Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opcjonalna KP

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 15:52, 14 Wrz 2007    Temat postu: Opcjonalna KP

Ostatnio chciałem zrobić jaszczuroludzia barbarzyńcę chodzącego we własnych łuskach. Ale doszedłem do wniosku, że to nie ma racji bytu. Będzie mnie każdy trafiał z powodu małej KP. Więc wpadłem na pomysł wprowadzenia zasady parowania. Działa to tak:

Zamiast normalnie się bronić za pomocą KP z przedmiotów można parować ataki(maks. tyle ile ma się ataków w rundzie), działa to jak swoista klasa pancerza=suma premi do ataku-10+modyfikatory z magii+inne

inne:
-walka sztyletem -2
-walka dwoma brońmi +2
-przeciwnik używa broni kłutej -2
-wedle woli MG +/-2

Co o tym sądzicie?
W prawdzie na pierwszych poziomach ta zasada nie ma racji bytu, bo KP będzie mniejsza niż 5...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:31, 14 Wrz 2007    Temat postu:

Raczej tego nie widze. Wydaje mi się, że będzie zachwiewać równowagę na wyższych poziomach, ale nie mam teraz czasu na policzenie tego, zrobię to później. Jestem przeciw, ale dam Ci jedną sugestię:
W innych:
-Broń o rozmiar mniejsza od broni atakującego -2.
-Broń o rozmiar większa od broni atakującego +2.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 19:54, 14 Wrz 2007    Temat postu:

Co do tego nie jestem pewny...większą bronią trudniej władać.
Ale zależy mi na wprowadzeniu tego, bo spodobała mi się idea tego jaszczura ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 21:10, 14 Wrz 2007    Temat postu:

To przypomina mi ideę mojego atutu, patrz: http://www.dndforumrpg.fora.pl/post11437.html#11437
Razem z Boskim (jego ostatni post) wykrzesaliśmy z tego coś ładnego (gł. dzięki jego pomysłowi). Zobacz czy o coś takiego ci chodzi. ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:17, 14 Wrz 2007    Temat postu:

Liverrin napisał:
Razem z Boskim (jego ostatni post) wykrzesaliśmy z tego coś ładnego (gł. dzięki jego pomysłowi). Zobacz czy o coś takiego ci chodzi. ;)


Nie przesadzaj... Very Happy Pomysł należy do Ciebie. Very Happy Choć miło mi jest, że doceniasz moją skromną pomoc. Cool

Arvelus napisał:
walka dwoma brońmi +2


A za samą walkę dwoma brońmi postać dostaje karę minimum -2. Czyli defacto nie ma różnicy czy parujesz jedną bronią czy dwiema.

Mój pomysł co do kar i premii.
Za rozmiar:
- mała i średnia brak modyfikatorów
- za każdą kategorię rozmiaru większą / mniejszą kara - 2
Za typ:
- sieczna bez modyfikatorów
- kłująca - 2
- obuchowa - 4
Zależnie od przeciwnika:
- za każdą kategorię broni przeciwnika powyżej rozmiwaru średniego postać otrzymuje karę - 2
- za każdą kategorię broni przeciwnika poniżej rozmiwaru średniego postać otrzymuje premię + 2
- ataki bronią naturalną liczą się jako broń średnia przez co nie ma od tego modyfikatorów

Jeżeli postać używa dwóch broni otrzymuje premię do testu spornego równą połowie premii do tego testu od drugiej broni (liczymy normalnie jaką premię do testu parowania dawałaby ta broń) lub + 4 w zależności od tego co wyższe. Druga broń może tylko pomóc, chyba że postac nie ma w niej biegłości, a wtedy broń nie zapewnia żadnej premii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 10:12, 15 Wrz 2007    Temat postu:

Całkiem niezłe. Mam jeszcze drobne pytanie... do jakich broni zalicza się np. bicz? Chodzi mi o to, że parowanie ze względu na typ broni nie zawsze powinno się odbywać według rozpiski.
Wykasowałbym rozpiskę ze względu na typ - bo to udane parowanie w tym wypadku nie zależy od rodzaju broni, lecz od jej wytrzymałości. Dobrze mówię?

(Co do tematów: http://www.dndforumrpg.fora.pl/atuty-liverrin-a-t336.html i tego... scalę je [lub coś innego wymyślę] jak już wszystko będzie uzgodnione - bo obydwa są o tym samym.)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 10:37, 15 Wrz 2007    Temat postu:

Liverrin napisał:
do jakich broni zalicza się np. bicz?


Do broni miotanych, więc parować nim za bardzo nie można.

Liverrin napisał:
Wykasowałbym rozpiskę ze względu na typ - bo to udane parowanie w tym wypadku nie zależy od rodzaju broni, lecz od jej wytrzymałości. Dobrze mówię?


Nie do końca. Dałem tutaj ze względu na tym ponieważ łatwiej jest sparować coś mieczem niż buzdyganem. Łatwiej sejmitarem niż młotem itd... A te zależności pokrywają się z obrażeniami jakie bronie zadają, więc dlatego dałem zależnie od typu. To, że olbrzym jest wytrzymalszy od miecza nie oznacza, że łatwiej nim parować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 11:50, 15 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
Zobacz czy o coś takiego ci chodzi. ;)

O coś podobnego, ale to miałoby być bardziej zamiast zwykłej KP i można by to stosowac jedynie bez pancerza...dla tych kolo co chcą, aby ich postać była nie tylko silna, ale też aby fajnie wyglądała(jaszczuroludź w pełnej płytówce tak nie wygląda)
Zastanawiam się czy nie zrobić, że do tego testu parowania ma się karę równą kar do testu z pancerza, ale działa niezależnie od zwykłej KP...
Cytat:
A za samą walkę dwoma brońmi postać dostaje karę minimum -2. Czyli defacto nie ma różnicy czy parujesz jedną bronią czy dwiema.

I właśnie takie było zamierzenie, ale jednocześnie posiadając 2 bronie można sparować 2 razy więcej ataków...

A co do modyfikatorów...to uważam, że uważam, że powinny być jedynie za mniejszy rozmiar broni, bo np. wlk. mieczem trudniej machać, ale jest większy i trudniej przełamać taki blok...w takie szczeguły nie powinniśmy się bawić, DD nie przewiduje możliwości, że jakąś bronią łatwiej władać bo jerst lżejsza, a inną trudniej bo jest cięższa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 13:35, 15 Wrz 2007    Temat postu:

Arvelus napisał:
w takie szczeguły nie powinniśmy się bawić, DD nie przewiduje możliwości, że jakąś bronią łatwiej władać bo jerst lżejsza, a inną trudniej bo jest cięższa

Tutaj swoją rolę odgrywa biegłość w broni - jaką nauczysz się walczyć, taką będziesz umiał walczyć (bez kar). Ale też przewiduje... po to są rozmiary broni (zauważ, że wielki miecz jest bronią dużą, a długi średnią). Potem zobacz, że bronie z danego przedziału rozmiaru ważą mniej więcej podobnie.
Boski napisał:
To, że olbrzym jest wytrzymalszy od miecza nie oznacza, że łatwiej nim parować.

Tak, ale jak już napisałem tu występują dwa różne rozmiary (podałeś przykład nie na typ, lecz rozmiar - olbrzym jest oczywiście wytrzymalszy, ale większy i cięższy niż miecz: stąd gorsze parowanie).

Mam jeszcze jeden pomysł. Po nieudanym sparowaniu można dodać test sporny na siłę, sprawdzający czy postać parująca się nie przewróci. Można to dodać np. przy atakach istoty rozmiarem większej od broniącego się.

BTW - zauważyliście, że tworzymy właśnie nie atut, lecz homerule'a? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 15:36, 15 Wrz 2007    Temat postu:

Taak...
Właśnie takie od początku było moje zamierzenie Mr. Green
Ale nie rozumiem poco ten test na siłę...wytłumacz mi to...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 9:20, 16 Wrz 2007    Temat postu:

Miałem na myśli to (taka dodatkowa, nie obowiązkowa opcja), że przy atakach silniejszych wrogów, np. kiedy ogr atakuje elfa, który chce sparować cios i mu się to sparowanie nie powiedzie to: dostaje oczywiście ranę od ciosu, ale dodatkowo pojawia się szansa, że elf przewróci się po tym ciosie. Stąd test sporny na siłę, sprawdzający czy elf utrzyma równowagę czy poleci.

Choć teraz widzę, że chyba pomysł jest lipny, bo tak by można zrobić przy każdym ataku, nie tylko przy parowaniu... Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 11:44, 16 Wrz 2007    Temat postu:

Przy udanym sparowaniu mozna by dać test sporny na siłę, czy blok uda się utrzymać, czy przeciwnik przełamie go...co o tym sądzisz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 10:02, 18 Wrz 2007    Temat postu:

Też o tym myślałem (z początku), ale wybrałem ten drugi pomysł - to dlatego, że za dużo będzie różnych rzutów i wszystko się porypie. Po przemyśleniach proponuję albo dodać do testu na parowanie premię z siły, albo nie bawić się z tą siłą...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 16:32, 18 Wrz 2007    Temat postu:

akurat do tego testu dodaje się siłę lub zręczność(bo używa się sumy premi do ataku)...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 9:51, 19 Wrz 2007    Temat postu:

Arvelus napisał:
akurat do tego testu dodaje się siłę lub zręczność(bo używa się sumy premi do ataku)...

Aha, no tak. I tyle wystarczy. Może czas, byśmy to wszystko rozpisali - skleili w całość i potem poprawiali? Bo zaczyna się gmatwać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 12:08, 19 Wrz 2007    Temat postu:

Do usług Liv. Very Happy
Myślę, że tak będzie dobrze:

ODBICIE UDERZENIA [Ogólny]
Potrafisz odbić cios wroga swoim orężem.
Warunki wstępne: bazowa premia do ataku +3 lub wyższa.
Korzyści: Raz na rundę, gdy zostaniesz trafiony w walce wręcz możesz wykonać test ataku sporny z testem ataku przeciwnka, aby zanegować trafienie. Postać otrzymuje odpowiednie kary i premie w zależności od dzierżonej broni:
Za rozmiar:
- mała i średnia brak modyfikatorów
- za każdą kategorię rozmiaru większą / mniejszą kara - 2
Za typ:
- sieczna bez modyfikatorów
- kłująca - 2
- obuchowa - 4
Zależnie od przeciwnika:
- za każdą kategorię broni przeciwnika powyżej rozmiwaru średniego postać otrzymuje karę - 2
- za każdą kategorię broni przeciwnika poniżej rozmiwaru średniego postać otrzymuje premię + 2
- ataki bronią naturalną liczą się jako broń średnia przez co nie ma od tego modyfikatorów
Jeżeli postać używa dwóch broni otrzymuje premię do testu spornego równą połowie premii do tego testu od drugiej broni (liczymy normalnie jaką premię do testu parowania dawałaby ta broń) lub + 4 w zależności od tego co wyższe. Druga broń może tylko pomóc, chyba że postac nie ma w niej biegłości, a wtedy broń nie zapewnia żadnej premii.
Jeżeli postać przybiera pełną obronę może wykonać nieograniczoną liczbę sparowań.
Uwaga: Sytuacja w której postać jest zaskoczona uniemożliwia wykorzystanie przez nią tego atutu.
Brak: Postać walcząca bez broni może wykorzystać ten atut jedynie przeciwko innym atakom bez broni. Nawet atut poprawiona walka bez broni nie umożliwia parowanie ciosów zadanych przez broń.
Specjalne: Wojownik może wziąc ten atut jako jeden z jego klasowych.


Ostatnio zmieniony przez Boski dnia Czw 20:42, 20 Wrz 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Czw 9:55, 20 Wrz 2007    Temat postu:

Naprawdę ładna robota Applause tylko jeden mały szczegół zwiększyłbym wymagania (trochę za wcześnie można wsiąść ten atut). Dałbym premię bazową +9 (oddany obrońca uzyskuje podobną zdolność na ogólnym 8 poziomie) i wtedy wszyscy będą zadowoleni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 13:20, 20 Wrz 2007    Temat postu:

Hm, w sumie ładnie nam to wyszło. Wymagania... no cóż. Ten atut podchodzi bardziej pod homerula, więc to i tak jest zależne od MP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:33, 20 Wrz 2007    Temat postu:

Odpowiem, skoro pojawiła się taka uwaga (potem myślę, że oba posty do kosza, polemizować nei będę, ale): W moim odczuciu to jedyna wada. Nie można scalać tematów. Inna sprawa, że byPrzemo, gdzie można, ma przykry obyczaj nie działać i działać wolniej. Podobno jest nei stabilne. Tak, czy inaczej nie zmieni się tego raczaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 17:44, 20 Wrz 2007    Temat postu:

No mnie to aktualnie nie do końca pasi...chciałem aby ten homerul zastępował zwyczajową KP, a nie działał niezależnie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 18:57, 20 Wrz 2007    Temat postu:

Arvelus napisał:
No mnie to aktualnie nie do końca pasi...chciałem aby ten homerul zastępował zwyczajową KP, a nie działał niezależnie...

Ale w czym problem? Wystarczy, że zrzucisz wstępne wymagania i wprowadzisz atut jako stałą zasadę. I już masz homerule'a. Very Happy

Aha, dodałbym do tego punkt Brak:, w którym warto dodać wzmiankę o tym, że nie możesz sparować ciosu bronią naturalną (np. walka bez broni), chyba że atakujący również walczy bez broni. Rozwiałoby to wszelkie wątpliwości (bo niby mnich umie ręką złamać strzałę, to ktoś by się upierał czemu nie może sparować ciosu dłonią). Popieracie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:43, 20 Wrz 2007    Temat postu:

Popieram i już poprawiłem.

Co z wymaganiami ? Czy mogą zostać takie jakie są czy coś zmienić / dodać ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin