Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Ogłuszenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Walka i ruch taktyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wave_up
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 21:57, 28 Kwi 2010    Temat postu: [3.0] Ogłuszenie

Prawdopodobnie banalny temat ale muszę zapytać.

Czy są gdzieś zasady traktujące o jednym, prostym uderzeniu w potylicę pałką, bądź lagą?

Przykładowa sytuacja:
"Lidda trzymając tłuk przykucnęła tuż za drzwiami. Po chwili do pomieszczenia wszedł hobgoblin. Zamknął drzwi nie odwracając się i podszedł do stołu. Lidda powoli podkradła się do stwora i z impetem zdzieliła go bronią po łbie."
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 22:48, 28 Kwi 2010    Temat postu:

W takiej sytuacji zadaje mu 1k4 + kilka k6 stłuczeń i jeśli przewyższy to PW hobgoblina to ten pada nieprzytomny. Jest nieprzytomny, ale nie martwy, ponieważ są to stłuczenia. Nie ma jednak czegoś takiego jak ogłuszenie po prostu w D&D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:02, 29 Kwi 2010    Temat postu:

Nie ma nigdzie żadnych zasad dotyczących trafiania w określone części ciała.
Jak bardzo chcesz, możesz dodać premię do obrażeń takiej postaci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wave_up
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 18:07, 03 Maj 2010    Temat postu:

A jeśli się uprę to jak może wyglądać nowo-wprowadzona zasada dotycząca tego typu akcji? Coup de grece zadające stłuczenia..?

Koniec końców D&D ma w jakiś sposób oddawać realia, a zdzielenie pałką przez potylicę nie jest szczególnie trudne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 18:24, 03 Maj 2010    Temat postu:

Móc możesz. Nikt nie broni. Ja np. kiedyś dałem graczowi okazyjny atak po krytycznym trafieniu jakiegoś podrzędnego przeciwnika. Było to zagranie fabularne mające na celu odzwierciedlenie przerażonego zdziwienia orka.

Mechanicznie ogłuszyć może mnich, mogą jakieś potworki, oraz można ogłuszyć zadając odpowiednią ilość stłuczeń, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby postępować w adekwatnych sytuacjach niezgodnie z mechaniką, wtedy kiedy nie ma to wielkiego znaczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Isimar
Nowicjusz


Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mareza

PostWysłany: Śro 13:20, 05 Maj 2010    Temat postu:

Sadze że Lidda powinna automatycznie ogłuszyć przecież system D&D nie jest idealny. w rzeczywistości by był ogłuszony.

Ostatnio zmieniony przez Isimar dnia Śro 13:22, 05 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 4 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:24, 05 Maj 2010    Temat postu:

Sądzę, że celny cios toporem zabija. W D&D nie. System nie realistyczny i nie ma sensu go na siłę urealniać - i tak się nie uda, a jako taki balans zostanie zutylizowany. Jeżeli chcesz realistycznie - wyrzuć mechanikę, graj w narrację.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 14:52, 05 Maj 2010    Temat postu:

Niekoniecznie by go ogłuszyła:)
To wcale nie jest aż takie proste. Trzeba dobrze trafić i wystarczająco silnie, inaczej zamroczy na kilka sekund, ale nie ogłuszy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Walka i ruch taktyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin