Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czasy D&D, a czasy współczesne
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Odgrywanie, prowadzenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 22:03, 16 Maj 2006    Temat postu: Czasy D&D, a czasy współczesne

Chciałbym poruszyć tutaj dość delikatny temat dotyczący D&D, mianowicie epokę, czasy gry i wplątanie w to nowych przedmiotów (a właściwie "wynalazków").
Chodzi mi o to, że jak dobrze wiadomo, najczęściej gramy w "czasach średniowiecza": walka kuszami, ogniem alchemicznym, zamiast broni ze współczesnego świata (pistolety, karabiny, granaty itd. itp.). Okna budynków nie są zrobione ze szkła, lecz z błon zwierząt. Kufle w gospodach zrobione są z gliny. Pomieszczenia nie mają ogrzewania (wyjątek stanowią ogniska domowe - coś w rodzaju kominków).
Używamy w tym świecie magii. To na niej opiera się większość udogodnień (chociaż nie tylko), które w naszym współczesnym świecie, wykorzystywane są bez jej użycia ( ;] ).
Moje pytanie brzmi: czy warto wplątywać do takiej standardowej gry elementy współczesne (chociażby jak w Dragonlance, gdzie w gospodach kufle są ze szkła; ze szkła są również okna)? Czy to oznacza, że niektóre wprowadzone do gry elementy współczesne (nawet przez gracza) – znane z dzisiejszych czasów, noszą miano „wynalazków”? I: w jaki sposób ma to być odbierane przez graczy i MP?

Proponuję dyskusję (która nie umrze po dwóch postach Blue_Light_Colorz_PDT_32 ) i "jednolinijkowce" nie są porządane. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Okeanos
Zbrojny


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 6:57, 17 Maj 2006    Temat postu:

Wprowadzam małą garść wynalazków typu szkło, ale na pewno nigdy w moich sesjach nie pojawi się miotacz antymaterii i inne takie rzeczy bo to nie Neuroshima tylko D&D.

Tak rzecze Okeanos Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Śro 14:30, 17 Maj 2006    Temat postu:

Cóż u mnie też kufle są ze szkła, szyby raczej też. Nie ejst to nic nowoczesnego raczej wyprzedziłbym czas powszechnego użytku. Oczywiście są też warzywa nieeuropejskie typu ziemniaki. Po za tym chyba nic innego nie wprowadzałem bo mi to nie ejst potrzebne do szczęścia. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:51, 17 Maj 2006    Temat postu:

Ja prowadze dość różnie, choć narazie prowadzę w FR i chyba przyjme konwencję świata. Jednym słowem: Wynalazki takie (także platyna) denerwują mnie, ale skoro już je wprowadzono, to z ograniczeniami, ale je wprowadzam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 15:11, 18 Maj 2006    Temat postu:

Przepraszam czy platyna to wynalazek? - to jeden z 3 metali, które występują bez postaci rudy. Po prostu wydaje się wam bo Europie ten kruszec nie był znany. No wiesz rozumiałbym twoją frustracje gdyby chodziło o uran, ale nie platyne. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Okeanos
Zbrojny


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 16:04, 18 Maj 2006    Temat postu:

Też zdawało mi się to dziwne, jak Kamulec napisał o platynie...
Np. mam bekę z gnomiej łodzi podwodnej, nie wprowadzę tego napewno bo to jakiś chory wymysł a nie d&d. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:06, 18 Maj 2006    Temat postu:

Cytat:
także platyna

Nie napisałem, że platyna to wynalazek, ale że wtym samym kontekście mnie denerwuje. To miałem na myśli. Przyczyna jest prosta. Odkryto ją w drugiej połowie XVI w, a tego ni rusz średniowieczem nazwać się nie da.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 16:52, 18 Maj 2006    Temat postu:

Biały człowiek odkrył ją w tym czasie - a, że odkryli ją czarni ludzie to nikt nie powie i, że wcześniej. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:56, 18 Maj 2006    Temat postu:

W każdym razie w średniowiecznej Europie nie znano platyny, a więc tym bardziej platynowych monet.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 17:38, 18 Maj 2006    Temat postu:

W tym miejscu czera używając zwrotu łamiącego regulamin zaznaczył, że jestem uciążliwy [WP Kamulec] - w średniowieczu wyznawano monoteistyczne wierzenia a więc nie ma mowy o politeiźmie, który jest wszechobecny w D&d idąc za twą logiką myslenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 21:19, 18 Maj 2006    Temat postu:

Hej, proszę zaprzestać! Zbaczacie z tematu. Temat jest o wprowadzaniu elementów współczesnych do D&D, a wy zaczynacie dyskusję o tym, co było w średniowieczu a jest/nie ma w D&D...
Okeanos napisał:
Np. mam bekę z gnomiej łodzi podwodnej, nie wprowadzę tego napewno bo to jakiś chory wymysł a nie d&d.

Mi też jakoś to nie pasuje: jeszcze zaklęcie oddychanie pod wodą przejdzie, ale to jest naprawdę dziwny pomysł... Ale jednak zostało dodane do D&D.
A ja mam pytanie: czy wprowadzacie do gry bieliznę? Pytam, ponieważ w średniowieczu nie nosiło sie takowej bielizny osobistej jak w naszych czasach, a już w niejednym źródle wyczytałem o takim połączeniu (tzn. wplątaniu do D&D bielizny osobistej)... Niektórym może wydać się to dziwne, ale pytanie jak najbardziej pasuje do tego tematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 22:01, 18 Maj 2006    Temat postu:

Cóż nie dodaje bielizny bo to głupie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 22:21, 18 Maj 2006    Temat postu:

Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl? "Jest głupie" ma wiele znaczeń, w tym wypadku np. niestosowne, bezsensowne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Okeanos
Zbrojny


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 9:29, 19 Maj 2006    Temat postu:

Nie ma czegos takiego jak stringi czy boxerki xD w D&D, ale kalesony czy rajtuzy mogą być. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pią 14:30, 19 Maj 2006    Temat postu:

Cóż bielizna nie jest powszechną rzeczą w tym świecie, w zasadzie nikt jej nei używa oprócz tancerek czy też dziwek - ale to raczej element estetyczny, a nie higieniczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 13:17, 22 Maj 2006    Temat postu:

Ja osobiście wprowadzam bieliznę. Nie chcę robić dodatkowych komplikacji lub ryzykować zepsucie sesji, bo akurat czyjeś ubranie się zapaliło i musiał je zrzucić, czy też nagle musiał się któryś z BG przebrać przy wszystkich. Dlatego też z założenia postacie w grze możliwie prawie zawsze mają na sobie bieliznę (z założenia).

PS: Co do jakiś szczegółów, to odsyłam do cRPG, gdyż w nich problem ten jest rozwiązany w podobny sposób, co ja sobie wyobrażam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 13:59, 22 Maj 2006    Temat postu:

Można wogóle nie nosić bielizny, można stosować bieliznę, ale można też zrobić coś w stylu "bandaży", którymi owija się uda, biodra i brzuch (podobne można zauważyć na rysunkach Davisa: półelfa barda). Co Wy preferujecie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 16:28, 22 Maj 2006    Temat postu:

Kamulec idzies na łatwizne po prostu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 20:47, 29 Lip 2006    Temat postu:

Muszę coś napisać, bo dyskusja zamrła, a wcale nie była wyczerpana. Więc prosze o odpowiedź na wcześniejsze pytanie:
Liverrin napisał:
Można wogóle nie nosić bielizny, można stosować bieliznę, ale można też zrobić coś w stylu "bandaży", którymi owija się uda, biodra i brzuch (podobne można zauważyć na rysunkach Davisa: półelfa barda). Co Wy preferujecie?

Mam również nowe:
Co robicie, gdy jeden z graczy uprze się, że może wprowadzić do gry element wpółczesny i będzie to wymyślony przez niego wynalazek (którego w tedy nie znano, a teraz jest powszechnie używany)? Wątpię czy np. w średniowieczu dzieci bawiły się bańkami mydlanymi... Niby to nic takiego, BG kupuje mydło i robi drewniane rurki. Ale nie w tym rzecz. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:19, 01 Sie 2006    Temat postu:

Wynalazki, wynalazki...
Wiele zapożyczeń ze współczesności ma Ebberon np. kolej napedzana błyskawicami, miasto wież (wieżowców) i wiele innych.

Zaś w standardowym D&D nie mam zwykle nic przeciwko Gnomim łodziom podwodnym, pancernikom czy nawet miotaczom ognia (których nawiasem mówią uzywali bizantyjczycy na swoich statkach). Ale to elfie coś do chodzenia po lesie jest już bardziej dziwne.

Czemu jest platyna? Odpowiedz jest prosta Krasnoludy, w średniowieczu nie było narodów ani nawet ludzi którzy byliby tak zorientowani na górnictwo i metalurgie które są na poziomie znacznie przewyższającym średniowiecze.

Jednak po pierwsze musimy pamiętać, że standardowy D&D nie jest średniowieczem to fantasy (a raczej Fantasy) I rządzi się innymi regułami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:51, 02 Sie 2006    Temat postu:

Liverrin napisał:
Co robicie, gdy jeden z graczy uprze się, że może wprowadzić do gry element wpółczesny i będzie to wymyślony przez niego wynalazek (którego w tedy nie znano, a teraz jest powszechnie używany)? Wątpię czy np. w średniowieczu dzieci bawiły się bańkami mydlanymi... Niby to nic takiego, BG kupuje mydło i robi drewniane rurki. Ale nie w tym rzecz.

Postać może być genialnym wynalazcą, czy odkrywcą. Zwróć jednak uwagę na to, że aby gracz stworzył urządzenie do produkowania baniek mydlanych, musi wiedzieć, jak je zrobić. A przecież nikt przed nim go nie stworzył i nie opisał.

Powiem tak: Gracz powninien móc wymyślić coś, jeśli ma wskazówki. Aby np. stworzyć bańki mógł zobaczyć jak bańka powstaje pod pływem wiatru, gdy mydło przedostaje się przez szczelinę w okolicę której nim chlapnął podczas kompieli.
Możesz dodać również czynnik w rodzaju inteligencji. Im wyzsza, tym mniej wskazówek potrzeba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 19:22, 02 Sie 2006    Temat postu:

Kamulec napisał:
Zwróć jednak uwagę na to, że aby gracz stworzył urządzenie do produkowania baniek mydlanych, musi wiedzieć, jak je zrobić.

No właśnie... ale on wie, że coś takiego istnieje i pomyślał sobie, że jego postać (o inteligencji 10 i roztropności 12) zasłynie nagle z tworzenia wynalazków... Confused
Jak wytłumaczyć graczowi, który nie umie dodatkowo odgrywać postaci, że elementy współczesnme ma zostawić w spokoju, jeżeli nie "dostał" odpowiednich wskazówek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:13, 11 Sie 2006    Temat postu:

Co do platyny to zgadzam się z Drakestarem. Jeśli chodzi o bieliznę to wprowadzam ją powszechnie (jeśli gracz tego nie chce nie musi jej nosić). Gram w końcu w Faerunie, który jest dość wysoko rozwinięty. Co do druku to naukowcy z Wybrzeża mieczy kryją (naraźe) ten wynalazek (apropo niniejszego świata). Szkło wprowadzam powszechnie i każdy może je zakupić w końcu technologia wytopu szkła potrzebuje miedzy innymi dużej temperatury, co magia może udostępnić (lub choćby szczelina wulkaniczna w Sundabar ;) ). Nad cegłą muszę się zastanowić, raczej nie, przynajmniej nie powszechna. Gnomia łudź podwodna może mieć permanentne oddychanie pod wodą, ale inaczej raczej tego nie widzę, magiczne latające statki i na napęd zwierzęcy mogą być.

Co do wynalazków to patrz post Kamulca, a poza tym postać musi interesować się mechanizmami i musi z dwa tesrt wykonać rzt umożliwia mu obserwacje, a intelekt opis teorii. Zawsze można wziąć wiedza (mechanizmy) do tworzenia mechanizmów czy rzemiosło co da premie do tworzenia. Ostateczna decyzja należy do MP. Radzę nakazać postaci konsultacje z mędrcami lub choćby pomoc książek.

Jeśli chodzi o średniowieczna konwencję świata to zdaje się, że Greyhawk jest "mocniejszy w tym temacie".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 12:14, 12 Sie 2006    Temat postu:

Cytat:
Szkło wprowadzam powszechnie i każdy może je zakupić w końcu technologia wytopu szkła potrzebuje miedzy innymi dużej temperatury, co magia może udostępnić (lub choćby szczelina wulkaniczna w Sundabar ).


Powszechnie... Ja nie wprowadzam powszechnie szkła. Rozwiązałem to w inny sposób. Szkoło jest, ale nie jest tanie, więc biedniejsi go nie używają.

Cytat:
Nad cegłą muszę się zastanowić, raczej nie, przynajmniej nie powszechna.

No cóż, tego nie wprowadzam również.
Cytat:
Gnomia łudź podwodna może mieć permanentne oddychanie pod wodą, ale inaczej raczej tego nie widzę

A ja i owszem. Permanentne oddychanie pod wodą nic nie da, bo łódź napełniona wodą nie popłynie. Tak więc można to zrobić na zasadzie magii. Ja jednak jak już bym raczej skłaniał się ku bardziej "normalnemu wyglądowi" stadku "podwodnego". Poprostu magia, a nie technologia.

Drakestar napisał:
Czemu jest platyna? Odpowiedz jest prosta Krasnoludy, w średniowieczu nie było narodów ani nawet ludzi którzy byliby tak zorientowani na górnictwo i metalurgie które są na poziomie znacznie przewyższającym średniowiecze.


To by było pewne uzasadnienie, ale: Platyna ma w dzisiejszym świecie wysoką wartość głównie przez to, że jest jej mało i że jest używana jako materiał. Jeśli chodzi o walory estetyczne (a w D&D to powinno wpływać na jej wartość) to powinna być w cenie srebra, może nawet od niego nie odróżniana przez większość mieszkańców świata. Zresztą czemu jest platyna, a nie ma np. tytanu? On byłby przydatniejszy, jako niezwykle wytrzymały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy wprowadzasz do gry elementy wpółczesne?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Tylko niektóre
57%
 57%  [ 8 ]
Staram się unikać
28%
 28%  [ 4 ]
Nie
14%
 14%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
wujek czikit
Adept


Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:00, 12 Sie 2006    Temat postu:

Wiec tytan może być, jako wytrzymalszy, przydatny do produkcji pancerzy (obok adamantu i mithrilu) a platyna jako wartościowa moneta.

Szkło to u mnie rarytas - może nie taki jak w średniowieczu, ale zawsze.

Bielizna - jakieś szmaty którymi owija się miejsca intymne - żeby nie było psucia sesji i czegoś typu "zaglądam jje pod sukienke, uhahahahaha". A la Morrowind.

Gnomia łódz podwodna - mając pod ręką magię, gnoma z Int20 i technologie gnomio-krasnoludzką można się pokusic o taki wynalazek. Da Vinci (tak, wiem że nie ta epoka, ale powyższe przykłady wyrównują te pare wieków) miał plany maszyny latającej i łodzi podwodnej więc nasze Dedekowe stworki są gorsze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Odgrywanie, prowadzenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin