Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Kopniecie z obrotu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Umiejętności i atuty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobik
Nowicjusz


Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 10:54, 20 Sty 2008    Temat postu: [3.0] Kopniecie z obrotu

Proszę o dokładny opis działania tego atutu, szczególnie w przypadku 2 ataków lub więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie 17:59, 20 Sty 2008    Temat postu:

Mnie się wydaje, że to jest tak: w obszarze zagrożenia masz przynajmniej dwóch delikwentów. Wykonujesz akcję pełnego ataku. Atakujesz jednego z nich i jeżeli atak się uda, masz prawo wykonać drugi atak z taką samą premią do ataku przeciw drugiemu z nich. No i tak przy każdym ataku dzięki czemu przy odrobinie szczęścia wykonujesz 2x więcej ataków. Należy pamiętać, że to działa tylko gdy atakujesz bez broni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 13:10, 26 Sty 2008    Temat postu:

Później jeszcze się upewnię, ale z tego co pamiętam ten atut i podobne, można wykorzystać tylko raz w rundzie. Podobnie jak np. rozszczepienie... w sumie to jest poprostu lepsza wersja rozszczepienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:06, 26 Sty 2008    Temat postu:

Dlaczego lepsza? Inna.
Rozszczepienie wykorzystujesz każdą bronią, tu tylko gdy nie masz broni.
Nie ma ograniczenia raz w rundzie.
Możesz kopnąć wiecej niż 2 osoby, ale nei więcej, niż znajduje się w Twoim obszarze zagrożenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 16:52, 26 Sty 2008    Temat postu:

Arvelus: Niestety się mylisz. Twórcy podręcznika zrobili go tak, aby go kupowali garcze grający wojami, chcący mieć niezbalansowane atuty.

Deemer: Lepsza w oczywisty sposób. Działa tak, jak rozszczepienie, ale także dla ciosów, które nie kładą przeciwnika, nie ma w dodatku limitu zastosowań w rundzie (poza liczbą ataków). Moim zdaniem mieć ten atut, to lepiej niż rozszczepienie + większe rozszczepienie. Jest skrajnie przegięty. W sytuacji, gdy obok siebie stoi dwóch przeciwników, w tym jeden z małą KP (np. czarodziej i chroniący go wojownik) można sobie liczbę ataków podwoić.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 15:32, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:19, 26 Sty 2008    Temat postu:

Kamulcu:
Tak, ale pamiętaj, że musisz atakować bez broni! Wojownkowi nie opłaca się go brać, co najwyżej mnichowi (u niego faktycznie potężne). Przecież wojownik zadaje śmieszne obrażenia w porównaniu do tych, które zadałby z bronią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:30, 26 Sty 2008    Temat postu:

Oczywistym faktem jest, iż atut dotyczy postaci walczącej bez broni. Wyobraź sobie jednak, że teoretycznie mnich na poziomie zapewniającym 1 atak, wybrawszy ten atut może zrobić, mając nieco szczęścia, w walce ze słabymi przeciwnikami, coś takiego:
- bazowy atak: 1
- grad ciosów: +1
- kopniecie z obrotu +2
- rozszczepienie +1
Łącznie kładąc, przy dobrych rzutach, 5 przeciwników, bez gradu ciosów zaś jedynie 4.
Na 20 poziomie zaś, zakładając że ciosami nie będzie zabijał, a jedynie ranił, może wyprowadzić łącznie, przy gradzie ciosów, po 5 ataków w 2 przeciwników, czli łącznie 10.

Zresztą to właśnie gorzej, że atut przepakowany i w dodatku tylko dla mnicha, czyli będzie czynił go niezbalansowanym.

W dodatku moim zdaniem nie ma logicznego uzasadnienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 21:41, 26 Sty 2008    Temat postu:

Nieno,,, Weź sobie takiego Chucka Norrisa i przypomniej sobie jak jednym kopniakiem potrafił załatwić dwóch bandziorów XD

Ale zgadzam się, atut o wiele za silny. Dlatego, nie pamiętając dokładnie. uznałem, że istnieje ograniczenie w rundzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sogetsu
Nowicjusz


Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 23:03, 26 Gru 2008    Temat postu:

Czyli biorąc pod uwagę zasady, czysto teoretyczne, z mechaniki gry, kopniak daje możliwość dodatkowego ataku przy każdym trafieniu normalnym atakiem w akcji pełnego ataku, czyli przy gradzie ciosów też działa, mam racje??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 0:50, 27 Gru 2008    Temat postu:

Widzę, że niewiele osób zagląda do innych podręczników... W dodatku Miecz i Pięść pojawia się błędna wersja tego atutu. Prawidłowy opis można znaleźć na przykład w Krainach Wschodu (lub w wielu innych anglojęzycznych). Treść jego brzmi mniej więcej tak: jeżeli atakując przeciwnika bez broni uzyskasz trafienie krytyczne, to otrzymujesz dodatkowy atak w tego samego przeciwnika z tą samą premią to ataku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 1:02, 27 Gru 2008    Temat postu:

Boski: To są dwa inne atuty, które noszą tę samą nazwę.

Inna sprawa, że atuty z MiP są niezbalansowane i moim zdnaiem większość należy wyrzucić z gry.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 1:03, 27 Gru 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 2:11, 27 Gru 2008    Temat postu:

Masz rację Kamulcze. Zerknąłem do anglojęzycznych podręczników i tam rzeczywiście są 2 różne atuty, które w wydaniu polskim noszą tą samą nazwę.

Wobec tego zgodnie z opisem podczas wykonywania akcji pełnego ataku, a więc także podczas gradu ciosów, każdy celny atak w jednego wroga, uprawnia nas do darmowego ataku w innego przeciwnika w zasięgu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Umiejętności i atuty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin