Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drowi Wojownik-Mag

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
senoth
Początkujący


Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:27, 17 Wrz 2008    Temat postu: Drowi Wojownik-Mag

Zgodnie z instrukcjami zadaje pytanie:
Jaki będzie najlepszy zestaw klas dla drowa wojownika-maga? Mam dostęp do Przewodnika Mistrza Podziemi, Zapomnianych Krain: Opisu Świata, Ras Faerunu, Księgi Planów, Podręcznika Gracza, Księgi Potworów i Przewodnika Gracza po faerunie.
Zestaw początkowych punktów na statystyki tom 18,16,16,14,12,10, do dowolnej modyfikacji(tzn. np. odjąc 2 pkt z rzt, dodac je do bd, itp. Punkty na jeden stat nie mogą przekraczac 18)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:32, 17 Wrz 2008    Temat postu:

Mag wtajemniczeń, czy objawień?

Pytanie dotyczy edycji 3.5, tak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
glorfindel
Początkujący


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:31, 17 Wrz 2008    Temat postu:

Nie wiem czy dobrze rozumiem... Czyli z tych rzutów możesz sobie zrobić dajmy na to 18,18,18,12,10,10?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nerinxian
Adept


Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z tamtąd

PostWysłany: Śro 21:48, 17 Wrz 2008    Temat postu:

Do Kamulca: Jak dla mnie "Mag" to bardziej mistyk, tak z samego brzmienia, chyba w rzadnym podręczniku kapłani ani druidzi nie byli tak nazywani, za to czarodzieje i zaklinacze byli nazywani Magami jeśli ktos chciał ich wrzucić do jednego wora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
senoth
Początkujący


Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:36, 18 Wrz 2008    Temat postu:

1: Mag Wtajemniczen
2:Moge e z nich zrobic np. 18 18 16 12 12 10 itp.
3: edycja 3.5


Ostatnio zmieniony przez senoth dnia Czw 15:36, 18 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Czw 15:46, 18 Wrz 2008    Temat postu:

Powiedz mi czy już stworzyłeś tą postać i zastanawiasz się jak dalej ją rozwijać czy dopiero stworzysz. Jeżeli to pierwsze to podaj nam dokładną klasę swojej postaci. I wyjaśnij dokładnie to:
Cytat:
2:Moge e z nich zrobic np. 18 18 16 12 12 10 itp.

Chodzi ci o to że możesz je tak rozdać czy o co? Informacja o tym jaką walkę preferujesz (tjż. wręcz czy na dystans) też się przyda.


Ostatnio zmieniony przez Lasard dnia Czw 15:55, 18 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:47, 18 Wrz 2008    Temat postu:

W takim razie proponuję czarodzieja 10/wojownika 10.
Atrybuty: S 18 ZR 18 BD 16 INT 18 RZT 8 CHA 8
Proponuję wybrać miecz oburęczny, długi łuk (wtedy na mistycznego łucznika ZR 20 i INT 16) lub rapier (jeżeli masz do niego dostęp, wtedy S 16 i ZR 20).

Notabene atrybuty strasznie przegięte.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
senoth
Początkujący


Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:28, 18 Wrz 2008    Temat postu:

Hmm a nie lepiej zastosowac Magicznego Rycerza? I co sądzicie o rozkladzie poziomów wojownik2/Czarodziej8/Magiczny Rycerz10?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:30, 18 Wrz 2008    Temat postu:

Mój błąd, faktycznie, Magicznego rycerza powinieneś wziąć w 3.5 najszybciej jak się da. Moim zdaniem magiczny rycerz to kolejna niezbalansowana prestiżówka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
glorfindel
Początkujący


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 7:56, 19 Wrz 2008    Temat postu:

1. Czy to koniecznie musi być drow?
2. Gdzie gracie? W sensie: powierzchnia, czy np. Podmrok? Bo jeśli powierzchnia, to wartoby było rozważyć atut Przystosowanie do światła dnia z ZK:OŚ
3. Hmmm, a jakby pokombinować i stworzyć coś takiego:
Wojownik 1/Warmage 9/ Magiczny rycerz 10?
Wtedy masz dostęp do czarów 9 kręgu, które rzucasz w pełnej płycie (Jeśli weźmiesz atut Battle Caster z CA). Warmage skupia się na czarach ofensywnych, więc siła rażenia będzie przyjemna. Dodatkowo rozważyłbym wzięcie atutu Urodzony czarownik - na potrzeby określania czarów premiowych i ST przeciwko Twoim zaklęciom, Twoja (w tym wypadku charyzma) jest o 2 większa.
4. Jeśli koniecznie musi to być czarodziej, to ja odpadam, bo nie lubię takiej magii... Jeśli natomiast preferujesz spontaniczne rzucanie czarów, to jak najbardziej :)
5. Odpowiedz koniecznie czy to musi być drow, bo moim zdaniem to zły wybór.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
senoth
Początkujący


Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:29, 19 Wrz 2008    Temat postu:

Drow jest moim zdaniem dobry do tej roli bo:
-ma premie do statystyk(w tym do CHA i INT)
-Ma odpornosc na czary
-lubie odgrywac drowa


Gramy na powierzchni


Lubie spontaniczne rzucanie czarów:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
glorfindel
Początkujący


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:37, 19 Wrz 2008    Temat postu:

Nie pytałem czy wg Ciebie jest dobry do tej roli, tylko czy postać koniecznie musi nim być. Brałeś pod uwagę ślepotę w swietle? Nie tylko on ma premie i OC, co zresztą nie jest najwazniejsze. Lubisz go odgrywać? Jak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
senoth
Początkujący


Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:22, 19 Wrz 2008    Temat postu:

glorfindel napisał:
Nie pytałem czy wg Ciebie jest dobry do tej roli, tylko czy postać koniecznie musi nim być. Brałeś pod uwagę ślepotę w swietle? Nie tylko on ma premie i OC, co zresztą nie jest najwazniejsze. Lubisz go odgrywać? Jak?

Biore Atut przystosowanie do światła dnia i już po problemie. Moim zdaniem największy problem z drowami jest taki że mają modyfikacje levelu +2, ale co tam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
glorfindel
Początkujący


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:49, 19 Wrz 2008    Temat postu:

Dalej nie odpowiedziałeś na moje pytanie, senoth...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 0:40, 20 Wrz 2008    Temat postu:

Woah wszystko przegiete jesli mnie zapytacie, ale coz... kto co lubi wole nie myslec z czym bedziecie sie mierzyc w przygodach i czy ta postac dozyje 20 poziomu. Nie powiem nic nowego najlepiej idz w magicznego rycerza i gotowe, albo mistyczny lucznik. Zalezy... jaka walke wolisz? Za duzo pw nie bedziesz mial cos mysle wiec moze wolalbys dystans?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
glorfindel
Początkujący


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 8:40, 20 Wrz 2008    Temat postu:

Też uważam że te atrbybuty ma przegięte, a to z ich modyfikacją to w ogóle powah, ale cóż... Takiego ma Mistrza i takie ma rzuty i tego chyba nie zmieni :) Naszym zadaniem jest mu pomóc, co z chęcią uczynię, jeśli mi odpowie, czy to koniecznie musi być drow. Ta rasa moim zdaniem nie tyle, że nie pasuje, ile uważam, że są znacznie lepsze. Jeśli jednak senoth się uprze na drowa i to z nim coś wykminimy. PW i tak będzie miał więcej niż zwykły czarodziej, bo (jeśli skorzysta z mojego pomysłu) Warmage ma kostkę d6
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
senoth
Początkujący


Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:19, 20 Wrz 2008    Temat postu:

Nie musi byc drow.

Ten Warmage to z jakiego podrecznika?:)

Moja postac bedzie walczyc magia, a jakby co moze posiłkowac sie mieczykiem:)


Ostatnio zmieniony przez senoth dnia Sob 11:20, 20 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:36, 20 Wrz 2008    Temat postu:

W D&D nie opłaca się tworzyć postaci czarodzieja, która posiłkuje się ieczem. Pominąwszy najniższe poziomy, postać czarująca bez czarow wzmacniających nie zawszkodzi wojownikowi w walce wręcz. Jeżeli postać ma walczyć zarówo magią, jak i mieczem, to trzeba z części magii zrezygnować na rzecz oręża, także przy doborze przedmiotów magicznych.

Glorfindel, senoth podał listę podręczników: "Mam dostęp do Przewodnika Mistrza Podziemi, Zapomnianych Krain: Opisu Świata, Ras Faerunu, Księgi Planów, Podręcznika Gracza, Księgi Potworów i Przewodnika Gracza po faerunie."
Szczerze wątpię, aby legalnie zyskał dostęp do anglojęzycznych.

Cytat:
Biore Atut przystosowanie do światła dnia i już po problemie. Moim zdaniem największy problem z drowami jest taki że mają modyfikacje poziomu +2, ale co tam.

Mały minus? Pomijając straty, takie jak PW, umiejętności, bazowa premia do ataku, czary mając EPP 3 jako człowiek masz 3 atuty (pomijam zapisanie zwoju), jako drow 0, bo jedyny jaki uzyskasz poświęcasz na przystosowanie do światła dnia.

Szczerze mówiąc drow nie ejst optymalnym wyborem na maga walczacego wręcz.

Na którym poziomie zaczynasz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
senoth
Początkujący


Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 17:48, 20 Wrz 2008    Temat postu:

Na pierwszym.


Jeśli rozdysponuje klasami tak: Wojownik2/Czarodziej8/Magiczny Rycerz10 to mam PPA 16/11/6/1, czary 9 kręgu(jeden dziewiątopoziomowy dla czarodzieja ogólnego, dwa dla specjalisty) i niezłe rzuty obronne.
Największy minus to mało PW, no i nie moge nosic zbroi.
Może i masz rację, ze drow nie jest najlepszym wyborem, tyle ze przyzwyczaiłem sie, że exp leci szybko. I ogólnie rzecz ujmując, MG sprowadził mnie brutalnie na ziemię.:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:57, 20 Wrz 2008    Temat postu:

Cytat:
exp
PD

Jeżeli weźmiesz drowa będzie Ci bardzo ciężko na niskich poziomach, bowiem majac 0 PD - 5999 PD będziesz miał możliwości w walce z magiem mniej więcej takie, jak postać na 2. poziomie, a podczas boju z nie czarujacymi tylko nieznacznie przekraczające zdolności pierwszopoziomowca.

Nie starczy Ci jeden poziom wojownika? Zwróć uwagę, że to nie jest tak, że grasz określoną ilość czasu na poziomach 1-19, a potem już zawsze na na 20.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
senoth
Początkujący


Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:49, 20 Wrz 2008    Temat postu:

Cóż, prawdopodobnie masz rację, choc ten drugi poziom wojaka miałem dodac własnie na 20 poziomie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 23:35, 21 Wrz 2008    Temat postu:

Skoro to nie musi byc drow(moim zdaniem na prawde przereklamowana rasa) to najlepiej taki krasnolud! to dopiero dobra rasa na taka postac. +2 do budowy i niezauwazalne -2 do charyzmy. Chyba, ze grasz zaklinaczem(ktorych nie trawie). Po za tym nie masz co liczyc na pierwszy plan, ale to moze byc swietna, naprawde swietna postac wspomagajaca. Zawsze znajdzie sie odpowiedz na kazda sytuacje. Pomozesz w walce glownemu wojownikowi, wesprzesz czarodzieja kiedy skoncza mu sie zaklecia. Mozesz to tego tworzyc mikstury, a juz taka bycza sila potrafi zrobic duza roznice w przebiegu walki, nie mowiac o prawdziwym uderzeniu(chodzi o to +20 do ataku) albo zbroi maga. Daje to pole do manewru. Po za tym, prosze nie zapomnij o tym, ze dnd to nie tylko lista statystyk, atakow i tabelek. Napisales, ze lubbisz odgrywac drowa... a co bys powiedzial na zmiane? Moze jakas postac zupelnie odmienna, nienawidzaca drowow z jakiejs przyczyny majaca zupelnie bledne zdanie na ich temat. Jesli lubisz odgrywac drowa pewnie masz dosc duza wiedze na ich temat, fajnie by bylo na przyklad wypaczyc ja. Motyw bylby zapewne dosc zabawny. Ale to moja opinia, lubie zmiany i nienawidze monotonii. Sam stworzylem dosc skomplikowana postac wedrowca, szarganego przez obowiazki co do rodziny a wybor wlasnej drogi zycia, czarodzieja nienawidzacego niebezpieczenstwa i maga cieni, uwazajacego sie za nad istote. Duza odmiennosc to zawsze dobra zabawa. Chetnie pogralbym krasnoludzkim zawadiaka, oszustem i bezwzglednym najemnikiem o wrazliwym wnetrzu. Ale coz moj pobyt w anglii uniemozliwia mi gre... wiec musze sie wstrzymac. Do diaska, rozpisalem sie ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
glorfindel
Początkujący


Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:19, 23 Wrz 2008    Temat postu:

Kamulec napisał:

Szczerze wątpię, aby legalnie zyskał dostęp do anglojęzycznych.


Nie jest dla mnie ważne w jaki sposób zdobywa książki, czy to legalnie, czy nie. Grunt żeby nie namawiał ani nie rozpowszechniał nielegalnych podręczników. Jeśli jednak ma do nich dostęp, to pomóc można, a mam przeczucie że już posiada Complete Arcana. Zatem:
Rasa: Polecałbym człowieka. Może Catfolk z Races of the wild (+4 Zr i +2 Cha), ale on ma LA +1. Może Gnom Chaosu, ale jest mały więc nie byłby typowym wojakiem. Wybór należy do Ciebie, ale z takimi rzutami decydowałbym się jednak na człowieka.

Zaczynasz jako wojownik i myślę, że na jednym poziomie woja poprzestaniemy. Potem osiem poziomów Warmage'a. Zapytasz, czemu osiem, skoro czary trzeciego poziomu może rzucać już na szóstym?! Otóż na 8 poziomie Warmage może rzucać czary w średniej zbroi. Można wziąć wtedy atut Battle Caster i rzucamy czary w pełnej płycie. Następnie 10 poziomów Magicznego Rycerza i doprawiamy na koniec jeszcze jednym poziomem Warmage'a. Tym samym nasza PPdA wynosi +15, a poziom czarującego 18 i rzucamy 3 dziewięciopoziomowe czary dziennie + czary premiowe (jeśli Charyzmę będziesz miał 28+). Oczywiście możemy zrezygnować z czarów dziewiątego kręgu na rzecz jeszcze jednego atakuw rundzie, biorąc zamiast jednego poziomu Warmage'a jeden poziom Wojownika, ale moim zdaniem nie opłaca się tego robić. Oczywiście gdybyś miksował Woja z Czarodziejem to miałbyś i 4 ataki i czary dziewiątego kręgu, ale nie rzucałbyś czarów w płycie. Wybór należy do Ciebie.
Jeśli potrzebowałbyś pomocy w doborze atutów lub miał jakieś pytania - proś i pytaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin