Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Pytania o Wojownika-Maga

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Pon 14:04, 27 Lip 2009    Temat postu: [3.5] Pytania o Wojownika-Maga

Otóż niedawno naszła mnie chęc zagrania postacia maga-wojownika. Ale jako że nie chce aby postac ta była beznadziejnie słaba, to postanowiłem zapytac: Czy ktos grał postacia wojownika(Lub innej klasy do walki wręcz)-czarodzieja(lub zaklinacza)? Jeśli tak to niech napisze jak rozdzielał poziomy, jaką rasą grał, oraz, w miarę możliwości, jakie atuty wybierac. Z góry dziekuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 14:49, 27 Lip 2009    Temat postu:

Zależy o co Ci konkretnie chodzi. Kapłan sam w sobie jest dobrym magiem a zarazem wojownikiem, paladyn również, choć w jego przypadku zdolności walki są większe, aniżeli zdolności czarowania. Podobnie tropiciel i zasadniczo druid również. Jeśli chodzi Ci o magię wtajemniczeń, warto zainteresować się klasą prestiżową Czarownik miecza, opisaną w Księdze i krwi lub moją autorską klasę prestiżową Wojownik żywiołu, zamieszczoną tutaj na forum, w dziale Własne klasy. Mocną postać można stworzyć łącząc wojownika, zaklinacza i smoczego potomka, opisanego również w księdze i krwi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 15:13, 27 Lip 2009    Temat postu:

W 3.5 mogę polecić jedną prestiżówkę, która może dać ci dobry BAB. Mam na myśli klasę Abjurant Champion z "Complete Mage". Co to za klasa?

Otóż jest to 5 poziomowa klasa, ze średnimi wymaganiami (BAB +5, atut Combat Casting, biegłość w jednej broni żołnierskiej i zdolność rzucania czarów wtajemniczeń 1 poziomu). Klasa ma wysoki bazowy atak, a ponadto na ostatnim poziomie zyskuje dosyć ciekawą, specjalną zdolność. Otóż na piątym poziomie twój poziom czarującego staje się równy twojemu bazowemu atakowi. Jakbyś pytał, to ta prestiżówka zwiększa ci poziom czarującego na każdym poziomie.

Jednak oprócz wysokiego BAB, potrzebujesz także zdolności rzucania czarów w pancerzu. Chyba najlepszą opcją będzie stworzenie pancerza ze specjalnego materiału. Polecam żelazo kwarcowe z "Księgi Broni i Ekwipunku". O ile dobrze pamiętam, ten materiał redukuje ryzyko zepsucia czarów wtajemniczeń o 20%. Alternatywnie, można zastosować specjalny wariant zdolności klasowych dla wojownika 1 poziomu. W "Complete Mage" istnieje zdolność Armored Mage (dla wojownika 1 poziomu) która pozwoli ci w przyszłości rzucać czary w lekkim pancerzu. Ciekawy wariant dla mieszanki klas typu wojownik/czarodziej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Pon 16:29, 27 Lip 2009    Temat postu:

A nie ma jakiejs takiej mieszanki klas dla gracza posiadajacego tylko PG PMP i KP? Razz Moze cos z Magicznym Rycerzem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 18:36, 27 Lip 2009    Temat postu:

No cóż, to właściwie już sam sobie udzieliłeś odpowiedzi. Magiczny rycerz może być. Przedstawię przykładowe kombinacje:

Bardziej czarujący:

Wojownik 1 (dla pancerzy i broni żołnierskiej)/ Czarodziej 9/ Magiczny rycerz 10 - pozwoli ci uzyskać 18 poziom czarującego, przy BAB +15 (czyli 3 ataki na turę). Dosyć dobry układ, bo potrafisz rzucać czary 9 poziomu przy średnim BAB.

Bardziej walczący:
Wojownik 4/ Czarodziej 6/ Magiczny rycerz 10 - uzyskujemy w ten sposób 15 poziom czarującego (czyli dostęp do czarów 8 poziomu), mający BAB + 17 (czyli 4 ataki na rundę).

Wyśrodkowana opcja:
Wojownik 2/ Czarodziej 8/ Magiczny rycerz 10 - 17 poziom czarującego (dostęp do czarów 9 poziomu) przy BAB +16 (4 ataki na rundę). Według mnie to najlepsza opcja.

Co do pancerza: Koszulka kolcza z mithrilu będzie miała szanse niepowodzenia 10%. Jeżeli pasuje ci taki układ, to już masz lekkozbrojnego maga bitewnego Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 20:27, 27 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Co do pancerza: Koszulka kolcza z mithrilu będzie miała szanse niepowodzenia 10%. Jeżeli pasuje ci taki układ, to już masz lekkozbrojnego maga bitewnego

Tyle, że koszulkę kolczą zastąpić można zbroja maga. Moim zdaniem powinieneś rozważyć, czy nie chcesz iść o krok dalej. Oczywiście, osłabi to Twoją zdolność czarowania, lecz da i nowe możliwości (o ile masz ZR <= 13). Masz możność stworzenia cięzkozbrojnego maga w pełnej zbroi płytowej (na wyższym poziomie zwiększysz mobilność czarami). W takiej sytuacji możesz rozważyć stosowanie tarczy (nie potrzebujesz dłoni do komponentów somatycznych), która na wyższych poziomach da większe premie (i co ważne nie jest okresowym, rozpraszanym efektem) od czaru o tej samej nazwie. Moim zdaniem wariant ten szczególnie pasuje do krasnoluda, choć nie przyda się, jeżeli mag ma głównie wspierać drużynę (postać ma słabsze zaklęcia). Jednocześnie przy rozwoju tego wariantu skoncentrowałbym się na inwestowaniu w poziomy postaci czarującej i uzupełnianiu możliwości bojowych transmutacją Tensera. Pamiętaj jednak, iż taka postać bez zaklęć wzmacniających w walce będzie niemal bezużyteczna.

Co jeszcze mogę dodać? Nie bierz zaklinacza - rzucenie wielokrotnie większości czarów defensywnych nic nie daje.

Mam jeszcze jedną propozycję – czarodziej z trzema (ew. jednym) poziomami łotrzyka. Otrzymujesz uchylanie, ukradkowy atak +2k6 (i wyczucie pułapek +1 choć to mało istotne). Następnie inwestujesz w czary dotykowe (wręcz i dystansowe) oraz trochę iluzji (najważniejszym staje się niewidzialność, potężniejsza, dzięki której cały czas uzyskiwać będziesz ataki ukradkowe). Opcja ta jest dobra, o ile chcesz, by Twoja postać miała dużo umiejętności (z bojowych najbardziej przyda Ci się upadanie). W przeciwnym wypadku nie warto zawracać sobie tym głowy. Pamiętaj jednak, by tak zgrać całość z poziomami wojownika, by nie otrzymać kary do doświadczenia za wieloklasowość.

Notabene dorzuć przed tematem znacznik [3.5] to ułatwisz rozeznanie o co chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Czw 14:29, 30 Lip 2009    Temat postu:

Dzieki wszystkim za pomoc. Kamulec twój pomysł jest ciekawy, ale ja mam awersje co do postaci ciężkozbrojnych( przez co np. nigdy nie grywam paladynem ;) ) Najbardziej podoba mi się pomysł Narsarotha, ta opcja wyśrodkowana. Tylko jeszcze jedno pytanie co do tej właśnie klasy postaci: W jakie atuty i umiejętności wbijać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin