Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Testy siłowych możliwości postaci [zasada domowa]

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 23:53, 04 Mar 2008    Temat postu: Testy siłowych możliwości postaci [zasada domowa]

Ta zasada domowa ma zastosowanie w sytuacjach kiedy musimy określić czy postać jest w stanie uczynić jakiś czyn jaki oparty jest na Sile. Czynność jaką postać przez wzgląd na soją siłę w warunkach spokojnych mając czas mogłaby uczynić bez problemu. Przykładowo podniesienie towarzysza jaki stracił przytomność i przeniesienie go w bezpieczne miejsce. W normalnych warunkach po prostu porównujemy wagę podnoszonej postaci z Podnoszenie z ziemi bądź Pchanie, ciągnięcie postaci jaka podnosi i jeśli jest w stanie unieść taka wagę wraz z pancerzem i ekwipunkiem wówczas udaje się jej to bez problemu. Taka sama sytuacja w momencie kiedy na przykład postać chce przepchnąć głaz. W spokojnych warunkach po porównaniu wagi ze statystyką Pchanie, ciągnięcie możemy oszacować czy jest w stanie to zrobić i robi to albo nie.
Ale co w momencie kiedy postać chcąc wykonać tego typu czynności nie ma na to wiele czasu. Obywa się to podczas jej inicjatywy podczas walki. Wówczas uznaje iż należy wykonać odpowiedni test siły.
Najpierw oszacować czy w ogóle jest to możliwe zważając na wagę materii na jaką che zadziałać postać i porównując ją z odpowiednia wersją siłowego przeliczenia na karcie postaci. Test jaki następnie ma zajść ma na celu oddanie tego że na szybko może coś nie pójść zgodnie z planem postaci. Może nie zdołać wykrzesać z siebie wszystkich możliwości swojej siły, a jednocześnie jeżeli uznajemy jakieś profity płynące z rzutu 20 podczas testu, może ona wycisnąć z siebie nawet coś ponad własne siły.
Test jaki jest rdzeniem tej zasady domowej należy przeprowadzić w następujący sposób.
Jako że używanie Siły w spokojnych warunkach można uznać za test analogiczny do naturalnie wyrzuconego najwyższego wyniku, czyli 20 w oparciu o zasadę 20, uznajemy ze wartość 20+modyfikator z siły postaci jest 100% jego możliwości. W ten sposób patrząc test siły jaki postać wykona daje nam dany procent. Procent swoich maksymalnych możliwości jakie udało się wykrzesać postaci z siebie w danej chwili. Przykładowo jeżeli ktoś ma modyfikator z siły +0. To jeżeli wyrzuci na kości 10 wówczas uznajemy że udało mu się wykorzystać 50% swojego Podnoszenia nad głowę/Podnoszenia z ziemi/Pchania, ciągnięcia.

Ogólny wzór na ten test to ile postać jest w stanie podnieść nad głowę, podnieść z ziemi, pchnąć lub ciągnąc.

Kod:
[(k20+mod z S)x(maksymalna wartość)]/(20+mod z S)=(osiągnięta wartość)


Przy czym w polach:
Maksymalna wartość – wpisujemy maksymalną wartość parametru jaki testujemy czyli: Podnoszenie nad głowę, Podnoszenie z ziemi albo Pchanie lub ciągnięcie.
Osiągnięta wartość – to wartość jaka udało nam się wyliczyć, czyli ile kilogramów udało się danej postaci Podnieść na głowę, Podnieść z ziemi albo Pchać lub ciągnąć.



I dla jasności mały przykład.
Czarodziej próbuje w pośpiechu podsadzić swojego towarzysza na mur z jakiego ten ma ostrzeliwać wroga z łuku. Czarodziej ma siłę o wartości 13, a modyfikator z niej to +1. Może zaś podnieść nad głowę 65kg. W tej sytuacji właśnie musiał będzie podnieść towarzysza wysoko nad głowę a by go podsadzić. Jego towarzysz to na szczęście niziołek jaki w tym momencie z powodu braku zbroi waży zaledwie 52kg. Kiedy czarodziej robił by to na spokojnie uczynił by to bez problemu, ale ponieważ obaj są gonieni przez psy gończe musi szybko uporać się z podsadzaniem by zacząć rzucać jakiś czar. W tej sytuacji nie koniecznie może mu się udać podsadzić swojego towarzysza. Gracz musi wykonać test siły. Rzuca kością wypada mu 3. teraz podstawiamy do wzoru:

Kod:
[(k20+mod z S)x(maksymalna wartość)]/(20+mod z S)=(osiągnięta wartość)

[(3+1)x(65kg)]/(20+1)=(osiągnięta wartość)

[4x65kg]/21=(osiągnięta wartość)

[4x65kg]/21=(osiągnięta wartość)

260/21=(osiągnięta wartość)

12,3kg=(osiągnięta wartość)


Wychodzi że czarodziej w tym momencie i pośpiechu mógłby unieść zaledwie 12,3kg. Co powoduje że nie udało mu się wsadzić w tej turze towarzysza na mur.


PS: Haha zmieściełem sie z tym postem jeszcze 4.marca.2008r ;)
Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego Kamulec z okazji dnia Twego Very Happy


Ostatnio zmieniony przez krasnolud zvish dnia Wto 23:54, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:54, 05 Mar 2008    Temat postu:

Dziekuję Very Happy

Jeżeli chodzi o podejście krytyczne:

Brakuje przeciwnków.

Osobiście jestem przeciwny tej propozycji, choć koncept nie jest zły. Masz rację, że nie zawsze tyle samo się uda podnieść, bo można coś np. chwycić lepiej, lub gorzej. Można się przemóc, a można nie. Chciałem jednak zwrócić uwagę na fakt, że podczas walki, gdy wydziela sie adrenalina, a podniesienie jest z punktu widzenuia psychologicznego strasznie istotne, możliwości postaci wzrastają. Może dzięki temu uzyskać więcej, niz zwykle, choć jest to efekt chwilowy. Z drugiej strony pośpiech może powodować złe ułożenie, wyślizgiwanie się trzymanych rzeczy. Dlatego też proponuję, aby st nie wynosiło 20, a 10 lub ew. 11.

Ogółem jeżeli coś takiego wprowadzać, to według mnie kary/premie za wyrzucenie konkretniej wartości powinny być mniej itsorne (czyli nie od 0 do 200%).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Śro 12:54, 05 Mar 2008    Temat postu:

Tego testu oczywiście nie należy używać na każdym możliwym kroku, kiedy postać musi zrobić coś z siły na szybko. Tylko w momentach kiedy (co jest kwestią MP), jest to potrzebne. Żeby z czasem nie wyszło że postacie podczas walki są niezdolne niczego podnieść, niczego przepchnąc itd. Chodzi o takie rzeczy jakie w osądzie MP maja szansę za kończyć się niepowodzeniem wynikającym z pośpiechu.
Ale tak teraz po Twojej wypowiedzi Kamulcze żem się tak zastanowił i stwierdziłem że racja. Zmienić wzór w taki sposób aby wartość 100% siły wyrażana była nie poprzez 20+mod z S, ale po prostu poprzez 20. Czyli ostateczny wynik w teście o wartości 10 oznaczał by 50% możliwości.
Zarazem zachodzić będą sytuacje w jakich postać w przypływie adrenaliny mogła będzie wykonać coś ponad swoje siły. Bo niech rzuci 20 na kości i doda swój modyfikator to wyjdzie ponad 100% wartości.
W tej wersji wzór winien wyglądać inaczej a mianowicie:

Kod:

[(k20+mod z S)x(maksymalna wartość)]/20=(osiągnięta wartość)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:28, 05 Mar 2008    Temat postu:

Uważam, ze w tym teście siłą nie powinna być brana pod uwagę. Dochodzi do absurdu. Aby sprawdzić, jaki % mocy dawanej przez siłę będzie użyty wykonujemy test... siły. Czyli osoba z większą siłą, nie dość, że ma większy udźwig, to jeszcze dostanie do niego premię wynoszącą 0,1*modyfikator z siły*bazwy udźwig.

Ja proponuję (choć jest to tylko improwizacja, a nie szczegółowo przemyślany koncept):

Kod:

U=1k20*0,05B+0,5B
U-efektywna wartość udźwigu
B-bazowa wartość udźwigu
<==> 0,55B<=U<=1,5B


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 13:29, 05 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Śro 3:00, 12 Mar 2008    Temat postu:

Ojj temat widmo się trochę zrobił ;)
Ale wracają do tematu,
Właśnie w moim założeniu uczynienia takiego testu było to aby że nie będę owijał w bawełnę ci którzy maja większą Siłę byli lepsi. I nie tylko względem tego że ta wartość podstawowa ich udzwigów nas skutek większej siły jest większa ale w ogóle lepsi. Dlatego oprócz przeliczania wyrzutu w danym teście na wartość udźwigu to jest jedna rzecz jaka juz faworyzuje silnych. Zaś używanie w tym teście modyfikatora z siły, czyli używanie zmiennej z siły po raz drugi w trochę innym odniesieniu powoduje że:
- Silniejsze postacie będą miały większe szansę na to iż w afekcie/ferworze/pod wpływem adrenaliny maja większe szansę na to iż uniosą/przepchną więcej kilogramów ponad swoje standardowe siły. (taka sytuacja biedzę miała miejsce kiedy St20 potraktujemy za 100% udźwigu, a postać mająca 20 siły i wyrzuci 17 na kości dodając swój modyfikator z siły czyli +5, uzyska wynik 22, czyli pozwoli mu na użycie swojego maksymalnego udźwigu zwiększonego o 10%)
- Postacie silniejsze będą miały mniejszy procent szans na to ze w tym całym zamieszaniu wyjdą na słabiaków ponieważ jak taka postać rzuci z siła 20 rzuci na kości 2 to ma juz wynik z tego 7, czyli ponad 60% siły.

Jeśli by zrezygnować z tego aby siła odgrywała podwójna role w całym teście, to zamiast się w tym wszystkim plątać najprościej było by po prostu kazać rzucić graczowi k%. A wynik po prostu jako procenty wyliczyć z maksymalnego udźwigu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:53, 12 Mar 2008    Temat postu:

Cytat:
Jeśli by zrezygnować z tego aby siła odgrywała podwójna role w całym teście, to zamiast się w tym wszystkim plątać najprościej było by po prostu kazać rzucić graczowi k%. A wynik po prostu jako procenty wyliczyć z maksymalnego udźwigu.

Wyjdą za duże rozbierzności.

Cytat:
I nie tylko względem tego że ta wartość podstawowa ich udzwigów nas skutek większej siły jest większa ale w ogóle lepsi.

W czym, niestety, nie widzę zupełnie sensu. Mógłbyś wytłumaczyć, czemu miałoby tak być?

Nadal uważam zaproponowaną przeze mnie metodę za lepszą, niż aktualna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Sob 1:46, 15 Mar 2008    Temat postu:

Kamulec napisał:


Cytat:
I nie tylko względem tego że ta wartość podstawowa ich udzwigów nas skutek większej siły jest większa ale w ogóle lepsi.

W czym, niestety, nie widzę zupełnie sensu. Mógłbyś wytłumaczyć, czemu miałoby tak być?



Że posłużę się przykładem. Otóż wyobrażam sobie to w taki sposób, że weźmy takiego powiedzmy Pudziana i jakiegoś innego człeka powiedzmy o normalnej standardowej sile. I tak jeśli oni będą mieli zrobić o samo, a konkretnie wystąpić w identycznych siłowych przedstawieniach.
Wyjdzie na to że jeżeli obydwaj będą mieli zrobić rzecz, jaka jest dla nich możliwa pod względem ich siły. Ale będzie to rzecz do jakiej będą mieli znaczne minusy z jakiegoś powodu. Przykładowo obaj mają podnieść ciężka kule jaka jest nasmarowana czymś śliskim. To ten słabszy człowiek jest to w stanie zrobić jak dobrze złapie, zaś Pudzian może złapać to niedbale ale jego ogromna siła spowoduje że i tak to zdzierży.
Jest to przykład opisujący sytuacje w jakiej w przypadku słabego kolesia i powiedzmy jego modyfikator z siły 10 czyli +0 nie jest w żaden sposób w stanie wpłynąc na to jak uda mu się owo zadanie. Pozostaje mu wyłącznie losowość, że albo złapie dobrze albo nie i tylko od tego zależeć będzie jego powodzenie. Zaś Pudzian jaki ma powiedzmy modyfikator +6 mógł złapać bardziej niedbale bo nadrabiała siła. Rzecz taka ma wielokrotnie miejsce w zawodach Stron Man, kiedy właśnie mamy okazje zobaczyć Destruktora ;) Inni zawodnicy muszą dobrze chwycić z reguły aby coś podnieść, Pudzian łapie wszystko jak mu wpadnie w łapę, wielokrotnie widać sytuacje ze złapał coś na tyle niewygodnie że powinno mu się to wyslizgnąć. Jednak jego ogromna siła łapsk powoduje że to jest mimo tak niewygodnego chwytu podnoszone. To był przykład na to jak w rzeczywistości przy niskich rzutach na kości dodaje się modyfikator z siły.

Inny przypadkiem ma miejsce przy bardzo dużych rzutach. może być to przypadek kiedy mod wpływem adrenaliny ktoś robi coś ponad swoje siły. I tutaj znowu że posłużę się Strong Manowym przykładem. Jeśli taki zwykły koleś robi coś w afekcie, przykładowo w gniewie. Jego siła nieznacznie się potęguje. Zaś kiedy taki siłacz jakiś się powiedzmy wkurzy i w nerwach coś zrobi, jego siła będzie spotęgowana o jeszcze większy procent odnośnie jego bazowej siły niż u słabszego zawodnika.

Takie jest moje zdanie, chodź przyznam jest ono dość subiektywne. Sądzę też że sprawa siły, chodź rzecz to tak namacalna, jest na tyle abstrakcyjna że możemy nad tym rozkminiac w nieskończoność. Uważam ze tak czy owak obydwaj rozumiemy cel do jakiego należało by tutaj dojść. Kłopot w tym iż jakoś całkiem inna drogę na przeliczenie tego (dokonanie sposobu na test itd), widzimy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin