Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przekształcenie siebie/zwierzęcy kształt, a czary premiowe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:28, 23 Sty 2009    Temat postu: Przekształcenie siebie/zwierzęcy kształt, a czary premiowe

Jeżeli czarodziej polimorfuje się w istotę nie mogącą używać przedmiotów, zaś druid wykorzystuje zwierzęcy kształt, ich przedmioty zwiększające artybut kluczowy stają się nie aktywne. Co dzieje się z jego czarami premiowymi, uzyskanymi dzięki nim?

Mam swoje zdanie na ten temat, lecz chcę je zweryfikować, więc na razie wstrzymam się z przedstawieniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pią 21:59, 23 Sty 2009    Temat postu:

Tracą je.
Czary te nie są odzyskiwane przez przemianę z powrotem.
Tak mi się wydaje :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:07, 24 Sty 2009    Temat postu:

Jak dla mnie to rozumowanie wydaje się błędne. Jest wiele sytuacji w których bohater traci pewną wartość atrybutu. Jeśli jednak wróci z powrotem do wartości początkowej to nic w tym momencie nie traci. Jest tak chociażby z atutami, czy pewnymi zdolnościami specjalnymi, więc sądzę, że analogicznie sytuacja wygląda z czarami premiowymi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Sob 20:12, 24 Sty 2009    Temat postu:

Boski napisał:
Jak dla mnie to rozumowanie wydaje się błędne. Jest wiele sytuacji w których bohater traci pewną wartość atrybutu. Jeśli jednak wróci z powrotem do wartości początkowej to nic w tym momencie nie traci. Jest tak chociażby z atutami, czy pewnymi zdolnościami specjalnymi, więc sądzę, że analogicznie sytuacja wygląda z czarami premiowymi.
Jak masz obniżone cechy tracisz czary (np. przy klątwie). Nie odzyskujesz ich po zdjęciu klątwy. Musisz je dopiero wymedytować po odpoczynku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 8:13, 26 Sty 2009    Temat postu:

PG napisał:
Jeżeli wartość atrybutu Twojej postaci wynosi 9 lub mniej, nie możesz rzucać powiązanych z nim czarów. Na przykład jeżeli Intelekt Mialee z powodu trucizny, która obniża Inteligencję, spadnie do 9, do chwili wyleczenia, nie będzie w stanie rzucać nawet najprostszych czarów

Traktowałbym to analogicznie jak czary premiowe; problem może być jedynie z określeniem, które czary są premiowe (jeżeli gracz tego nie zaznaczył).
Rozumiem też, że dyskusja odnosi się do powrotu do własnej postaci.
Na logikę, to bym brał tłumaczenie Sulda. Niby czemu postać, która straciła czary, miałaby je nagle odzyskać? Musisz chyba Kamulcze, zastosować wersję, która bardziej Ci pasuje, bo nigdzie nie ma opisanego tego przypadku (ja przynajmniej nie znalazłem).
_____________________________________________

Ad. niżej: Czyli wszystko się wyjaśniło. Dobra robota Suld Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pon 9:32, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pon 9:22, 26 Sty 2009    Temat postu:

FAQ twierdzi tak jak ja:
FAQ napisał:
Do ability enhancing items (such as the headband of
intellect, cloak of charisma, and periapt of wisdom) grant
bonus spells to the appropriate spellcasters? The spells
these items are based on would seem to prohibit it, but the
only things specifically addressed in the item descriptions
are skill points.

Yes, you can get extra bonus spells if you have an item that
increases the ability score that governs your spellcasting. To
get the extra bonus spells, you must wear the item while resting
to regain spells and all through your initial daily preparations
for spellcasting. (Even characters who don’t prepare spells need
to meditate a little while at the beginning of the day
; see Daily
Readying of spells under the Sorcerers and bards section of
Chapter 10 in the PH.)
If you lose the item, you immediately lose the bonus spell
slots the item gave you, starting with any uncast spells you
have of the appropriate levels.

Podkreślenia moje.
Jeśli tracisz przedmiot, tracisz czary. Po odzyskaniu przedmiotu musisz odczekać do odpoczynku.
W 3.5 istnieje obejście tego przez skorzystanie z wild clippings (IIRC), które pozwalały na działanie magicznych przedmiotów podczas przemian.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:30, 26 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
W 3.5 istnieje obejście tego przez skorzystanie z wild clippings (IIRC), które pozwalały na działanie magicznych przedmiotów podczas przemian.

Jak dobrze pamiętam, w 3.0 nazywa się to broszą zwierzęcego kształtu. W każdym razie istnieje taki przedmiot.

Dziękuję za jednoznaczne stwierdzenie.
_____________________________________________________________
Zapinka zwierzęcych kształtu(WD 30s). - Kondeks
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin