Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Zaklinacz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ellmal
Nowicjusz


Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:36, 24 Lut 2009    Temat postu: [3.0] Zaklinacz

Witam

Jestem nowy jeśli chodzi o dnd. Gramy w wersję 3.0

Otóż mam zaklinacza/ drowa na 3 poziomie(zaraz 4)

Pisze ten temat bo nie wiem jak wzmocnić swoją postać, w przypadku ataków dotykowych na dystans(aktualnie wychodzi że mam +3 do trafienia), a potwory niestety coraz bardziej wymagające i coraz trudniej trafić, jak na razie korzystałem z magicznego pocisku, lecz zaraz nabędę np. kwasową strzałę Melfa i zacznie się kłopot, istnieje jakiś sposób na to, czy to po prostu słaby punkt zaklinacza?

Jak na razie użyłem atutów: zwiększających moją żywotność(twardość) - dzięki temu jeszcze żyje i przystosowanie do mocnego światła(jakoś tak to się nazywa, wziąłem to po to by zniwelować wszystkie kary, bo gramy na powierzchni) - nie wiem czy dobrze wybrałem, ale to mój początek więc nie krzyczcie Razz

I jeszcze chciałbym się dowiedzieć coś na temat, smoczego potomka i czy opłaca się go brać, a jak tak to wcześniej(przemawia za tym możliwość szybkiego pozbycia się kary do PD) czy później jak zaklinacz będzie wyższego poziomu?

Mam nadzieję że mi pomożecie i wytłumaczycie co nieco, bo zielony jestem jeszcze w tych sprawach.

Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Ellmal
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:08, 24 Lut 2009    Temat postu:

Witaj
Przydatne byłyby informacje jak wygląda Twoja drużyna, bo opracowanie wspólnej taktyki jest skuteczniejsze niż optymalizacja jednej postaci. Wzmacnianie ataków dotykowych nie ma większego sensu, moim zdaniem lepiej zwiększyć skuteczność innych czarów.
Atut twardość uważam za kiepski wybór, ale nie nad tym się teraz rozwodzić. Z przydatnych atutów polecam specjalizację w szkole (zaklinanie , nekromancja, wywoływanie - najprzydatniejsze moim zdaniem), lub bardzo przydatne szczególnie dla zaklinacza, umożliwiające rzucanie zaklęć w niesprzyjających warunkach: wyciszenie i unieruchomienie czaru, oraz wyzbycie się komponentów.

Klasy prestiżowe nie wliczają się jeśli chodzi o jakiekolwiek kary do PD. Pod uwagę bierze się jedynie klasy podstawowe.

Smoczy potomek jest materiałem raczej dla wieloklasowca - wojownika wspierającego się magią. Mi osobiście nigdy taki koncept nie odpowiadał ... ale to Twoja decyzja. Ja ze swojej strony poleciłbym na przykład czarownika krwi. Klasa silna, a wymagania częściowo już spełniasz przez wzięcie twardości. Wprawdzie ma 1/2 poziomu czarującego, ale skoro wziąłeś drowa, to chyba aż tak Ci to nie przeszkadza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ellmal
Nowicjusz


Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:30, 25 Lut 2009    Temat postu:

Moja drużyna prócz mnie składa się z łotrzyka, kapłana i mnicha

Jeśli chodzi o specjalizację to nie jest ona tylko dla czarodzieja?

Czyli rozumiem że smoczy potomek ni jak się ma do zaklinacza.

Co do atutów to właśnie przy następnej okazji mam zamiar brać atuty metamagiczne.

Cytat:
moim zdaniem lepiej zwiększyć skuteczność innych czarów.


co przez to rozumiesz?

Z góry dzięki za odpowiedzi
Ellmal
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:44, 25 Lut 2009    Temat postu:

Drużyna raczej pozbawiona słaba ofensywnie. Polecam, abyś sam wybrał rozwój, dzięki któremu zadasz jak najwięcej obrażeń. Lepszą skuteczność osiągasz dzięki zwiększeniu ST na Twoje zabójcze / zadające obrażenia czary. Jeśli chodzi o specjalizacją to miałem na myśli zogniskowanie czaru i większe zogniskowanie czaru - +2 / +4 do ST w wybranej szkole.
Smoczy potomek jest typowym materiałem na wieloklasowca, raczej nie pasuje dla "czystego" zaklinacza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aramin
Początkujący


Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 16:26, 15 Mar 2009    Temat postu:

Chciałbym zadać wam pytanie co do atutów dla Zaklinacza. Moja postać jest na pierwszym poziomie, nasza sesja to będzie raczej siekanka (niestety ale może MG nabierze doświadczenia). Wiem że muszę zrobić solidną postać by dożyła lepszych czasów i nie była zawalidrogą dla pozostałej dwójki graczy. Jakie atuty waszym zdaniem będą najlepsze? Rozpiskę mojej postaci podam potem na razie tylko powiem że jest to człowiek, rzuty raczej miałem dobre (18 Cha, reszty niestety nie pamiętam.) Zastanawiałem się nad Poprawioną Inicjatywą (+4 do Inicjatywy, której mam 2 punkty) i Zogniskowanie Umiejki : Koncentracja. Dobry wybór czy lepiej wziąć np. Przełamanie Czaru (którego działania notabene nie pojmuję).


Od razu też zaofftopuję pytając już nie o Zaklinacza a o tą biedną klasę jaką jest Tropiciel. Mój kolega gra Elfem Trepem, jakie atuty byście polecali jemu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 18:52, 15 Mar 2009    Temat postu:

Na Twoim miejscu bym raczej nie myślał o poprawionej inicjatywie albo zogniskowaniu umiejętności. Pamiętaj, że kluczem do siły zaklinacza jest odpowiedni dobór czarów ofensywnych (magiczny pocisk i kula ognia to podstawa). Według mnie warto zainwestować w metamagię. Atut podniesienie czaru spowoduje zwiększenie jego ST (dzięki temu czary będą trudniejsze do odparacia). Na wyższych poziomach raczej niezbędne będą takie atuty jak maksymalizacja czaru oraz przyspieszenie czaru.

Przełamanie czaru będzie przydatne na wyższych poziomach, gdy będziecie walczyć z wrogami, którzy mają odporność na czary.

Dla tropiciela zalecałbym wyspecjalizowanie, a w późniejszych poziomach inwestowanie w atuty z serii walki 2 rodzajami broni.

Oczywiście moje zalecenia dostosowuje do sesji nastawionej na "siekankę".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:44, 15 Mar 2009    Temat postu:

W sumie zgadzam się z Kostuchem, jednaka jeżeli posiadasz dodatki do gry to:
1. Zastanów się nad klasą prestiżową - 'goły' zaklinacz jest dość cienki. Po wybraniu klasy zacznij na nią 'zbierać' atuty.
2. Z ZK:OŚ weź urodzonego czarownika.
3. Zogniskowania w umiejętności nie bierz. Przełamanie czaru - patrz powyżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sasori
Nowicjusz


Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubicz

PostWysłany: Nie 23:02, 15 Mar 2009    Temat postu:

Kondeks napisał:

2. Z ZK:OŚ weź urodzonego czarownika.


Co to jest za dodatek? Pełna nazwa jakaś, czy coś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 0:29, 16 Mar 2009    Temat postu:

ZK:OŚ to Zapomniane Krainy: Opis Świata.

Twardość nie jest złym wyborem - znacznie zwiększa szanse na przeżycie na 1. poziomie - tym bardziej, gdy rasa postaci ma dostosowanie poziomu i karę do BD.

Kostuch napisał:
Na Twoim miejscu bym raczej nie myślał o poprawionej inicjatywie

W przypadku zaklinacza kto pierwszy, ten lepszy. W ońcu jest to spec od ofensywy - czyli musi zabić wroga, nim on zabije jego. Nie mówię, że jest to atut niezbędny, ale w perspektywie 20 poziomów nie jest on złym wyborem.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 0:30, 16 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 15:10, 16 Mar 2009    Temat postu:

Z drugiej strony Kamulec ma rację. Chociaż bardziej zalecałem inne atuty, gdyż pamiętajmy, że zaklinacz nie ma ich tak wiele (w stosunku do czarodzieja). Innym atutem, który będzie przydatny na niższych poziomach może być rzucanie w walce. Jest on szczególnie przydatny dla niskopoziomowych zaklinaczy, do których już podejdą wrogowie. Trafiony atak okazyjny dla 1 poziomowego zaklinacza oznacza niemalże śmierć. Dlatego premia +4 do czarowania defensywnego będzie bardzo przydatna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aramin
Początkujący


Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:25, 16 Mar 2009    Temat postu:

Wybaczcie że nie bawię się w cytowanie ale czas nagli ;)
Kostuchu jak nazywa się ten atut rzucania w walce i czy jest on w PG? Z Twojego opisu wynika że będzie on dobrym wyborem.
Ok, to Inicjatywa i Zogniskowanie odpada, przynajmniej na razie. Mimo wszystko zaryzykuję i na Twardość nie wydam atutu, wydaje mi się po prostu być gorszym wyborem w stosunku do reszty. Co do Metamagii to uznałem że nie warto w nią inwestować z tego powodu że Zaklinacz ma gorsze z niej korzystanie od Czarodzieja, jak widać jednak po waszych postach myliłem się. Maksymalizacja i Przyśpieszenie działają na wszystkie czary czy tylko na wybrany? Wybaczcie tak infantylne pytanie ale nie posiadam PG w odróżnieniu od mojego Majstra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 15:51, 16 Mar 2009    Temat postu:

Nazywa się "Rzucanie w walce" i jest w PG 3.0.

Działają w zależności od tego, co modyfikują. Przykładowo maksymalizacja czaru wpływa na wszelkie zmienne wartości liczbowe. Dlatego nie zmaksymalizujesz np. zbroi maga.
Metamagia nie działa tylko na jeden czar.


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Pon 15:55, 16 Mar 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:54, 16 Mar 2009    Temat postu:

Według mnie rzucanie w walce jest kiepskim wyborem. W końcu zamiast czarować defensywnie możesz wykonać 1,5 m krok bez okazyjnego ataku i potem rzucić czar. Natomiast poprawiona inicjatywa jest dobrym wyborem. Przy małej liczbie PW bardzo ważne jest byś zareagować jako pierwszy - to może cię ocalić. Ponad to jest to atut, który nie traci na przydatności przez całą grę, natomiast +4 do koncentracji nie jedynie przydatne na niskich poziomach. Pamiętaj, że atut jest wart znacznie więcej niż 4 rangi umiejętności (zresztą atut zapewnia je tylko w określonych przypadkach - walka defensywna).

Przyspieszenie działa na wszystkie czary, chyba że w opisie napisano inaczej (w praktyce na każdy). Natomiast maksymalizacja działa tylko na czary z rzucanymi statystykami liczbowymi (np. 5k6 lub 1k8/poziom czarującego).
Tutaj znajdziesz dane, które mogą ci sie przydać:
Pod pod [link widoczny dla zalogowanych] linkiem znajdziesz SRD do samych atutów z 3.5(z podręczników podstawowych). Wiem, że to inna edycja, ale co do atutów to nie ma w nich większych zmian, poza tym że cześć z nich znajduje się w suplementach dodatkowych w 3.0, oraz parę nazw zmieniono .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Pon 16:01, 16 Mar 2009    Temat postu:

Czy " podniesienie czaru " zużywa komórkę na czary z poziomu do którego owy niższopoziomowy czar został podniesiony ?

Od siebie polecę atuty: Zogniskowanie czaru i wzmocnione zogniskowanie czaru ( tylko gdy używasz pewnej szkoły częściej niż innych ), Dodatkowy czar, potężniejszy chowaniec, przygotowanie zaklęcia ( koniecznie ). Dalej tylko metamagia.

Edit: W takim razie atut ssie na potęgę.


Ostatnio zmieniony przez Gris dnia Pon 16:41, 16 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 16:35, 16 Mar 2009    Temat postu:

Rzucanie w walce to złom - na wyższym poziomie się nie przyda.

Twardość to również złom - patrz wyżej.

Przyśpieszenie czaru w przypadku zaklinacza jest bez sensu - wykorzystujesz akcję całorundową by rzucić przyśpieszony czar.

Cytat:
Czy " podniesienie czaru " zużywa komórkę na czary z poziomu do którego owy niższopoziomowy czar został podniesiony ?

Tak, w przeciwnym wpyadku, każdy 20 poziomowy mag miałby wszystkie możliwe czary podniesione do 9. poziomu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
glorfindel
Początkujący


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:36, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Warag napisał:

Przyśpieszenie czaru w przypadku zaklinacza jest bez sensu - wykorzystujesz akcję całorundową by rzucić przyśpieszony czar.


Niekoniecznie. Jest wiele opcji,. które pozwalają zaklinaczowi rzucać czary metamagiczne bez zwiększania czasu rzucania. Np. Metamagic Specialist. W zamian za chowańca możesz bodajże 3+Int razy dziennie rzucac metamagie bez zwiekszania czasu rzucania :) A co do rozwoju Zaklinacza, to gorąco polecam Zaklinacza/Inkantantrixa/Arcymaga. Proste, ale piekielnie mocne:) Jeśli ktoś zainteresowany jest dokładną rozpiską, to mogę zamieścić. Ja właśnie takim teraz gram i gra się bardzo dobrze :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:27, 15 Cze 2009    Temat postu:

Gram zaklinaczem (ed. 3.0) i powiem, że robię go żeby miał silną ofensywę (i tylko to).
Tak więc:
- atuty typu stwrorzenie czegoś są złe bo zaklinacz nie powinien sie tym zajmować (za mało czarów),
przygotowanie czaru - pozwala ci narzucić matemagie na czary (tylko te co znasz), jak chcesz stosować weź se czarodzieja lepiej
potężniejszy chowaniec jest daremny,
zwiększanie życia? po co jest drużyna która ma nie dopuścić do ciebie wroga?
- Dobre są natomiast atuty: wyciszenie/unieruchomienie czaru, bliźniaczy/łańcuchowy czar, maksymalizacja/wzmocnienie czaru (na wyższych poziomach), podniesienie czaru może być ale dla mnie to marnowanie atutu (daje tylko wyższe rzuty obronne lepsze jest zogniskowanie), dotykowy na odległość (czasem się przydaje, jak nie masz co lepszego wziaść to weź to).

Co do prestiżówek to polecam: Mag z mistycznego bractwa (Księga i Krew) - ma źródło czarów, Czarodziej z gildii w Waterdeep (Magia Fearunu) - on też, Geomanta (Władcy dziczy), Ksenomanta (Księga i Krew),
Na arcymaga nie masz co się rzucać bo nie spełnisz wymagań.

Co do magicznych przedmiotów to moge dać jedną radę: weź sobie usprawnienie z możliwością wkładania czaru do broni/tarczy/zbroi czasem życie ratuje.

To narazie tyle, jakby co pisz na PW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin