Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Miasto Pajęczej Królowej - recenzja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Podręczniki i dodatki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil
Skryba


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 19:19, 18 Lip 2007    Temat postu: Miasto Pajęczej Królowej - recenzja

Uwaga, informacje zawarte w recenzji zdradzają nieznaczne fragmenty fabuły.


Tytuł: Miasto Pajęczej Królowej
Tytuł oryginału: City of the Spider Queen
Kampania do Zapomnianych Krain
Opracowanie: James Wyatt
Tłumaczenie: Kreczmar Tomek
Cena: 59 zł
Stron: 160+ 16 stron map
Oprawa: miękka
Data wydania: wrzesień 2002
Data wydania w Polsce: 2005

Autor recenzji: Emil ‘LOL’ Smyk
Redakcja: Kamil "Kamulec" Chmiel

Nie ma nic trudniejszego, niż wymyślenie dobrej kampanii w świecie Forgotten Realms: Zapomniane Krainy, a co dopiero, jeśli ta ma się dziać w Podmroku. Niemal zupełny brak informacji w podręczniku Zapomniane Krainy: Opis Świata, jeszcze bardziej to utrudnia.
Kiedy dostałem w swoje ręce świeży egzemplarz Miasta Pajęczej Królowej byłem pewien, że to typowa kampania. Zwykły badziew, który tak samo jak Żyjący Greyhawk: Przewodnik Geograficzny przeczytam, położę na półkę i będę odkurzał co jakieś dwa tygodnie. Tak się nie stało.
Kampania Miasto Pajęczej Królowej zapewnia graczom awans z dziesiątego na osiemnasty poziom. Rysunki oraz sposób, w jaki książka została napisana, na pewno zachęcają do czytania, ale to nie wszystko. Rozwojowa fabułą, wiele ciekawych i w całości nowych pomysłów oraz oprawa graficzna utrzymana w klimacie Zapomnianych Krain są niewątpliwym plusem.
Kampania zaczyna się dość typowo. Ludzie w Dolinie Sztyletów potrzebują pomocy w rozprawie z drowami, które nękają tę okolicę. Sytuacja jednak nie jest taka prosta, na jaką wygląda. Liczne intrygi i wrogowie wciągają bohaterów coraz głębiej w Podmrok. Ten tajemniczy świat rozdarty wojną domową wygląda zupełnie inaczej, niż wyobrażają go sobie gracze. Ruiny miast mrocznych elfów i forteca w planie eterycznym są niewątpliwym urozmaiceniem w kampanii, w której większość graczy spędzi czas na rozwalaniu przeciwników. Niestety wrogowie, z którymi zmierzą się gracze są mało zróżnicowani, a praktycznie ciągła walka może zniechęcić bohaterów nie radzących sobie w jej czasie. Musimy pamiętać jednak, że taka ilość walki jest konieczna, aby bohaterowie poradzili sobie pod koniec kampanii, w boju z głównym przeciwnikiem. Autor książki wynagrodził nam tą drobną niewygodę, szczyptą zagadek i tym, iż w czasie eskapady możemy napotkać stworzenia, z którymi można się zakolegować. Niestety nie zmienia to zakończenia kampanii, przez co może ona przypominać niektóre gry komputerowe.
Następnym plusem tego podręcznika są wskazówki, jak nie wykorzystane, a opisane w kampanii tereny i wątki zastosować po jej ukończeniu.
W książce tej znajdziemy jeszcze dwa dodatki. Pierwszy opisuje nowe potwory i magiczne przedmioty zastosowane w tym podręczniku. Drugi natomiast opisuje statystyki wszystkich napotkanych postaci w czasie eksploracji Podmroku. Sam w sobie drugi dodatek to kawał dobrej roboty. Powiedziałbym majstersztyk.
Chciałbym umieścić tu fragment recenzji Adam Waśkiewicz, który najlepiej opisuje ogólną ocenę tej książki i pogratulować autorowi trafnej uwagi:
„Jeśli bowiem miałbym jednym tchem wymienić elementy, które składają się na tę kampanię, podałbym ich pięć: łażenie po podziemiach, jatka, Pomrok, drowy i majaczące gdzieś w tle ratowanie świata - za każdą z tych rzeczy, którą darzysz sympatią lub, która, Twoim zdaniem, zwiększa atrakcyjność scenariusza, daj tej kampanii jeden punkt; za każdą, którą darzysz niechęcią lub uważasz za obniżający ogólną wartość przygody - odejmij punkt. Jeżeli sumaryczna ocena będzie równa przynajmniej trójce, z czystym sumieniem mogę polecić Ci sięgnięcie po tę kampanię, w przeciwnym - daruj ją sobie, szkoda Twojego czasu.”
Moja ocena 5.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Pon 14:34, 23 Cze 2008    Temat postu:

Proszę, usuń część zdradzającą fragment fabuły! Przecież możesz zepsuć komuś niespodziankę!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:16, 23 Cze 2008    Temat postu:

Dodałem ostrzeżenie, choć recenzja przygody jest kierowana do przyszłych MP, a nie graczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Podręczniki i dodatki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin