Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Neverwinter Nights

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Gry oparte na D&D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:50, 05 Wrz 2005    Temat postu: Neverwinter Nights

Temat do omawiania spraw związanych z NWN.

Możesz mieć 1 bohatera. Pole widzenia porusza się razem z nim. Jest stanowczo zamałe. Prawie całkowita zgodność z zasadami D&D. Dość duża ilość błędów. Dostępna w pełnej polskiej wersji językowej. Beznadziejna grywalność w opcji pojedyńczy gracz. Dobra grywalność przez neta. Profesionalny edytor map, ale tu właśnie znajduje się mankamęt polskiej wersi językowej. Wydarzenia są po angielsku.


Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Pią 13:32, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrimReaper
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wyszków

PostWysłany: Pon 18:00, 05 Wrz 2005    Temat postu:

Hmm... mam inne zdanie co do grywalności w grze pojedyńczej ale z pozostałymi punktami wypowiedzi się zgadzam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xardas
Początkujący


Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:09, 05 Wrz 2005    Temat postu:

Ja uważam, że grywalność jest na średnim poziomie. Fajna grafika, ale Baldur's Gate jest stanowczo lepsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrimReaper
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wyszków

PostWysłany: Wto 13:57, 06 Wrz 2005    Temat postu:

Możliwe, że BG jest bardzo dobre (nie grałem ale możliwe, że niedługo będe miał tą grę), ale wracjąc do tematu NWN - uważam, że gra ta ma dużą grywalność jeśli ktoś lubi spędzać długie godziny na rozwiązywaniu misji pobocznych. Do tej gry potrzeba znacznie więcej cierpliwości niż do innych produkcji opartych o system D&D.
Poza tym pojęie grywalności jest pojęcim względnym - zależy od upodobań poszczególnych graczy, dlatego nie można ocenić grywalności jakiejś gry w oparciu o upodobania jednego gracza. Ja uważam tą grę za ciekawą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:28, 06 Wrz 2005    Temat postu:

BG II, IW II, NWN
- Baldurs Gate (Wrota Baldura) II ma najlepszą fabółę, najgorszy system walki (AD&D, dużo irytujących faktów mechanicznych).
- Icewind Dale ( Dolina Lodowego Wichru ) II jest grą nastawioną na walkę, rozwiązania fablarne nie mają większego wpływu na przebieg gry. Prosty, intuincyjny system sterowania i wprowadzenie 3 ed. D&D, czyni tą grę dobrą ze strony mechanicznej. Posiada ona również niepowtarzalny, niezapomniany, klimat.
-Neverwinter Nights (Noc Neverwintr) {Noc Nigdyzimy} posiada stanowczo najlepszą grafikę z gier opartych na D&D (nie znam Ś.P.Z.), a w dodatku trójwymiarową. System jest całkowicie dopasowany do gry internetowej, co sprawia, że wiele czarów i rozwiązań mechanicznych (jak odpoczynek) jest słabo dopasowana do gry pojedynczej. Gra zawiera również edytor z pełnym kompletem opcji (poza częścią graficznych). Niestety, jak już wspomniano, tworzenie skryptów jest poza zasięgiem przeciętnego Polaka. Ze względu, że gra jest dość stara, nie poziada części dobrych rozwiązań mechanicznych, jak rozwijana lista zaklęć, czy możliwość wyboru czaru do spontanicznego leczenia (opcji zadawania ran i karcenia nieumarłych nie ma - szkoda). Czary takie jak przyzwanie potwora, czy odporność żywiołowa są niezwykle "przedobrzone". Be "Przyzwania" mag nie ma czego szukać w tej grze. Czemu? Otóż mag może przyzwać dzięki niemu potwora o swojej SW na... 24 godziny. Gdzie wada? Zawsze jest jeden rodzaj przyzwanych stworzeń, no i można przyzwać tylko jedno. Najpotężniejszą (najbardziej ulepszoną) klasą w grze, szczególnie w okolicach 5 poziomu, jest druid. On to od 1, czy 2 poziomu może się zamieniać w misia, a na 3 czarów dostaje wezwanie błyskawic, czar - nie raniący sojuszników odpowiednik kuli ognia. Jednym słowem druid, to czarodziej w zbroi, z większą KP, atakiem, PW, MRO i czarami.

Jeśli to rozpisywanie się o NWN przeszkadza, przepraszam.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 16:54, 07 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Śro 16:26, 07 Wrz 2005    Temat postu:

Ja przeszedłem całe, ze wszystkimi dodatkami (nie mogłem tylko przejść mefistofelesa- musiałem użyć jego prawdziwego imienia). Gra jest super, i jak się już rozpędzisz to przedziesz całą. Jedyna większa niezgodność z mechaniką- odpoczynek (czasem w dużych salach walcząc jakimś bosem- zombiakiem robiłem tak, ze atakowałem go, aż do momentu gdy miałem mało PW, wtedy biegłem na drugi koniec komnaty (wcale nie była taka wielka- z 10 na 10 m) i tam robiłem odpoczynek- zombie był tak wolny, że mogłem to zrobić do końca. I znowu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nukereal
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:15, 26 Gru 2005    Temat postu:

A co to jest ta zasada prawdziwego imienia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amnezjusz
Początkujący


Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leszno

PostWysłany: Śro 17:27, 22 Lut 2006    Temat postu:

Uthlanshyare napisał:
co to jest ta zasada prawdziwego imienia?

Dość powszechna w fantastyce Magia Prawdziwych imion tzn. mówiąca o tym że każda rzecz na świecie ma swoje drugie Prawdziwe Imię i jeśli pozna się czyjeś prawdziwe imię ma się nad nim tak jakby władzę absolutną.

Co do samej gry to bardzo miło wspominam chwile spędzone grając w NWN a najbardziej w drugi dodatek HoU. Właśnie o ile podstawka i pierwszy dodatek były średnie to Hordy Podmroku są świetne i nie miałbym nic przeciwko temu aby NWN2 był w miarę do nich podobny. Grafika, całkiem przyjemny trójwymiar, ale jednak bardziej przepadam za tym co mieliśmy w BG i IWD. Simple-player, z kolejnymi dodatkami coraz lepszy. Odwzorowanie mechaniki bardzo dobre co się chwali. W koncu była możliwość zargania klasami prestiżowymi :) Magia imion i ogólnie szeroko rozbudowany system czarowania. Całkiem ciekawi BN-i(Deekin czy Valen).Interfejs gry również całkiem zjadliwy. Ogólnie NWN oceniam jako dorą grę, która mam nadzieję zostanie pozbawiona wszystkich błędów w części drugiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panstefan
Początkujący


Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:57, 08 Mar 2006    Temat postu:

Dorwalem niedawno dodatki i musze stwordzic ze Shadows of Undrentide jest nudne, ale i tak lepsze od oryginalu. W Hordes of underdark zrobilem postac czarownika, to po wyjsciu z karczmy od razu mnie zabili. Wydajae mi sie ze Hordes sa troche glupio zrobione, ale moze jak pogram wiecej, to zmienie zdanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:59, 09 Mar 2006    Temat postu:

Zasada prawdziwego imienia pojawia się w którymś z angielskich dodatków.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 15:51, 25 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 21:31, 21 Kwi 2006    Temat postu:

NWN II wyjdzie chyba pod koniec maja czy czerwaca...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amnezjusz
Początkujący


Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leszno

PostWysłany: Pon 9:42, 24 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
NWN II wyjdzie chyba pod koniec maja czy czerwaca...

Ale za wielką wodą chyba w USA, więc my jeszcze troche poczekamy. W każdym razie NWN 2 zapowiada sie ciekawie. Edycyjka 3.5(co mnie niezmiernie cieszy), podrasy dla każdej podstawowoej rasy, co najmniej jeden prestiż i co większe upodobnienie sie do BG(chodzi mi o drużynę czyli Ja+3 NPC'ów oraz w ogóle interfejs, poruszania ma byc bardzie zblizone do BG za co + dla autorów gry). Oprócz tego fabuła - jeśli bedzie taka o jakiej się mówi, nie bedziemy od razu zbawcą świata to będzie dobrze(co najmniej dobrze :)). No i podobna Githzerai lub Githyanki bedzie można mieć w drużynie co może świadczyć że w grze będzie Psionika(lub chociaż jej namiastki a to już coś).

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malavon Despana
Banita Karmazynowego Szlaku


Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Menzoberranzan

PostWysłany: Pią 9:51, 23 Cze 2006    Temat postu:

A drowy? Co z drowami? Jak można było ośmieszyć tak wspaniałą rasę?! Czy widział ktoś kiedykolwiek drowa z BRODĄ? A dlaczego wojownicy Lith'Myatar (czy jakoś tak) ubrani byli jak jacyś żebracy? To woła o pomstę do nieba!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 11:14, 23 Cze 2006    Temat postu:

Nie rozumiem o co Ci chodzi. Czy nie podoba Ci się koncepcja drowów w NWN?
Czy wie ktoś kiedy dokładnie wyjdzie polska wersja NWN2? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amnezjusz
Początkujący


Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leszno

PostWysłany: Pią 13:03, 23 Cze 2006    Temat postu:

Cytat:
Czy widział ktoś kiedykolwiek drowa z BRODĄ?

Hm, a czy ktos widział krasnoluda bez brody? Tak, więc nie widzę powodu dla którego drowy nie mogłyby mieć bród.
A prace nad NWN2 cały czas trwają i w USA wyjdzie pewnie za 3-4 miesiące i mówi się że wyjdzie na jesieni. Z nowości mozna dodać, że dodano dwa nowe prestiże: Arcane Trickstera oraz Shadow Thiefa :) Ja z niecierpliwością czekam by ponownie zagrać w Nevera :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 15:04, 23 Cze 2006    Temat postu:

Co do drowa z brodą to fakt przesada jeśli by się opierać na zasadach D&D. Według tych zasad elfom brak owłosienia, prócz włosów na głowie.

________________________________
Proszę pilnować swojej ortografii.
Moderator Liverrin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 20:24, 27 Cze 2006    Temat postu:

konrip napisał:
A i takie pytanie dla upewnienia (bo mi się już pomieszało) półelfy mogą mieć brody?

Jak najbardziej. Jest to przecież "krzyżówka" (bez urazy Razz ) elfa i człowieka.
A teraz powrócmy do tematu, bo trochę się oddaliliśmy (koniec OT).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Czw 13:05, 18 Paź 2007    Temat postu:

Malavon Despana napisał:
A drowy? Co z drowami? Jak można było ośmieszyć tak wspaniałą rasę?! Czy widział ktoś kiedykolwiek drowa z BRODĄ? A dlaczego wojownicy Lith'Myatar (czy jakoś tak) ubrani byli jak jacyś żebracy? To woła o pomstę do nieba!

Zgadzam sie z Malavonem! Całkowiecie! Jak widzę elfa z brodą, to mam ochotę mu ją powyrywać włosek po włosku! W ogóle elfy (a zwłaszcza drowy) w grach cRPG BEZNADZIEJNE! Mierziło mnie też, że da się zrobić grubego elfa - tak jak ludzie byli normalni i grubi, tak elfy powinny być chude i normalne. Wracając do drowów, to mierziło mnie, że pod wszystkich żołnierzy Valsharessy głos podkładał ten ziom, co pod Khalida.

Podstawowa wersja gry byłą beznadziejna (tylko Wiwern był fajny... Mam jego obrazek w telefonie...), ale dodatki są lepsze, zwłaszcza Hordy podmroku. Jeszcze mam pytanko: czy można specjalizować się w biczu? Jeśli tak, to jak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:10, 18 Paź 2007    Temat postu:

Specjalizacja w biczu? bardzo prosto, choć do tego trzeba dodatki, jak pamiętam:
Musisz spełnic klasyczne wymagania specjalizacji w broni. Bicz jest bronią egzotyczną, więc trzeba wziąć atut, by nim władać. Jedynie bard ma w nim biegłość za darmo (w NWN, w D&D znajduje się na liście, z której może wybrać jedną).

Co do grubości elfów: Elf moze być gruby. Bardzo gruby elf będzie wyglądał jak lekko otyły człowiek. Tyle, że elfy nie mają skłonności do tycia i nie są grubokościste, więc trzeba by takiego tuczyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ky-.-
Nowicjusz


Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:20, 08 Gru 2007    Temat postu:

Solo Never nie jest taki zły lecz przesadzone są bronie jakie można zlootować/drpować...
I powiem wam jedno, mnich tam wymiata...Początki są trudne, ale potem
Toga szybkości ( do kupienia w 2 akcie)
Grad ciasów
I 6 ataków/runda lub 5 na niższych...
Po za tym na loozie można mieć rękawice żółtej rózy =5 więc może i hity są małe ale bardzo często trafiasz.
W ogóle koks...
Ale bardzo liniowa jest to gra, i można przejść wiele rzeczy za pomocą Bugów... Z drugiej strony niektóre rzeczy są w niej pogmatwane (2 akt... ) przez co można zatzrymać się jednym miejscu na baaardzo długo ( na zawsze jak nie masz Save)
Oczywiście mówię o I

_______________________________________________________________________
Proszę pilnować się pod względem polskiej pisowni (nie pożądane zwroty: "na loozie", "koks" itp., ortografia).
Moderator Liverrin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Czw 16:01, 07 Lut 2008    Temat postu:

Mam ja małe pytanko: jak można sprawić, żeby Valen był moją prawdziwą miłością? Bo ja już prawie skończyłam grę, ale jakoś nie chciało mi się toczyć końcowej walki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oreanor
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:46, 22 Mar 2008    Temat postu:

Sama gra jest bardzo fajna, jedyne co mnie zdenerwowało to to, że w BG2 pisze, że można przenieść swą postać do NWN. A właśnie nie można. Już się szykowałem na wielką sagę (BG+BG2+NWN) A tutaj nici z tego Sad

_____________________________________________________________
Posty nic nie wnoszące do tematu zostały usunięte. Proszę pisać posty dłuższe niż dwuzdaniowe. Takie by zawierały jakąś treść merytoryczną. -SP Kondeks
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Gry oparte na D&D Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin