Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Wariant: Skupienie uwagi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:54, 14 Wrz 2005    Temat postu: [3.0; 3.5] Wariant: Skupienie uwagi

Zasady mówią, że jeśli jesteś atakowany z dwóch przeciwnych kierunków, to jesteś flankowany. Co, jeśli nie unikasz ciosów jednego z przeciwników? W tedy sprawdzić może się ta zasada:

Na początku swojej inicjatywy możesz wybrać jednego przeciwnika i skupić na nim swoją uwagę. Sprawi to, że przeciwnik ten nie będzie mógł cię flankować, atakować ukradkowo, ani w inny sposób wykorzystywać twojej nieuwagi. Pozostali przeciwnicy będą jednak mieli dla ciebie pełne ukrycie. Tracisz wobec ich ataków premię ze Zr do KP, a przeciwnicy dostają +2 do ataków wymierzonych w ciebie.
Nie możesz skupić uwagi na przeciwniku, którego nie widzisz.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 15:44, 21 Cze 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:44, 14 Wrz 2005    Temat postu:

Chm ciekawe. Ja jednak powiedziałbym że nie jest to dobry pomysł. Wtedy jest doskonałe gdy wlczysz z jednym bosem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:26, 15 Wrz 2005    Temat postu:

W walce z jednym przeciwnikiem ten atut nic nie zmieni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 15:14, 16 Wrz 2005    Temat postu:

HHMMMM... Ciekawe, ale czy nie uważasz, że to jest dość nienaturalne zachowanie? Bohater nie chce obrywać od wrogów, a to sprawia sytuację kiedy postać jest mniej czujna (jakby chciała być atakowana Confused ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 16:45, 17 Wrz 2005    Temat postu:

Nie. Zwróć uwagę, że w D&D możesz po kilku ciosach gigantycznym mieczem, dalej walczyć. Skoro to jest gra heroiczna i możesz sobie wejść w ogień, czy do lawy (inna sprawa, czy przeżyjesz), to czemu tego nie możesz zrobić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 17:38, 17 Wrz 2005    Temat postu:

Właściwie tak, ale ja jako MP staram się oddać grę bardziej realnie niż zrobili to jej twórcy. Dlatego przed każdym takim "występkiem" graczy zadaję pytanie : "Czy jeżeli zmienię liczby w książkach na większe, dalej będziesz chciał to zrobić ?". Ta metoda się sprawdza, serdecznie polecam. I wtedy właśnie moje zastrzeżenia są jak najbardziej słuszne. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:04, 20 Wrz 2005    Temat postu:

Ja, gdy gracz chce skoczyć w ogień lub tympodobne karze mu wykonać żut na instynkt samozachowawczy (Wola).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:12, 22 Paź 2005    Temat postu:

"(...)instynkt samozachowawczy (Wola)."

http://www.dndforumrpg.fora.pl/viewtopic.php?t=174 - tu jest co ja o tym myślę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:56, 24 Lip 2007    Temat postu:

Dopuściłbym taką możliwość, jednak tak nienaturalne zachowanie wymagałoby wydokiego RO na wolę. Proponuję:
Bazowe ST 10
+ 1 za każdego przeciwnika, którego obecności postać jest świadoma
+ 2 za każdy atak wymierzony w postać
+ 2 za każdy czar atakujący postać
+ 4 za każdy udany atak na postać
+ 4 za każdy czar trafiający w postać (mam tu na myśli udane czary dotykowe)
+ 5 za każdy udany ukradkowy atak
- 1 za każdy atak ze strony postaci, na której skupiliśmy uwagę
- 1 za każdy nasz udany atak na postaci, na której skupiliśmy uwagę

Nie bierzemy tutaj pod uwagę efektów, których nie musimy się obawiać np: czarodziej pod wpływem ochrony przed strzałami nie będzie obawiał się łuczników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 10:36, 25 Lip 2007    Temat postu:

NIe jestem już pewny, ale czy nie jest tak, że kiedy atakuje cię 2 przeciwników z dwóch przeciwnych stron to jesteś flankowany, lecz tylko przez tego przeciwnika którego nie atakujesz....z tego co ja wiem, krótko mówiąc: ten wróg którego atakujesz ciebie nie flankuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 12:47, 25 Lip 2007    Temat postu:

Wedle zasad starczy, że po twoich przeciwnych stronach znajduje się wróg, który tobie zagraża, by doszło do flankowania. Wedle podręczników nie ma na to wpływu atakownie na jednego z nich.

RO to pewna myśl, choć nie podoba mi się takie naliczanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:41, 25 Lip 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
nie podoba mi się takie naliczanie.


Powiedz, więc co jest źle i zaproponuj jakieś konkretne zmiany. Bez tego nie jestem w stanie nic pomóc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin