Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Tropiciel - pomysł z mechaniką

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apriori
Nowicjusz


Dołączył: 11 Wrz 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 0:56, 26 Wrz 2014    Temat postu: [3.0] Tropiciel - pomysł z mechaniką

Witam ponownie, jednak zmiana planów. Póki co postanowiłem grać tropicielem. Naczytałem się jaka to najsłabsza klasa w D&D 3.0 ale jako, że MP nastawia się na realizm i klimat, bardziej niż na mechanikę, poza tym wybór klas (Klasy którymi mogliśmy grać to: barbarzyńca, czarodziej, druid, mnich paladyn, tropiciel, wojownik) był ograniczony to postanowiłem jednak wybrać, tropiciela.
W skrócie historia postaci opiera się na tym, że bohater niczego nie pamiętając znajduje się w lesie z 4 rzeczami przy boku, jedną z nich jest list, który mówi, że musi odnaleźć pewną kobietą która jest dla niego ważna w ciągu 5lat bo inaczej "będzie za późno" w tym celu ma się zostać dobrym łowcą i wykazać się umiejętnościami. A kolejnym z przedmiotów jest magicznie zabezpieczona chusteczka której zapach nie wietrzeje.

Chciałbym oprzeć go na toporkach do rzucania, na zasadzie posiadać jakieś 4 toporki + broń wręcz np. topór ręczny. Pomysł był taki, żeby władować gdzieś na odległość 6m w we wroga przynajmniej 2 toporki a następnie dobyć broni wręcz. Jeśli zajdzie taka potrzeba. Ale walka toporkami do rzucania wręcz obiema + okazjonalne miotnięcie nimi (żeby pomóc towarzyszowi, lub jak mówiłem wpakować ze dwa we wroga gdy np będzie na nas biegł).

Generalnie postać ma być bardziej nastawiona na zwiady niż walkę więc myślałem o takim zestawieniu Zr>Rzt>S>Bd>Int>Cha.

A z umiejętności:
1. Ciche poruszanie
2. Nasłuchiwanie/Zauważanie
3. Ukrywanie
4. Wyczucie kierunku/Znajomość dziczy
5. Zwierzęca Empatia

Czy coś byście doradzili zmodyfikowali? Jak mówiłem to konspekt na postać więc te toporki raczej zostaną :) żeby wczuć się w klimat. Ale jeśli gdzieś popełniam rażący błąd w mechanice to prosze o zwrócenie uwagi. Nie chcę zginąć po 3 sesji, albo bardzo odstawać od grupy.


Ostatnio zmieniony przez apriori dnia Pią 1:31, 26 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Pon 13:20, 29 Wrz 2014    Temat postu:

Będziesz koniecznie potrzebował jakiejś metody zwiększenia obrażeń, bo toporki do rzucania + tropiciel 3.0 to nie jest doskonały materiał optymalizacyjny. Dopuszczasz możliwość wzięcia poziomów scouta (complete adventurer, d&d 3.5) albo łotrzyka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apriori
Nowicjusz


Dołączył: 11 Wrz 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:23, 29 Wrz 2014    Temat postu:

D&D 3,5 odpada - kwestia MP.
Jestem po namyśle może nie tyle zrezygnować z toporków co zrobić z nic "drugą broń" a podstawową np. łuk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Śro 16:38, 01 Paź 2014    Temat postu:

Udało mi się wreszcie przysiąść do tego. Jeśli chcesz być zwiadowcą, Int ustaw dużo wyżej w swoim priorytecie atrybutów. Skoro MG stawia na klimat, to dużo punktów umiejętności pozwoli lepiej wychodzić z różnych sytuacji, bez odwoływania się do siłowych rozwiązań. Na standardowym rozkładzie atrybutów dałbym minimum S 10 Bd 14 Zr 14 Int 12 Rzt 12 Cha 8, i masz jeszcze 3 wolne punkty - pewnie zręczność o 1 w górę i 1 do siły. Do efektywnego rzucania/zmiany broni na ręczną potrzebujesz szybkiego dobywania broni. Weź po drodze 3 poziomy łotrzyka, przy odrobinie szczęścia dodasz 2k6 obrażeń. Co do atutów, rozwoju, to za bardzo nie pomogę, bo z 3.0 jestem niestety na bakier.

Jeśli postawisz na łuk, to ułatwia optymalizację - wszystkie atuty typu strzał z bliska, precyzyjny tyczą się też broni miotanej. Skoro jednak chcesz mieć łuk, to po co Ci broń miotana? Razz

Moja rada - skup się na byciu skill monkey, jak najwięcej ukrywania się/cichego poruszania/nasłuchiwania/spostrzegawczości. Wtedy możesz mocno się przyczynić do przeżycia drużyny.
_______________________________________________
Prosiłbym jednak o polskie terminy, anglojęzyczne nie dla wszystkich są zrozumiałe.
WP Kamulec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apriori
Nowicjusz


Dołączył: 11 Wrz 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:55, 01 Paź 2014    Temat postu:

Dzięki wielkie z odpowiedź :) MG ma jeszcze swój alternatywny system, bazujący na 3.0 więc może coś tam jeszcze się zmienić.

O proszę budowa i zręczność najwyżej, to faktycznie inaczej niż sobie wyobrażałem :) Ja bym chyba Rzt zamienił z Budową no ale skoro mówisz, że tak lepiej.

Poziomy Łotrzyka raczej odpadają, bo bazowo klasa Łotrzyka nie była możliwa do wyboru. Miotaną broń wziąłem na zasadzie mam z 4 toporki, 2 właduje w kogoś zanim do mnie podbiegnie, a kolejne dwa to broń którymi mogę walczyć wręcz, dzięki Oburęczności i Atakakiem dwoma broniami, bo to bronie lekkie. A od czasu do czasu mogę miotnąć podczas ferworu walki w przeciwnika, który dręczy mojego kompana :).

No i to takie nietypowe, nie oklepane, a ja lubię trochę na bakier.
O łuku myślałem, bo faktycznie łatwiejszy w grze.
Tym bardziej, że jak Ty to określiłeś chciałem być właśnie takim "skill monkey" a raczej, że dzięki mnie nas nie zaskoczą, dzięki mnie wyprowadzę ich z lasu czy uchronię od konfrontacji z np. wilkami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2783
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:17, 01 Paź 2014    Temat postu:

Jaki masz system rozdzielania atrybutów? W 3.0 tropiciel dość mocno różni się od tego z 3.5, więc raczej rozdysponowałbym je inaczej, niż proponuje Lord Xan.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 17:21, 01 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apriori
Nowicjusz


Dołączył: 11 Wrz 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:43, 01 Paź 2014    Temat postu:

System rozdzielania raczej jak w 3.0

Takie najważniejsze zmiany w mechanice :
1) PW (punkty życia)– ustalana przez losowość i częściowo kondycje – zakres początkowy to od 10 do max 20. Z kolejnym poziomem wzrasta odpowiednio:
a. Razem z inwestowaniem w kondycje (3 pkt = 1 pw dodatkowo)
b. Jeden poziom w górę = 1 pw
c. Można je zwiększyć przez inne środki, które gracz musi odkryć na własną rękę.

2) Bazowy atak i umiejętność walki postaci - nowa umiejętność: wiedza o walce, czyli po prostu obeznanie w sztuce walki. Im więcej gracz dedykuje w nią pkt. Um. Tym większy % otrzyma swojego książkowego bazowego ataku. . Np. mając bazowy atak o wartości 5 na poz. 7 i inwestując w nową um. walki np. 7 pkt z 10 możliwych (70%) to bazowy atak odp. Będzie miał 3,5 – 70% (czyli 3, bo w tym syst. zaokrągla się w dół). Oczywiście baz. atak przy każdym następnym poziomie będzie się zwiększał ale odpowiednio do tych pkt. um. walki.

3) Nie ma uników – za to odpowiada KP, czy w danym momencie unikniemy ciosu czy nie. Do dyspozycji jest opcja pełnej obrony lub spec. właściwości klasy lub warunki postaci a także inne specjalne możliwości odkryte w trakcie kampanii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2783
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:38, 01 Paź 2014    Temat postu:

Standardowo, czyli jak?

ad 1. Nie wiedząc dokładnie, jak działa system pw, ciężko zabrać głos w kwestii Bd.

ad 3. Nie wiem, o czym mówisz.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 18:39, 01 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin