  | 
				Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D   
				 | 
			 
		 
		 
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  Kamulec 
		  
		      Władca Podziemi 
		       
 
  
		      Dołączył: 31 Sie 2005 
		      Posty: 2788 
		      Przeczytał: 1 temat
  Skąd: Wrocław
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Pią 21:28, 23 Sty 2009    Temat postu: Przekształcenie siebie/zwierzęcy kształt, a czary premiowe | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Jeżeli czarodziej polimorfuje się w istotę nie mogącą używać przedmiotów, zaś druid wykorzystuje zwierzęcy kształt, ich przedmioty zwiększające artybut kluczowy stają się nie aktywne. Co dzieje się z jego czarami premiowymi, uzyskanymi dzięki nim?
 
 
Mam swoje zdanie na ten temat, lecz chcę je zweryfikować, więc na razie wstrzymam się z przedstawieniem.
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   | 
        |  
         |  
    
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  suldarr'essalar 
		  
		      Użytkownik Zaawansowany 
		      
  
		      Dołączył: 23 Gru 2008 
		      Posty: 144 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Skąd: 127.0.0.1
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Pią 21:59, 23 Sty 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Tracą je.
 
Czary te nie są odzyskiwane przez przemianę z powrotem.
 
Tak mi się wydaje :)
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  Boski 
		  
		      Przewodnik w Zaświaty 
		      
  
		      Dołączył: 23 Paź 2006 
		      Posty: 792 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Skąd: Wrocław
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Sob 20:07, 24 Sty 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				| 
				    
				    Jak dla mnie to rozumowanie wydaje się błędne. Jest wiele sytuacji w których bohater traci pewną wartość atrybutu. Jeśli jednak wróci z powrotem do wartości początkowej to nic w tym momencie nie traci. Jest tak chociażby z atutami, czy pewnymi zdolnościami specjalnymi, więc sądzę, że analogicznie sytuacja wygląda z czarami premiowymi.
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  suldarr'essalar 
		  
		      Użytkownik Zaawansowany 
		      
  
		      Dołączył: 23 Gru 2008 
		      Posty: 144 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Skąd: 127.0.0.1
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Sob 20:12, 24 Sty 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				     	  | Boski napisał: | 	 		  | Jak dla mnie to rozumowanie wydaje się błędne. Jest wiele sytuacji w których bohater traci pewną wartość atrybutu. Jeśli jednak wróci z powrotem do wartości początkowej to nic w tym momencie nie traci. Jest tak chociażby z atutami, czy pewnymi zdolnościami specjalnymi, więc sądzę, że analogicznie sytuacja wygląda z czarami premiowymi. | 	  Jak masz obniżone cechy tracisz czary (np. przy klątwie). Nie odzyskujesz ich po zdjęciu klątwy. Musisz je dopiero wymedytować po odpoczynku.
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  Volfer 
		  
		      Adept Cienia 
		      
  
		      Dołączył: 11 Lut 2008 
		      Posty: 599 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Skąd: Lublin
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Pon 8:13, 26 Sty 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				     	  | PG napisał: | 	 		  | Jeżeli wartość atrybutu Twojej postaci wynosi 9 lub mniej, nie możesz rzucać powiązanych z nim czarów. Na przykład jeżeli Intelekt Mialee z powodu trucizny, która obniża Inteligencję, spadnie do 9, do chwili wyleczenia, nie będzie w stanie rzucać nawet najprostszych czarów | 	  
 
Traktowałbym to analogicznie jak czary premiowe; problem może być jedynie z określeniem, które czary są premiowe (jeżeli gracz tego nie zaznaczył).
 
Rozumiem też, że dyskusja odnosi się do powrotu do własnej postaci.
 
Na logikę, to bym brał tłumaczenie Sulda. Niby czemu postać, która straciła czary, miałaby je nagle odzyskać? Musisz chyba Kamulcze, zastosować wersję, która bardziej Ci pasuje, bo nigdzie nie ma opisanego tego przypadku (ja przynajmniej nie znalazłem).
 
_____________________________________________
 
 
Ad. niżej: Czyli wszystko się wyjaśniło. Dobra robota Suld  
				    
  Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pon 9:32, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  suldarr'essalar 
		  
		      Użytkownik Zaawansowany 
		      
  
		      Dołączył: 23 Gru 2008 
		      Posty: 144 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Skąd: 127.0.0.1
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Pon 9:22, 26 Sty 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    FAQ twierdzi tak jak ja:
 
 	  | FAQ napisał: | 	 		  Do ability enhancing items (such as the headband of
 
intellect, cloak of charisma, and periapt of wisdom) grant
 
bonus spells to the appropriate spellcasters? The spells
 
these items are based on would seem to prohibit it, but the
 
only things specifically addressed in the item descriptions
 
are skill points.
 
Yes, you can get extra bonus spells if you have an item that
 
increases the ability score that governs your spellcasting. To
 
get the extra bonus spells, you must wear the item while resting
 
to regain spells and all through your initial daily preparations
 
for spellcasting. (Even characters who don’t prepare spells need
 
to meditate a little while at the beginning of the day; see Daily
 
Readying of spells under the Sorcerers and bards section of
 
Chapter 10 in the PH.)
 
If you lose the item, you immediately lose the bonus spell
 
slots the item gave you, starting with any uncast spells you
 
have of the appropriate levels. | 	  
 
Podkreślenia moje.
 
Jeśli tracisz przedmiot, tracisz czary. Po odzyskaniu przedmiotu musisz odczekać do odpoczynku.
 
W 3.5 istnieje obejście tego przez skorzystanie z wild clippings (IIRC), które pozwalały na działanie magicznych przedmiotów podczas przemian.
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  Kamulec 
		  
		      Władca Podziemi 
		       
 
  
		      Dołączył: 31 Sie 2005 
		      Posty: 2788 
		      Przeczytał: 1 temat
  Skąd: Wrocław
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Pon 11:30, 26 Sty 2009    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				     	  | Cytat: | 	 		  | W 3.5 istnieje obejście tego przez skorzystanie z wild clippings (IIRC), które pozwalały na działanie magicznych przedmiotów podczas przemian. | 	  
 
Jak dobrze pamiętam, w 3.0 nazywa się to broszą zwierzęcego kształtu. W każdym razie istnieje taki przedmiot.
 
 
Dziękuję za jednoznaczne stwierdzenie.
 
_____________________________________________________________
 
Zapinka zwierzęcych kształtu(WD 30s). - Kondeks 
				    
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		 | 
	 
 
  
	 
	    
	   | 
	
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
  | 
   
 
 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo 
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
  
              |