Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Przedmioty przydatne choć mało interesujące fabularnie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iostream
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 22:34, 14 Lut 2010    Temat postu: [3.0] Przedmioty przydatne choć mało interesujące fabularnie

W jednym z podręczników jest tabelka 'wycena magicznych przedmiotów', chyba w 'ksiega i krew'. jest tam opcja 'czar uaktywniany słowem rozkazu'(bez ograniczeń ilości użyć), cena tego cudownego przedmiotu wynosi poziom czaru x poziom czarującego x 1800sz. w związku z tym wyobrażam sobie grę 1 poziomowym wojem z np. 'amuletem prawdziwego uderzenia'. co wy na to? macie jakieś inne pomysły z podobnej kategorii?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:55, 14 Lut 2010    Temat postu:

Ten przedmiot jest zgoła bezużyteczny. Prawdziwe uderzenie jest używane bardzo rzadko i w sumie głównie przez postacie o niskim BAB. Postacie walczące typu wojownik raczej na pewno ma premię wystarczającą, żeby trafić co najmniej raz na 2 rundy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 1:09, 15 Lut 2010    Temat postu:

Tabela istnieje zarówno w PMP, jak i w KiK, ale obie są tylko propozycjami, jak mniej więcej liczyć ceny. Jeżeli jesteś graczem radzę nie zakładać Ci, że dany przedmiot będzie miał określoną cenę wg tabelki - autorzy sami ich nie stosują w podręcznikach. Porównaj przedmiot rzucający na życzenie czar skok, z dającym na życzenie leczenie lekkich ran.

Cytat:
Ten przedmiot jest zgoła bezużyteczny.

W pewnych okolicznościach (strzelanie na duży dystans, atak z zaskoczenia) mógłby się przydać, ale zupełnie nie opłaca się go kupować na niskim poziomie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 1:17, 15 Lut 2010    Temat postu:

Akurat taki amulet też by mógł się bardzo przydać w połączeniu z potężnym atakiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 1:24, 15 Lut 2010    Temat postu:

Na niższym poziomie jest limit. Na wyższym wojownik 1. atakiem i tak zwykle trafia, więc właśnie zastosowanie w połączeniu z potężnym atakiem byłoby najważniejsze w wymienionych przeze mnie sytuacjach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 11:18, 15 Lut 2010    Temat postu:

Mimo wszystko najsilniejszym zastosowaniem było by stworzenie amuletu z PRZYSPIESZONYM prawdziwym uderzeniem (5x9x1800=)81 000sz to całkiem sporo, ale w ten sposób wojownik raz w rundzie ma premię +20 do uderzenia. Może to albo wykorzystać do potężnego ataku, albo do tego aby trafić swoim ostatnim (który zwykle jest tylko dla ozdoby)

PS
Należy też zauważyć coś o co mnie kiedyś Kamulec upomniał.
Te tabele to nie są oficjalne zasady tworzenia magicznych przedmiotów, a jedynie punkt wyjścia. Każdy nowy przedmiot należy przemyśleć osobno.
Wyobraź sobie amulet który na stałe daje zmaksymalizowaną transformację tensera na 20 poziomie czarującego.
Daje:
+120pw
+4 do nat kp
+8s
+8zr
+10 do ataku
+5 do rzutów obronnych
A kosztuje marne (9x20x1800=) 324 000sz
Cóż to jest? To byłby must have dla każdego wojownika, na epikach też.

A weźmy jeszcze wzmocnijmy ten czar. To będzie 180pw,, +12 do s i zr, a reszta tak samo (bo nie jest losowa)
Przedmiot epicki co daje +12 do siły i bd kosztuje koło 4 mln sz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iostream
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 12:11, 15 Lut 2010    Temat postu:

Transformacja Tensera nie pozwala na rzucanie żadnych czarów a wojownik którego stać na coś takiego na pewno ma ognistopurpurowego Iouna z przyspieszonymi czarami. A z resztą przy czarach epickich transformacja Tensera może się schować. Mam w tym miejscu na myśli czary typu +200 z usprawnienia do wszystkich atrybutów i rzutów obronnych, OC 160 i RO 125/+25. To taki stały zestaw, który wojownik z mojej drużyny ma zawsze założony już od 24 poziomu.

A co do tego prawdziwego uderzenia. maiło by ono być uaktywniane słowem rozkazu, zatem byłoby to po prostu +20 do każdego ataku.


Ostatnio zmieniony przez iostream dnia Pon 12:16, 15 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 13:22, 15 Lut 2010    Temat postu:

Arvelus napisał:
A weźmy jeszcze wzmocnijmy ten czar. To będzie 180pw,, +12 do s i zr, a reszta tak samo (bo nie jest losowa)
Przedmiot epicki co daje +12 do siły i bd

W opisie atutu maksymalizacja czaru, jest wyraźnie napisane, że łączenie go ze wzmocnieniem działa inaczej. Odsyłam do rozdziału Atuty w PG.
Arvelus napisał:
To byłby must have dla każdego wojownika, na epikach też.

Regulamin forum napisał:
2.2. Zakazane jest:

2.2.1. Pisanie przetłumaczalnych słów w języku innym, niż polski, za wyjątkiem cytowania obcojęzycznego tekstu.

iostream napisał:
Transformacja Tensera nie pozwala na rzucanie żadnych czarów a wojownik którego stać na coś takiego na pewno ma ognistopurpurowego Iouna z przyspieszonymi czarami.

Wojownik z nawet z przedmiotem nie może czarować. Aktywacja przedmiotu nie jest równoważna z rzucaniem zaklęcia.
iostream napisał:
A z resztą przy czarach epickich transformacja Tensera może się schować.

Wojownik nie ma czarów epickich.
iostream napisał:
Mam w tym miejscu na myśli czary typu +200 z usprawnienia do wszystkich atrybutów i rzutów obronnych, OC 160 i RO 125/+25. To taki stały zestaw, który wojownik z mojej drużyny ma zawsze założony już od 24 poziomu.

Właściwie to chyba źle interpretujesz czary epickie. Z tego co pamiętam to w którymś poście napisałeś, że masz 32 poziom (w 1,5 roku - bez komentarza) co oznacza, że w normalny sposób nie jest technicznie możliwe mieć czaru, który to zapewnia. Podejrzewam, że źle zrozumieliście, którąś część zasad.
iostream napisał:
maiło by ono być uaktywniane słowem rozkazu

1. Zdania zaczyna się z dużej litery. Proszę na to uważać.
2. Aktywacja słowem rozkazu to akcja standardowa.

Uważam, że ten temat narusza punkt 5.5 regulaminu forum. Moim zdaniem, jest on zbyt ogólny jak na ten dział.
Regulamin forum napisał:
[Zakazane jest:]5.5. Tworzenie tematów zbiorczych, łączących słabo lub wcale nie związane ze sobą rzeczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iostream
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 13:38, 15 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
Właściwie to chyba źle interpretujesz czary epickie. Z tego co pamiętam to w którymś poście napisałeś, że masz 32 poziom (w 1,5 roku - bez komentarza) co oznacza, że w normalny sposób nie jest technicznie możliwe mieć czaru, który to zapewnia. Podejrzewam, że źle zrozumieliście, którąś część zasad.
iostream napisał:
maiło by ono być uaktywniane słowem rozkazu

1. Zdania zaczyna się z dużej litery. Proszę na to uważać.
2. Aktywacja słowem rozkazu to akcja standardowa.


Po prostu kwestia dobrego sposobu korzystania z dobrodziejstw tych czarów. Mam "hodowle" 30 przyzwanych smoków, które podczas rzucania przeze mnie czarów epickich ofiarują mi komórki na czary 9 poziomu obniżając ST czaru o 30*17=510. Pozwala to tworzyć potężne czary o niskim ST.

A co do uaktywniania słowem rozkazu kwestia interpretacji strony 126 podręcznika gracza.
Cytat:
Używanie tych przedmiotów nie wymaga koncentracji i nie prowokuje okazyjnych ataków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 17:00, 16 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
Wojownik z nawet z przedmiotem nie może czarować. Aktywacja przedmiotu nie jest równoważna z rzucaniem zaklęcia.



PMP strona 175:

Cytat:
(...) oznacza to iż potrzebne jest słowo rozkazu, Bohater musi w tym przypadku wypowiedzieć jakieś słowo, które spowoduje uaktywnienie się przedmiotu. Nie potrzebuje za to żadnej specjalistycznej wiedzy.


Jeszcze może rzucić czar z pierścienia zaklęć (PMP 195)...

Na wyższych poziomach możliwość rzucania czarów (powiedzmy używania magicznych przedmiotów) jest na tyle kusząca, że wyłączanie jej sobie przy pomocy transformacji tensera wydaje mi się pomysłem słabym, ten czar (transformacje) można co najwyżej barbarzyńcy dać, który i tak tylko siecze, no chyba że jest na tyle ogarnięty, żeby używać przedmiotów magicznych Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Lisu dnia Wto 22:31, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iostream
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 17:33, 16 Lut 2010    Temat postu:

Czyżbyś Lisu wspominał w tym miejscu naszego przyjaciela krasnoluda lub później driadę, który/a na poziomie 24 nie wierzył/a w istnienie magii?

Tak czy siak jest to gra niewarta świeczki, ponieważ ktoś jeszcze musi ten przedmiot stworzyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:32, 16 Lut 2010    Temat postu:

Wedle mechaniki można go po prostu kupić. Ty masz bandę czarodziejów-kompanów na 17tych poziomach, ja mam jednego czarodzieja-kupca na 11 któremu zapłacę za stworzenie tego.

Przypominam, że nikt nie każe używać tego urządzonka bez przerwy. Ono jest na słowo rozkazu, a nie na stałem. Używa się tego w momencie rozpoczęcia zwarcia, kiedy już nie ma możliwości używania zaklęć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:14, 16 Lut 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

To nie są zasady, to są wskazówki dla Mg jeżeli chciałby stworzyć coś nowego. Polecam zapoznać się z serią tych artykułów. To jest dokładnie to samo co tworzenie przedmiotów ze stałą "tarcza", "zbroją maga" czy "siłą byka".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 22:41, 16 Lut 2010    Temat postu:

Iostream, to nie było o naszym przyjacielu-driadzie, tak po prostu ogólna uwaga Very Happy

Cytat:
Przypominam, że nikt nie każe używać tego urządzonka bez przerwy. Ono jest na słowo rozkazu, a nie na stałem. Używa się tego w momencie rozpoczęcia zwarcia, kiedy już nie ma możliwości używania zaklęć


Ok, ale jeśli mamy powiedzmy zbroje maga na słowie rozkazu i do tego bez limitu, to czemu nie mieć jej założonej cały czas ( pomijam spanie Very Happy )

Możemy oczywiście posiadając powiedzmy trampki ( wiem, to nieklimatyczne, ale fajnie brzmi Razz ) które słowem rozkazu odpalają ostrą krawędź, to czy powinniśmy czekać aż zacznie się walka żeby zużyć czas na użycie przedmiotu? Osobiście bym po cichu trzymał ten czar cały czas włączony, zwłaszcza kiedy wiem że coś wisi w powietrzu...

Cytat:
Ty masz bandę czarodziejów-kompanów na 17tych poziomach


Czemu sugerujesz, że to istoty dobrowolnie poddające się jego woli? Nie lepiej przymusić Mr. Green ? Ale to tak zupełnie nie na temat...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 13:36, 17 Lut 2010    Temat postu:

Papu, ja właśnie zaznaczałem, że nie można bezsprzecznie uznawać nieomylności tych tabel;]
"PS
Należy też zauważyć coś o co mnie kiedyś Kamulec upomniał.
Te tabele to nie są oficjalne zasady tworzenia magicznych przedmiotów, a jedynie punkt wyjścia. Każdy nowy przedmiot należy przemyśleć osobno. "

Lisu. Czemu nie mieć tego na sobie cały czas? Z prostego powodu, aby móc używać innych rzeczy jak ten wasz ognistopurpurowy kamień Ioun;]
Gracz to nie maszyna, potrafi myśleć taktycznie. Mag też nie użyje transformacji na początku starcia, ale przed tem obwaruje się masą zaklęć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 14:05, 17 Lut 2010    Temat postu:

Arvelus napisał:

Lisu. Czemu nie mieć tego na sobie cały czas? Z prostego powodu, aby móc używać innych rzeczy jak ten wasz ognistopurpurowy kamień Ioun;]
Gracz to nie maszyna, potrafi myśleć taktycznie. Mag też nie użyje transformacji na początku starcia, ale przed tem obwaruje się masą zaklęć


Ok, ale mam np. tą ostrą krawędź na słowie rozkazu z 5 poz. czarującego, odpalam czar i rzucam go na mój piękny miecz, czar ma czas trwania 10min./poz., czyli w tym przypadku 50 min., jak się skończy to rzucam następny.
Czy to przeszkadza w taktycznym myśleniu albo używaniu innych magicznych przedmiotów/rzucaniu czarów/czymkolwiek innym?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 14:30, 17 Lut 2010    Temat postu:

Nie, ale ja nie mówię o Twojej ostrej krawędzi która ma same plusy, ale o mojej transformacji tensera która ma kilka poważnych minusów, które jednak można wyeliminować myśląc taktycznie;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nekrus
Użytkownik


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:45, 23 Lut 2010    Temat postu: Re: [3.0] Przedmioty przydatne choć mało interesujące fabula

Czemu te przedmioty nie miałby być interesujące fabularnie, może mógłby być przedmiot pozwalający w odpowiednich warunkach przyzwać jakiegoś wojownika sprzed wieków, który poza tym że walczy mógłby służyć wskazówkami i radami co do konkretnych celów i zamierzeń przygody. Takie przedmioty można by ciekawe wpleść w fabułę, nikt nie powiedział że słowo rozkazu musi zadziałać w dowolnym momencie lub miejscu mogłoby działać na przykład na określonym terenie; las, cmentarz lub okolice jakiejś rzeki.

Ostatnio zmieniony przez Nekrus dnia Wto 0:47, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin