Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rzuć nim o ścianę, podrzuć 10 m do góry, a potem rozdepcz!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:38, 31 Gru 2005    Temat postu: Rzuć nim o ścianę, podrzuć 10 m do góry, a potem rozdepcz!

•D&D• wydaje się momentami zupełnie nie zwracać uwagi na siłę i rozmiar przeciwników. W końcu nigdzie nie można znaleźć mechanicznego rozwiązania, co zrobić, jak gigant chce usiąść na BG, albo go rozdeptać, bo ten jest nizniołkiem. Za to w opisie wampirycznego pomiotu jest opisana ich ulubiona technika walki: rzucić wrogiem o ścianę. Tyle, że na to i na zwykłe rzucenie, nie ma mechaniki.
Brakuje nawet mechaniki na to, co się stanie, jeśli ktoś na BG położy †głaz†
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrimReaper
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wyszków

PostWysłany: Nie 22:07, 01 Sty 2006    Temat postu:

Jedno słowo: improwizacja... poza tym można gdzieś w niektórych miejscach wynaleźć małe wzmianki na różne tematy... np. chyba przy smokach jest o przygniataniu co nieco...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Nie 23:37, 01 Sty 2006    Temat postu:

Kamulec D&D klasyczne (bez domowych zmian) to żywcem wyjęty Rambo, więc postacie mogą zostac przygniecione, spalone i nic im nie będzie. Jednakże jeśli pokombinujemy nad mechaniką i zrobimy ją bardziej śmiertelna, robi się ciekawie, lecz bardzo niebezpiecznie. Ku zgrozie moich BG wybralem tne 2 wariant (na poltku nawet spisalem zmiany, "Poprawki do mechaniki ran i obrażeń").
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 13:32, 02 Sty 2006    Temat postu:

Czekam na pomysły, co do mechaniki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pon 16:18, 02 Sty 2006    Temat postu:

Przeniosłem tu moj artykuł z Poltka, oto link:
http://www.dndforumrpg.fora.pl/viewtopic.php?p=2990#2990
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pią 21:16, 17 Lut 2006    Temat postu:

Jest to rozpisane - przeczytajcie opis atutu AWESOME BLOW* - czyli Gigant tak kogoś palnął, że ten leci w powietrze.
CRUSH** - kolejny atut, który pozwala właśnie wyskoczyć lub spaść z lotu i rozgnieść kogoś.
Rozdeptywanie - jest połączone z Tratowaniem i tam odsyłam, dokładnie w SRD COMBAT II pod hasłem OVERRUN - przykład jest podany dla konia, ale dotyczy każdej istoty, która Tratuje, np. Kolosalny Smok zada ataki pazurami.
Zaś jeśli chodzi o to, że smok nas ogonem potraktował i z lotu uderzamy w mur Very Happy - polecam DOKŁADNE przestudiowanie czaru TELEKINESIS - Telekineza - a zwłaszcza części dotyczącej obrazeń zadawanych przez przedmioty ciskane. Nas traktujemy jako taki "przedmiot" i obrażenia wchodzą w mur i w nas Very Happy - a zależą od naszej wagi, ciała traktujemy jako gęste, więc na 25 funtów 1K6 + obrażenia od upadku + cios, który nas wysłał w podróż Very Happy.

Tak więc są te rzeczy opisane Very Happy Very Happy

* SRD - Monster Feat's
** Savage Species
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 12:53, 21 Lut 2006    Temat postu:

Przepraszam moją niewiedze ale ile to 1 funt?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 12:15, 22 Lut 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

funt = 467,711 g
funt brytyjski, pound: 1 lb = 0,453592 kg = 16 oz (uncji)
W średniowieczu :
funt karoliński = ok. 0,409 kg
W Królestwie Polskim:
funt nowopolski = 0,405504 kg

Na potrzeby polskiej edycji D&D, przyjęto dla ułatwienia Funt = 0.5 kg - nie musimy się martwić o ułamki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:27, 22 Paź 2006    Temat postu:

Oto moje propozycje nowych możliwości w walce. Proszę o dokładną analizę i komentarz.

Rzucanie: Jeżeli jesteś z przeciwnikiem w zwarciu możesz zdecydować się na test z karą -20. Jeżeli ci się powiedzie możesz rzucić przeciwnikiem w dowolnym kierunku na odległość 1,5 m + 30 cm na każdy punkt o który pokonasz przeciwnika. Rzucony otrzymuje obrażenia, jakby spadał z wysokości równej odległości pokonanej w locie, które podlegają normalnym zasadom obrażeń od upadku. Rzucony leży w miejscu, w którym wylądował.
Możesz rzucić przeciwnikiem o ziemię u twych stóp. Otrzymuje wtedy takie obrażenia, jakby spadał z wysokości na którą możesz go rzucić, nie ma jednak prawa do testu upadania w celu zmniejszenia obrażeń.

Postaram się po trochu dodawać swoje pomysły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:18, 28 Paź 2006    Temat postu:

Kamulec napisał:
możesz zdecydować się na test z karą -20


Mam więc pytanie - jaka postać jest wg Ciebie w stanie rzucić przeciwnikiem ? Przy karze -20 to trzeba mieć mnóstwo siły i wyjątkowe szczęście !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 14:40, 28 Paź 2006    Temat postu:

Zdaję sobie z tego sprawę. Mam tu głównie na myśli stworzenia potężne. W walce może za często ludzie nie rzucają sobą nawazjem kilkanaście metrów, ale gigant jak najnardziej mógłby coś takiego uczynić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 18:34, 28 Paź 2006    Temat postu:

Dałeś przykład giganta. Weźmy więc Giganta wzgórzowego i przełóżmy to na mechanikę:
Testy zwarcia:
przeciętny człowiek - k20 + 0
gigant wgórzowy - k20 + 4 (rozmiar) + 7 (siła) -20 (próba rzucenia)

z czego wychodzi, że gigant musi wyrzucić na k20 o 10 więcej niż człowiek aby móc nim rzucić. Z Księgi Potworów wiemy, że gigant ciska głazami o wadze 20-25 kg. Jednak nie wydaje mi się żeby miał problemy z rzuceniem na bliską odległość człowiekiem o wadze 70 kg (jeżeli jego udźwig przy sile 25 wynosi 400 kg). Tymczasem według Twojej mechaniki Kamulcu obliczyłem, że szansa aby gigant wzgórzowy rzucił człowiekiem wynosi 11.25%.

Nie wydaje mi się, aby Twoje zasady Kamulcu były dobrze przemyślane...
Zastanów się nad tym biorąc pod uwagę to co Ci napisałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 10:46, 29 Paź 2006    Temat postu:

1. Gigant chmórowy już nie ma takiego problemu.
2. Pomyśl nad tym, że człowiek się broni. Jakby się nie bronił, gigant rzucioł by nim na pewno. Zresztą to oznacza, że nawet jeżeli nie udało mu się rzucić człowiekiem w ciągu pierwszych 6 sekund, to pewnie uda mu się w następne 6.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:20, 29 Paź 2006    Temat postu:

1. U Giganta Chmurowego sznsa wynosi 47,5% - stanowczo za mało
2. Może u chmurowego tak, ale u Giganta Wzgórzowego powiedzie się 1 na 9 prób. Czy to aby trochę nie za rzadko.
I wytłumacz mi jeszcze
Kamulec napisał:
Jakby się nie bronił, gigant rzucioł by nim na pewno

na czym polega obrona człowieka ? Przecież gigant ma tak ogromną siłę, że zwykły człowiek nie powienien mieć szans na obronę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:29, 29 Paź 2006    Temat postu:

Boski napisał:
gigant wgórzowy - k20 + 4 (rozmiar) + 7 (siła) -20 (próba rzucenia)

To daje łączenie karę -9, która nie jest jednoznaczna z szansą 1/9. Przypominam, że jest to test sporny, czyli jeżeli człowiek rzuci jeden, a gigant 11, to gigant wygra.
Cytat:
polega obrona człowieka
Tu nie chodzi o to, że gigant go trzyma i puszcza, tylko że chce nim rzucić. To zaś oznacza, że musi się odpowiednio "ułożyć", złapać człowieka, przenieść do odpowiedniej pozycji i dopiero może rzucać. Człowiek zaś może się go złapać, szarpać, kopać i tak dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:37, 29 Paź 2006    Temat postu:

Kamulec napisał:
To daje łączenie karę -9, która nie jest jednoznaczna z szansą 1/9.


Oczywiście, że nie jest jednoznaczna. Jeżeli się tak mnie czepiasz to ja po prostu wynik przybliżyłem. Bez przybliżenia jest to szansa 1 do 8.(8). Czy nie uważasz, że to trochę za mało ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:36, 29 Paź 2006    Temat postu:

Przypominam, ze gigant wzgórzowy jest rozmiaru dużego (zdaj się ma 3m wzrostu), człowiek natomiast średni (około 1,7 m). Wynika z tego, że gigant wzgórzowy nie jest znacznie większy od człowieka.

Osobiście wprowadziłbym jakieś premie za większy rozmiar (jak to ma miejsce w przypadku zwiększania udźwigu).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:29, 13 Gru 2006    Temat postu:

Jest to test zwarcia, tak więc gigant wzgórzowy otrzyma premię za rozmiar duży +4.
Dodatkowo proponuję więcej niż pchanie lub ciągnięcie
wzrost rzucającego x 0 - > ciężki x 2 (więcej niż podnoszenie)
wzrost rzucającego x 1 - ciężki x 2 (podnoszenie)
wzrost rzucającego x 4 - ciężki
wzrost rzucającego x 8 - średni
wzrost rzucającego x nieskończoność - lekki

Co wy na to? Szczególnie interesuje mnie wasza opinia co do wartości przy średnim udźwigu.

Moja propozycja specjalnego ataku:

akrobatyczny atak
Zaskocz wroga akrobatycznymi zdolnościami i atakiem z niespodziewanego kierunku.

Wykonaj test skakania, by przeskoczyć nad przeciwnikiem. Nie koniecznie musisz przeskoczyć nad nim, możesz również wykonać błyskawiczny przelot pod jego ramieniem, musi Ci się jednak powieść test skakania, jakbyś go przeskakiwał.
Wykonaj test upadania, by nie sprowokować okazyjnego ataku.
Jeżeli test upadania ci się nie powiedzie przeciwnik ma prawo zamiast okazyjnego ataku wykonać rzut obronny na refleks równy wynikowi twojego testu skakania. Jeżeli mu się to uda i zagrodzi ci drogę lub nie powiedzie Ci się test skakania zderzasz się z przeciwnikiem i wykonujesz sporny test zwarcia. Wygrany przewraca przeciwnika, a sam stoi. W razie remisu obaj przewracają się. W przeciwieństwie do zwykłego testu zwarcia, jeżeli wykonasz test wyzwalania się lub atut sprytny wymyk możesz kontynuować swój atak.
Jeżeli powiedzie Ci się test skakania możesz wykonać sporny z przeciwnikiem test blefowania, by nie był przygotowany (działa jak finta w walce choć nie zabiera czasu).
Specjalne: Możesz wykorzystać to podczas szarży. Jeżeli przeskoczysz przeciwnika masz prawo do normalnego ataku z szarży.


Tekst jest długi, możliwe, że zrobiłem błędy lub coś pominąłem. Proszę o wyliczenie ich, komentarz, propozycje zmian oraz konstruktywną krytykę.
Atut umieszczam w celu urozmaicenia gry na wysokich poziomach, szczególnie w przypadku łotrzyka.
Najważniejsze moje wątpliwości:
- czy nie zrobić innej wersji, w której wykorzystywane będzie tylko upadanie (zamiast upadania i skakania)?
- czy dać jakieś ograniczenie np. można to wykorzystać raz na przeciwnika/walkę /trzy rundy
____________________________________________________________
Błędów nie było oprócz tego w tytule ataku. Administracja czuwa (nad BHP forum Razz). - Kondeks

Miażdżąca szarża
Gdy jedziesz na wierzchowcu trudno, by ktoś cię zatrzymał.
Wymagania: Tratowanie
Korzyści: Podczas jazdy na wierzchowcu nie obowiązuje go ograniczenie maksymalnej liczby przebiegnięć na rundę. Pomiędzy przebiegnięciami musisz poruszać się po linii prostej. Jeżeli przeciwnik cię pokona w spornym teście (zatrzyma) nie możesz wykorzystac tego atutu, by podejmować próbę do skutku.
Brak: Można przebiec przez pole zajmowane przez przeciwnika tylko raz na rundę.

Zmiatająca szarża
Wykorzystując rozpęd szarży na wierzchowcu i swoją broń zmiatasz szeregi wroga.
Wymagania: Konna walka, atak w przelocie, porywająca szarża
Korzyści: Wykonujesz normalną akcję szarży. Nie zatrzymujesz się jednak przy pierwszym ataku. Możesz pojechać do końca zasięgu twojego ruchu podczas szarży, wykonując test ataku z pełną premią do ataku przeciwko każdemu przeciwnikowi po stronie, po której dzierżysz broń (maksymalnie jeden atak na każdym przebywanym polu 1,5 m). Jeżeli posiadasz więcej niż jedną broń wybierasz, którą będziesz atakował. Nie możesz zmienić wyboru w trakcie zmiatającej szarży. Otrzymujesz normalne premie i kary wynikające z szarży (+2 do testów ataku, -2 do KP) oraz karę -5 do wszystkich ataków wykonywanych podczas zmiatającej szarży (co w zsumowaniu z premią z szarży daje -3).
Brak: Podczas szarży możesz wykonać tylko jeden atak.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 16:43, 20 Gru 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:53, 15 Gru 2006    Temat postu:

Podoba mi sie pomysł zmiatającej szarży. Uważam, że atut ten będzie wyjątkowo przydatny w starciach z liczniejszym i słabszym wrogiem. Bedzie to dobrze odzwierciedlać faktyczne możliwości średniowiecznego rycerstwa. Atut do wprowadzenia od zaraz ! Very Happy Punkt dla Ciebie Kamulcu !
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:38, 19 Gru 2006    Temat postu:

Wszelkie filmowe akcje zostały mechanicznie rozpisane w 306 numerze Dragon.

Co do twoich zasad rzucani są one... hmmm lekko zbyt restrykcyjne. W tych zasadach z Dragona aby rzucić przeciwnikiem musiałeś go najpierw pochwycić (udany test zwarcia), najpierw porównywałeś wagę przeciwnika ze swoim ładunkiem (wyliczałeś bazową odległość) i wykonywałeś test siły (dodatkowe 30 cm za każde 2 powyżej 10). Jeśli przeciwnik miał trafić w coś określonego to wykonujesz atak jak przy broni wybuchowej (ogień alchemiczny itp.) z karą -4 za brak biegłości.

Akrobatyczny atak. Mam do niego mieszane uczucia, z jednej strony fajny bajer ale z powodu wielu rzutów kostką i sporego skomplikowania może będzie raczej rzadko wykorzystywany. Te wszystkie kombinacje w nim... Teoretycznie nowe możliwości ale ostatecznie mogłyby być z tym same kłopoty. Jako dodatkowa akcja w walce raczej się nie sprawdzi.
Lepiej by było stworzyć atut najlepiej taktyczny Akrobatyczna walka a to mógłby być jeden z jego manewrów.

Atuty
Miażdżąca szarża... może być nie mam większych zastrzeżeń. Ale jakieś ograniczenie na przykład -x za każde kolejne zmiażdżone ciała wrogów w końcu kiedyś musi stracić impet jeśli szarżuje na zwarte szeregi?
Zmiatająca szarża
Tu jest troszkę gorzej. Sama idea nawet mi nie odpowiada. Jakoś nie wyobrażam sobie jeźdźca w pełnej zbroi płytowej który jedzie z mieczem w ręku i zmiata każdego wroga po kolei. Wyobrażam sobie rycerza zmiatającego lancą parę osób naraz ale mieczem zamachałby się na śmierć jakby co. Poza tym w jednej rundzie mógłbyś zabić nawet 24 przeciwników w ciągu 6 sekund. Nawet Rozszczepienie nie daje takiej premii. Pomyśl nad jakimś ograniczeniem.

Zobacz parę taktycznych atutów [link widoczny dla zalogowanych]

Pewną nieskładność wypowiedzi proszę mi wybaczyć ale wisi nade mną miecz Damoklesa (świąteczne sprzątanie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:05, 20 Gru 2006    Temat postu:

Drakestar napisał:
W tych zasadach z Dragona aby rzucić przeciwnikiem musiałeś go najpierw pochwycić (udany test zwarcia), najpierw porównywałeś wagę przeciwnika ze swoim ładunkiem (wyliczałeś bazową odległość) i wykonywałeś test siły (dodatkowe 30 cm za każde 2 powyżej 10).

Jakbyś(cie) to zmienił (-li)?

Drakestar napisał:
Jeśli przeciwnik miał trafić w coś określonego to wykonujesz atak jak przy broni wybuchowej (ogień alchemiczny itp.) z karą -4 za brak biegłości.

Dobry pomysł.
Drakestar napisał:
ale z powodu wielu rzutów kostką i sporego skomplikowania może będzie raczej rzadko wykorzystywany.

Może będzie mało wykorzystamy, ze względu na dość dużą szansę nie powodzenia. Czy uważacie, że poza liczbą rzutów kostką w celu wykonania go jest dobrze zrobiony (bo nie chcę by np. ktoś każdy atak właśnie tak przeprowadzał).
Drakestar napisał:
Miażdżąca szarża... może być nie mam większych zastrzeżeń. Ale jakieś ograniczenie na przykład -x za każde kolejne zmiażdżone ciała wrogów w końcu kiedyś musi stracić impet jeśli szarżuje na zwarte szeregi?

Zgadzam się z argumentacją. Zważywszy jednak, że kawaleria bez wycięcia sobie drogi bronią nieraz przejeżdżała przez cały oddział sądzę, że kara -2 byłaby wystarczająca. Czy zgodzicie się ze mną?

Drakestar napisał:
Zmiatająca szarża (...) zmiata każdego wroga po kolei.

Czy każdego? Raczej nie. By musiał mieć świetne ataki, a i tak zawsze jest naturalne 1.

Drakestar napisał:
Wyobrażam sobie rycerza zmiatającego lancą parę osób naraz ale mieczem zamachałby się na śmierć jakby co

Wiesz, kara -5 jest przez to, że nie może on wykonywać tak zamaszystych, precyzyjnych ciosów, gdy postępują one tak po sobie.
Może jednak masz trochę racji. mam 2 propozycje zmian:
1. Możesz wykorzystać wszystkie ataki w rundzie, tak, jak w akcji pełnego ataku, jednak każdy musi być wymierzony w innego przeciwnika. (może jeszcze dodać, że po tej samej stronie ? I może jeszcze atut, który by do tego potem dodawał coś, jak przy szybkim strzale, wszystkie z kara -2, a za to 1 dodatkowy z maks. baz. pr. do at. ? )
2. Wprowadzić jakiś limit, jak np. maksymalnie 2 x liczba ataków w pełnym ataku, albo 1 co 3 m, albo -5 za karzdy następny, ale bez limitu liczby? Albo inne.

Liczę na to, że razem do czegoś dojdziemy.

Drakestar napisał:
Zobacz parę taktycznych atutów tutaj
Dzięki, ale jeden szczegół: Ja gram w 3.0, co oznacza, że tu nie ma taktycznych atutów.
Drakestar napisał:
Pewną nieskładność wypowiedzi proszę mi wybaczyć ale wisi nade mną miecz Damoklesa (świąteczne sprzątanie)
Nie ma sprawy. Nie jest specjalnie nieskładnie. Błędy Ci poprawiłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:32, 23 Gru 2006    Temat postu:

Więc tak. Jeżeli chodzi o rzucanie, to BG raczej nieczęsto będą wykorzystywać (chyba, że grają większymi postaciami). Sądzę, że modyfikator z rozmiaru powinien mieć większe znaczenie, niż przy testach zwarcia. Zwiększyłoby to realność tej zasady. Względne jest tylko o ile trzeba by zmienić.

Co do akrobatycznego ataku, dobrym pomysłem byłoby wykonywanie tylko upadania. Dużo bardziej realne jest przetoczenie się obok przeciwnika niż przeskoczenie go. Po za tym, za dużo testów. Ale ogólnie jest nieźle.

Miażdżąca szarża jest niezła. Przyspieszyła by masowe walki. Nie zgodzę się co do wypowiedzi Drakestara, co do -x. Wydaje mi się, że koń nie powinien tracić impetu - przecież cały czas się napędza.

Zmiatająca szarża trochę mi nie pasuje. Dobra jest poprawka o której pisałeś, że może wykonać tylko tyle ataków, ile może w akcji pełnego ataku.

Czekam na dalsze pomysły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 5:23, 02 Sty 2007    Temat postu:

Deemer napisał:
Dobra jest poprawka o której pisałeś, że może wykonać tylko tyle ataków, ile może w akcji pełnego ataku.

Ale dokładnie o czymś takim nie pisałem. Co masz dokładnie na mysli? Tzn kolejne ataki z karami, czy bez? A może tak jak jest w mojej propozycji?
Kamulec napisał:
Wprowadzić jakiś limit, jak np. maksymalnie 2 x liczba ataków w pełnym ataku


Do administracji: Może nalezy ten temat podzielić od tego miejsca i przenieść do własnej twórczości?
Kamulec napisał:
Oto moje propozycje nowych możliwości w walce. Proszę o dokładną analizę i komentarz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:05, 02 Sty 2007    Temat postu:

Tak, zeby w zmiatajacej szarzy mozna bylo wykonac maksymalnie tyle atakow, co w akcji pelnego ataku. Wszystkie sa z maksymalna premia do ataku.

A Ty o tym pisales tu:
Cytat:
1. Możesz wykorzystać wszystkie ataki w rundzie, tak, jak w akcji pełnego ataku, jednak każdy musi być wymierzony w innego przeciwnika. (może jeszcze dodać, że po tej samej stronie ? I może jeszcze atut, który by do tego potem dodawał coś, jak przy szybkim strzale, wszystkie z kara -2, a za to 1 dodatkowy z maks. baz. pr. do at. ? )

I to jest niezle. Wlacznie z dodatkowym atutem przypominajacym szybki strzal.

Atuty te bylyby swietnym sposobem wzmocnienia konnictwa. Wiemy, ze wezma je tylko osoby opierajacych sie na walce konnej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 23:02, 03 Sty 2007    Temat postu:

Ten atut bedzie za słaby ! Wirujący atak pozwala nam na atak do 8 średnich przeciwników, o ile się odpowiednio ustawią. Zmiatająca szarża także wymaga odpowiedniego ustawienia, a w rundzie mógłby zaatakować do około 20 przeciwników, jednakże istnieje bardzo nikła szansa na takie ustawienie nieprzyjaciół. Dodatkowo bohater musi walczyć na koniu. Ten atut będzie można zdecydowanie rzadziej wykorzystć.
Sądzę, że nie powinno być limitu ataków ani żadnych kar przy teście (tak jak przy wirującym ataku). W innym wypadku atut będzie prawie bezużyteczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin