej przygody pobocznej,
• opis potyczki z Krwawymi Krasnalami i Czarną Wiedźmą oraz charakterystyki tych stworzeń,
• opis pułapek Krwawych Krasnali,
• opis kryjówki Czarnej Wiedźmy i jej łupów,
• pomysł na powiązanie tego spotkania z przyszłymi wydarzeniami w kampanii.

Wstęp do Nekromancji
[link widoczny dla zalogowanych]
Scenariusz tej przygody jest pokłosiem notki o Minion(kach): wszyscy przeciwnicy, jakich drużyna napotka na swej drodze są minionami. To krótkie spotkanie bojowe może posłużyć jako poboczna przygoda dla 4-5-osobowej drużyny na 2-3 poziomie, która podczas wędrówki zatrzymała się na odpoczynek w wiosce na skraju lasu, w której pod osłoną nocy zbezczeszczono cmentarz i wykradziono z niego zwłoki. Wójt chce wynająć drużynę do ustalenia kto odpowiada za ten nikczemny czyn i przywrócenia spokoju umarłym.

Co zawiera scenariusz?
• haki fabularne,
• 9 statblocków przeciwników (minionów),
• 6 losowych spotkań do wykorzystania podczas eksploracji lasu,
• opis i poglądową mapkę obozowiska oraz opis konfrontacji z Nekromantką i jej obstawą,
• pomysł na powiązanie tego spotkania z przyszłymi wydarzeniami w kampanii.

Minion(ki)
[link widoczny dla zalogowanych]
Patent rodem z D&D 4e na walkę z dużą ilością łatwych przeciwników. Coś dla tych, co lubią jak za ich bohaterami trup ścieli się gęsto.

Co zawiera notka poza ględzeniem o starych (nie?)dobrych czasach?
• przytoczenie mechaniki tworzenia pomniejszych potworów z przygody Dead in Thay,
• zasady domowe (homebrew) adaptujący miniony do 5e
• 8 przykładowych stworzeń o SW od 1/4 do 6 przekonwertowanych do roli poplecznika (miniona).

Czakram
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejna broń z Półwyspu Indyjskiego. Tym razem coś dla miłośników freesbee i Xeny wojowniczej księżniczki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:39, 02 Paź 2021    Temat postu:

Mamy już jesień. Wieczory są coraz dłuższe, co sprzyja wieczornym sesjom. Mam nadzieję, że materiały z niniejszej aktualizacji przydadzą się Wam podczas nich :)

1. Krwawa Mgła
[link widoczny dla zalogowanych]

Przygoda dla 4-5 postaci na 5 lvl. Drużyna będzie musiała przeprowadzić śledztwo, aby ustalić, co wydarzyło się w niewielkiej osadzie i następnie zneutralizować wszystkie zagrożenia. Istotną kwestią jest mierzenie upływu czasu. Mój tegoroczny debiut na Quentinie.

2. Wycieczka po Holandii z szeregowym Websterem
[link widoczny dla zalogowanych]

Notka historyczna z okazji 77 rocznicy operacji „Market Garden. Na koniec statblock szeregowego Davida Kenyona Webstera.

3. Podwójne bronie 5e
[link widoczny dla zalogowanych]

Pamiętacie i tęsknicie za egzotycznymi wynalazkami takimi jak: straszny korbacz, miecz dwuostrzowy, gnomi młot z hakiem, orkowy podwójny topór lub krasnoludzki urgrosh? Notka poświęcona przeniesieniu tych przedmiotów do D&D 5e

4. Puklerz i pawęż 5e
[link widoczny dla zalogowanych]

Piąta edycja Dungeons & Dragons wrzuciła wszystkie tarcze do jednego worka. Z kolei D&D 3e rozróżniało aż 4 rodzaje tarcz (nie licząc tarczy ze szpikulcami). W tej notce postaram się przysposobić je do realiów D&D 5e. Poza tym oferuje 2 atuty i zasady opcjonalne dot. biegłości w tarczach.

5. Haladie
[link widoczny dla zalogowanych]

Obusieczny sztylet z Półwyspu Indyjskiego składający się z dwóch zakrzywionych ostrzy osadzonych po przeciwległych stronach jednej rękojeści.

6. Maduvu
[link widoczny dla zalogowanych]

Połączenie małej tarczy z dwoma rogami antylopy indyjskiej wykorzystywane w tamilskiej sztuce walki Silambam. To była jubileuszowa setna notka na moim blogu :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:25, 01 Lis 2021    Temat postu:

Czas aktualizację dotyczącą październikowych publikacji na blogu Ku Przygodzie 5e

1. Kasztanowa klątwa
[link widoczny dla zalogowanych]

Krótka przygoda, którą można wykorzystać jako spotkanie losowe, gdy drużyna wędruje przez las. Scenariusz jest przeznaczony dla 5-osobowej drużyny na 7. lvl. Drużyna dowiaduje się o upiornym monstrum porywającym dzieci. Jednak czujne postacie powinny zwrócić uwagę na to, że tu coś nie gra...

2. Targi na Honeyfest
[link widoczny dla zalogowanych]

Zapraszam wiosenny festiwal, podczas którego drużyna będzie miała okazję nabyć w okazyjne cenie cenne (magiczne) przedmioty. Niniejszy tekst to opis spotkania społecznego przedstawiającego mechanikę targowania i garść nosaczowych memów ( ͡° ͜ʖ ͡°)

3. Wiosenna Zaraza
[link widoczny dla zalogowanych]

Scenariusz został przygotowany z myślą o drużynie na 3. lvl ale może zostać przeskalowany dla postaci na niższym lub wyższym poziomie. Motywem przewodnim tej przygody jest dziwna i potencjalnie zabójcza zaraza, na którą zachorował jeden lub więcej bohaterów. Można wykorzystać jako kontynuację Targów na Honeyfest

4. Kamienna Krasnoludzka Zbroja Płytowa
[link widoczny dla zalogowanych]

Tym razem na tapet trafił jeden z najbardziej ikonicznych (obok młotów) przedmiotów produkowanych przez krasnoludzkich rzemieślników: zbroja płytowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:47, 28 Lis 2021    Temat postu:

Listopad miesiącem kiścienia, z małym akcentem dla miłośników kotów ;)

1. Morgenścień
[link widoczny dla zalogowanych]
Pewien gnomi konstruktor postanowił połączyć ze sobą morgensztern, kiścień i bicz. W ten sposób powstała broń która miała zaskakiwać nietypowym zasięgiem i służyć do rozbrajania lub przewracania przeciwników. Jednak pojawiło się kilka "ale", które przekreślimy szanse na powodzenie tego projektu.

2. Kąsająca Czaszka
[link widoczny dla zalogowanych]
Stworzenie tego upiornego kiścienia przypisuje się pewnemu osobliwemu gnomiemu nekromancie Kostkowi von Trupce, po prostu chciał zrozumieć motywacje kierujące nieumarłymi i zaprzyjaźnić się z nimi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

3. Kiścień buchających płomieni
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten kiścień o bijaku w kształcie czarnej rzepy z zagłębieniami został stworzony przez gnoma czarnoksiężnika zafascynowanego planem żywiołu ognia. Jednak twórca nie przewidział jednej rzeczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

4. Kiścień zamętu
[link widoczny dla zalogowanych]
Jedna z ulubionych broni zakamuflowanych dywersantów wysłanych na pole do wrogich obozów lub nawet na pole bitwy, aby potajemnie pomieszczać szyki wroga. Niezwykle skuteczny oręż przeciw niezbyt rozgarniętym stworzeniom, które zamiast na walce z przeciwnikiem zaczynają się koncentrować na wyrzynaniu się na wzajem. Dwuręczna wersja tej broni była ulubionym orężem szefa wywiadu Mithrilowej Hali, kapitana Brunona Battleflaila ( ͡° ͜ʖ ͡°)

5. Kołatka
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten mały i poręczny kiścień należał do pewnego niziołka-włamywacza z Amn, który postanowił ułatwić sobie robotę zamawiając nietypową broń, która miała zastąpić jego wysłużone wytrychy. Co mogło pójść nie tak? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

6. Przewrotny kiścień
[link widoczny dla zalogowanych]
Gnom Mosiek palił się do wojaczki i wpadł na pomysł stworzenie magicznego oręża pozwalającego uzyskać mu przewagę na polu bitwy nad większymi od niego przeciwnikami. Zaprojektował kiścień, który umożliwił mu łatwe przewracanie wrogów. Jednak miał on pewien mały mankament ( ͡° ͜ʖ ͡°)

7. Ślimaczy masłak
[link widoczny dla zalogowanych]
Oręż jednego z gnomich paladynów Baervana Dzikiego Wędrowca, który wybrał sobie dość nietypowego wierzchowca.

8. Koteł ośmiołapek
[link widoczny dla zalogowanych]
Koteł ośmiołapek jest owocem inwencji maga-kociarza, który nie mógł poradzić sobie z myszami w swojej wieży.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:56, 28 Gru 2021    Temat postu:

Święta, Święta i po świętach, a Sylwester i Nowy Rok za pasem. Zatem nadszedł czas na grudniowe podsumowanie grudniowych wpisów na blogu.

[link widoczny dla zalogowanych] Notka zawiera opis spotkania bojowego z przymrużeniem oka o trollach sprawiających problemy rybakom i plączących się pomiędzy ich sieciami. Przygoda sprawdzi się najlepiej w ponurej nadmorskiej lokacji, na którą postacie natkną się podczas badania linii brzegowej. Poszukiwacze przygód znajdą trolla morskiego ucztującego na sieciach pełnych świeżo złowionych ryb, podczas gdy rybacy uciekają z wybrzeża, gdzie pieprz rośnie. Spotkanie zostało stworzone z myślą o postaciach na 5. lvl, ale można je przystosować do drużyny na wyższym poziomie doświadczenia.

[link widoczny dla zalogowanych] Scenariusz spotkania społecznego z potworem, który woli potargować się zamiast walczyć. Xorny, podobnie jak inne żywiołaki ziemi, występują w naturalnych jaskiniach, Podmroku i opuszczonych kopalniach, ale można znaleźć je również w starych podziemnych lochach, jeśli podczas kopania przebije się przez ścianę korytarza, którym akurat podążają postacie. Przygodę można rozegrać z drużyną na dowolnym poziomie, ale jeśli sprawy przybiorą zły obrót najlepiej sprawdzi się jako spotkanie bojowe dla postaci na 4. lvl (lub alternatywnie 11. lub 17. lvl).

[link widoczny dla zalogowanych] Spokojnie, notka nie ma charakteru ginekologiczno-pornograficznego ;) Dotyczy futerałów na ostrza, które w zależności od wielkości znajdują się przy pasie, na plecach, na udzie, na łydce, czy nawet w bucie. Gracze zwykle skupiają się zdobywaniu coraz lepszych broni. Niemniej nie tylko oręż może mieć interesujące właściwości i wywoływać przydatne efekty.

[link widoczny dla zalogowanych] czy jak kto woli arbalet to odmiana rodzaj kuszy, przystosowanej do miotania kamiennych lub ołowianych pocisków zamiast tradycyjnych bełtów. W Europie były popularne w XVII w., a w Zapomnianych Krainach pojawiły się dzięki inwencji gnomich inżynierów z Wyspy Lantan. Poza tą bronią opracowali i stworzyli również pociski o specjalnych właściwościach.

[link widoczny dla zalogowanych] Ten nietypowy łuk o dwóch cięciwach to efekt inwencji elfickiej myśli technicznej. Broń ta pojawiła się pojawiła się z Księdze broni i ekwipunku wydanej do D&D 3e. Można było korzystać z niej jak ze standardowego długiego łuk jeśli miało się biegłość w posługiwaniu się takowym. Dopiero wykorzystanie atutu biegłość w broni egzotycznej pozwalało na oddawanie 2 strzałów na raz. W notce, poza podwójnym łukiem przysposobionym do zasad 5e, prezentuję jego magiczny odpowiednik przeznaczony dla bardów oraz specjalne zaklęcie (sztuczkę) pozwalającą zwiększyć jego efektywność. Elfie strzały gratis ;)

[link widoczny dla zalogowanych] Ten niezwykle ostry nożyk do krojenia warzyw należał do gnomiego skrytobójcy, Tobiasza Sztakownika, który często infiltrował otoczenie swoich zamożnych ofiar zatrudniając się w ich posiadłościach jako pomoc kuchenna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 13:33, 29 Sty 2022    Temat postu:

Pierwszy miesiąc 2022 r. powoli zbliża się do końca, więc czas na podsumowanie mojej blogowej aktywności.

Wyprawa za mur: Demoniczny kult
[link widoczny dla zalogowanych]
Przygoda została wygenerowana z tabel losowych staroszkolnego RPGa Wyprawa za Mur i zaadaptowana do rozegrania wg mechaniki D&D 5e. O samej Wyprawie za Mur można przeczytać [link widoczny dla zalogowanych]. Niniejszy scenariusz został stworzony dla 4-5 osobowej drużyny na 1-3. lvl. Miejscem akcji jest niewielka osada, w której wychował się jeden z członków drużyny. Spotkanie można wykorzystać jako startową przygodę dla kampanii lub wątek poboczny.

Leszy
[link widoczny dla zalogowanych]
Wpis inspirowany 2. odc. drugiej serii netfliksowego Wiedźmina. Leszy w wierzeniach ludowych występuje jako przebiegły demon lasu, jego panem i władcą zwierząt w nim żyjących. Przygotowana przeze mnie wersja Leszego (SW 11) może okazać się zabójczym wyzwaniem dla 4-5. osobowej drużyny na 7-8. lvl. Niemniej nie każde spotkanie musi kończyć się siłową konfrontacją, dlatego przedstawiam kilka pomysłów na wykorzystanie tego stwora w przygodzie, tak aby uniknąć bezpośredniej walki z nim.

Zabójczy gilgacz
[link widoczny dla zalogowanych]
To stworzenie jest potężniejszym "krewniakiem" pełzających szponów. Powstaje z odciętych dłoni szalonych bardów i innych śmieszków, którzy za życia dopuścili się straszliwych zbrodni (choć nie koniecznie zabójstw).

Uniwersalne pancerze i bronie
[link widoczny dla zalogowanych]
Wpis o magicznych pancerzach i broniach, które właściciel może dowolnie przemieniać, aby dysponować sprzętem adekwatnym do sytuacji, w jakiej się znalazł. Z uwagi na to, że łatwo je "przemycić" na widoku jako zwykłe ubranie lub niepozorny nóż, są niezwykle popularne wśród spiskowców, dla których efekt zaskoczenia jest bardzo istotny dla powodzenia akcji lub dla bandytów organizujących zasadzki, którzy chcą sprawiać wrażenie nieszkodliwych włóczęgów.

Pawęże ochrony przed pociskami
[link widoczny dla zalogowanych]
Przedstawiam zestaw 3 magicznych (w tym jednej przeklętej) pawęży, które wg mechaniki D&D 5e są standardowymi tarczami (tj. bazowo zapewniają +2 do KP).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:38, 27 Lut 2022    Temat postu:

Kończy się luty. Mam nadzieję, że kolejny miesiąc będzie lepszy...

Pomoc dla Ukrainy
[link widoczny dla zalogowanych]

rosja rozpętała wojnę na Ukrainie. Wobec tragedii milionów naszych sąsiadów trudno przejść obojętnie. Drużyna Wiewióry zorganizowała licytacje na rzecz organizacji zbierających środki, które zostaną przeznaczone na pomoc mieszkańcom Ukrainy. Warto również wziąć udział w innych inicjatywach pomocowych.

Koralowe Koloseum
[link widoczny dla zalogowanych]

Postacie czeka walka na śmierć i życie, podczas której muszą udowodnić, że są wartościowymi gladiatorami, aby móc wydostać się ze szponów bezwzględnego barona sahuaginów. Przygoda może posłużyć jako wprowadzenie do kampanii Ghosts od Saltmarsh i została przygotowana dla drużyny na 2. lvl, ale może zostać dostosowana do bardziej doświadczonych grupy.

Wywar na diabelskie pokusy
[link widoczny dla zalogowanych]

Tajemna receptura zachowana w jednym z pradawnych manuskryptów medycznych, zawierająca przepis na uwarzenie potężnego eliksiru chroniącego przed wpływem diabłów, demonów i innych czartów.

Słoniot czy kotoń?
[link widoczny dla zalogowanych]

Badacze przemierzający dżunglę Chult natrafili na przedziwne stworzenia wielkości cielaka, wyglądające na skrzyżowanie słonia z kotem domowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:25, 29 Lip 2022    Temat postu:

Jesteśmy na półmetku wakacji i sezonu urlopowego. Mam nadzieję, że macie czas na "dedekowe" sesje. Miłego wypoczynku :)

Elfie łuki
[link widoczny dla zalogowanych]

Zestaw kilkunastu mniej lub bardziej magicznych dzieł elfiej sztuki łuczarskiej plus opcjonalne zasady wiążące premię za umagicznienie z rozwojem postaci.

Odachi
[link widoczny dla zalogowanych]

Implementacja do D&D 5e ogromnego japońskiego miecza oraz jego magiczny wariant i zaklęcie dla paladynów i mistycznych rycerzy plus trochę ciekawostek i historii.

Tonfa
[link widoczny dla zalogowanych]

Implementacja do D&D 5e pałki z Okinawy oraz pomysł konstrukcję niskopoziomowej postaci walczącej dwiema tonfami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:51, 28 Sie 2022    Temat postu:

Sierpień 2022
Powoli kończą się wakacje, więc to dobry moment na podsumowanie ostatniego miesiąca na moim blogu.

One D&D
[link widoczny dla zalogowanych]
Wizards of the Coast zapowiedziało wydanie w 2024 roku odświeżoną wersję "dedeków" i udostępniło pierwszą partię materiałów testowych. Zaproponowane zmiany nie są rewolucyjne, ale nie są też na pewno kosmetyczne. Notka przedstawia ich skrótowy opis.

Klasyczne atuty w 5e
[link widoczny dla zalogowanych]
Ogłoszenie One D&D i udostępnienie pierwszych materiałów testowych okazało się inspiracją do poeksperymentowania z konwersją atutów z D&D 3e do 5e. Przygotowałem 17 starych atutów (głównie bojowych) w nowej odsłonie.

Cech nosacza
[link widoczny dla zalogowanych]
Niedawno z okazji Free RPG Day wydawnictwo Copernicus Corporation udostępniło suplement Szkoła Ślimaka do gry fabularnej Witcher RPG opisujący niekanoniczną szkołę wiedźmińską. Zainspirowało mnie to do stworzenia "dedekowego"  archetypu dla Łowcy, klasy, która najlepiej oddaje specyfikę wiedźmińskiego fachu i która została najbardziej skopana w 5e.

Eku
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejna japońska broń, bojowe wiosło z Okinawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asier
Początkujący


Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:07, 01 Paź 2022    Temat postu:

Wrzesień 2022

W pierwszym miesiącu jesieni udało mi się napisać tylko jedną notkę, a jej bohaterem został Medyk Tim Tam, niezwykle mobilny i utalentowany gnomi uzdrowiciela mający smykałkę do tworzenia nietypowych gadżetów. Mechanicznie łączył w sobie zdolności Łotra i Artefakciarza ze zmodyfikowaną listą czarów Kleryka. Do wykorzystania jako nietypowa klasa dla postaci gracza lub szablon pod Bohatera Niezależnego, który rośnie w siłę wraz z drużyną.

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> D&D 5 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin