Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Budowa barbarzyńcy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacpun
Nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 18:40, 10 Lip 2011    Temat postu: [3.5] Budowa barbarzyńcy

Zacznijmy od tego, że będzie on orkiem. Wiadomo, że ładujemy w siłe ale co oprucz tego atrybutu przyda mi się bardziej ? Budowa ? Czy ze względu na lekkie i średnie pancerze zręczność. Myślałem o klasie prestiżowej Szalony Berserker. Nie mam pomysłów co do atutów i ekwipunku. Radzić, komentowa, przedstawiać swoje pomysły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 1:21, 11 Lip 2011    Temat postu:

Głównie oczywiście siła, lecz jeśli kupujesz statystyki, to nie warto wrzucać 18 kosztem innych atrybutów. Budowa i zręczność powinny być również na w miarę wysokim poziomie. Zręczność oczywiście przyda się jako premia do KP i rzutach na refleks, zaś budowa jest istotna dla każdej postaci ze względu na PŻ. Oczywiście w przeciwieństwie do czarodzieja barbarzyńca może pozwolić sobie na niższą wartość budowy, co jednak nie znaczy, że powinien ją zaniedbywać. Pamiętaj także, że od budowy zależy długość szału.
W następnej kolejności warto uzyskać ponadprzeciętną roztropność, która wpływa na RO na wolę. Jako wojownik będziesz najbardziej narażony na ataki bazujące na woli, więc nie możesz jej zaniedbać. Znacznie lepiej nawet jeśli zadasz kilka pkt obrażeń mniej w walce, ale za to oprzesz się efektom dominacji i nie zaczniesz atakować swoich przyjaciół.
Intelekt wystarczy Ci na przeciętnym poziomie, zaś charyzmę możesz zignorować kompletnie (pod względem mechanicznym ofc).

Co do wyboru broni bierz oczywiście broń dwuręczną. Jaka? - Twój wybór - ważne, żebyś mnożył swój bonus z siły (oraz premię z potężnego ataku) x1,5. W zależności co lubisz możesz zdecydować się na wielki miecz, topór czy kose bojową (patrząc pod kątem krytyka), albo na broń zasięgową, która daje czasem znaczną przewagę. Nie polecam korzystania z monkey grip [S&F], gdyż premia do obrażeń jest nieznaczna względem kary do trafień, zaś dodatkowo tracisz cenny atut.

Warto, żebyś napisał do jakich podręczników masz dostęp, bo to ogranicza nam pole działania...

Jeśli planujesz Szalonego Berserkera to polecam układ Brb4 / Woj2. Pozwoli to na wzięcie frenziego już na 7-mym, mamy do tego czasu 2xszał oraz jeszcze jeden atut do zużycia.
Możnaby się jeszcze ambitniej pobawić jeśli masz dostęp do ToB.

Przy krótszej broni warto optymalizować szarżę i jak najszybciej bierzesz leap attack [CA] oraz broń typu valorous [UE].

Jeśli wolisz postawić na zasięg to warto mieć wyższą zręczność oraz zaopatrzyć się w atuty takie jak: zmysł walki, mistrz taktyki i utrzymać szyk [MiP]. Przygotowani na przeciwnika możemy wykonać 3 ataki z pełnym BAB nim wróg zada nam jakikolwiek cios.

W ramach obrony przed stworkami, które lubią nas połykać, szalonym mnichem, czy tez maulerem polecam atut pierś w pierś.

Na magów podbijaj swoje RO, zwróć uwagę, że odpowiednie zestawienie wieloklasowości bardzo w tym pomaga, do tego koniecznie płaszczyk odporności i inne bajery. Najważniejsze jednak mieć za plecami dobrze wyposażonego maga z przygotowanym rozproszeniem. Na wyższych poziomach niestety żaden wojownik nie ma szans 1v1 przeciwko klasie czarującej...

W gruncie rzeczy to chyba wszystko co mogę Ci na razie polecić. Jeśli chcesz pytaj, planuj i myśl na głos, a pomożemy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacpun
Nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 21:05, 11 Lip 2011    Temat postu:

Mała prośba ode mnie, używajcie jak najmniej sloganu bo jestem stosunkowo świeżym graczem. Władcy dziczy, Podręcznika Gracza, Pieśń i cisza, Krainy Wschodu to podręczniki jakimi dysponuje ale jeżeli przyda mi się coś czego we wspomnianych podręcznikach nie ma to mogę postarać się o pożyczenie ich czy też poszukam w internecie. Co to jest wspomniany " frenzi " ? RO podnosić raczej ekwipunkiem, a punkty wydawać na siłę ? Gdy osiągne już poziom Brb4/Woj2 to biore szalonego berserkera, a po osiągnięciu maksymalnego poziomu szalonego berserkera warto potem awansować w barbarzyńcy czy wojowniku ? Czy rozsądnym jest aby barbarzyńca korzystał z tarczy ? Czy może obóręczność by się przydała ? Czy najprościej korzystać z broni dwuręcznej ? A i co to jest leap attac oraz broń typu valorous ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 0:38, 12 Lip 2011    Temat postu:

Dlatego warto, abyś na początku napisał o swoich podręcznikach i znajomości D&D, bo jak widzisz od tego wiele zależy.

Ze skrótowców, które użyłem: RO - rzut obronny, KP - klasa pancerza, BAB - bazowy atak, frenzi - szalony bereserker, a anglojęzyczne nazwy zignoruj bo pochodzą z podręczników nieprzetłumaczonych na PL.

Zarówno RO jak i siłę podnosić ekwipunkiem, natomiast punkty atrybutów, które dostajesz na 4,8,12,16 i 20 też najlepiej w siłę. Warto też zaopatrzyć się w jak najlepszą broń.
Planowo Twoja premia do trafień = premia z siły + premia z broni + inne premie. Warto więc się postarać, aby osiągnąć tym jak najwyższy rezultat. Jak widzisz nie wliczam tutaj BAB, gdyż w tym buildzie (strategii rozwoju) zamiamy BAB na gigantyczne premie do obrażeń.

Co do broni jak już pisałem KONIECZNIE DWURĘCZNA. Wynika to z kwestii mnożenia premii z potężnego ataku. Tarczą możesz co najwyżej grać w ringo...

Z podręczników warto, abyś zdobył dostęp do książki Miecz i Pięść, jest w niej bowiem kilka ciekawych atutów oraz klas prestiżowych dla wojowników.

Z tego co popatrzyłem to na 16-stym poziomie możesz pokusić się o wybór oka Grumsha, mistrza oręża[MiP], obrońcy plemienia[MiP], oddanego obrońcy[MiP], rzeźnika[MiP], albo wojownika niedźwiedzia. Rozwój w klasach podstawowych raczej nie będzie dla Ciebie zbyt opłacalny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Pon 16:37, 25 Lip 2011    Temat postu:

Fajnym rozwiązaniem dla broni dla barbarzyńcy jest łańcuch. Nie pamiętam jak się nazywa dokładnie ta broń opisana jest w podręczniku gracza. Jest dwuręczna ma zasięg 3 m. jeśli umiejętnie dostosujesz styl walki będzie najbardziej śmiercionośną postaciąw drużynie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kacpun
Nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 12:23, 04 Sie 2011    Temat postu:

I ostatnie moje pytanie, co z atutami ? Jakie będą najprzydatniejsze ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin