Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Cena broni/pancerzy mag. i ze specjalnego surowca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 14:19, 17 Lut 2012    Temat postu: [3.0] Cena broni/pancerzy mag. i ze specjalnego surowca

Jak policzyć cenę przedmiotu magicznego który został wykonany ze "specjalnego surowca" (np. adamantytu) i dodatkowo umagiczniony?

Na przykład adamantytowy długi miecz ostrości?

Traktować umagicznienie i materiał oddzielnie czyli 9k za miecz z adamantytu + 2k za dodatkową moc broni (ostrość w tym przykładzie), razem 11 315 sz, czy może potraktować to wszystko jak miecz +3 i policzyć za to 18 315 sz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:17, 17 Lut 2012    Temat postu:

Wersja oficjalna:
Premię z surowca doliczasz.

Wersja na logikę:
Ale nikt takiego miecza nie zrobi, bo się nie opłaca, a nawet jak powstanie, to nikt nie będzie chciał go za tyle kupić.

Wersja moja (zasada domowa):
Materiał wpływa na koszt umagicznienia. Temat o tym jest tutaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 12:15, 18 Lut 2012    Temat postu:

Cytat:
Wersja na logikę:
Ale nikt takiego miecza nie zrobi, bo się nie opłaca, a nawet jak powstanie, to nikt nie będzie chciał go za tyle kupić.


Dlaczego nie? Przede wszystkim nie potrzebujesz maga żeby zrobić adamantytowy długi miecz, który będzie miał premie z ups. +2, wystarczy Ci do tego trochę lepszy kowal i stworzenie takiego miecza nie kosztuje PD...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:23, 18 Lut 2012    Temat postu:

Przyjmowałem interpretację w myśl której broń adamantową trzeba umagicznić, aby móc dodać jej specjalną właściwość.

Zapewne w przypadku Twojej interpretacji trzeba liczyć koszt nadania specjalnej zdolności tak, jakby premia z umagicznienia miała klasyczną naturę.
18000 sz - 8000 sz = 10000 sz

Sprawdzałem na stronie WotC, ale dla 3.0 nie ma tam wyjaśnień na ten temat, a w 3.5 adamantyt działa inaczej.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 17:24, 18 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 11:22, 19 Lut 2012    Temat postu:

W zasadzie w 3.0 PMP twierdzi, że

Cytat:
Magiczny oręż musi posiadać premię z usp. przynajmniej +1, aby twórca mógł obdarzyć go jakąś mocą...


więc jeśli brać to dosłownie z podręcznika, to miecz wykuty z adamantytu ma premię z usprawnienia, więc teoretycznie można by go umagicznić...

Czyli proces wytwarzania miecza z przykładu wyglądałby tak, dobrze kombinuje?

Kowal siada i robi adamantytoway długi miecz, warty 9 315 sz, płaci 1/3 tej ceny za surowce i tworzy go tam ileś czasu.
Dalej miecz bierze jakiś mag i nadaje mu cechę ostrości, teraz miecz jest wart 18 315 sz, czyli więcej o 9 000 sz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:38, 19 Lut 2012    Temat postu:

Jak napisałem wyżej, jeżeli przyjąć, że starcza naturalne usprawnienie, wzmocnienie magii miecza kosztuje 2000*3^2 - 2000*2^2 = 18000 - 8000 = 10000. Czyli do ceny bazowej adamantytowego miecza doliczasz 10 000 sz. Jeżeli miecz adamantowy kosztuje 9 315 sz, zaklęty ostrością będzie miał cenę bazową 19 315 sz.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 15:38, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin