Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Nowe specjalne materiały

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 9:43, 11 Maj 2009    Temat postu: [3.0] Nowe specjalne materiały

Pracuje właśnie nad kilkoma specjalnymi materiałami pokroju adamantu, czy mithrillu:)

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


W głowie siedzi mi już kolejny pomysł;]


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Czw 14:57, 24 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:54, 11 Maj 2009    Temat postu:

Jak dla mnie kiepski pomysł. Materiał zamiast coś wprowadzać nowego tylko zmniejsza koszty magicznych przedmiotów:
np. gracz kupuje rapie z piroplazmy+2 [16320] zamiast rapiera korozji +2 [18320].
Niby coś poza obrażeniami jest innego, ale jest tak niekonkretnie i mało fachowo napisane, że zdaje się być czymś w stylu 'właściwie to może zadawać więcej, albo mniej - decyzja MP'.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 7:12, 12 Maj 2009    Temat postu:

Akurat 2 000sz to nie jest dużo, a mocy korozji nie znam.
Jeśli chcesz mogę Ci zrobić wielką tabelę w której wypiszę wszystkie istniejące potwory i jakie obrażenia są im zadawane. Ale po co? Nie warto komplikować.

Poza tym jaki jest sens robienia kolejnych magicznych materiałów mających "naturalną premię z usprawnienia" różniących się od siebie tylko fabułą, wielkością tej premii i ceną?


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Wto 7:35, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:55, 12 Maj 2009    Temat postu:

Cytat:
Akurat 2 000sz to nie jest dużo, a mocy korozji nie znam.

Przy lepszym usprawnieniu ta różnica wzrasta (patrz -> niezbalansowanie). Moc korozji jest opisana w ZK:MF. Działa podobnie do innych broni 'żywiołów'.

Cytat:
Jeśli chcesz mogę Ci zrobić wielką tabelę w której wypiszę wszystkie istniejące potwory i jakie obrażenia są im zadawane. Ale po co? Nie warto komplikować.

Jeżeli piszesz coś o mechanice to pisz to musisz dać rozpiszę. Inaczej będzie to tylko sugestia, która nic nie zmienia.

Cytat:
Poza tym jaki jest sens robienia kolejnych magicznych materiałów mających "naturalną premię z usprawnienia" różniących się od siebie tylko fabułą, wielkością tej premii i ceną?

Taki sam jak robienie magicznych materiałów mających naturalne obrażenia od żywiołów.

Zresztą szkoda słów. Najpierw coś przemyśl - potem wysyłaj. Chciałem ci tylko wyjaśnić, czego nie robić na przyszłość. Ostatnio krytyka twoich prac zdaje się zmuszać osobę ją prowadząca do większego wysiłku niż twórcy. Jeżeli tak dalej będzie wyglądał, o po prostu nie będę odpisywał w twoich pracach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 17:05, 12 Maj 2009    Temat postu:

Nie zgodzę się z Tobą.
Przy Twoim podejściu w ogóle nie warto zabierać się do tworzenia nowych materiałów, bo albo będzie banalne, albo niezbalansowane.
Cytat:
Jeżeli piszesz coś o mechanice to pisz to musisz dać rozpiszę. Inaczej będzie to tylko sugestia, która nic nie zmienia.

Skoro tak uważasz... dla mnie to sporo zmienia, a to, że pozostawiam to rozsądkowi MG to nic złego. Gdybym zrobił taką tabelę to by ktoś się przyczepił, że zbyt komplikuję, a ludzie którzy biorą się do prowadzenia zwykle mają łeb na karku.

Cytat:
Ostatnio krytyka twoich prac zdaje się zmuszać osobę ją prowadząca do większego wysiłku niż twórcy

Mam w szkole nauczyciela który podchodzi do ucznia na malarstwie, ogląda jego pracę "dobrze, dobrze, źle, źle" Nie mówi co jest dobrze ani co jest źle, ani jak to poprawić.
Ty zrobiłeś podobnie.
Ostatnią moją pracą był Myrmidon który najzwyczajniej się nie spodobał i była znaczna różnica wizji. Nie oceniaj na podstawie jednej czy dwóch pracy które Ci się nie spodobały całokształtu, bo do takiego Grzybiego Pana nikt się nie przyczepił do czegoś ponad zabiegi kosmetyczne w fabule.

Zmieniłem cenę pirroplazmy, dodałem coś co powinno Cię zadowolić.

A na metapsis w ogóle patrzałeś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Sob 18:57, 04 Lip 2009    Temat postu:

Dla mnie praca jest ok. Może rzeczywiście różnicowanie w co się trafia i jakie będą obrażenia jest trochę problematyczne ale dobry MG sobie poradzi. Osobiście uważam iż jest potrzeba tworzenia nowych naturalnych materiałów, wszak trzeba rozbić ten czarodziejski monopol na wypakowane przedmioty. Czekam na dalsze pomysły. (Moze wykorzystam Twój pomysł w mojej kampanii)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 0:17, 09 Lip 2009    Temat postu:

Jak dla mnie to prace są jak najbardziej w porządku. Napisane przejrzyście, solidnie, widać, że Arvelus trochę czasu poświęcił. Pomysły niebanalne, wprowadzające coś nowego do zbioru specjalnych materiałów. Nie wiem tylko, czy cena jest adekwatna do korzyści (szczerze mówiąc nie zastanawiałem się jeszcze nad tym Very Happy ). Nie obraź się Kondeks, ale moim zdaniem trochę przeszarżowałeś z tą krytyką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:02, 09 Lip 2009    Temat postu:

Pirrothrium to również nazwa tego materiału czy po prostu zrobiłeś błąd w opisie?
Niestety Kondeks ma rację to jest materiał o działaniu prawie identycznym jak moc Korozji przy czym nie wymaga broni na +1. Do tego w przypadku broni dużej premia jest wyższa niż w przypadku Korozji. Podałeś do tego tylko obrażenia 3 podstawowych rozmiarów, jak kwestia się ma w przypadku większych/mniejszych broni? Premie jeszcze bardziej rosną? Czy wcale nie można zrobić takiej broni (jeśli tak to dlaczego)?

Cytat:
Jak dla mnie to prace są jak najbardziej w porządku. Napisane przejrzyście, solidnie, widać, że Arvelus trochę czasu poświęcił.


Śmiem wątpić, albo czytaliśmy inne prace. "Otchłań" piszemy wielką do tego opis powstania materiału równie dobrze mógłby nie istnieć bo niczego nie wnosi, a tylko troszkę miesza. Nie wiadomo czy to plazma/metal/ektoplazma. Opis o drganiach jest po prostu zabawny naprawdę. Do tego pozostawia wiele pytań z gatunku: "Co jeśli ten materiał znajduje się na jednym z dwóch wymienionych planów?", "Czy Kotwica wymiarowa działa na ten materiał?".
Moim zdaniem samo tworzenie materiału, który działa prawie tak samo jak moc magiczna jest bez sensu. Przecież robimy później taki : wielki miecz korozji z pirroplazmy +1 i 3k6 dodatkowych obrażeń.

Metapsis
Sam opis uzyskiwania: tak robi się z każdym metalem, który ma wyższą temperaturę topnienia niż śmieci w nim zawarte. Jeśli ma niższą śmieci się po prostu odławiało.
Czy mi się zdaje czy ta broń będzie zadawała obrażenia dodatkowe większe niż bazowe i do tego nie działa na nie redukcja?
Opis machania bronią aby wywołać efekt Zamazania. Już widzę tych wojowników, którzy machają dwuręcznym toporem żeby zakrzywiać przestrzeń Very Happy

Mimo wszystko akurat ten pomysł jest oryginalny, ale po co zaraz te k6 do obrażeń? Materiały same w sobie nie często zapewniają dodatkowe obrażenia i to jeszcze w takiej postaci. Od tego są magiczne zdolności broni. Ja bym zostawił tylko to zakrzywienie przestrzeni i z tym coś próbował zrobić. Wtedy materiał nadawałby się również na tarczę i mógłby wywoływać efekt Tarczy entropii czy podobny.


Cytat:
Mam w szkole nauczyciela który podchodzi do ucznia na malarstwie, ogląda jego pracę "dobrze, dobrze, źle, źle" Nie mówi co jest dobrze ani co jest źle, ani jak to poprawić.


Bo czasami po prostu trzeba użyć własnego mózgu żeby coś przeanalizować. Nie mniej czekam na Twój kolejny pomysł.

Cytat:
Ostatnio krytyka twoich prac zdaje się zmuszać osobę ją prowadząca do większego wysiłku niż twórcy

Pamiętaj Kondeks, że nikt Cię nie zmusza do komentowania prac Arvelusa i jak masz zły dzień nie musisz tego robić, tak jak twórca nie powinien wtedy niczego wymyślać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Czw 21:24, 09 Lip 2009    Temat postu:

Aż chce się tworzyć. Wybaczcie ton wypowiedzi ale jak ktoś się czepia wielkich ( nie dużych ) liter to mnie krew zalewa. ( podziwiajcie jak się wulgaryzmów unika ) ktoś wysuwa pomysł i trafia na ściane krytyki. A może ten materiał przyda się w realiach od magicznionych lub o niskiej magii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 22:41, 09 Lip 2009    Temat postu:

Hej, coś w tym jest Very Happy . O ile kwestia swoistej konkurencji pomiędzy tymi specjalnymi materiałami, a umagicznieniami jest dość kontrowersyjna, o tyle w niemagicznych światach te materiały stanowią doskonałe urozmaicenie (gdyż umagicznienia tam nie istnieją).

Dlatego też proszę już nie rozważać, czy materiały te mają rację bytu, lecz przyjąć, iż mają, a następnie zająć się ich optymalizacją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:45, 10 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Aż chce się tworzyć. Wybaczcie ton wypowiedzi ale jak ktoś się czepia wielkich ( nie dużych ) liter to mnie krew zalewa


Po prostu rzuciło mi się to w oczy, a skoro nawet taki leń jak ja zauważył ten błąd to jest on wyraźny.

Cytat:
A może ten materiał przyda się w realiach od magicznionych lub o niskiej magii.


"odmagicznionych" . Raczej nie. Skoro materiał ten traci swoje właściwości w polu martwej magii to logiczne chyba jest, że nie będzie ich posiadał w świecie całkowicie niemagicznym. Musicie też przyznać, że jeśli ktoś chce grać w "niemagicznym świecie" to znajdzie do tego lepsze systemy również oparte na d20. Tym bardziej tworzenie specjalnych materiałów specjalnie pod "niemagiczne światy" jest po prostu głupią wymówką mającą tłumaczyć powielanie moce magicznych przedmiotów. Na dodatek nie jest to wypowiedź autora na ten temat więc nie dotarła do mnie ta argumentacja.

Cytat:
Dlatego też proszę już nie rozważać, czy materiały te mają rację bytu, lecz przyjąć, iż mają, a następnie zająć się ich optymalizacją.


Tak, optymalnie broń z pirroplazmy powinna zostać zamieniona na broń korozji i dziękuję za radę. Sam Arvelus przyznał, że nie znał mocy korozji. Jest więc całkiem naturalnym fakt, że wpadł na pomysł podobny jak twórcy Księgi broni i ekwipunku. Nie znaczy to że jego pierwszy pomysł musi z tego powodu być dobry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 20:05, 21 Gru 2009    Temat postu:

Dodałem trzeci materiał, nekrotissim;]
Jutro popracuję jeszcze nad tym aby było bardziej czytelne, bo mimo, że dla mnie jest logiczne, mam wrażenie, że nie dla wszystkich będzie.

I wybaczcie, że dopiero teraz odpisuje, ale w sumie nawet nie zauważyłem tej dyskusji XD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:01, 22 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:

Nekrotissim w momencie dotknięcia nakłada 1 lub 2 negatywne poziomy.

:O
Czyli 10 trafienie dwurakiem z tego metalu = zgon każdej istoty o mniej niż 20 KW?
Cytat:
Jest to materiał wydobywany w najgłębszych warstwach otchłani z dna ognistych rzek. Oczywiste jest, że zwykli ludzie nie mają do niego dostępu po pierwsze z powodu położenia, po drugie z braku odporności na ogień i ciśnienie.

Byle mag potrafi takie coś wydobyć. Kwestia dwóch, trzech czarów.
A materiał jest niezbalansowany (2k6 obrażeń nieliczących się do usprawnienia).
Cytat:
Metapsis

Doskonały pomysł na efekt wypaczenia rzeczywistości, wykonanie mierne. Można wymyślić lepsze efekty, naprawdę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 14:00, 22 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Czyli 10 trafienie dwurakiem z tego metalu = zgon każdej istoty o mniej niż 20 KW?


10 trafień to wcale nie tak mało. Przyjmijmy, że zamiast tego mamy ognisty dwurak +5 i kolesia co ma siłę 22.
W ciągu 10 uderzeń zada średnio 2do12+1do6+5+9 co da jakieś 24 obrażenia za każdy cios, czyli 240 obrażeń przy 10 uderzeniach bez żadnego krytyka. To nie mało, a koleś może mieć specjalizacje w broni, znacznie większą siłę
Nie chciałem dawać przewagi łotrom i podobnym walczącym dwoma brońmi.

Ale w sumie można by dać RO, tyle, że nie wytrwałość, a bardziej budowę.
To by faworyzowało wielkoludy które przecież mają więcej energii życiowej, nie?:)
Można by dać RO na bd 10+mod z budowy kolesia który się przyzwyczaił do nekrotissimu. Co o tym sądzisz?

Co do pirroplazmy to po 1. Mag nie ejst zwykłym człowiekiem;]
Po drugie przecież jest napisane, że te +2k6 ma mod ceny rynkowej +2

Metapsis.
Zmniejszyłem znacznie obrażenia i cenę.
Zastanawiam się nad dodaniem tarczy z metapsis i daniu możliwości rozpędzenia się aby wywołać coś na kształt uderzenia wiatru.
Sam masz jakieś pomysły? Bardzo chętnie wykorzystam;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:27, 22 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
Przyjmijmy, że zamiast tego mamy ognisty dwurak +5 i kolesia co ma siłę 22.

Ależ broń z Nekrotissimu kosztuje tyle, co umagicznienie +4... A nie broń +6. Razz Ostra broń +3?
Pomyśl też nad stworzeniem z tego klamki do drzwi. Niezużywająca się pułapka, w razie czego można przetopić na broń. Albo nakładamy siłą przeciwnikowi bransoletkę na rękę. Umiera szybko i bez śladów.
Albo pokrywamy nim podłogę. Tłuszcz na nią i wywalenie się - poziom negatywny.
Cytat:

Sam masz jakieś pomysły? Bardzo chętnie wykorzystam;]

Zmniejszanie twardości obiektów, premie do roztrzaskiwania broni...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 23:59, 22 Gru 2009    Temat postu:

W moim zamyśle miały się pojawiać anomalie w rzeczywistości, ale potem miała wracać na swoje miejsce bez uszkodzeń. Broń łatwiej zniszczyć, tak samo jak wszystko i to odzwierciedlają obrażenia.


A zrobienie z tego pułapki jest ciekawym pomysłem:)
I nie było by w tym nic złego, bo przecież on trochę kosztuje, normalnie pułapki są dużo tańsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:12, 23 Gru 2009    Temat postu:

Przepakowane.

Cytat:
W ciągu 10 uderzeń zada średnio 2do12+1do6+5+9 co da jakieś 24 obrażenia za każdy cios, czyli 240 obrażeń przy 10 uderzeniach bez żadnego krytyka. To nie mało, a koleś może mieć specjalizacje w broni, znacznie większą siłę


Broń +3 kosztuje 18, broń +3 z tego materiału kosztuje 50, dokładnie tyle ile broń +5. Tylko zadaje średnio o 8 obrażeń więcej. I do tego daje kilka innych bajerów:

Cytat:
* -1 on all skill checks and ability checks.
* -1 on attack rolls and saving throws.
* -1 effective level (whenever the creature’s level is used in a die roll or calculation, reduce it by one for each negative level).
* If the victim casts spells, she loses access to one spell as if she had cast her highest-level, currently available spell.


Cena jest zdecydowanie za niska i brakuje rzutu obronnego.
To tak jakbyś dał magowi zdolność rzucania wyczerpania 4 razy w rundzie cały boży dzień za 36000zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 17:22, 23 Gru 2009    Temat postu:

No to zaproponowałem rzut obronny i pytałem czy jest w porządku:)
Chcę go dać, tylko nie wiem czy będzie dobry, czy nie lepszy standardowy.
ST na budowę 10+mod z bd użytkownika.
A może by dać stały? Tak 15.

Poza tym przecież negatywny poziom nie zadaje obrażeń. Co nie zmienia faktu, że te bajery to i tak dużo;]

Cenę podwyższę, ale nie zapominajcie o okresie przystosowania:)
On też ma znaczenie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:28, 23 Gru 2009    Temat postu:

Każdy negatywny poziom zabiera 5 pw.

RO powinien być na wytrzymałość przy ST stałym około 14-22. Możesz wyróżnić np 3 odmiany tego materiału(bazowy wzmacniany alchemicznie) o st 14 18 22 i cenie do tego adekwatnej. Nie mam przy sobie książek, ale dałbym sobie głowę uciąć, że gdzieś coś podobnego w 3.5 jest. Chyba nawet w MiC
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ptakuba
Nowicjusz


Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:16, 24 Gru 2009    Temat postu:

Nie zapominajmy, że w rzeczywistości jedno trafienie dwurakiem wystarczyłoby w większości przypadków na zabicie.
Czyli dziesięć to naprawdę nie jest mało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Czw 13:04, 24 Gru 2009    Temat postu:

A ja bym zrobił jeszcze inaczej. Mianowicie, niech te negatywne poziomy będą nakładane jedynie przy trafieniu krytycznym. To powinno rozwiązać problem, bo w końcu nie jest tak łatwo trafić krytyka.
Poza tym, z tego co pamiętam, każde otrzymanie negatywnego poziomu wiąże się z utratą kolejnych czarów, zmniejszeniem MRO, BPA, i innych cech, a co za tym idzie- coraz większą trudnością odparcia ataku.


Ostatnio zmieniony przez Mish dnia Czw 13:05, 24 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 13:53, 24 Gru 2009    Temat postu:

Papu, ja gram w 3.0 i tam nie traci się pw przy stracie poziomu;]
Ale pomysł z różnym ST mi pasuje, ale nie do końca z rzutem na wytrwałość.
W tym wypadku broń będzie użyteczna tylko na kilku poziomach bo na początku będzie za droga, a potem każdy bez problemu zda RO.

Chciałem budowę właśnie po to aby nakrotissim był użyteczny na wielu poziomach
Mish, wtedy materiał faworyzowałby miecze, to za bardzo nie ma sensu. Jeśli już to można by po prostu ustalić, że ssa kiedy na k20 wypadnie 19-20
Wtedy by się wytłumaczyło, że dzieje się to przy zranieniu, więc można by wywalić okres przystosowania który mi nie leży;]

Ptakuba, niestety mechanika D&D nie jest logiczna, więc nie możemy tego logicznie liczyć:) Ja mam swoją mechanikę, ale prace stworzone dla forum opracowuję w oparciu o bazową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:01, 25 Gru 2009    Temat postu:

SRD 3.0 napisał:
• –1 to all skill and ability checks
• –1 to attack rolls and saving throws
• –5 hit points
• –1 effective level (whenever the creature’s level is used in a die roll or calculation, reduce it by one for each negative level)

Czyli 5 pw się traci i w 3.0 i w 3.5.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 21:57, 25 Gru 2009    Temat postu:

W moim PMP nic takiego nie ma.
Jest tylko "Stworzenie otrzymuje 5 tymczasowych pw na każdy wysączony poziom(...)".
Nie wiem skąd różnica, ale u mnie tak jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin