Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dontanyan - Miejsce Podłości

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koach
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:07, 10 Lis 2007    Temat postu: Dontanyan - Miejsce Podłości

Dontanyan to miasteczko, które stworzyłem specjalnie na potrzeby mojej kampanii pt. Ciało Boga. Leży pomiędzy Tashlutą a Sammarash. Miejsce to zawsze było miejsce zapalnym, polem bitew między mieszkańcami Dżungli Mhair, a ludami napływowymi. Podobno wiele setek lat temu żyjące tu plemiona wyznawały mrocznego, krwawego boga, a w morze na północy uderzyła kometa. Dontanyan jest wypaczoną nazwą ze starożytnego, elfiego dialektu halruaańskich elfów – Donta-Ynyon, czyli Miejsce Podłości. Sama konwencja miasta zakłada, że wszystko ma drugie dno – jak ktoś kiedyś powiedział – „Rzadko się zdarza, by w jednym miejscu zebrało się tyle [tu trzeba wstawić coś, co nie łamie regulaminu].

Mapa:

GRAFIKI NIE BĘDZIE, BO NIE MOŻNA…

1 – Ratusz miejski – niegdyś był to elficki zamek. Zburzony przez ludzi, wybudowano tam gród. Potem gród opuszczono. Osiedlił się tu czarodziej. Ludzie, zwabieni obietnicą ochrony, wybudowali tu miasto, które przetrwało do dziś. Do niedawna była to rezydencja burmistrza Ilyssyna Haruloina (mężczyzna księżycowy elf Zak13), który niedawno zniknął.
2 – Karczma „Pod Zdechłym Elfem” – stosunkowo nowa tawerna, powstała nie dalej jak rok temu. Niegdyś znajdował się tu magazyn miejski, wykupiony przez poszukiwacza przygód, półorka Khaza (mężczyzna półork Wjk15). Popularne miejsce schadzek młodych zakochanych, uchodzi za miejsce stosunkowo spokojne. Władze bardzo zaciekawione są, co barman trzyma w zamkniętej przybudówce, jednak nie mówi o tym co tam jest nikomu.
3 – Zajazd „Czarny Behemot” – głośny, gwarny zajazd, zawsze pełen ludzi. Bez ustalonego barmana, milczącą kontrolę sprawuje tu żelazny golem niewiadomego pochodzenia. Zwą go Haskala – nikt nie wie kim jest ani skąd pochodzie. Na ramieniu ma wyryte zasady postępowania w karczmie i przestrzega ich bardzo surowo.
4 – Dontanyan Zachodni – ogromny plac budowy, ufundowany z kiesy miejscowych wyznawców Mystry. Niegdyś ma tu stanąć Nowy Ratusz. Obecnie jednak robotnicy lwią część czasu poświęcają budowie drogi i wyrąbywaniu lasu.
5 – Świątynia Mystry – największa i najbogatsza świątynia Pani Magii w tym rejonie. Założona przez emigrujących z północy magów, obecnie rządzi tam tajemniczy mag Orion (mężczyzna człowiek Kpn5/Czr 20), najprawdopodobniej najpotężniejsza osoba w mieście, posiadająca szerokie wpływy na świecie.
6 – Sklep „U Gnoma” – pod tą twórczą nazwą kryje się bogaty sklep z najróżniejszej maści wyrobami. Prowadzi go… gnom. Jest to sklep rodzinny, prowadzony przez drugie już pokolenie gnomów. Obecnym właścicielem jest Cynfrid Eyeseerer (mężczyzna gnom Brd3/Zak5).
7 – Kuźnia „Sojuszu” – ta kuźnia to jeden z największych zabytków miejskich. Obecnie kuźnię tę prowadzą dwaj rzemieślnicy – Sven Einarsson (mężczyzna człowiek Fach5) i Duran Javed (mężczyzna krasnolud Fach 4).
8 – „Chata Wiedźmy” – wbrew pozorom, ten utrzymany, schludny sklep nie jest chatą wiedźmy. To siedziba znanego na całym południu cechu tkaczy, a właściwie – rodziny tkaczy. Prowadzą też sklep, rodem zarządza bardzo stara Alla Degmer, przezywana też Starą Allą (kobieta półelf Brd11).
9 – Sklep „Świat Handlu” – sklep bardzo młody, otwarty ledwie miesiąc temu. Mieszka tu i pracuje Dav’ias (mężczyzna słoneczny elf Zak2), który sprowadza przedmioty z Urbeth, z północy.
10 – Nowy Port – Stary Port leżał niegdyś na wschód od miasta, lecz pozostały po nim tylko ruiny. Zdewastował je atak goblinów z Dżungli Mhair – jedynym ocalałym był Adrian Smrvyc (mężczyzna człowiek Fach11), żeglarz. Teraz jest kapitanem fregaty „Nowa Nadzieją” i jednocześnie zarządcą portu.
11 – Dzielnica Osiedlowa – to właśnie tu, w zbitej masie domków wielo i jednorodzinnych, mieszka lwia część mieszkańców miasta.
12 – Dzielnica Nadmorska – właściwie jest to zaplecze portu, wielkie skupisko magazynów i hal, z niewielką liczbą domów mieszkalnych.
13 – Dzielnica Klasztorna – również jako Sektor Willowy. To właśnie tu mieszka dontanyańska arystokracja, tu mieszkają też kapłani.

Inne, ważne postacie:
1) Rewan Otheron (mężczyzna człowiek Wjk10/Pld5) – dowódca Straży Miejskiej Dontanyanu, członek Zakonu Prawych Mieczy. Służy Tyrowi, pełni więc też funkcję sędziego w mieście. Potężny, nadzwyczaj utalentowany wojownik – ma dopiero 18 lat. Jego twarz szpeci brzydka blizna, pozostała po walce z ogrem.
2) Varron Stormbringer (mężczyzna krasnolud Wjk10/Krasnoludzki obrońca 3) – zarządca kompanii najemników krasnoludzkich, zwane „Krwawym Cierniem”. Grupa jest szeroko znana w Krainach, wsławiła się w czasie eksploeracji Podmroku pod Wielką Rozpadliną. Varron jest sędziwym, acz potężnym krasnoludem, dalekim potomkiem władców Rozpadliny.

Pomysły na misje poboczne, intrygi:
1) Niebezpieczne plotki – wśród żebraków w mieście coraz częściej słychać plotki, jakoby Eyeseerer był amatorem… zabawy z mężczyznami. Mieszkańcy Dontanyanu to w większości konserwatyści – gdyby okazało się, że Cynfrid naprawdę jest homoseksualistą, tłuszcza zapewne wygnałaby go. być może przypadkiem jest, że żebracy rozpowiadający plotki, znikają w tajemniczych okolicznościach…
2) „Niech Bogini będzie z Wami!” – Orion jest postacią nieco despotyczną, czego nie ukrywa. Od czasu zniknięcia burmistrza przejmuje coraz większe wpływy w mieście, mając jednocześnie patronat wiary i wsparcie Otherona. Miasto powoli dzieli się na zwolenników i przeciwników „Nowego Ładu Pani”. Po której stronie staną BG?
3) Tajemnice domu wiedźm – „Chata Wiedźm” od zawsze znana była jako miejsce spokojne, wyważone, tradycyjne… Jednak powoli przywódczyni rodu, Stara Alla, osuwa się w niebyt. Kto przejmie po niej władzę? Tego nie wie nikt… Nikt też nie wie, czemu ostatnio najstarszą córkę Ally, Alexandrę, znaleziono martwą… Czy „wiedźmy” skrywają więcej sekretów, niż chciałyby przyznać?
4) Rynsztoki – Dontanyan stara się ciągle rozwijać, jednak ostatnio jest to mocno utrudnione. Gobliny się rozzuchwaliły, plotki o kulcie Mrocznego nasilają się… Nic dziwnego, że rynsztoki w Dzielnicy Nadmorskiej powoli zmieniają się w miasta z ruder i slumsów. Niedawno Rewan Otheron wydał nieformalny dekret o przebudowie Dzielnicy Nadmorskiej w drugą Dzielnicę Osiedlową – spotkało się to z niezadowoleniem biedoty. Zaczyna się słyszeć plotki o powstającej bojówce...
5) Żal strażnika – strażnik Hywar (mężczyzna krasnolud Brb3) był od zawsze uważany za pogodnego, acz gwałtownego krasnoluda. Miał też narzeczoną, ludzką kobietę o imieniu Isla. Niestety – niedawno zaginęła, a dwa dni temu jej ciało znaleziono w rynsztokach. Straż poszukuje sprawcy, a pijacy w barach śmieją się. Podobno Hywar zgwałcił Islę, która popełniła samobójstwo. Kto ma rację?
6) Dzikie psy – Od kilku tygodni po ulicach miasta szwendają się dzikie, wygłodniałe, dziwne psy. Straż Miejsca urządziła sobie polowania, gdyż psów nigdy w mieście nie było tak wiele. Nadto, zwiadowcy zauważyli podejrzane, obdarte osoby błąkające się po Lesie Dontanyańskim. Czyżby te psy miały być narzędziem terroru w rękach szaleńców z Lasu?
7) Eksperymenty – kupcy przyjeżdżający do miasta z Tashluty od kilkunastu miesięcy umierają na dziwną chorobę – wypływają od niej oczy, skóra szarzeje i zaczyna ropieć, zaś organy wewnętrzne ulegają rozkładowi. Fakt jest skrzętnie ukrywany przez Oriona i Rewana – ciała zbiera Straż Miejska, po czym są one dostarczane do świątyni Mystry. Jednak przebąkuje się już o dziwnych, szaroskórach postaciach błąkających się nocą po Dzielnicy Osiedlowej… Czyżby kapłani Mystry bawili się w nekromancję?

Pomysł na szerszą kampanię:
Dontanyan jest miejscem pozornie cichym, spokojnym. W dzień ulice patroluje Straż Miejska, nad miastem czuwa Orion i jego bogobojni kapłani… Jednak, czy tak jest naprawdę? Spójrzmy na to miasto głębiej. Tajemnicze zniknięcie burmistrza, tajemnice skrywane przez możnych, sekrety biedoty… Miejsce Podłości, tak nazwały to miasto elfy. Postawiły tu zamek. Uczeni mówią, że starożytne elfy postawiły go na „Miejscu Wielkiego Zła”… To zło rozkwitło ponoć, gdy elfy odeszły. A ludzie jak wiadomo łatwo poddają się mocy podłych istot.

Podobno w mieście działa kult – tajemnicza siła, stojąca w opozycji do Oriona, Otherona i innych możnych tego miasta. To ponoć przeciw temu kultowi wymierzone są wszystkie akcje Straży Miejskiej. Szaroskórzy, martwi kupcy. Zdziczałe psy. Podjudzone gobliny. Ludzie szeptają, że to kult. Jaki kult, czego? Tego nie wiadomo… Nad miastem jednak unosi się widmo pogardy, widmo podłości, zła. Przenika ono mieszkańców, przenika otoczenia. Czy nie przechodzi cię dreszcz, podróżniku? Czy nie czujesz zimna w swym sercu? Taak… Ty też czujesz dontanyańskie Zło, Mrocznego… Uważaj, poszukiwaczu przygód. Nie poddaj mu się. Nie zejdź na Jego drogę, bowiem On cię zniszczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:32, 11 Lis 2007    Temat postu:

Praca całkiem ładna. Zastrzeżenia/co można/należy zmienić:

Można nieco poprawić stylistykę tekstu, usunąć powtórzenia.

Cytat:
milczącą kontrolę sprawuje tu żelazny

Czyli golem milcząco kupił karczmę, namalował szyld, robi za barmana, strażnika, sprzątacza itd? Utalentowany bardzo.

Cytat:
7 – Kuźnia „Sojuszu” – ta kuźnia to jeden z największych zabytków miejskich.

Co konkretnie to oznacza? Ma tysiąc lat? Ma 200 metrów? Jest 100-letnia większa od ratusza?
Cytat:
8 – „Chata Wiedźmy” –cechu tkaczy, a właściwie – rodziny tkaczy. (...) Alla Degmer(...)(kobieta półelf Brd11).

Co ma bardka do tkania? To się nie opłaca 11-poziomowcowi.
Cytat:
Rewan Otheron (mężczyzna człowiek Wjk10/Pld5) – dowódca Straży Miejskiej Dontanyanu, członek Zakonu Prawych Mieczy. Służy Tyrowi, pełni więc też funkcję sędziego w mieście. Potężny, nadzwyczaj utalentowany wojownik – ma dopiero 18 lat.

Może byś wrzucił o nim trochę więcej, bo to nieco przegięte z tym, by miał on atak wysoką pozycje i moc w takim wieku.
Cytat:
4) Rynsztoki – (...) Zaczyna się słyszeć plotki o powstającej bojówce...
Przydałoby się trochę rozwinąć myśl.
Cytat:
7) Eksperymenty - (...) Czyżby kapłani Mystry bawili się w nekromancję?

Moim zdaniem należy tu dopowiedzieć, iż kapłan Mystry eksperymentujący z nieumarłym straci niemal na pewno łaskę bogini. Tej konkretnej, oczywiście.

Ogółem dodam, iż cały opis można zastosować, jednak bardzo dużo można tu dodać. Można tu odwołać się do opisu miast w podręczniku Srebrne Marchie.
Przydałaby się rozpiska czysto praktyczna, jak najwyżsi poziomem miejscowi, populacja, większe szczegóły na temat ważnych postaci i sklepów, jakieś szersze opisy. Oczywiście, to już są rzeczy nie konieczne do wykorzystywania tego tekstu, ale jak najbardziej przydatne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Nie 10:33, 26 Paź 2008    Temat postu:

Cytat:

Cytat:
8 – „Chata Wiedźmy” –cechu tkaczy, a właściwie – rodziny tkaczy. (...) Alla Degmer(...)(kobieta półelf Brd11).


Co ma bardka do tkania? To się nie opłaca 11-poziomowcowi.

To może być hobby...

Mam wątpliwość do ósmej misji pobocznej "eksperymenty". Jaki charakter ma Mystra? Wydawało mi się, że dobry, acz mogę się mylić. Nawet jeśli nie są to prawdziwi kapłani Mystry (a domyślam się, że właśnie tak jest), to nikt się na to nie nabierze (wskrzeszanie zombich to czar z określnikiem "zło", a złym kapłanom Mystra chyba nie zsyłałaby zaklęć...)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin