Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Bard, czy mag łotrzyk?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ADM
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Sob 13:07, 31 Mar 2007    Temat postu: [3.0; 3.5] Bard, czy mag łotrzyk?

Co będzie lepsze: bard, czy mag/łotrzyk?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DieterMorinem
Nowicjusz


Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:14, 31 Mar 2007    Temat postu:

To jeszcze zależy w czym chcerz być dobry bo każda klasa na swój sposub jest najleprza ale zależy do czego czyli że klasy są sobie róne
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ADM
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Sob 15:03, 31 Mar 2007    Temat postu:

chodzi mi o to żeby mieć zręcznego skrytobójce z 2 rapierami/innymi krótkimi mieczami w rękach,i przykładową kulą ognia czy migoczącymi barwami w zanadrzu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DieterMorinem
Nowicjusz


Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:09, 31 Mar 2007    Temat postu:

Noto chyba najlepiej będzie wybrać mag/łotrzyk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:54, 31 Mar 2007    Temat postu:

W bardzie jest dobre to, że ma czary leczące. Gdy zwykła apteczka leży albo nie wystarczy, to on jest ostatnią deską ratunku. Da się z niego zrobić też jako takiego skrytobójcę, więc według mnie chyba bard. Łotr/czarodziej będzie gorszym skrytobójcą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ADM
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Sob 20:31, 31 Mar 2007    Temat postu:

Aha-zapomniałem dodać że ma również dobrze walczyć tymi 2 brońmi,a bard chyba lepiej walczy od łotrzyka rzeczywiście...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DieterMorinem
Nowicjusz


Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 23:47, 31 Mar 2007    Temat postu:

No wsumie to jest możliwe... najlepiej sprawdzić to samemu na sesji. Zobaczyć ktry by lepiej sprawował sięjako skrytobujca
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 8:33, 01 Kwi 2007    Temat postu:

Jeżeli chodzi o walke to nie ma różnicy między bardem a łotrem.
Łotr ma dodatkowy ukradkowy atak, ale łotr/czarodziej będzie miał mniej rang w tych ważniejszych umiejętnościach dla skrytobójcy niż Bard, tj szybciej osiągnie wymagania dla prestiżówki skrytobójca, a więc zostanę przy bardzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 8:52, 01 Kwi 2007    Temat postu:

Cytat:
chodzi mi o to żeby mieć zręcznego skrytobójce z 2 rapierami/innymi krótkimi mieczami w rękach,i przykładową kulą ognia czy migoczącymi barwami w zanadrzu

Należy zwrócić uwagę na to, że będzie to raczej słaba postać. Straci 2 atuty, dostanie -4 do trafień za dwie bronie i w dodatkubędzie musiała ta postać używać modyfikatotra z S do trafień, gdyż do finezji trzeba mieć jedną rękę wolną.

Ad całości wypowiedzi: Porsiłbym o posty z większą wartością merytoryczną i zaczynające się z dużej litery.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:45, 12 Kwi 2007    Temat postu:

Poza tym, jeśli chodzi o odgrywanie postaci to bard/skrytobójca to idiotyczny pomysł. Bard kocha estradę i popularność, więc nie pasuje na skryto-bójce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ADM
Nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 17:40, 12 Kwi 2007    Temat postu:

Może troche przwekolorowałem z tym skrytobójcą.
Ale żebym jednak zachodził w cieniu wrogów,i wbijał im miecz w plecy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:58, 06 Lip 2009    Temat postu:

Bard / skrytobójca idiotyczny? A gdyby dorzucić do tego klasę arcyszpiega? Wtedy taka podwójna tożsamość nabiera już sensu. Niemniej jednak taka postać nie będzie zbyt efektywna w starciu.

Lepszym moim zdaniem pomysłem jest kombinacja czarodzieja z łotrzykiem. 3 poziomy łotra, 5 czarodzieja i dalej bierzemy mistycznego sztukmistrza. Do tego można dorzucić poziom skrytobójcy dla zabójczego ataku. Rozwijamy intelekt. Na 20-stym poziomie mamy: 16-sty poziom czarującego, BA +11, ukradkowy atak 8k6.

Jeśli zależy nam bardziej na wypakowaniu zdolności łotrzyka możemy inaczej rozdzielić te klasy: łotr 6 / czar 1 / skrytobójca 5 / mistyczny sztukmistrz 8. Daje nam to: 9-ty poziom czarującego, BA +12, ukradkowy atak 10k6 oraz o 22pkt umiejętności i 7 PŻ więcej niż w pierwszym projekcie. Oczywiście, wszystko to można dalej optymalizować, aby uzyskać jeszcze skuteczniejszą postać.


Ostatnio zmieniony przez Boski dnia Czw 12:15, 09 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:22, 08 Lip 2009    Temat postu:

A tak delikatnie na to fabularnie popatrzeć Boski? Wiem, wiem:P
Tak bard/skrytobójca jest głupim pomysłem, nawet w połączeniu z arcyszpiegiem. Do miasta przyjeżdża trupa teatralna i nagle zaczynają ginąć miejscowi notable, nie to stanowczo nie jest wykonanie pasujące większości zabójców.

Co do Twoich wersji rozwoju.. Uzasadnienie fabularne? Pomińmy. BA +12? Co on niby miałby z tym zrobić? Postać miałaby się posługiwać dwoma broniami co ogranicza jego umiejętności ofensywne. Do tego utrata większości specjalnych zdolności łotrzyka jest naprawdę bolesna.

To co chce dostać ADM to mniej więcej: tropiciel ze stylem walki na dwie bronie, z możliwością rzucenia kuli ognia oraz wysokim poziomem ukradkowego ataku. Takie rzeczy to wiadomo. Nie można mieć wszystkiego.
Jeśli chcesz brać kogoś kto umie walczyć dwoma broniami to już lepiej łotrzyk/wojownik albo tropiciel, i do tego dużo rang w Używaniu magicznych urządzeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:59, 08 Lip 2009    Temat postu:

Oczywiście zgadzam się, że dwie bronie, to dla łotrzyka nie za dobry pomysł. Domyślnie łotr opiera się na jednoręcznej broni, w której ma finezję.

Stosowanie magicznych urządzeń ma tą wadę, że dopiero na wyższych poziomach ta umiejętność jest wystarczająco rozwinięta, aby test miał szansę się powieść. Następnie każdorazowe rzucenie zaklęcia jest związane z kosztami zwojów, czy różdżek, a to akurat nie jest zbyt ekonomiczne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:12, 09 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Stosowanie magicznych urządzeń ma tą wadę, że dopiero na wyższych poziomach ta umiejętność jest wystarczająco rozwinięta, aby test miał szansę się powieść.

Podany przez Ciebie przykład miał 21 poziom więc nie widzę problemu.
Cytat:
Następnie każdorazowe rzucenie zaklęcia jest związane z kosztami zwojów, czy różdżek, a to akurat nie jest zbyt ekonomiczne.

Również jak wyżej.

ADM jeżeli chcesz mieć "czarującego" łotrzyka to użyj modelu zaproponowanego przez Boskiego i zrezygnuj z walki dwoma broniami. Aczkolwiek skrytobójca nakłada ograniczenia na możliwe charaktery więc zawsze możesz zastąpić go chociażby poziomami łotrzyka.
Jeżeli natomiast usilnie trzymasz się wersji z dwoma broniami to zapomnij o czarowaniu i weź kilka poziomów w wojowniku (jeżeli to człowiek to na 2 poziomie ma już wszystkie podstawowe atuty do walki dwoma broniami).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin