Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co na początek?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Forum ogólne D&D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fenai
Nowicjusz


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:23, 09 Cze 2013    Temat postu: Co na początek?

Witam.

Chcemy pograć z kumplami (5-6) osób i dlatego kieruję do was pytanie. Co kupić na początek ( O książkach wiem). Chodzi mi tutaj jakie kości, czy jakieś mapy, jakieś figurki czy jakieś karty? Co jest potrzebne. I jeśli jest to możliwe jakieś linki gdzie mógłbym to nabyć. Byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam Fenai.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lliven
Nowicjusz


Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Skądś

PostWysłany: Czw 20:11, 20 Cze 2013    Temat postu:

Jeśli zopatrzyliście się już w Podręcznik Gracza, Przewodnik Mistrza Podziemi i Księgę Potworów oraz zapoznaliście się choć trochę z ich treścią, do gry potrzebujecie (według mnie) jedynie zestawu kości. Oczywiście możecie się bawić w ustawianie miniatur na specjalnych mapach, ale takie coś będzie kosztowało znaczną sumkę. By dokładnie określić położenie graczy i przeciwników możecie na siatce bitewnej dołączonej do Przewodnika Mistrza Podziemi ustawiać kapsle, nakrętki, bądź cokolwiek innego - takie rozwiązanie zapobiegnie sytuacjom typu "Ale kula ognista mnie nie trafiła, bo stałem półtora metra w prawo" i nie będzie wymagała składki na figurki i dodatkowe mapy.

Co do kart, to sprawa jest prosta - na końcu Podręcznika Gracza znajduje się pusta karta, którą możecie skserować. W przypadku braku kserokopiarki możecie poszukać kart w internecie.

Wracając do kości - konkretnie musicie zdobyć po jednej kostce czterościennej (k4), sześciościennej (k6), ośmiościennej (k8), dwunastościennej (k12) i dwudziestościennej (k20) oraz dwie kostki dziesięciościenne - jedną z numerami od 1 do 10 bądź od 0 do 9 (k10) i jedną z numerami od 00 do 90 (k90). Kości możecie kupić na allegro, w sklepie internetowym bądź w najbliższym sklepie hobbystycznym.


Ostatnio zmieniony przez Lliven dnia Pią 9:22, 21 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fenai
Nowicjusz


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:25, 21 Cze 2013    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedź. Na pewno w najbliższym czasie skorzystamy z porady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BeF1990
Nowicjusz


Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 2:32, 25 Mar 2014    Temat postu:

Jeśli można prosić o jakieś porady dotyczące D&D 3.5. Od czego zacząć? Wystarczy, że MG przeczyta podręcznik gracza, czy każdy gracz musi to zrobić aby rozegrać pierwszą sesje? Na czym się skupić na samym początku, co jest istotne i niezbędna a co na razie można sobie odpuścić? Przyznam szczerzę, że ogrom tekstu i informacji do przyswojenia trochę mnie przerasta. Sad

Czy warto wydrukować SRD dla graczy aby nie podawać sobie cały czas jednego Podręcznika Gracza między sobą? Zda takie rozwiązanie egzamin?

Ostatnia sprawa to zestaw kości. Opłaca się aby każdy z graczy inwestował w swój własny komplet, czy wystarczy nam jeden?

Bardzo proszę doświadczonych graczy i mistrzów o rady dla początkujących.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:37, 31 Mar 2014    Temat postu:

Najlepiej, by MG przeczytał wszystkie trzy podręczniki podstawowe. Moim zdaniem na start można odpuścić sobie czytanie opisów niektórych potworów (szczególnie o wyższej skali wyzwania) i wysokopoziomowych zaklęć.

Polecam nie przesadzać z przyznawaniem punktów doświadczenia. Wolniejsze awanse to więcej czasu na poznanie gry.

Układ w którym gracze przeczytają Podręcznik Gracza jest optymalny. W praktyce do grania w grupie nowicjuszy starczy jednak, jeśli każdy zapozna się z mechaniką dotyczącą jego postaci.

SRD można wydrukować, można kupić też dodatkowy Podręczników Gracza. Można też przynieść komputer na potrzeby tworzenia postaci, a potem wydrukować te elementy mechaniki, które dotyczą bohaterów graczy. Jeżeli w drużynie jest więcej, niż jeden kapłan/druid tzn. dwie postacie wybierają każdorazowo zaklęcia z listy w Podręczniku Gracza, warto tę listę wydrukować.

Co do kości. Jeden zestaw to dość do gry, ale za mało, by było komfortowo. Jeżeli kupujecie kości osobno, zwróć uwagę graczom, że ważne, by kostki się nie mieszały. Podczas gry kostki nie powinny być przypisane do gracza, lecz stanowić wspólną pulę. Jeżeli poprowadzisz walkę na wielu słabych wrogów, wygodnie zebrać k20 i rzucać za kilku wrogów na raz. Z drugiej strony gracz może rzucić magiczny pocisk, a wtedy przyda mu się kilka k4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BeF1990
Nowicjusz


Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:44, 31 Mar 2014    Temat postu:

Udało mi się wydrukować całe SRD 3.5 (wersja PDF z Poltera, kawał dobrej roboty ktoś przy tym odwalił) za darmo w pracy. Zapłaciłem jedynie 6 zł za bindowanie. :) Jeśli ktoś ma podobne możliwości to polecam takie rozwiązanie, w innym wypadku lepiej kupić nowy podręcznik. Cenowo wyjdzie praktycznie na to samo.

Sprawa kości też już jest rozwiązana ponieważ posiadam aktualnie aż 5 kompletów. Nie pytajcie proszę po co aż tyle. Zwyczajnie nadarzyła się odpowiednia okazja do ich zdobycia. Very Happy

W ten weekend stworzyliśmy postacie, a dokładnie uzupełniliśmy karty postaci. Od strony mechanicznej bohaterowie są gotowi, a do końca tygodnia gracze mają czas aby tchnąć w nie ducha w postaci tła fabularnego.

Pierwszym scenariuszem będzie gotowiec: Bezsłoneczna Cytadela. Mam nadzieję, że takie rozwiązanie pozwoli nam dość płynnie i bezboleśnie rozpocząć swoją przygodę z D&D i RPG ogólnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Forum ogólne D&D Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin