Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasada opcjonalna: Płonące postacie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 18:57, 08 Sie 2007    Temat postu: Zasada opcjonalna: Płonące postacie

W DD istnieje coś co mnie poprostu wkurza:weźmy takiego barbariana krasnala na 20 poziomie...i nagle zaczą się palić, ma powiedzmy 201pw, a średnie obrażenia z palenia się wynoszą 3(bo to jest k6). Gość może palić się 67 rund co daje 402 sekundy co wynosi 6,7 minuty...nie sądzicie, że to trochę długo???
W świetle mojej zasady na każdą rundę płonięcia będzie się tracić 5+k10% całkowitych punktów wytrzymałości...co będzie średnio 10% na rundę, ięc postać przeżyje koło minuty i padnie nieprzytomna. W chwili w której postać traci przytomność obrażenia wynoszą k4obr na rudę(bo po stracie przytomności można jeszcze chwilę pożyć)


Co wy na to??? Jakieś uwagi, czy sugestie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:49, 08 Sie 2007    Temat postu:

I tutaj niestety pojawia nam się duży problem ponieważ jeśli ustalimy obrażenie od płonięcia w oparciu o logikę, to rozwalamy jednocześnie całą mechanikę. Obrażenia od płonięcia muszą być niskie, żeby nie wprowadzić niezbalansowania. Wyobraźmy sobie sytuację, w której na wstrzymanego czarem barbarzyńce wylejemy ogień alchemiczny. Wtedy możemy się już nim nie przejmować, tylko atakować innych, bo barbarzyńca po chwili doszczętnie spłonie.
Niestety nie można tego tak rozwiązać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:17, 08 Sie 2007    Temat postu:

Pamiętaj, że mechanika D&D nie jest zrobione realistycznie. Mnie na przykład wkurza, że człowiek jest w stanie przeżyć uderzenie młotem bojowym w głowę, wyprowadzone przez stworzenie trzy razy większe niż on sam...
Jeżeli chcesz grać w realnego RPG, to jestem pewien, że dużo łatwiej będzie samemu zrobić system, niż przerobić D&D...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 7:50, 09 Sie 2007    Temat postu:

Akurat ten RPG jest już robiony Very Happy
Ale wracając do tematu...ech...macie trochę racji...jeszcze nad tym pomyślę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 16:57, 12 Sie 2007    Temat postu:

Wiem!
postać bez podniecenia(wejdzie w ścianę ognia itp) ognia pali się k4+1 rundę
co wy na to
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:09, 12 Sie 2007    Temat postu:

Ale to co teraz napisałeś ma być jako dodatek do tego co jest w pierwszym poście?
Jak tak to i tak palenie będzie zbyt mocne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:23, 12 Sie 2007    Temat postu:

Właśnie. Zastanawiałem się nad dokonywaniem modyfikacji w systemie D&D. Doszedłem do wniosku, że tego typu, jak "urealnianie obrażeń" się prawie nie da, bez drastycznych zmian. Tak więc co najwyżej moje zmiany ograniczają się do takich rzeczy, jak "brak limitu obrażeń od upadku", aby jakiś woj nie skoczył z kilometra i nie przeżył tych "zasadowych" 20k6.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 16:19, 21 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 11:03, 13 Sie 2007    Temat postu:

Akurat to jest konieczne...kilka umiejętności też przydałoby się zmienić...weźmy epickie upadanie...pozwala całkowicie uniknąć obrażeń od upadku...to jest conajmniej durne...jak na mój gust
Ale to temat o paleniu się i raczej nie zbaczajmy z niego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin