Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kosa podwójna?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 19:52, 25 Wrz 2005    Temat postu: Kosa podwójna?

Mam pytanie.
Prowadzę tropiciela- elfa na 7 poz.

I tak sobie myślę, mogę sobie wykuć kosę podwójną(opis na oficjalenej stronie D&D). Czy mi się to opłaca?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Nie 20:16, 25 Wrz 2005    Temat postu:

"Podwójna" nie "podwujna".

Zadam inne pytanie, może dziwne: czy to pasuje do twojej postaci?

Od poprawianjia użytkowników są tutaj MP i GWP.
Grim
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:38, 26 Wrz 2005    Temat postu:

1. Tropiciel traci sprawniejszą walkę dwoma rodzajami broni, jeśli walczy bronią podwójną.
2. Nie sądzę, aby ta broń pasowała do tropiciela.
3. Ta broń jest raczej przesadzona. Tak naprawdę byłaby nie przaktyczna.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 12:43, 03 Paź 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Valas Mizzrym
Nowicjusz


Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z Łodzi

PostWysłany: Pon 16:19, 26 Wrz 2005    Temat postu:

Nie zgodze sie z Kamulcem. Drogi Gościu, jeśli chcesz grać gościem z podwójną kosą to no problemo.

Mój kumpel grał kiedyś własną klasą prestiżową i walczył właśnie takim orężem - jeśliś zainteresowany bądź zaintrygowany to zajrzyj na ******... :/

Aaaa no i byłbym zapomniał, taki szczegół na przyszłość - rejestracja i logowanie się zazwyczaj obowiązuje na wszelkiego rodzaju forach, tak więc je doradzam w twym przypadku Razz

Pozdro, Valas Mizzrym


Ostatnio zmieniony przez Valas Mizzrym dnia Pon 17:29, 26 Wrz 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 16:37, 26 Wrz 2005    Temat postu:

Aha, to może inaczej. jeżeli wezmę na 8 poz. wojownika i atut zmysł walki to może mi się przydać kosa podwujna. Dużo okazyjnych! :eek:
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Nie 20:47, 02 Paź 2005    Temat postu:

Tropiciel może walczyć broniami podwójnymi, np Mieczem o Dwóch Ostrzach. Dla celów mechaniki przyjmuje się, że walczymy bronią jednoręczną i lekką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Wto 22:28, 04 Paź 2005    Temat postu:

Ale to chyba w 3.5 edycji, nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 12:33, 05 Paź 2005    Temat postu:

W edycji 3.0 jest wyraznie napisane, że tropiciel wykorzystuje atuty (oburęczność i walka dwoma rodzajami broni) gdy walczy dwoma brońmi. W edycji 3.5 cóż... nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 12:50, 05 Paź 2005    Temat postu:

W obu edycjach jest tak samo, bronie dwustronne jak np. Miecz o Dwóch Ostrzach są traktowane jak zestaw Jednoręczna + Lekka. Tu nic się nie zmnieniło. W edycji 3.5 zlikwidowano Atut Oburęczność - został on połączony z Walką Dwoma Brońmi. Zaś Ambidexterity (Oburęczność) jest obecnie Zdolnością Specialną klasy Przestirzowej TEMPEST. Działa zresztą podobnie Very Happy redukuje kary za oburęczność.

TROPICIEL i bronie podwójne, Tropiciel dostawał za darmo Atuty Oburęczność i Walka Dwoma Brońmi (ed 3.0) lub Styl Walki (ed 3.5) zawierający między innymi Atut Walka Dwoma Brońmi, w obu przypadkach należy się odwołać do opisów Atutów i Broni. A w każdym przypadku pisze, że broń podwójną traktujemy jak normalną + lekką. I nie ma znaczenia czy jest to Drąg, Miecz o Dwóch Ostrzach czy Gitka Tri-Krinów.

Kolejna sprawa : w serii Complete Warrior pojawił się Atut OVERSIZING TWO WEAPON FIGHTING (brak oficjalnego tłumaczenia) pozwalający walczyć dwoma jednoręcznymi brońmi i mieć kary jak przywalce brońmi jednoręczną + lekką. Poświęcając Dwa Atuty mozna walczyć np. dwoma Mieczami Półtoraręcznymi mając zwykłą karę -2/-2 Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:19, 05 Paź 2005    Temat postu:

Sprawdze dokładnie bo może coś niedoczytałeś, albo ja źle zinterpretowałem tekst.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 20:19, 05 Paź 2005    Temat postu:

Źle interpretowałeś. Very Happy

W opisie Tropiciela w Podręczniku Gracza pisze, że nosząc Lekką Zbroję walczy jak by miał Atuty Oburęczność i Walka Dwoma Brońmi.

Zaś na stronie 101 czytamy opis Miecza Dwuostrzowego :

......jakbyś używał broni jednoręcznej i lekkiej ......

W edycji 3.5 nic się pod tym względem nie zmieniło. Tropiciej dostał jedynie wybór Stylu Walki : Albo specjalizacja w Łukach albo w walce na dwie łapy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 21:51, 08 Paź 2005    Temat postu:

To nie błąd interpretacji. To inna interpretacja. Nie znaczy że twoja jest zła. Jak kto waoli może zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 7:40, 10 Paź 2005    Temat postu:

Moja jest zgodna z podręcznikami, jak ktoś wprowadza Domowe Zasady, jego sprawa. Ale ja bym był za tym aby na części poświęconej omawianiu "rzeczy" oficjalnych trzymać się oficjalnych zasad. Młodzi, nie doświadczeni dostaną kręćka jak będzie kilka różnych wersji. Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 8:55, 10 Paź 2005    Temat postu:

Powiem ci po czym można dostać kręćka! Po twoich wypowiedziach! Czytasz czytasz i co i itak połowe rozumiesz. Oczywiście bez urazy. Poza tym podałem tu inny wariant interpretacji. I nie tylko ja go urzywam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 11:53, 10 Paź 2005    Temat postu:

Nie ma innej interpretacji. Ta sprawa była poruszana i jest szczegółowe wyjaśnienie w FAQ Wizardów. Całość też jest jasno opisana w podręcznikach. Nie wiem jak jest możliwa inna interpretacja zgodna w OFICJALNYMI zasadami.

OFICJALNE zasady mówią : Każda broń podwójna jest traktowana jak zestaw broń jednoręczna i lekka dla potrzeb Walki Dwoma Rodzajami Brońmi. Wyjątki są w opisie poszczególnych broni. Ja jednak nie spotkałem broni podwójniej, która by była inaczej traktowana.


Tropiciel nie posiada żadnych cudownych zdolności, w edycji 3.0 dostaje za darmo, Atuty Walka Dwoma Rodzajami Brońmi oraz Oburęczność. w Edycji 3.5 wybiera jeden ze Stylów Walki, jeśli zdecyduje się na walkę wręcz to również otrzymuje Atut Walka Dwoma Rodzajami Brońmi - Obureczności w 3.5 nie ma. Zatem należy się w przypadku Tropicieja odwołać do Atutów i Opisu Broni.

Przypominam, że naszym zadaniem na tym wątku jest trzymanie się zasad, OFICJALNYCH zasad, własne interpretacjie, inne niż OFICJALNE, należy omieszczać w WŁASNA TWÓRCZOŚĆ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 8:42, 13 Paź 2005    Temat postu:

Kondeks, on może chciał dobrze, ale mu nie wyszło... bo widzisz Sony... nie doczytałeś. W Podręczniku Gracza w opisie tropiciela, w biegłości w broni i pancerzu, napisane jest, że:
Tropiciel walczy, jakby posiadał oburęczność i walkę dwoma rodzajami broni. TRACI TĄ zdolność, JEŚLI:
-nosi średnią lub ciężką zbroję
-UŻYWA BRONI dwuręcznej, jak na przykład miecz dwuostrzowy (przykład ten jest podany przy opisie).


TO JEST OFICJALNE i NIE MA INNEJ INTERPRETACJI.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 10:46, 20 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:15, 13 Paź 2005    Temat postu:

Ja bym żekł że karzdy ma prawo, wprowadzać zasady jakie chce. Być może jednak (patrz powyżej post Soniego) są inne interpretacje. Grunt że wynikające z braku wiedzy. Nie twierdz jednak że są błędne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 9:13, 15 Paź 2005    Temat postu:

No widzisz Kondeks... bo są błędne. Jest tylko jedna interpretacja: tropiciel używający broni dwuręcznej, jak np. miecz dwuostrzowy, traci oburęczność i walkę dwoma broniami. Należy to odczytać dosłownie, to nie biblia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 9:18, 15 Paź 2005    Temat postu:

hehe kamulcu dobrze powiedziane to nie biblia- a skoro jest tak napisane, to nie nikt tego prawa oficjalnie podważać, oczywiście może jako MP poczynić miany, ale niech nie sieje herezji wśród tłumu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 12:59, 19 Paź 2005    Temat postu:

A przeczytali Wać Panowie zasady dotyczące Miecza o Dwóch Ostrzach ?

Jak wół tam stoi napisane, że :
Sword, Two-Bladed: A two-bladed sword is a double weapon. You can fight with it as if fighting with two weapons, but if you do, you incur all the normal attack penalties associated with fighting with two weapons, just as if you were using a one-handed weapon and a light weapon. A creature wielding a two-bladed sword in one hand can’t use it as a double weapon—only one end of the weapon can be used in any given round.

Cytuję SRD po angielsku, bo nie mam Podręcznika Gracza w pracy, ale jest tam napisane dokładnie tak samo. Jeśli więc na potrzeby Walki Dwoma Brońmi używamy go jak zestawu Broń Jednoręczna i Lekka to Tropiciel jak najbardziej może korzystać ze swoich zdolności. Zresztą proponuję poszykaćna forum Wizards of The Coast - tam podobna dyskusja była jakieś 5 lat temu i odpowiedź była taka sama. Zresztą w przeciwnym wypadku w opisie broni nie było by wzmianki just as if you were using a one-handed weapon and a light weapon - tak jak by używał jednoręcznej broni i lekkiej broni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:10, 19 Paź 2005    Temat postu:

Sony... przeczytaj mój post uważnie. W PG jest napisane, że używając miecza dwuostrzowego lub innej broni oburęcznej tropiciel traci swoją moc poprawionej walki dwoma rodzajami broni i oburęczność. Patrz Podręcznik Gracza.=>--klasy-->tropiciel--->biegłość w broni i pancerzu. Jeśli w podręczniku znajduje się podobne zdanie (inny układ tekstu, zupełnie nie możliwy do innej interpretacji), to odpowiedź na to co piszesz jest jednoznaczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 18:34, 19 Paź 2005    Temat postu:

Zwracam honor faktycznie w edycji 3.0 nie może używać, ja się sugerowałem ed 3.5 w której może używać.
Wygląda to więc tak w ed 3.0 może nie może używać broni dwustronnych jak Miecz Dwu Ostrzowy czy Drąg. Zaś w ed 3.5 jak najbardziej może.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 12:23, 20 Paź 2005    Temat postu:

No więc wszystko się wyjaśniło. Cieszę się Sony że wreszcie napisałeś. Nie mogłem przez jakiś czas wejść na forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin