Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mapy, przedstawianie położenia graczom

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Odgrywanie, prowadzenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:43, 12 Gru 2005    Temat postu: Mapy, przedstawianie położenia graczom

Temat jest ogólny, ale przedstwię to, co mnie intryguje (są to raczej pytania do MP):
1. Jak robicie mapy dużych obszarów ( np. kompleksu jaskiń z 50 potworów)?
2. Jak przedstwaiacie graczom sytuację w czasie walki?
3. Jak opisujecie sytuację podczas walki w dość skomplikowanym terenie? Rysujecie im całe pole walki?
4. Jak rozwiązujecie problem drzew, krzewów i głazów podczas walki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 17:29, 12 Gru 2005    Temat postu:

Ja zawsze na kartce w kratkę (najlepiej A4) rysuję szczegółową mapę w ustalonej skali. Później, w czasie gry, opisuję graczom sytuację - niektóre z gotowych opisów, oraz rysuję im na kartce w kratkę fragmetnty mapy, które widzą.
Co do przeszkód, typu kamień, daje on osłonę - zazwyczaj 1/2. Aby go przeskoczyć gracz wykonuje test na skakanie - udany to przeskakuje, nieudany wywraca się o niego. (Mam nadzieję, że o to ci chodziło.)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:24, 13 Gru 2005    Temat postu:

Szczególnie chodzi mi o zagadnienie drzewa itp. - a mapa pola bitwy.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 16:46, 05 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 15:29, 13 Gru 2005    Temat postu:

Hmmm... Może by na mapie zaznaczyć punkty, w których są drzewa. Przy strzałach z łuku, kuszy sprawdzić linijką, czy bełty, strzały nie przechodzą przez przeszkody. Jeżeli jest to drzewo, zastosujemy metodę testu procentowego - czy trafia w drzewo, czy leci dalej.
Przy walce wręcz, drzewa dają osłonę (premia do KP). Można unikać stawania za drzewami, chociaż po ataku przysługuje 1,5 metrowy krok - pozwala na skrycie się za przeszkodą obok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:36, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Jak uważacie? W jakich średnio odstępach rosną drzewa, a w jakich krzewa, w lesie oznaczonym w D&D jako "średni"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Okeanos
Zbrojny


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 7:54, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Rysując mapy, również posługuje sie kartką A4 w kratkę. Najpierw rtozrysowuje cały świat (dla wyjaśnienia) np. skala 1cm=30km, a potem ustalam gdzie na tym świecie będzie się coś działo, zaznaczam te mniejsca na mapie glównej, potem dopiero biore się za pomniejsze lokacje ze skalą np. 1cm=100m.

Jeśli chodzi o zaznaczanie drzew, czy innych wyróżnień terenu, to robię legende do odpowiedniej rzeczy. Stosuje raczej, duże, lecz odległe od siebie skupiska drzew. :-)

Jeśli chodzi o znaczenie lasu podczas walki, obniżanie taktycznej szybkości poprzez różnorodność terenu i wpływ skupisk drzew na ataki dystansowe proszę tutaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 8:37, 14 Kwi 2006    Temat postu:

No tak, Okaenos, ja też rysuje mapy lokacji, na których wiem, że odbędzie się spotkanie. Co jednak z mapami do spotkań losowych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Okeanos
Zbrojny


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 12:17, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Moje zdanie jest takie : jeśli ktoś jest dobrym MP mógłby zdać się na pełną atrapę*.

Z drugiej strony, zawsze mam pod ręką tabelę losowych spotkań (własnej roboty) oraz jakieś przedmoity / ekwipunek, a miejsca raczej wymyślam na miejscu.

* brać coś na pełną atrapę - pełna improwizacja Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 12:39, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Ale jak z rysowaniem tych miejsc wymyślonych na miejscu. Rozrysowujesz wszystko przy graczach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Okeanos
Zbrojny


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 12:58, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Nie, jeśli chcą mogę im coś powiedzieć o tym miejscu, opisac otoczenie, a oni albo zrobią sobie szybką mapkę albo podejmą odpowiednie decyzje, choć z mapkami losowymi na wolnej przestrzeni jest trudno ale nie trwa to długo i nie spuszcza aż tak tempa akcji :-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:56, 16 Kwi 2006    Temat postu:

Myślę, że najlepiej poczekać aż spytają. Oczywiście jeśli drzewa czy inne , przedmioty nie są w centrum uwagi. W zasadzie losowe spotkania przygotowuje się przy graczach. Nie wiem jak można inaczej. Jeśli przed sesją je zrobisz, to nie jest losowe. Czasami mam taki napad i losuję wszystko przed sesją. Przygotowywuję się i najleprze jest to, jak gracze nie pujdą w odpowiednie miejsce.

Taka mała rada: przed sesją, żućcie parę razy k20 i zapiszcie to na kartce. Przeciez nie zawsze MP ma ochotę, żucać przy graczach bo to wiele ujawnia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:33, 23 Sie 2007    Temat postu:

Od tego jest akurat Ekran Mistrza Podziemi. Ja wolę, zamiast zapisywać rzuty "na coś" rzucać czasami i "sprawdzać" coś w notatkach dla zmylenia graczy. Wróćmy jednak do tematu...
Czyli: Co wy zaznaczycie na początku walki? Każdy krzak, drzewo i kamień w promieniu 10, 20, czy może 200 m? Czy może wybiórczo, tylko to, co jest na drodze między BG a BN? Czy, może skłaniacie się do trzeciego rozwiązania i dorysowujecie po trochu przeszkody, gdy gracze o nie spytają lub BN chce wykorzystać?
____________________________________________________________________
Pytanie nadal aktualne. W 3.5 w PMP (i SRD) pojawia się coś takiego jak losowy teren. Jak uważacie, jak najlepiej to wykorzystywać? Rzucąc przed walką? Rozrysowywać? Czy podczas?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Odgrywanie, prowadzenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin