Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tratowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Umiejętności i atuty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:13, 13 Wrz 2005    Temat postu: Tratowanie

Nie wiem czemu, ale nigdzie nie mogę znaleźć zasad tratownania koniem. Tzn. ST RO i obrażeń. Ile i którym wierzchowcem, one wynoszą. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 18:36, 13 Wrz 2005    Temat postu:

Są dokładnie opisane np. w SRD, generalnie procedura jest taka :

Nie pamiętam jak brzmi to po polsku, po ang. jest to Overrun.

Cel może cię uniknąć. Jeśli wybierze Bolokowanie wykonujecie sporny test Siły, Blokujący może zastosować Zręczność jeśli ma wyższą. Za każdą różnicę w wielkości dodajesz +4, jeśli dokonywałeś Overrun w trakcie szarży dostajesz dodatkowo +2, jeśli obrońca ma więcej niż dwie nogi to otrzymuje dodatkowy bonus +4. Jeśli wygrasz, obalasz przeciwnika, na ziemię. Jeśli jedziesz na wierzchowcu, stosujesz modyfikatory za rozmiar, oraz testujesz Siłę wierzchowca. Jeśli przeciwnik przegra, upada i możesz zastosować Tratowanie : Twój wierzhowiec wykonuje Normalne Ataki Kopytami.

Niżej wklejam dokładny opis procedury z SRD

OVERRUN
You can attempt an overrun as a standard action taken during your move, or as part of a charge. (In general, you cannot take a standard action during a move; this is an exception.) With an overrun, you attempt to plow past or over your opponent (and move through his square) as you move. You can only overrun an opponent who is one size category larger than you, the same size, or smaller. You can make only one overrun attempt per round.
If you’re attempting to overrun an opponent, follow these steps.

Step 1: Attack of Opportunity. Since you begin the overrun by moving into the defender’s space, you provoke an attack of opportunity from the defender.

Step 2: Opponent Avoids? The defender has the option to simply avoid you. If he avoids you, he doesn’t suffer any ill effect.
If you were attempting the overrun as part of a charge, you may keep moving. (You can always move through a square occupied by someone who lets you by.) In either case, the overrun attempt doesn’t count against your actions this round (except for any movement required to enter the opponent’s square). If your opponent doesn’t avoid you, move to Step 3.

Step 3: Opponent Blocks? If your opponent blocks you, make a Strength check opposed by the defender’s Dexterity or Strength check (whichever ability score has the higher modifier). A combatant gets a +4 bonus on the check for every size category he is larger than Medium or a –4 penalty for every size category he is smaller than Medium. You gain a +2 bonus on your Strength check if you made the overrun as part of a charge. The defender gets a +4 bonus on his check if he has more than two legs or is otherwise more stable than a normal humanoid. If you win, you knock the defender prone. If you lose, the defender may immediately react and make a Strength check opposed by your Dexterity or Strength check (including the size modifiers noted above, but no other modifiers) to try to knock you prone.

Step 4: Consequences. If you succeed in knocking your opponent prone, you can continue your movement as normal. If you fail and are knocked prone in turn, you have to move 5 feet back the way you came and fall prone, ending your movement there. If you fail but are not knocked prone, you have to move 5 feet back the way you came, ending your movement there. If that square is occupied, you fall prone in that square.

Improved Overrun: If you have the Improved Overrun feat, your target may not choose to avoid you.

Mounted Overrun (Trample): If you attempt an overrun while mounted, your mount makes the Strength check to determine the success or failure of the overrun attack (and applies its size modifier, rather than yours). If you have the Trample feat and attempt an overrun while mounted, your target may not choose to avoid you, and if you knock your opponent prone with the overrun, your mount may make one hoof attack against your opponent.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Wto 19:20, 13 Wrz 2005    Temat postu:

A atak i obrażenia z kopyt zależą od rumaka na jakim siedzisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:13, 14 Wrz 2005    Temat postu:

Czyli stosuje si.ę zasady przebiegnięcia + 2 ataków kopytami. Rozumiemi i dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 6:10, 15 Wrz 2005    Temat postu:

Jeden, jeden atak kopytami, pazurami czy czymś ta jeszcze. Zależy od wierzchowca. PRZEBIEGNIĘCIE = OVERRUN, tego mi brakowało, Very Happy w pracy nie mam polskiej wersji. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Umiejętności i atuty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin