Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zniszczone strzały

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:18, 24 Cze 2007    Temat postu: Zniszczone strzały

Strzała:
PG str. 103 napisał:
Strzała, która trafi w cel ulega zniszczeniu. Taka, która chybia, ma 50% szans, iż zostanie zniszczona lub się zgubi.


Strzała bełt lub kulka mistrzowskie:
PG str. 114 napisał:
Po wykorzystaniu pocisk jest uszkodzoany (w praktyce zniszczony).


Czyli wynika z tego, że zwykła strzała jest zdecydowanie wytzrymalsza od mistrzowskiej, bo ma szansę zachować się niezniszczona.

Czy to nie głupota ? Czy ktoś może mi powiedzieć o co konkretnie w tym chodzi ? Jak ma się do tego strzała magiczna (każda magiczna musi być mistrzowska) ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:02, 24 Cze 2007    Temat postu:

Nie będę tego sprawdzać, ale moim zdaniem powinno być tak, że strzała, która trafi w cel sie niszczy, a strzała, która chybia ma 50% szans na przetrwanie. Niezależnie od tego, jaka to strzała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 21:03, 24 Cze 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
moim zdaniem powinno być tak, że strzała, która trafi w cel sie niszczy, a strzała, która chybia ma 50% szans na przetrwanie. Niezależnie od tego, jaka to strzała.

Popieram - i tak też robię w praktyce. W sumie to nie tyczy się tylko strzał. U mnie tak jest ze wszelkimi rodzajami pocisków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 8:49, 26 Cze 2007    Temat postu:

Zgadzam się z przedmówcą. Ale nie po to pisze post. Mam prośbę: Nie pytajcie dla samej idei pytania. Jeśli coś jest oczywiste lub proste do zgadnięcia po prostu nie piszcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 18:54, 04 Lip 2007    Temat postu:

Popieram Kondeksa. Przecież to jest oczywisty błąd twórców(zresztą tych błędów nieco jest).
Ja tam ogólnie przyjmuje, że strzała jeśli trafi może być wyjęta z ciała przeciwnika i użyta ponownie... tak aby było realnie ;p.
Choć jeśli chodzi o magiczne pociski to tracą one swe magiczne właściwości
"Magia w czymś tak małym jest niestabilna i ulatuje przy mocniejszym uderzeniu" tak to tłumaczę.

____________________________________________________________
Poprawiona ortografia, proszę o nieco większą dbałość językową
WP Kamulec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Nie 18:04, 05 Sie 2007    Temat postu:

Hmm ... Mała luka w twoim rozumowaniu. Jak ktoś ci klepnie mocniej strzałę, to magia z niej ucieka ? o.O
Ja bym bardziej się kierował w stronę, że osoba używająca jakiegoś tam pocisku nasączonego nietrwałą magią, uwalnia ją przy strzale. Taka strzała jeśli nie trafi w cel winna mieć 50 % szans na przetrwanie. Wtedy otrzymujemy normalną mistrzowską strzałę ( bo strzała magiczna musi być mistrzowsko wykonana ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 18:26, 08 Sie 2007    Temat postu:

"mocniejsze uderzenia" oznacza nie poklepanie ale coś dużo silniejszego...w praktyce oznacza to, że trafienie w cel(lub coś, ale wtedy 50% szans, że zachowa właściwości)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Sob 0:18, 11 Sie 2007    Temat postu:

A czym się różni ( dla strzały ) trafienie w cel od trafienia w coś ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 9:22, 11 Sie 2007    Temat postu:

Strzały są zaklęte w ten sposób, aby wywoływać "magiczną eksplozję" w zetknięciu z materią organiczną...ewentualnie z konstruktami, jeśli uerzy w coś innego to eksplozje powoduje niestabilność tej magii, ale nie zawsze Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 10:18, 11 Sie 2007    Temat postu:

Czyli jeżeli będziemy chciali strzelić umagicznioną strzałą np: w zwój to magia strzały nie zadziała ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Sob 12:28, 11 Sie 2007    Temat postu:

Dokładnie mam to samo na myśli o Boski. Nie dość, że wprowadziłoby to dość sporo "udziwnienie" do gry to jeśli możesz wytłumacz : Czemu na konstrukty magia zadziała, a na magiczne przedmioty - nie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 12:51, 11 Sie 2007    Temat postu:

Moim zdaniem strzała wzmocniona magią powinna zachowywać swoje właściwości. W przypadku nietrafienia w cel nie powinna się niszczyć. W końcu każdy przedmiot magiczny zawsze jest silniejszy od swojego niemagicznego odpowiednika. Oczywiście istnieje 50% sznas na zagubienie pocisku, jednak wykrycie magii rozwiązuje ten problem. Nie wiem dlaczego uważacie coś magicznego za słabsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:44, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Tutaj chodzi o zbalansowanie. Moim zdaniem należy przyjąć, że strzały magiczne są dlatego takie tanie (50 razy tańsze), gdyż magia w nich zawarta jest jendorazowa.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 21:38, 26 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:28, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
Moim zdaniem należy przyjąć, że strzały magiczne są dlatego takie tanie (50 razy tańsze), gdyż magia w nich zawarta jest jendorazowa.


Tanie ?! Zastanówmy się co jest lepsze ? Zwój leczenia lekkich ran za 25 sz czy magiczny przedmiot za 1250 sz pozwalający na rzucanie leczenia lekkich ran na życzenie ? Tak samo jest z ze strzałami w porównaniu do np: miecza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 16:47, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Ale zweróc uwagę, że strzały nie mogą być wielorazowego urzytku bo to zachwieje równowagą(dokładnie z tego powodu, że ich uspawnienie kumuluje się z usprawnieniem łuku[w 3.0 i ja w tej edycji gram])
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Wto 21:15, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
Ale zweróc uwagę, że strzały nie mogą być wielorazowego urzytku bo to zachwieje równowagą


Niby czemu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 12:52, 12 Wrz 2007    Temat postu:

Ponieważ wtedy będziesz mógł sobie kupić kilka strzał +5, od których będziesz zaczynał wszystkie trudniejsze walki. Jednym słowem strzały będą wtedy za tanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:21, 12 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
Ponieważ wtedy będziesz mógł sobie kupić kilka strzał +5, od których będziesz zaczynał wszystkie trudniejsze walki. Jednym słowem strzały będą wtedy za tanie.


Nawet jeżeli kupi sobie kilka strzał to po pewnym czasie i tak mu się zużyją. Nie są wieczne w przeciwieństwie do miecza czy topora.
Strzała, która nie trafi w cel nie powinna tracić swoich właściwości, tak samo jak miecz który trafi w zbroję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Śro 18:07, 12 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
Ponieważ wtedy będziesz mógł sobie kupić kilka strzał +5, od których będziesz zaczynał wszystkie trudniejsze walki. Jednym słowem strzały będą wtedy za tanie.


Ulepszenie strzał jest jednoznaczne ze wzrostem ich ceny. Sorry, ale to jest dość oczywiste ... Jedyny problem jaki mógłby tu się pojawić to ustalenie owej ceny ( większej niż strzała pierwotna i mniejszej ze względu na stosunkowo łatwą możliwość zgubienia / zniszczenia. )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:12, 12 Wrz 2007    Temat postu:

Odwołujesz się do logiki. Powiedz mi proszę w takim razie, czemu strzała wielorazowa +n powinna być tańsza od miecza +n?

Gdzie n jest dowolną liczbą naturalną.
_____
Ad. postu Boskiego poniżej:
Tak, rozumiem Cię. I nie wiem, czy ty mnie rozumiesz. Jeżeli strzałę będzie można użyć w jakiejś sytuacji dwa razy, to będzie dziwne, że taka tania. Należy tez pamiętać o tym, że strzała nie ważne, w co trafia, zawsze liczy się jako magiczna, czyli magia jest uaktywniana.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 13:17, 08 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Śro 18:25, 12 Wrz 2007    Temat postu:

Nie zrozumiałeś mnie ( z mojej winy, przepraszam ). Chodziło mi o to, by kiedy strzała nie trafiała w określony cel nie marnowała by swojego ładunku magii jak np. po oddaniu strzału w ziemię.
Strzały wielokrotnego użytku kosztowałyby naturalnie tyle samo co swoisty miecz co IMHO jest bez większego sensu ( zgubienie / złamanie ).

W komentarzu do postu

Cytat:
Ale zweróc uwagę, że strzały nie mogą być wielorazowego urzytku bo to zachwieje równowagą


miałem na myśli, że wielorazowe strzały nie musiałby chwiać równowagą wyrównując ich cenę.

Za dziwną składnię również przepraszam, nie jestem do końca trzeźwy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:38, 20 Gru 2008    Temat postu:

Kamulcze, nie wiem czy Ty mnie do końca rozumiesz. Chodzi mi o to, że strzała, która nie trafiła w cel nie powinna się niszczyć (ewentualnie gubić, ale wykrycie magii załatwia sprawę). Czyli tylko strzała, która trafi ulega zniszczeniu. I to jest z mojej strony właściwie tylko próba wyjaśnienia i ujednolicenia zasad, a nie ich modyfikacja.
________________________________________________________________________

Przypadkowo znalazłem fragment, który rozwiał w zasadzie moje wątpliwości. Zgodnie z PMP (strona 183) każdy magiczny pocisk ma 50% szans na zniszczenie. Jeśli więc zarówno zwykła strzała ma 50% szans. a magicznie wzmocniona, mistrzowska też 50% uznaję za logiczne, że strzała niemagiczna mistrzowska będzie miała także 50%.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin