Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Civilizations of the North

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koach
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:29, 10 Lis 2007    Temat postu: Civilizations of the North

Civilizations of the North to świat do D&D, nazwa robocza.

Podróżniku! Nim ruszysz dalej między Sfery, nim odwiedzisz kolejny raz Sigil, nim poczujesz faerunski wiatr we włosach, zanim skosztujesz trunków Greyhawk - zatrzymaj się na chwilę. Sądzisz, że znasz wszystkie Sfery? Kłamstwo to i bujda, zacny panie. Widziałeś wspaniałości miasta Quera? Tunele, gwar i kuźnie Verran Valon? Puste, gigantyczne miasta Golemów, niezmierzony, żywy Las? Nie? Zatem chodź ze mną, Reliquon czeka...

CotN (przypominam, że nazwa robocza) to świat, teoretycznie robiony pod system D&D - jednak pracuje nad własną mechaniką. Tworzę go razem z dwoma kumplami z realu, którzy są równierz graczami D&D. Początkowo był to projekt raczej mało rozbudowany, aż w końcu nabrał życia.

Świat jest z założenia światem medium magic - magia owszem i jest, ale raczej nie tworzy person na poziomach mocy np. Elminstera.

Postawiliśmy głównie na historię - chcemy, by każde wydarzenie było sensownie wytłumaczone, by historia nie była tylko ciągiem wydarzeń, a związek przyczynowo-skutkowym, w którym każda akcja wywołuje długofalową reakcję.

Postanowiliśmy na siłę nie iść w oryginalność, jednak pewne standardy u nas albo nie występują (brak niziołków czy gnomów), albo zostały nagięte, mniej (ludzie), bądź bardziej (krasnoludy, elfy). Oto główne ze zmian, które zdecydowaliśmy się wprowadzić:
- brak jako takiego Podmroku - podziemia są, jednak o innym charakterze niż Podmrok
- kosmologia ma raczej drastycznie inny charakter niż standardowa
- brak Planów Przechodnich - jest sfera pełniąca funkcję Planu Astralnego/Eterycznego, brak odpowiedników Planu Cieni
- brak Planów Wewnętrznych - zostały zastąpione przez jeden wspólny plan
- Plany Zewnętrzne funkcjonują w zmienionej konwencji - nie są boskimi domenami

Oprócz tego powoli zaczynają pojawiać się elementy renesansu - pierwsze muszkiety, latarnie itd. Jednak rozwój technologiczny jest powolny i dość nieporadny.

Moc bogów jest tu uzależniona od wyznawców, przejawiane są więc bardzo silne tendencje monoteistyczne. Nadto, bogowie są jednym z rodzajów kosmicznych potęg - inne Plany Zewnętrzne mają innych władców.

Prawdopodobnie prace dot. CotN pojawiać się będą w formie kolejnych tematów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kel'dorej
Nowicjusz


Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 10:07, 02 Gru 2007    Temat postu:

Tak prace się posuwają. Ja sam osobiście opracowuje kilka ras (wszystkie odmiany elfów i wymyslony przezemnie wodny lud). Mimo tak szybkich prac coś jednak mi nie pasuje. Możliwe że jestem zbyt juz związany z D&D i dziwnie się czuje zmieniając go. Ale to juz nie należy do tematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin