Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Liczba graczy, a PD

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Forum ogólne D&D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Okeanos
Zbrojny


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 8:02, 30 Kwi 2006    Temat postu: Liczba graczy, a PD

Zakładam ten temat, aby dowiedzieć się jak liczne są wasze grupy graczy, z którymi podążacie przez świat MP ?

Chodzi tu głównie o to, ilu graczy może mieć maxymalnie drużyna, aby rozkład PD był prawidłowy, tzn. aby nie dążyło się żmudnie do następnych poziomów. :?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 9:38, 30 Kwi 2006    Temat postu:

No cóż.. To głównie zależy od zdolności twojej drużyny i tego, jak ciężkie są u ciebie przygody. Ja obecnie korzystam z tabel losowych spotkań w Srebrnych Marchiach i moja trójka graczy podróżowała ostatnio w szóstkę, co oczywiście spowolniło zdobywanie PD oraz całą akcję. Więc jeśli gra jest grą "realistyczną", a gracze potrafią grać, to na niskich i 2 i 8 graczy tak samo szybko coś osiągnie (przy czym ośmiu będzie miał nawet lepiej bo bez BN się obędzie). Jednak gdzieś od 3 poziomu na bezpieczniejszych obszarach, (np. Dolina Sundabar), około 4 graczy może podróżować samemu. Powyżej tej liczby spowalnia się gra, maleje PD za spotkanie i wzrasta śmiertelność (bo wróg zwykle na początku atakuje jednego BG i jak go zabije, to przerzuca się na następnego. Choć 8 osobowa drużyna jest 2 razy silniejsza od 4, to przy spotkaniu z potworem o SW o 2 większej pewnie ktoś zginie). Ze względu na dużą śmiertelność będą musieli płacić za wskrzeszenie, więc kasy też nie będą posiadać. 2, 3 osobowa drużyna będzie musiała podróżować z BN. Problem ze względu na siłę postaci może się później rozwiązać, ale że BG nie są zwykle wszechstronni, to w sumie i tak ktoś będzie musiał z nimi łazić (no chyba, że zrobią w jakiś sposób uniwersalną drużynę np. łotrzyko-mag i kapłan przystosowany do walki).

Co do łatwiejszych kampanii, czy terenów od samego początku duża liczba gracy będzie zawadzać. Zaś przy banalnym h'n's najszybciej będzie z możliwie najmniejszą liczbą graczy (wszystko to mówię z autopsji). Pamiętaj jednak, że D&D jest robione na 4 graczy i najlepiej zwykle się gra z taką właśnie drużyną, gdyż w ten sposób ma ona zwykle preferowany zestaw klas (łtr, woj, kpł i czar lub podobny) i może przeżyć na prawie każdym poziomie. tak więc najszybciej i najłatwiej zwykle jest z właśnie taką drużyną.


Ale wodę polałem.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 19:28, 14 Sie 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Nie 14:00, 30 Kwi 2006    Temat postu:

Ja miałem drużynę 5 osobową - dawałem im trudniejsze przeszkody np nie 4 gobliny tylko 10-15 a sumę się dzieliło przez 5 no i były jeszcze bonusy do poszczególnych graczy za jakieś akcje typu odgadnięcie zagadki, albo znaleziennie jakiegoś waznego szczegółu w śledztwie czy czymś takim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 14:07, 30 Kwi 2006    Temat postu:

Aby rozłożenie PD na graczy było prawidłowe, nalezy mieć ich 4. Według mnie najlepiej gra się z dwoma lub trzema osobami na tym samym poziomie trudności... Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek czikit
Adept


Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:27, 13 Lip 2006    Temat postu:

A PS drużyny? Jeśli jest jeden 5 poziomowy wojownij a obok 4 5poziomowych BG to nie wydaje mi się, że można ich traktować na równi. Pisze, bo mając ustalony PS łatwiej jest wyważyć spodkanie. Kontynuując powyższy przykład stwór o SW5 będzie wyzwaniem do pokonania dla 3-5 postaci na 5 poziomach. Ale ten sam stwór zmiażdży jednego śmiałka na 5 poziomie. Więc jaki stwór będzie wyzwaniem dla niego? Osobiście stosuje taki system.

PS drużyny liczące 3-5 postaci = średni poziom drużyny
PS drużyny liczącej 2 postacie = średni poziom drużyny -1
PS samotnika = jego poziom -2
PS drużyny liczącej 6 postaci = średni poziom drużyny +1
itd.

Co o tym sądzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 15:23, 13 Lip 2006    Temat postu:

Cool Myślę, że twoja wersja ejst strasznie uproszczona. Szczególnie, że to co dla 6 gracvzy jest banlne dla 2 moze nie być. :sad:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:37, 13 Lip 2006    Temat postu:

Poziom spotkania mówi o dwóch rzeczach:
1. Nagrodzie w PD. Ta powinna nie być modyfikowana. Drużynom na niższym poziomie należy się więcej PD do rozdziału, bo śmiertelnośc jest wyższa. Nawet jeśli będzie ich 20, to potwór często i tak w jedynej rundzie walki zabije conajmniej jednego.
2. Spotkanie jest średnim wyzwaniem dla 4 postaci o takim poziomie. Wartość się więc nie może zmienić, bo średnia dla 4, to średnia dla 4. Może natomiast zmienić się siła drużyny. Jeśli będzie odpowienio licznejsza może pokonywać spotkania o większym PS.

Poprostu PS jest niezmienne, a to, ze więcej graczy może wroga łatwiej pokonać, niż mniej graczy (zwykle) wiedzą wszyscy.
Co do tego, jak rośnie siła drużyny, to najlepiej stosowac rozwiązania takie, jak w przypadku SW.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 19:38, 14 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek czikit
Adept


Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:45, 14 Lip 2006    Temat postu:

Czera - jest prosty i piękny Very Happy

Przykład:
Jeśli 4 4lvlowe postacie spotkają się z jednym ettercapem (SW 4) będzie to dla nich wyzwanie. Ten sam ettercap już nie będzie tak wielkim wyzwaniem dla 6 śmiałków na 4 poziomie. Im problem sprawi bazyliszek (PS5). Z kolei dwójka 4lvlowców nie poradzi sobie z ettercapem - dla nich wyzwaniem będzie wilkołak (PS3). 4 lvl’owy indywidualista przeżyć może ciężkie chwile oko w oko z ogrem (PS2). Łatwe proste i przyjemne, jednocześnie ten system pozwala zrównoważyć przeciwników pod możliwości drużyny zależne od liczebności postaci :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Forum ogólne D&D Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin