Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Psion na tle "tradycyjnych" klas czarujących

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 15:48, 05 Sie 2010    Temat postu: [3.0] Psion na tle "tradycyjnych" klas czarujących

Witam wszystkich, chciałbym dopytać się tych z was, którzy korzystali z psioniki na swoich sesjach, o to jak przedstawia się u was użyteczność klas psionicznych.

Nigdy nie grałem żadnym psionem ani pokrewnym. Chciałbym się od was dowiedzieć jak wygląda u was walka psionem przeciwko normalnym potworkom, oraz jak spisuje się w pojedynku z czarodziejami/kapłanami/druidami. Czy zdecydowanie odbiega od nich, czy jest im w stanie dotrzymać kroku jeśli chodzi o potencjał ofensywno - defensywny.

Rozdzielacie atrybuty tak żeby można było używać możliwie szerokiego wachlarza mocy, czy może koncentrujecie się na jakiś 2-3 dziedzinach nie przejmując się resztą?

Za ciekawy fakt uważam że psion jest w sumie klasą "na obraz" czarodzieja/zaklinacza, posiada jednak czary leczące w stylu ulepszenia ciała, martwi mnie trochę fakt braku czarów chroniących przed żywiołami (chyba że coś przeoczyłem... ), jak sobie radzicie z tym fantem?

Na jakich poziomach atuty metapsioniczne zaczynają być w miarę efektywne?

Nie wiem czy dobrze załapałem tabelkę dotyczącą mocy premiowych psiona (str. 7), czy jak mam powiedzmy 7 poz. i 16 wartości atrybutu kluczowego, to nie dostaję żadnych premiowych punktów mocy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:28, 05 Sie 2010    Temat postu:

Psion w 3.0 jest przegięty. Choćby istnieje moc zapewniająca redukcję 50/+3. Najlepiej rozwijać sie pod budowę (18 bazowe, +2 rasowe, +4 rozwój, +6 usprawnienie, mamy 30 budowy) i psychometabolizm. 250 PW, regeneracja 10 PW na rundę, 50% ataków chybia, redukcja 150 obrażeń od żywiołów, niepodatność na trafienia krytyczne, wyssanie cech i pełno rzeczy.
Moc zatrzymująca obrażenia od żywiołów to bariera energetyczna.

Zaś moce radzę rozwijać, by mieć te 19 we wszystkich cechach. Przedmioty +6 do wszystkich cech powinny kosztować 216 tysięcy. Dużo, ale jesteśmy nie do ruszenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Czw 22:27, 05 Sie 2010    Temat postu:

Polecam na niekupowanie przedmiotów dających premię do poszczególnych cech, zamiast tego Belt of magnificence +2, +4 lub +6 - wychodzi o wiele taniej, a daje plusy do każdego atrybutu i zajmuje jedno miejsce.
[link widoczny dla zalogowanych]
I radzę także używać psioniki z 3.5, jest dostępna choćby w angielskim srd, jest też powoli tłumaczona na polski na polterze.
Style walki psionicznej w 3.0 są źle zrobione.
Dobrze radzę używać psioniki z 3.5, jest lepiej zrównoważona i bardziej rozbudowana, co czyni ją ciekawszą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 10:46, 06 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:
Choćby istnieje moc zapewniająca redukcję 50/+3. Najlepiej rozwijać sie pod budowę (18 bazowe, +2 rasowe, +4 rozwój, +6 usprawnienie, mamy 30 budowy) i psychometabolizm. 250 PW, regeneracja 10 PW na rundę, 50% ataków chybia, redukcja 150 obrażeń od żywiołów, niepodatność na trafienia krytyczne, wyssanie cech i pełno rzeczy.


Żelazne ciało ma też czarodziej/zaklinacz, a redukcja na +3 na ~15 poz. raczej nie należy do rzeczy strasznie przesadzonych, większa mag. broń na 15 poz. czarującego daje premie +5....

Bariera energetyczna redukuje 10 pierwszych obrażeń od żywiołu aż wchłonie max. 150 obrażeń, nie mając jakiejś efektywnej tarczy przed atakami opartymi na żywiołach nawet 250 hp szybko przestanie być użyteczne... magus sieknie nas przyspieszonym stożkiem zimna za ~52 dmg + 2x deszczem meteorytów za ~168 (opcja "przestrzelenia") co daje jakieś 220 dmg, (zakładam że magus przyspieszony)...

Nie zrozumcie mnie źle, nie chcę tutaj zaczynać dyskusji na temat "psionek wcale nie jest taki pro", tylko raczej dowiedzieć się trochę o tym jak wy go wykorzystujecie...

Jak technicznie na sesji zorganizować regresje czasu? zmierzył się ktoś z tym problemem?

Wiecie może jak patrzeć na te punkty premiowe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:00, 06 Sie 2010    Temat postu:

Premiowe punkty mocy się sumuje. Np. na 3. poziomie przy atrybucie 14 masz 4=1+3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:55, 06 Sie 2010    Temat postu:

Dwa deszczyki metorytów (zadają 64 obrażeń, bo żelazne ciało to 50%, a bariera to -10) i stożek (zadający tak naprawdę 40 obrażeń). Czyli 90 obrażeń. Po wyleczeniu - 80 obrażeń.
A, nie 250 PW, tylko 270 - wigor.
Nie mówiąc o zmianie kształtów w dowolną istotę z odpornościami, co zapewnia nam więcej punktów mocy. Choćby smok.
Psion może chodzić naładowany buffami, bo ma tyle punktów mocy, ile chce. Dominacja + psychiczny wampir (jeden atak wysysa 40 punktów mocy!).
Nie mówiąc już o tym, że sprytnie łącząc moce, psion może ważyć 6400 ton (słownie: sześć tysięcy czterysta ton).
Ma także tak potężne moce jak skok czasowy, ściana ektoplazmy (nietykalność od 7 poziomu), wytrwałe spojrzenie (odporność na wzrok meduzy na 1 poziomie) i wiele innych.

Dyskusję o sile psiona potem usunę, lub przesunę do innego tematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 19:17, 06 Sie 2010    Temat postu:

Widze, że kwestie defensywne psiona masz opanowane, chociaż z tym deszczem meteorytów to magus mógłby zastosować zmianę energii np. na dźwięk, ale to nieważne...

Jak widzisz kwestie siły ofensywnej psiona? Na mój gust brakuje trochę mocy zadających duże obrażenia wielu wrogom na raz...

Dzięki za wyjaśnienie sprawy punktów premiowych :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:31, 07 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:

Jak widzisz kwestie siły ofensywnej psiona? Na mój gust brakuje trochę mocy zadających duże obrażenia wielu wrogom na raz...

Siła ofensywna psiona pozornie nie jest duża, racja. Rzeczywiście brakuje mu mocy do walki skutecznej. Ale... Mamy atuty metapsioniczne. Bierzemy maksymalizację, wzmocnienie, przyspieszenie i podwojenie mocy. Bierzemy jakąś moc teleportująca i przykładowo płonący całun. Uderzamy zmaksymalizowanym, wzmocnionym podwojonym płonącym całunem. Zadaje on wtedy 2*(66+5,5k6)~=170 obrażeń. Zużywa on co prawda 31 punktów mocy, ale używamy go tylko dwa razy - potem wykorzystujemy przyspieszoną teleportację w miejsce, gdzie trzymamy swoich zdominowanych, rzucamy psychicznego wampira, wysysamy z nich punkty mocy, wracamy, robimy znowu masakrę i do skutku.
Tworzenie niewolników za pomocą dominacji jest o tyle łatwe, że psionicy tworzą własne społeczności - co jest wyraźnie napisane w opisie psiona. Takoż mamy z 30 niewolników. Spokojnie ich transportujemy (teleportacją, a jakże) w odosobnione miejsce. Nawet jeśli ktoś się tam dostanie, 30 psionów (załóżmy, że 5 poziomu) spokojnie go zmasakruje.
A, konstrukt astralny 3 poziomu może raz na godzinę zaszarżować na odległość... 180 metrów. Super, nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:17, 07 Sie 2010    Temat postu:

Niestety z atutami metapsionicznymi psion nie poszaleje tak jak piszesz, chodzi mi kotkretnie o ograniczenie punktów mocy wydanych na raz (str. 23 ->atuty metapsioniczne) psion może "wydać" na raz max. poz - 1 punktów mocy, czyli na 20 poz. możemy na raz wydać 19 ptk. mocy.... Na tym 20 można by płonący całun co najwyżej podwoić, albo zmaxymalizować...

Co do tych "zakiszonych" psionków na niskich poziomach to jakoś tego nie widze, albo inaczej, jeśli będziemy walczyli ze średnio ogarniętym magiem to w końcu załapie co i jak i nam całą naszą farmę wybije...

Osobiście kierowałbym się raczej w stronę jakiś mocy wpływających na umysł ofiar, albo używać ugodzenia umysłu "do skutku"... Można by stosować przywołanie śmierci (rzut obronny na wolę), ale to dopiero na 8 poz. mocy jest...

Można by jeszcze skorzystać z psychosprzężenia i nabić sobie mod. z siłki i iść walczyć wręcz, chociaż to chyba gorsze rozwiązanie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:51, 07 Sie 2010    Temat postu:

Nie jestem pewny, ale zdaje się, że maksymalna ilośc wydanych punktów mocy na jedną manifestację równa jest wartości odpowiedniego atrybutu. Z Twojego wzoru poz-1 to psion na 1 poziomie by nie mógł manifestować mocy.

Psion nie jest na tyle słabszy od maga by musiał robić kilkukrotne wypady po moc. Raz wystarczy. Choć i tak może zejść po przyspieszonym rozłączeniu mordekainena i paluchu.
Mag vs psion to tak jak mag vs mag. Kto pierwszy rzuci multikombosa wygra

Krótko. Nim ten średnio (albo nawet bardzo) ogarnięty mag załapie co i jak spopielimy go

Fakt jest faktem psionizm jest tak samo przegięty jak magia:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 9:30, 08 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:
Niestety z atutami metapsionicznymi psion nie poszaleje tak jak piszesz, chodzi mi kotkretnie o ograniczenie punktów mocy wydanych na raz (str. 23 ->atuty metapsioniczne) psion może "wydać" na raz max. poz - 1 punktów mocy, czyli na 20 poz. możemy na raz wydać 19 ptk. mocy.... Na tym 20 można by płonący całun co najwyżej podwoić, albo zmaxymalizować...

Hmm, racja... W każdym razie - i tak atakujemy całkiem dobrze, za 66 obrażeń. A mamy przyspieszenie, bo dał je nam przedmiot.
Cytat:
Choć i tak może zejść po przyspieszonym rozłączeniu mordekainena i paluchu.

Nikt normalny nie rzuca rozłączenia, bo to straty pieniędzy w wysokości conajmniej 50 tysięcy.
A przemiana w potwora ważącego 6400 ton jest skuteczna do zgniatania, prawda?
Cytat:


Co do tych "zakiszonych" psionków na niskich poziomach to jakoś tego nie widze, albo inaczej, jeśli będziemy walczyli ze średnio ogarniętym magiem to w końcu załapie co i jak i nam całą naszą farmę wybije...

Odpowiedni ustawienie psionów powoduje, że mag może wybijać 1 naraz. 3 czary na rundę - 28 psionów (musiał się teleportować). Każdy atakuje biczem ego. Mag zostaje otumaniony (1 w rzucie obronnym, przy 28 psionach musi mu się któryś nie udać). Wtedy jeden psion wzywa naszego przepaka. Nasz psion maga masakruje, bo ten nie może się bronić.
A jeśli nawet nie może wezwać, to otumanienie, 28 płonących promieni, każdy po 3k6 obrażeń, razem 290 obrażeń.
Cytat:

Mag vs psion to tak jak mag vs mag. Kto pierwszy rzuci multikombosa wygra

Spójrz lepiej na krzywdę... Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 10:34, 08 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:
Nie jestem pewny, ale zdaje się, że maksymalna ilośc wydanych punktów mocy na jedną manifestację równa jest wartości odpowiedniego atrybutu. Z Twojego wzoru poz-1 to psion na 1 poziomie by nie mógł manifestować mocy.


Spójrz na str. 23 w atuty metapsioniczne, to ograniczenie dotyczy tylko mocy względem których użyjemy w/w atutów.

Cytat:
Nikt normalny nie rzuca rozłączenia, bo to straty pieniędzy w wysokości conajmniej 50 tysięcy.
A przemiana w potwora ważącego 6400 ton jest skuteczna do zgniatania, prawda?


Na miejscu maga jakby stanął na przeciw mnie taki psionek ważący 6.4k ton z masą buffów to bym się nie zastanawiał, tylko rozłączał Very Happy

Jak to jest z tą walką psioniczną , to są efekty wpływające na umysł, czy nie, bo jakoś się nie mogę doczytać... Jeśli tak by było to mag (tak jak i psion) ma znieczulenie umysłu...

Fakt, że nawet nisko poziomowy psionek może otumanić dużo silniejszą postać, ale potrzebuje do tego odrobiny szczęścia, wiem, że przy 20+ psionkach powinno się udać, problem jest tutaj innej natury, jeśli ta nasza farma zacznie atakować kogoś to w szybkim tempie zużyje cenne punkty mocy...

Chociaż ad powyższego... magus (20 poz.) może mieć z +12 z klasowego do woli, +3 z atrybutu, +5 za jakiś przedmiot czyli +20 na spokojnie do woli, nasz psionek rzucił 20 na k20 i ma powiedzmy z +4 z atrybutu, przy biczu ego bufor nie psionnika daje -8 do st rzutu obronnego, czyli to st będzie 16... jeśli użyjemy ugodzenia umysłu to (przy rzucie 20) st będzie 28, zdecydowanie bardziej opłacalne, bo już nasz mag może tego nie przeboleć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 12:39, 08 Sie 2010    Temat postu:

Nie mogę spojrzeć, bo nie posiadam tego podręcznika, a szczerze to nie mam ochoty szukać tego w SRD;]
Przyjmę po prostu, że masz rację.

Po zastanowieniu stwierdzam, że w zasadzie rozłączenie przecież nie będzie działać na psiona. Chyba, że przyjmiemy zasadę opcjonalną o podobieństwie magii do psioniki, ale w innym wypadku to zupełnie co innego, a rozłączenie działa na magię.

Cytat:
Spójrz lepiej na krzywdę...

Akurat krzywda to jeden z bardziej koksiarskich czarów w całej grze;]
Właściwie nieograniczone obrażenia bez rzutu obronnego...

Cytat:
eśli ta nasza farma zacznie atakować kogoś to w szybkim tempie zużyje cenne punkty mocy

Kwestia priorytetów:)
Bez punktów mocy tej farmy psion wcale nie jest słabeuszem. Po prostu nie robi mega-ultra rzezi. A lepiej aby faremka zużyła te punkty mocy i przeżyła.
Trzeba się dostosowywać do sytuacji

Co do walki psionicznej...
Zwróć uwagę, że 1 na kości maga to automatyczna porażka, niezależnie od tego jaki ma rzut obronny. Ponadto (z tego co pamiętam) nie wszystkie style walki psionicznej zmuszają do rzutu na wolę:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 10:59, 09 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:
Po zastanowieniu stwierdzam, że w zasadzie rozłączenie przecież nie będzie działać na psiona. Chyba, że przyjmiemy zasadę opcjonalną o podobieństwie magii do psioniki, ale w innym wypadku to zupełnie co innego, a rozłączenie działa na magię.


W 3.0 "główny nurt zasad", jeśli można tak to nazwać, zakłada podobieństwo magii i psioniki, a zasadą opcjonalną jest to że są inne, tak więc można by powiedzieć, że domyślnie rozłączenie działa na psionikę...

Cytat:
Co do walki psionicznej...
Zwróć uwagę, że 1 na kości maga to automatyczna porażka, niezależnie od tego jaki ma rzut obronny. Ponadto (z tego co pamiętam) nie wszystkie style walki psionicznej zmuszają do rzutu na wolę:)


Wszystkie style ataku w walce psionicznej w 3.0 pozwalają na rzut obronny na wolę.

Zdaje mi się także, że zasada krytycznych pudeł i sukcesów nie odnosi się do rzutów obronnych, przynajmniej oficjalnie... W rozdziale "walka" w PG do 3.0 jest tylko że starczy wyrównać lub przebić st żeby się udało...

Cytat:
Jak to jest z tą walką psioniczną , to są efekty wpływające na umysł, czy nie, bo jakoś się nie mogę doczytać...


Ponawiam pytanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:21, 09 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:

Zdaje mi się także, że zasada krytycznych pudeł i sukcesów nie odnosi się do rzutów obronnych, przynajmniej oficjalnie...

Odnosi się - nie odnosi się do testów umiejętności.
Cytat:

Ponawiam pytanie.

Najwyraźniej nie.


Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Pon 11:21, 09 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 19:19, 09 Sie 2010    Temat postu:

W SRD do 3.5 na pewno tak jest, ale w 3.0...? Jesteś w stanie wskazać gdzie w podręczniku gracza/PMP do 3.0 to jest napisane?

W ramach rozważań na temat farmy:

Zamiast kisić psioników robimy tak: kupujemy sobie broń ze specjalna cecha pasożyta umysłu, do tego może być ostrości, ale w sumie to niepotrzebne, do tego przedmiot magiczny odpalający lekkie leczenie słowem rozkazu.
Pasożyt umysłu sprawia, że jak trafimy krytycznie kogoś, to całe obrażenia wchodzą nam jako punkty mocy, co prawda tymczasowe i tylko na 10 minut, ale to trudno.
Dominujemy/przyzywamy/łapiemy cokolwiek czego nie zabijemy jednym krytykiem, bijemy delikwenta aż nie wejdzie krytyk, w między czasie lecząc go przedmiotem, jak wejdzie krytyk to dostajemy punkty mocy które możemy albo od razu wydać, albo przez te 8-9 minut nazbierać ich trochę i wtedy iść walczyć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin