Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Realistyczna logika i prawa fizyki, a DnD
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Forum ogólne D&D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kanya Skulls
Nowicjusz


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:24, 28 Lis 2010    Temat postu: Realistyczna logika i prawa fizyki, a DnD

Czy zwykła, ludzka logika z naszej rzeczywistości ma zastosowanie w DnD?
Czy nasze, rzeczywiste prawa fizyki są stosowalne w DnD? (Tzn. rozumiem, że wiele jest, np. grawitacja, ale mam na myśli negowanie nimi bardziej niedorzecznych rzeczy w mechanice lub świecie, np. to, że słabowity człowiek [Siła 6, Kondycja 6] jest w stanie wpłynąć w górę wodospadu, jeśli ma wystarczająco wysoką umiejkę pływania)
Co sądzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Nie 18:51, 28 Lis 2010    Temat postu:

He he masz podobne wrażenie do mnie. Wg. mnie fizyka obowiązuje, co do jej naginania jest magia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kanya Skulls
Nowicjusz


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:54, 28 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Wg. mnie fizyka obowiązuje, co do jej naginania jest magia.

Ale gdy wojownik wpływa pod ten prąd wodospadu dzięki umiejętności pływania, to gdzie w tym widzisz magię?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Nie 19:00, 28 Lis 2010    Temat postu:

Nie dopuszczam do takiej sytuacji. Człowiek lub nawet niziołek jest zbyt ciężki by mógł tego dokonać. nawet jak mu magią dopakują pływanie. Wtedy ewentualnie może zanurkować na 150 m. lecz nie wpływać pod wodospad. Do "wpływania" pod wodospad jest czar lot. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kanya Skulls
Nowicjusz


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:06, 28 Lis 2010    Temat postu:

Sorry, ale jeśli Wojownik zda test na wpływanie pod górę wodospadu, to będzie mógł to zrobić, czy ci się podoba czy nie. Zasady są jasne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:32, 28 Lis 2010    Temat postu:

Kanya Skulls napisał:
Sorry, ale jeśli Wojownik zda test na wpływanie pod górę wodospadu, to będzie mógł to zrobić, czy ci się podoba czy nie. Zasady są jasne.

Jeśli potrafisz zrobić postać, która popłynie w górę wodospadu bez jakiejś odmiany magii albo magicznych przedmiotów (tak, zdolności nadnaturalne też podpadają pod magię, psionika też), to masz uścisk dłoni moderatora.
Cytat:
Czy zwykła, ludzka logika z naszej rzeczywistości ma zastosowanie w DnD?

Tak. Nie myl logiki ze zdrowym rozsądkiem.
Cytat:

Czy nasze, rzeczywiste prawa fizyki są stosowalne w DnD?

Tak, jeśli mechanika nie stanowi inaczej.
Cytat:
złowiek lub nawet niziołek jest zbyt ciężki by mógł tego dokonać.

A niby czemu? Łososie skaczą w górę wodospadów, więc czemu nie ludzie "dopaleni" magią?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kanya Skulls
Nowicjusz


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:38, 28 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Jeśli potrafisz zrobić postać, która popłynie w górę wodospadu bez jakiejś odmiany magii albo magicznych przedmiotów (tak, zdolności nadnaturalne też podpadają pod magię, psionika też), to masz uścisk dłoni moderatora.

Tamto pytanie miało być podchwytliwe. Ja wiem, że magia to nie tylko czary rzucane przez klasy lub zdolności potworków. Chciałam zobaczyć co odpisze Anachid.

Cytat:
Tak, jeśli mechanika nie stanowi inaczej.

Cytat:
(Tzn. rozumiem, że wiele jest, np. grawitacja, ale mam na myśli negowanie nimi bardziej niedorzecznych rzeczy w mechanice lub świecie, np. to, że słabowity człowiek [Siła 6, Kondycja 6] jest w stanie wpłynąć w górę wodospadu, jeśli ma wystarczająco wysoką umiejkę pływania)

Cytat:
Sorry, ale jeśli Wojownik zda test na wpływanie pod górę wodospadu, to będzie mógł to zrobić, czy ci się podoba czy nie. Zasady są jasne.

Jak widać, myślę (prawie) dokładnie jak ty.


Ostatnio zmieniony przez Kanya Skulls dnia Nie 19:39, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cichy
Nowicjusz


Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:39, 28 Lis 2010    Temat postu:

Jak to pięknie jest napisane w przewodniku mistrza gry jeżeli zasady wydają Ci się bez sensu to je zmień.

Nie wszystko na sesji powinno zależeć od udanego testu lub nie, logika na sesjach jest moim zdaniem obowiązkowa, jeżeli gracze nie myślą logicznie to zmień drużynę:) Co do praw fizyki to istnieją one w formie takiej w jakiej przedstawione są w opisie świata, jeżeli świat dopuszcza istnienie teleportów to z punktu widzenia tego świata są one logiczne i zapewne istnieje fizyczne uzasadnienie tego, ba prawdopodobnie Elminster potrafił by to wytłumaczyć :) wszystkie zjawiska występujące w danym świecie działają wg. zasad chemii fizyki matematyki i logiki tegoż świata nie koniecznie prawa te muszą być nazwane i wszystkim znane.

Dzisiejszy świat realny również pozostawia wiele tajemnic przed nami ja jako zwykły śmiertelnik przyjmuje pewne rzeczy za fakt i nie zastanawiam się nad tym.

Należy zwrócić uwagę na różnicę w logice poszczególnych osób dla Maga rzucającego czar powiększenie działanie tegoż czaru jest logiczne ale wieśniak całe życie orający pole na pewno zdziwi się oglądając taki pokaz nie będzie tego potrafił racjonalnie wytłumaczyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kanya Skulls
Nowicjusz


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:51, 28 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Nie wszystko na sesji powinno zależeć od udanego testu lub nie, logika na sesjach jest moim zdaniem obowiązkowa, jeżeli gracze nie myślą logicznie to zmień drużynę:)

Nie dyskutujemy o storytellingu, tylko o sesji w DnD, z mechaniką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:59, 28 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Jeśli potrafisz zrobić postać, która popłynie w górę wodospadu bez jakiejś odmiany magii albo magicznych przedmiotów (tak, zdolności nadnaturalne też podpadają pod magię, psionika też), to masz uścisk dłoni moderatora.


Wojownik poziom 20.

Pływanie :
23 rangi
12 siła
10 przedmiot
30 item familiar
2 athletic feat
8, cloak of manta ray, pozwala także wziąć 10 na kości
= 85, po wzięciu 10, 95

[link widoczny dla zalogowanych]

Pływanie w górę wodospadu dc 80, zawsze nam się udaje.

Czy moderator uściśnie teraz moją rękę ?Very Happy


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Nie 20:00, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dreamwalker
Początkujący


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:10, 28 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Jak to pięknie jest napisane w przewodniku mistrza gry jeżeli zasady wydają Ci się bez sensu to je zmień.


Ale nie można tego stosować jako pretekstu do prowadzenia takich dyskusji. Głęboko wierzę, że nie rozmawiamy tu o gustach, ale raczej nad wypracowaniem jakiegoś stanowiska na ten temat.

Moim zdaniem - realizm i logika się liczą. Ale realizm i logika konwencji.

A konwencja zakłada, że bohaterowie są bohaterami o dokonują bohaterskich czynów.

Czemu James Bond po upadku z dachu nie ma nawet otarcia a garnitur dalej wyprasowany? Bo taka jest konwencja.
Czemu dziewczyna Bonda po przepłynieciu basenu dalej ma na sobie makijaż? Bo taka jest konwencja.

D&D do system, gdzie postać powyżej 3 poziomu to jednostka, która w przełożeniu na nasz świat jest niespotykana. To osoba o tak unikalnych i wypasionych skillach, że klękajcie narody.

Dla ciekawskich - art po angielsku o tym, że Aragorn ma piąty poziom. Jak moderacja usunie link, to chętnym rzucę na gg. [link widoczny dla zalogowanych]

Nic więc dziwnego, że nasza wyobraźnia nie umie objąć osoby, która pływa 5 razy lepiej niż najlepszy pływak na świecie. To się wymyka realizmowi i logice i w takim wypadku należy albo zgodzić się na to, albo rzutować wszystko na nasz realizm i logikę zubożając straszliwie system.


Ostatnio zmieniony przez dreamwalker dnia Nie 20:16, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kanya Skulls
Nowicjusz


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:35, 28 Lis 2010    Temat postu:

Dreamwalker +frikin infinity!

@ Goracepapu
Zdaje mi się, że Ginden traktuje epickie umiejętności jako "jakąś odmianę magii", mimo, że w opisie tych umiejek pisze wyraźnie, iż są one "prawie-magiczne" i traktuje się je nie jako zdolności nadnaturalne czy magiczne, lecz jako zdolności niezwykłe (exeptional).


Ostatnio zmieniony przez Kanya Skulls dnia Nie 20:35, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:48, 28 Lis 2010    Temat postu:

Na swoich sesjach tłumaczę to tak:
Świat przesiąknięty jest magią ("pierwotną", na którą nie działa antymagia itd.), która sprawia, że różne byty mogą istnieć (smoki, konstrukty itd.). Postacie wraz z awansem również stają się takimi bytami "magicznymi", wykraczającymi poza granice dostępne w realnym świecie.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 20:52, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:04, 28 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:

23 rangi
12 siła
10 przedmiot
30 item familiar
2 athletic feat
8, cloak of manta ray, pozwala także wziąć 10 na kości
= 85, po wzięciu 10, 95

Siła - 20+5=25. Czyli mod +7.
Przedmiot? Miało być bez przedmiotów.
Item familiar? Poza tym, że trzeba mieć poziom czarującego, to to też odmiana magii. I przedmiot.
Athletic? Okej, +2.
8 z przedmiotu? Też nie, bo bez przedmiotów.
Masz 23+7+2+3 (skupienie na umiejętności) +k20 = od 36 do 55. Nie popłyniesz w górę wodospadu. Rasa z wrodzonym pływaniem to tylko +8, wiec nadal "trochę" brakuje.
Cytat:

Czy moderator uściśnie teraz moją rękę?

Nie, jeszcze nie. Razz
Cytat:
Jak to pięknie jest napisane w przewodniku mistrza gry jeżeli zasady wydają Ci się bez sensu to je zmień.

To nie jest podstawa do dyskusji.

Potem usunę offtop. Albo jak ktoś napisze coś, na co jestem w stanie odpowiedzieć, to przesunę zawartość tego postu do następnego. Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kanya Skulls
Nowicjusz


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:08, 28 Lis 2010    Temat postu:

O o o! I to jest najprawdopodobniej to co mieli w zamyśle twórcy DnD. W światach DnD istnieje magia, lecz wielu MG lub graczy ma zbyt ograniczone spojrzenie i traktuje ją zbyt dosłownie (czyli magia to tylko czary i zdoplności nadnaturalne/czaropodobne).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 2:32, 29 Lis 2010    Temat postu:

Aventi Fighter 4/Marshal 1/barbarian 1/factotum 3/Exemplar 1/animal lord 2/xy

Ranks 23
Skill focus 3
Athletic 2
Racial swim speed 8
Str 6
Keel 2(stormwrack)
Minor aura 4(cha to swim chceck)
rage 3 (z atutem podbijającym siłę do +6)
Factotum 2(int to swim check)
exemplar 4
animal lord (sharklord) 4
Razem 61


Tadam, udaje nam się na 19. Dorzucamy kilka szablonów dających charyzmę, inteligencje, lub siłę i jest już więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Pon 9:22, 29 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Człowiek lub nawet niziołek jest zbyt ciężki by mógł tego dokonać.

A niby czemu? Łososie skaczą w górę wodospadów, więc czemu nie ludzie "dopaleni" magią?[/quote]


Jak by to powiedzieć czekałem jak ktoś poda równie ... hmm... nie najmądrzejszy argument. Łosoś jest rybą ...to po pierwsze. Jego organizm nic w życiu nie robi poza pływaniem. Po drugie znajdź mi łososia co warzy tyle co człowiek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cichy
Nowicjusz


Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:21, 29 Lis 2010    Temat postu:

Moim zdaniem to MG decyduje o tym co można a co nie, osobiście choćby postać miała 100 pkt pływania nie pozwoliłbym mu wpłynąć w górę wodospadu bez użycia czaru który mu to umożliwi. Dowolność w modyfikacji zasad systemu D&D jest moim zdaniem najważniejszą zasadą tego systemu :) Sama mechanika bez dozy zdrowego rozsądku nadaje się świetnie do gier cRPG gdzie postać mając nawet 1000 pkt. pływania nie może wpłynąć pod górę wodospadu bo programiści tego nie uwzględnili. Z drugiej strony każdy MG ma swój własny obraz idealnej sesji i jeżeli nie widzi nic złego w pływaniu w górę to powinien na to pozwolić.

Pomyliłem słowa interpretacja i modyfikacja :) za błąd przepraszam.


Ostatnio zmieniony przez cichy dnia Pon 20:01, 29 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:09, 29 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Dowolność w interpretacji zasad systemu D&D jest moim zdaniem najważniejszą zasadą tego systemu


Że co ? System dość jasno mówi co można a czego nie można i nie pozostawia zbyt wielkiego pola do interpretacji(poza kilkoma wyjątkami). Według zasad pływanie w górę wodospadu jest czynnością, która da się wykonać, wystarczy tylko pokonać wystarczający ST. Jeżeli ktoś na to nie pozwala, to po prostu zmienia zasady, a nie je inaczej interpretuje. Podobna sprawa jest z upadkiem z 2 km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kanya Skulls
Nowicjusz


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:13, 29 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Moim zdaniem to MG decyduje o tym co można a co nie, osobiście choćby postać miała 100 pkt pływania nie pozwoliłbym mu wpłynąć w górę wodospadu bez użycia czaru który mu to umożliwi.

Jest proste rozwiązanie, choć to tylko zasada domowa - Epickie wyczyny można robić dopiero gdy ma się epicki poziom. W sumie jak się zastanowić, to RAI nawet tak jest, ale RAW nic nie pisze, że postać nie-epicka nie może wykonać epickiej umiejętności. Widocznie autorzy gry nie wzięli pod uwagę, że możliwe będzie osiągnięcie tak wysokich wyników w umiejętnościach jeszcze przed 21 poziomem. *wzrusza ramionami*


Ostatnio zmieniony przez Kanya Skulls dnia Pon 22:45, 29 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nekrus
Użytkownik


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:01, 30 Lis 2010    Temat postu: Re: Realistyczna logika i prawa fizyki, a DnD

"Kanioning to dziwny sport, zyskujący sobie ostatnio w Europie coraz więcej zwolenników."

źródło [link widoczny dla zalogowanych]

"Kanioning to podążanie potokami górskimi, które wcinają się w skały i żłobią wodospady, progi, rynny i kaniony. Przepiękna sceneria, niewyobrażalne formacje skalne, krystalicznie czysta woda dodają uroku i atrakcji tej wspanialej dyscyplinie. Trudności kanionów pokonuje się wpław, skokiem lub przy użyciu sprzętu alpinistycznego. W proponowanych przez nas kanionach jest dużo skoków do oczek wodnych, zjazdów w strugach wody i przyjemnego pływania między mytymi ścianami."

źródło [link widoczny dla zalogowanych]

Jedno słowo: Kanioning na co to pływać? To powinien być koniec sporów jest to możliwe choć niebezpieczne nawet w realnym świecie. Szczerze to nie brakuje wariatów który dla pokonania takiego miejsca wspinają się w górę wodospadu mimo lecącej z gargantuiczną wręcz siłą wody. Niektórzy wspinają się tak bez sprzętu żadnego i nieraz giną spadając w dół, jak dla mnie żadna nowość.


Ostatnio zmieniony przez Nekrus dnia Wto 0:02, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kanya Skulls
Nowicjusz


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:34, 30 Lis 2010    Temat postu:

@ Nekrus
O.o
Nie wiem co to ma wspólnego z naszą dyskusją.
Coś ci się chyba pomieszało. Tu jest mowa o wpływaniu w górę wodospadu, nie wspinanie się pod prąd. Bez pomocy, bez czarów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maximaster
Nowicjusz


Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:53, 30 Lis 2010    Temat postu:

Osobiście myślę, że na epicki poziomach mogłoby być możliwe popłynięcie w górę wodospadu. Pamiętajmy, że postacie epickie to tak silni bohaterowie, że ciężko ich nazwać ludźmi. Ich zdolności i możliwości są ogromne. Oczywistym jest, że w realnym świecie nawet najlepszy pływak nie jest w stanie popłynąć w górę wodospadu, ale czy w realnym świecie jest jakakolwiek osoba z taką mocą jak postać epicka w D&D? Osobiście wątpię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nekrus
Użytkownik


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:09, 30 Lis 2010    Temat postu:

Kanya Skulls napisał:
@ Nekrus
O.o
Nie wiem co to ma wspólnego z naszą dyskusją.
Coś ci się chyba pomieszało. Tu jest mowa o wpływaniu w górę wodospadu, nie wspinanie się pod prąd. Bez pomocy, bez czarów.


Tak ale zauważ że MG mógłby przystać na kompromis i zgodzić się na coś podobnego jak kanioning nie na pływanie pod prąd niczym łosoś w końcu nie popadajmy w absurd ograniczenia powinny być jakieś. ;-) Ja bym się nie zgodził na coś takiego, D&D to nie jest bajka w stylu "mogę wszystko" biorąc na logikę to nawet epickiej postaci sobie jakoś nie wyobrażam co by pływała pod rwący prąd, jakby to wyglądało? "Macham rękami w wodzie niczym ptak i płynę w górę FAP, FAP, FAP!" przostre xD Chyba że miałby jakieś wrodzone umiejętności chodzenia po wodzie itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:01, 30 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Ja bym się nie zgodził na coś takiego, D&D to nie jest bajka w stylu "mogę wszystko" biorąc na logikę to nawet epickiej postaci sobie jakoś nie wyobrażam co by pływała pod rwący prąd, jakby to wyglądało?


Dziwne bo w systemie jest taka opcja więc widocznie DnD to jest bajka w stylu mogę wszystko. Kolejny, który wie lepiej od twórców jak miało wyglądać dnd.

Cały czas czekam na ten uścisk Very Happy


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Wto 19:02, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Forum ogólne D&D Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin