Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tworzenie Świata - Koncepcja
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 19:30, 04 Lip 2008    Temat postu: Tworzenie Świata - Koncepcja

Tutaj chciałbym założyć temat o tworzeniu własnego autorskiego świata na tym forum. Wiem, że już taki był - niestety jak to Liverrin określił ekipa się wykruszyła i zapał zmalał...

Ja jednak chciałbym się podjąć tego z pomocą ludzi z tego wspaniałego (nie przesadzam Mr. Green ) forum i spróbować ruszyć.

Dobra więc, ja już mam koncepcję ostateczną:

Seeting będzie o magach ( i tylko o nich) będzie się koncentrował na ich wyczynach, społeczności życiu itd. O magach czyli o czarodziejach, zaklinaczach, kapłanach i druidach. Tutaj jednak zostanie to wszystko bardzo mocno zmodyfikowane (chodzi mi o klasy). Można nawet odpowiednio przystosować system magii...

__________________________________________
Poprawiłem błąd ortograficzny w temacie.
Mod Liv


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Nie 12:09, 06 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:35, 04 Lip 2008    Temat postu:

Za bardzo bajkowe.
Ja właśnie pracuje nad settingiem gdzie z innych planów przewaliło się tysiące potworów i wybiło wszystko co się da. Teraz została garstka humanoidów którzy zaczynają wszystko od początku.
Nie mówię że tak to ma wyglądać ale jestem przeciw wszystkim światom w którym gracz po kilku sesjach dochodzi do fortuny. Pozatym z kim mieliby walczyć BG skoro wszędzie są bohaterowie i zaraz by ktoś ich rozwalił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 22:08, 04 Lip 2008    Temat postu:

Hm... hm... ja pracuje, w sumie nie pracuje, nad swiatem w ktorym gram od dawien dawna i jest to dosc zwyczajny swiat fantasy. Nie liczac tego, ze zostal stworzony przez poteznych magow ktorzy po tym jak ich moc oslabla z roznych przyczyn zostali oszukani przez sily niebios i piekiel ktore uczynily pole bitwy z ich sielankowej krainy. Po wielu latach sily aniolow przegraly i zostaly praktycznie unicestwione(co zreszta ukrywaja) wiec jedynym sposobem bylo wywolanie wojny krwii. Anioly odpowiedzialne za to(o ironio) zostaly stracone do piekiel za zaprzepaszczenie szlachetnych idealow. Do tego caly setting podzielony jest na dwa glowne kontynenty toczace ze soba wojne: Nordland i Błękitne Wyspy. Pierwszy to kraina hegemonii i stalowego prawa(kapitalizm), druga zas strona opowiadajaca sie za powszechnym dobrem, podzielona na panstwa miasta to cos jak antyk. Do tego dusze zmarlych po smierci wedruja do fortecy wymiarow wzniesionej w zapomnianych czasach, skad przechodza odpowiednimi wrotami aby uzyskac zbawienie lub zostac potepionymi na zawsze. Dodatkowym "smaczkiem" jest podziemy swiat(nie jest to podmrok) w ktorym zamieszkuja dusze zmarlych(cos jak hades) jednak tak na prawde nikt nie wie czemu nie udaly sie do fortecy. To chyba tyle...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:36, 04 Lip 2008    Temat postu:

Moim zdaniem można stworzyć świat w którym magia nie jest chlebem powszednim, magia albo dopiero co powstała albo jest zapomnianą sztuką.
Świat jest pogrążony w wojnie i tak dalej.

Podstawowym pytaniem jest czy magia ma istnieć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 3:09, 05 Lip 2008    Temat postu:

Lubie zlozona i rozna magie w dnd, ale najlepiej byloby jakbys zapytal swoich graczy co o tym mysla. Moze na przyklad... hm... uczyn z magii zrodlo zla i smierci. Cos co wszelkie istnienie odrzocilo nie liczac kilku wyrodnych plemion. I zastap czyms czarodzieji i inne rzucajace czary klasy tak zeby gracze mieli w czym wybierac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob 10:01, 05 Lip 2008    Temat postu:

No i jak ten świat ma wyglądać - taki bajkowy, gdzie są ci bardzo bardzo źli oraz bardzo bardzo dobrzy i ci drudzy zawsze ale to zawsze wygrywają, czy też świat, w którym są odcienie szarości, w którym nikt nie jest ani zupełnie zły, ani zupełnie dobry. Świat, w którym nie ma dobra i zła a są tylko wybory i ich konsekwencje. Ja proponowałbym ten drugi - jest mroczniejszy i bardziej złożony, a przez to ciekawszy i bardziej wciągający.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 10:38, 05 Lip 2008    Temat postu:

Co racja to racja tyle trzeba teraz jakoś to sensownie wymyślić by nam się nie znudiło. (Ja cały czas dopracowuje moje światy w którym moi gracze grają więc jestem do dyspozycji Very Happy )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 14:34, 05 Lip 2008    Temat postu:

Najbliższa w tej chwili jest mi koncepcja Inmemoriala - ciekawie wymyślona historia.

Co do mechaniki - można zastosować wariant dużego udziału magii w świecie lecz można też ograniczyć klasy BG do magów...

Co o tym sądzicie??

Proszę jeszcze o wyraźnie danie znać kto się podejmuje tworzenia świata. Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 15:01, 05 Lip 2008    Temat postu:

Ja napewno będę się zajmował światotworzeniem Mr. Green jestem do dyspozycji Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 15:08, 05 Lip 2008    Temat postu:

OK, to good czekam na resztę...

Mam już koncepcję dobra i zła (odnoście postu Szajby)...

Tutaj będzie między jedną koncepcją a drugą - jest walka dobra ze złem - lecz nie aż tak widoczna, wyraźna i szablonowa. Tutaj może nawet dochodzić do zatarcia granic między nimi - obie strony konfliktów mogą się uważać za dobre ( przykład - wojny między państwami ). Gdyby jednak wybuchł jakiś konflikt na ogromną skalę - wtedy będzie to nieco przypominało bajkowy system - wielka walka dobra ze złem... Co wy na to? Nie za bardzo pomieszałem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob 15:12, 05 Lip 2008    Temat postu:

Nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem, ale system odcieni szarości i system bajkowy nie mogą występować razem w Twoim świecie, ponieważ albo są odcienie szarości, albo ich nie ma. Albo bajka, albo życie. Ja nie mówię, że to ma być jakieś dark fantsy, jakieś ekstra mroczne. Ale postacie nie mogą być jednoznaczne - w każdej osobie musi być zarówno coś złego, jak i dobrego. Pytanie, czego jest w danej osobie więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 17:46, 05 Lip 2008    Temat postu:

No to jaki robimy świat? Chodzi mi o klimat - ustalmy teraz... Ja proponuję dark fantasy - lecz niezbyt przesadzone - po prostu było w przeszłości dużo barbarzyńskich, mrocznych wojen - teraz świat będzie zmierzał w kierunku Odrodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 17:53, 05 Lip 2008    Temat postu:

Moim zdaniem fajniej zrobić zanim jeszcze świat upadł. tzn. właśnie toczą się wojny które mają ten świat pogrążyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 18:14, 05 Lip 2008    Temat postu:

Ale to będzie nudna rutyna - odrodzenie świata po odwiecznej walce demonów, oczyszczanie go ze zła oraz pyrrusowe zwycięstwo dobra - to będzie coś nowego; szczególnie zmierzanie w kierunku odrodzenia. Przynajmniej ja tak sądzę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 18:53, 05 Lip 2008    Temat postu:

Dobra zgadzam się na twoją koncepcję. Teraz trzeba znaleźć jescze kilku ludzi i podzielić pracę. Mr. Green Mr. Green Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 18:56, 05 Lip 2008    Temat postu:

Na razie tylko Thorgal Aegirsonn się zgłosił, nie ma więcej chętnych? Jeśli nie to we dwóch przejdziemy do kolejnego etapu... Niestety...

<hr>
Mam pomysł, który rozwija wcześniejsze moje wypowiedzi.

BG wracają do jakiegoś mrocznego kontynentu, gdzie po Wielkiej Wojnie zostało wiele magicznych przedmiotów, niezbadanych ruin, widmowych zamków... Żyją tu okropne potwory - nie tylko te 'potworowate' - te to nic w porównaniu z humanoidalnymi rasami zdegenerowanymi przez Wojnę... Ludzie (i nieludzie) z innego kontynentu zakładają osady na tym kontynencie bezprawia aby go skolonizować...

Może nie jest to zupełnie to samo - lecz można to wpleść w świat - stworzyć jednocześnie cel, rolę i motywację dla BG.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Sob 19:54, 05 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:55, 05 Lip 2008    Temat postu:

Dobra koncepcja tyle przydało by się więcej osób.
No ale jak dzielimy robotę?
Na jakie działy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 11:03, 06 Lip 2008    Temat postu:

Tu się pojawia problem największy - jeśli każdy będzie robił co innego (na razie tylko dwie osoby nie ma co zaczynać) to całość będzie niespójna...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 13:40, 06 Lip 2008    Temat postu:

Mozecie liczyc tez na mnie! Moze wpleciemy tez troche zagadkowego elementu? Na przyklad w czasie kolonizacji niech nasi dzielni badacze, bohaterowie czy tam ktokolwiek trafia na rase niezbyt szczesliwa z tego powodu, ze ktos wdarl sie na ich ziemie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 14:17, 06 Lip 2008    Temat postu:

I warto tam wpleść (jakie tam warto, zróbcie to koniecznie!) jakieś niezbadane tereny, kryjące tajemnice (najlepiej mroczne...) jakich nikt nie mógłby się spodziewać.

A budowa świata będzie się ograniczała (to chyba złe słowo, bo pracy jest sporo) tylko do Planu Materialnego, czy inne plany też sami zaprojektujecie? Ja proponuję wykorzystać inne plany z Greyhawka i nie zaprzątać sobie zbytnio nimi głowy, natomiast samemu ustalić stopień ingerencji tych planów w Plan Materialny oraz stałych przejść pomiędzy planami.

Zastanawiam się czy aktywnie Wam pomóc przy budowie świata, ale obawiam się, że mogę nie mieć czasu, a chcę uniknąć sytuacji, że obiecam Wam pomoc, a później nie wywiążę się z zadania. Na razie ograniczę się do wskazówek, takich jak te powyższe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:32, 06 Lip 2008    Temat postu:

Z planami się zgodze. Za duż z nimi roboty a pod koniec i tak przypominają te z greyhawka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 22:01, 06 Lip 2008    Temat postu:

Może zmiany kosmetyczne. Na przykład jak są warstwy piekielne czy odchlani. Czesc ma numery, czesc ma nazwy. Co powiecie na to zeby nadac im inne nazwy i moze zaprojektowac jakies wlasne ktore beda odgrywaly kluczowa role.

Jesli chodzi o nazwy wolalbym uniknac takich nic nieznaczacych jak Gorgolethlololol itede. Za miast tego piekielne plany nazywalbym ludzkimi przywarami: Gniew, Chciwosc czy Mord. A odchlanne warstwy na przyklad Nieszczescie, Zaraza, Wojna. Rozumiecie o czy mowie? Z tym daloby sie powiazac wiele fajnych detali i dac swiatu pazur.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 10:08, 07 Lip 2008    Temat postu:

Taaak, pomysł niegłupi. Będzie ciekawie. Ale najpierw zajmij się Planem Materialnym. No i ogranicz zmiany w innych planach do nazw oraz ich stosunków do Planu Materialnego - budowy Planów nie zmieniaj, bo to czasochłonne, a niepotrzebne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eiravel Lyaral
Gość





PostWysłany: Pon 10:35, 07 Lip 2008    Temat postu:

Ciekawa koncepcja, zgłaszam się do pomocy przy światotworzeniu
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:47, 07 Lip 2008    Temat postu:

Można by zredukować ilość planów. Nie wszystkie są potrzebne np. limbo, jest tylko po to aby pokazać że plany mają różne charaktery. I wtedy można by zmieniać inne.

Tylko teraz które wywalić??

Ja proponuje:
-Limbo
-pandemonium
-carceria
-Bytopia
-acheron
-Mechanus
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin