Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Kto będzie szybszy?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 15:39, 05 Paź 2005    Temat postu: [3.0; 3.5] Kto będzie szybszy?

W wielu walkach wykorzystuje się przygotowane akcje, co sprawia, że kolejność akcji może być kontrowersyjna. Szczególnie dotyczy to sytułacji, gdy przygotowuje się akcję o tej samej długości, co ją prowokująca. Np: Rzucę kulę ognia, gdy wróg zacznie rzucać zaklęcie, albo: rzucę w niego magiczny pocisk, gdy na mnie zatakuje.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 15:21, 21 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Śro 16:39, 05 Paź 2005    Temat postu:

Wtedy bym dał test inicjatywy:ewentualnie korzystający z premii z intelektu zamiast zręczności. Albo dał "równoczesność"- żeby obydwie kule ogniste zadziałały w tym samym czasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:14, 05 Paź 2005    Temat postu:

Ja bym zostawił tak jak jest. Ponieważ gdy rzucasz kule ognia, musisz sobie ją przypominać z głowy, a tak przypominasz sobie przygotowując akcje. parę szybkich gestów, pospiesznie wypowiedziane słowa i kulka leci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:36, 06 Paź 2005    Temat postu:

Kondeks. Napisałeś tak jak jest... tyle, że tak w zasadzie, to nie ma.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 21:33, 28 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek-Jakh
Nowicjusz


Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 0:14, 22 Sty 2006    Temat postu:

FAQ do v3.0 napisał:
If I suspect that an opponent is a spellcaster and my
initiative score is higher than the opponent’s initiative, can
I ready a spell with a one-action casting time to use against
him (for example, magic missile) with the trigger “if he
begins to cast a spell,” and thus possibly disrupt the spell?
Note that I’m trying to deal damage or otherwise adversely
affect the caster, not counterspell the spell he’s casting.
What happens if my opponent decides not to cast? I would
lose my readied action, but do I also lose the spell that I had
prepared to use against him?

Yes, you can ready a spell and use it to disrupt (not counter)
an enemy spellcaster’s spell.
Readying is an action all by itself. If the event you specify as
the trigger doesn’t happen, the action is wasted (see Ready in
Chapter 8 of the Player’s Handbook). You don’t cast the spell
until you use the action readied. If you don’t use the readied
action, you don’t use (or lose) the spell you intended to cast.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin