Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Problem z migbłystalnością

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:12, 15 Cze 2006    Temat postu: [3.0] Problem z migbłystalnością

Uważam, że bron migbłystalna jest może ciekawa, ale również za mocna i nie pasuje do mojej kampanii. Zastanawiałem się nad tym, by zakazać przy niej używać "ostrości" lecz sejmitar czy tasak z ta mocą i pop. traf. kryt. i tak będą wszystkim ucinac głowy. Wiem, że zaraz ktoś powie: "Dlatego jest premia +5". Dla mnie to żaden argumanet, bo to tak, jakby zrobić pierscień nieśmiertelności i powiedzic, że może być, bo przecież kosztuje kilkanaście milionów sz. Z tego powodu proszę o pomoc: Co mam zrobić z tą bronią?

PS:
1. Nie mócie, że poprostu usunąć, lub że migbłystalność dobra jest, taka, jaka jest. Poprostu nie jest to ankieta, albo debata, czy jest ona dobrze zrobioną mocą.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 15:01, 21 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 15:22, 23 Cze 2006    Temat postu:

Ja uważam, że jest źle zrobioną mocą bo przy poprawionym trafieniu krytycznym (sejmitar lub tasak) masz 30% szans na odcięcie głowy w karzdym ataku. Przy wysokich poziomach w karzdej rundzie spadała by głowa, nie wspominając o tym, że klasa mistrz oręża ma specialną zdolność zwiękrzeni zagrożenia krytyku (chyba podwaja) więc będzie 45% szans. Jakby dać ostrość to będzie 60% (ale jest fajnie). Nie ma o czym debatować. Jeśli nie chcesz by walki trwały po 6 s i były kwestią tego kto zaczyna to po prostu nie wprowadzaj tej mocy. Oczywiście stworzenia bez konkretnej anatomi są na to niepodatne (ale to niewielkie pocieszenie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:21, 23 Cze 2006    Temat postu:

No cóż, może sprecyzuję: Co zrobić, jeśli uważam tę moc za zbyt silną i źle zrobioną, ale nie chcę usuwać broni migbłystalnej? W każdym razie na pewno nie chcę jej odbierać Balorowi, czy Solarowi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 16:43, 23 Cze 2006    Temat postu:

Moim zdaniem jest to dobry pomysł. Zauważ Kondeksie, że w większości filmach z bohaterem walczącym mieczem (świetny przykład to LOTR), często spadają głowy, gdyż jeżeli ktoś dobrze włada bronią, jest to najskuteczniejszy atak.
Kamulcu, w takim razie ustal jakiś test, czy coś w tym stylu, żeby nie każdy atak od razu odcinał głowę. Ja proponuję rzut na Refleks atakowanej postaci...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:32, 28 Paź 2006    Temat postu:

Rzut na refleks moim zdaniem nie pomoże. Oznaczałoby to, że łotrzyk ma mniejszą szansę na ucięcie głowy niż wojowniak, a to nie jest zbyt realistyczne i nie jest to dobre rozwiązanie.
Ja proponuję żeby broń migbłystalna miała zawsze (niezależnie czy jest to sejmitar czy topór) zasięg krytyka na 20 i była uznawana za broń naostrzoną. Poprawione trafienie krytyczne da zasięg krytyka 19-20. Mistrz Oręża będzie miał 17-20. Czyli szansa na uciecie głowy nie przekroczy nigdy 20% (dla Mistrza Oręża) i 10% (dla innych klas). W ten sposób migbłystalność może działać tak jak zazwyczaj, a i tak głowy nie będą za często spadały...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:41, 29 Paź 2006    Temat postu:

Z tego co wiem w 3.5 rozwiązano to tak, że ścięcie głowy jest tylko przy naturalnym 20 (i krytyku). Ja i tak zrobię jeśli wprowadzę taką broń (5% szans). To znaczy, że prawie 1 na 20 ciosów kończy się ścięciem głowy. Wojownik ma nawet do 4 ataków; daje to 1 głowę na ziemi co 5 rund (zakładając, że nie ma żadnych magicznych dodatków).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:17, 17 Lut 2008    Temat postu:

Nie tylko zdaje się Kondeks.
SRD 3.5 napisał:
Migbłystalność: Oręż migbłystalny to naprawdę potężna i budząca lęk broń. Naturalne 20, po którym następuje zakończony sukcesem rzut potwierdzający krytyka, oznacza ucięcie przeciwnikowi głowy (jeśli ów takową posiada). Istnieją stworzenia, które nie mają głów. Innym nie dzieje się nic strasznego, gdy utracą tę część ciała. Niemniej większość stworzeń umiera w chwili, kiedy głowa zostanie odcięta od reszty ciała. Broń migbłystalna musi być tnąca (rzuć jeszcze raz, jeżeli oręż migbłystalny jest częścią losowo tworzonego skarbu, a cecha miałaby dotyczyć broni miażdżącej lub kłującej).
Silna nekromancja i przemiany; PC 18; Stworzenie magicznej broni i pancerza, krąg śmierci, ostra krawędź; Cena: premia +5.


Tak więc to ma jakiś sens. Szkoda, że autorzy nieco wcześniej się nie zorientowali, że 110% na ścięcie głowy po potwierdzeniu (pop. traf. kryt., ostrość, mistrz oręża [tasak lub sejmitar]) to trochę dużo. Teraz ta sama postać bedzie miała 22 razy mneijszą szansę powodzenia (zakładając, że trafiałaby od naturalnego 9).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:46, 17 Lut 2008    Temat postu:

110%? Chyba nie tak się liczy prawdopodobieństwo Kamulcu Razz.

Co do tematu:
Wydaje mi się, że przy takim rozwiązaniu Cena jak przy premii +5 jest trochę przesadzona...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:09, 17 Lut 2008    Temat postu:

Cytat:
110%? Chyba nie tak się liczy prawdopodobieństwo Kamulcu .

Fakt, błąd się wkradł. Oczywiście 55%.

Cytat:
Wydaje mi się, że przy takim rozwiązaniu Cena jak przy premii +5 jest trochę przesadzona...

Cóż, ja bym się raczej zastanawaiał, czy to nie jest za mocne, a nie czy nie jest za słabe. Ja osobiście dorzucę limit rozmiaru. Sądzę, że tak mniej więcej 2 kategorie więkzego stworzenia łeb można bronią ściąć. Oczywiście, jeżeli się do tego łba uda sięgnąć.
Nie jest moim zdaniem cena przesadzona, ponieważ
Cytat:
To znaczy, że prawie 1 na 20 ciosów kończy się ścięciem głowy. Wojownik ma nawet do 4 ataków; daje to 1 głowę na ziemi co 5 rund (zakładając, że nie ma żadnych magicznych dodatków).

Zwróć uwagę na fakt, że broń ta będzie używana przeciw bardzo silnym przeciwnikom. Zamiast zabijać ich w "klasyczny sposób" w kocu będzie ci wpadał krytyk. Śmierć jest nagła, więc nie można przed nią uciec (jak ci spadają punkty życia, to dobrze to widzisz), a zabitego nie można leczyć.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 15:09, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 9:54, 18 Lut 2008    Temat postu:

W tym
Cytat:
prawie 1 na 20

prawie oznacza całkiem sporo.
Cytat:
broń ta będzie używana przeciw bardzo silnym przeciwnikom.

No właśnie, i tutaj to "prawie" jest największe. Silny przeciwnik ma duże KP i wojownikowi z bronią migbłystalną nawet po wyrzuceniu tej naturalnej 20 będzie ciężko potwierdzić. Jeżeli żeby trafić musiałby rzucić 11 lub więcej to z tego "1 na 20" zrobi się "1 na 40".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin