Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Jak to jest z tym zastraszaniem?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Umiejętności i atuty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
redy123
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:13, 22 Gru 2009    Temat postu: [3.5] Jak to jest z tym zastraszaniem?

Mam pytanie. Od jakiegoś czasu gram z kolegami w D&D. jeden z nich uwielbia zastraszać i wymuszać daninę Razz Lecz raz na jakiś czas jest okazja, żeby zdobyć od kogoś cenne informacje. Moi BG często łapią takiego delikwenta i próbują wymusić informacje. Co powinien zrobić taki BN jak BG grozi mu z nożem w ręce i po lokei odcinaja mu palce itp. Czy w końcu ulegnie. Popełni samobójstwo-to raczej nie możliwe bo jest związany. Nie ma pomysłu Crying

Ostatnio zmieniony przez redy123 dnia Sob 14:57, 09 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudusi93
Nowicjusz


Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:20, 22 Gru 2009    Temat postu:

Żeby nie wyjawić graczom informacji to BN po prostu nie może dać się złapać. A na kolejne odcinanie palców powinien albo zemdleć albo wyjawić gracom informacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:50, 22 Gru 2009    Temat postu:

Zgadzam się.
Jeśli to typowy BN to powinien się wygadać, a potem pójść do straży. Zamknęli by ich, po torturowali trochę, zabrali cały ekwipunek i skazali na przymusowe prace społeczne to by się im odechciało;]
Możesz jeszcze dodać, że tortury były bardzo bolesne i brutalne i dostają tymczasową karę -1 do bd na czas.. dosyć długi, poważne urazy długo się leczą;]
Do tego możesz dodać karę do -1 rzt.
Oczywiście nie mówię tu o wpadaniu w środku nocy 30 uzbrojonych po zęby strażników zanim ci zdążą się obudzić, ale tak aby mieli oni szansę uciec.
Niech wiedzą, że prawo jest prawem i kiedy je łamią to mają problem.
Jako MG musisz myśleć bardzo szeroko:)
Wyobraź sobie co byś zrobił Ty w takiej sytuacji.
Wpada do Ciebie trzech dresów z baseballami i każą Ci wydać kolegę. Kiedy odmawiasz ucinają Ci palca, to pękasz. Zostawił byś to tak? Czy poszedł na policję?:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
redy123
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:10, 23 Gru 2009    Temat postu:

No ale oni pszesłuchują tylko złe charaktery więc na policje raczej nie pójdą.

I chodziło mi jeszcze o to, czy będą do tego jakieś bonusy. Jakby barbarzyńca z toporem dwuręcznym stał przed tobą i ostrzył sobie ten topór a przy okazji kreszał z niego iskry, to prędzej byś wygadał coś baaardzo ważnego

A w D&D to właśnie powinno dodawać bonusy :)

Myśle, że jak BG wymyśłą coś naprawdę złego i przerażaljącego, to premia do zastraszania może wynosić maks. +4
Co wy o tym sądzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Śro 13:49, 23 Gru 2009    Temat postu:

Zauważ, że osoby złe również mogą iść donieść na BG straży, bo dopóki nikt nie ma na nich dowodów, im również przysługują prawa. Na tym właśnie jest oparty charakter Praworządny Zły, nawiasem mówiąc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
redy123
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:21, 23 Gru 2009    Temat postu:

ale moje pytanie brzmi czy sprytne zastraszanie ( np. z nożem w ręku) Będzie dawać tymczasowe bonusy. Bo przecież związany BN szyciej coś wygada

Ja myślę, że może to być maks +4
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Śro 14:32, 23 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
czy sprytne zastraszanie ( np. z nożem w ręku) Będzie dawać tymczasowe bonusy.

Moim zdaniem powinno, chociaż z tego co wiem, w PG nie ma nic na ten temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 16:40, 23 Gru 2009    Temat postu:

We Władcach Dziczy jest zasada opcjonalna zastraszanie oparte na sile.
Działa wtedy gdy do próby zastraszania w brutalny sposób, choćby robiąc pięścią dziurę w ścianie;]

Moim zdaniem premie do zastraszania za robienie tego w odpowiedni sposób powinny być:)
Ale też należy rozpatrzeć to jaki to rodzaj zastraszania.
Np. Bard może po cichutku, głosem z granicy szeptu i normalnej mowy, strojąc lutnię opisać do czego służy narzędzie które stoi obok;]
A barbarzyńca może po prostu właśnie walnąć pięścią w dębową ścianę robiąc w niej dziurę tuż przy uchu przesłuchiwanego:)

Premię moim zdaniem powinny być aby zmusić graczy do kombinowania, ale nie powinny być duże.
Obcinanie palców najwyżej +2, chyba, że zrobisz to po mojemu czyli bez rzutów, liczy się odgrywanie;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 23:05, 23 Gru 2009    Temat postu:

Zastraszanie. :/ Jedna z najbardziej dziwnych umiejętności. W walce niemal nieprzydatne...
Stosowanie tak małych premii jak +4 w przypadku tortur jest dość śmieszne - na logikę tutaj powinno się uznać wzięcie 20 w teście. Nie uwierzysz, jak nieprzyjemne rzeczy można zrobić, mając linę mocną i nóż. I BG z tego korzystają.
Z drugiej strony, to DnD, nie jest logiczne.
BN powinien nie dać się złapać za wszelką cenę...
Cytat:
A na kolejne odcinanie palców powinien albo zemdleć albo wyjawić gracom informacje.

A jak zemdleje, to się go cuci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 23:16, 23 Gru 2009    Temat postu:

Ginden, oczywiście masz rację. Nawet bez żadnego wyszkolenia podejrzewam, że sam potrafiłbym z Rambo wyciągnąć sporo informacji;]
Wystarczy przywiązać kowadło do nóg, związać ręce z tyłu, przywiązać linę i podnieść, powoli. W bardzo bolesny sposób rozwali stawy, pozrywa mięśnie i ścięgna tak, że ręka będzie się trzymała niemal tylko na skórze:)

Ja tam nie jestem fanem rzutów kością.
Sprawy jak zastraszanie rozwiązuję osobiście- bez kości. Zależy od tego jak dobrze gracze to odegrają;]
W końcu byle chłop nie zniesie spalenia ręki w ognisku nawet jeśli na kości wyjdzie 1
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Czw 12:58, 24 Gru 2009    Temat postu:

Sporo zależy chyba też od motywacji torturowanego. Jeśli ma bardzo silną motywację, to wiele z niego nie wyciągniesz. Warto też zauważyć, że przesadzanie z torturami wiele nie da, bo cel po prostu umrze. Nawiasem mówiąc, w D&D tortury są dosyć niepraktyczne, bo wystarczy kilka czarów, aby zmusić do mówienia prawdy nawet trupa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Śro 14:14, 30 Gru 2009    Temat postu:

Ujednolicając wiedzę na temat zastraszania [3.5] podam skróconą definicje z podręcznika a potem wyjaśnię dlaczegote zasady maja wg. mnie racje.

Po pierwsze: Zastraszanie jest umiejętnością którą można szkolić. Inwestuje się rangi. Gracz ma pomysł na postac która bedzie wykorzystywała tę umiejetność, drugi gracz nie inwestuje rang i wg. tych, co rozwiązują to tylko fabularnie, maja taka samą szansę na dobry efekt. Pracując nad tą umiejetnością jest się w tym coraz lepszym, lepiej panuje się nad głosem i mową ciała. Dlatego potrzebny jest rzut. Gracz może przez całą kampanie opisywac zastraszanie cały czas tak samo, cały czas obcina kciuki. Spotyka jednak za kazdym razem inną osobę, o różnej odporności na tortury. Dla tego potrzebny jest rzut.
Argument historyczny: Nie każdy żołnierz mógł torturowac więźniów, były od tego jednostki specjalne, czy za przykład weźmiemy starorzytny rzym czy średniowieczne zwyczaje. Łatwo jest przesadzić i delikwenta za wcześnie zabić. Dla tego od tego typu brudnej roboty byli specjaliści, obcinając palce mozna było doprowadzić do np. wykrwawienia.

W wersji 3.5 test zastraszania przeciwstawny jest do zmodyfikowanego testu poziomu postaci (Im BN jest bardziej doświaczony tym bardziej odporny.) 1d20+poziom postaci (lub KW) + modyfikator z RZT + bonus do rzutów na strach. Jak widać nie jest to takie proste.
Jeżeli test nie powiedzie się o więcej niz 5, ofiara zachowuje dużo ze swojego rozsądku i ma prawo do oszukiwania torturującego.
test mozna powtarzać ale juz nie odniesie takiego skutku.

Oczywiście pozostawianie wszystkiego kostkom też nie ma sensu. Ja zawsze pozwalam graczom odegrać sytuacje (czy to zastraszanie dyplomacja blef czy zbieranie informacji) a potem rzut. W czasie scenki decyduje o dodatkowych modyfikatorach, Jeżeli w scence gracz nie był pewien co robic ma minusy jeżeli było ok ma plusy.

Taka jest moja propozycja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 18:39, 30 Gru 2009    Temat postu:

Aby uniknąć wykrwawienia wystarczy przypalić kikuty rozgrzanym żelazem, co samo w sobie będzie kolejną torturą.
To wszystko zależy, jeśli bawi się w rozcinanie piersi i łechtanie narządów ostrymi przedmiotami to rzeczywiście łatwo, ale z kończynami jest dużo prościej.

Nie każdy mógł być katem, to prawda, ale moim zdaniem to nie była kwestia wyszkolenia, ale sumienia.
Ktoś kto czuje przyjemność z zadawania bólu nie musi panować nad swoją mową ciała. Ważne jest aby nie mieć zahamowań, to (wg mnie) jedyny wymóg.

Weź sobie wieś wsiunów, zdradź im jakąś tajemnicę, a potem wyślij kogoś innego, jak myślisz? Po ilu palcach (swoich, albo swojej rodziny) zdradzą tą tajemnicę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Śro 22:28, 30 Gru 2009    Temat postu:

W takim razie usuńmy tę umiejętność z podręczników ponieważ każdy robi to tak samo dobrze bo to tylko sprawa światopoglądu. Każdy też pęknie na obcinanie palców, bez względu na własne motywacje i wytrzymałość. Granie w ten sposób mnie na pewno nie przekonuje.

Myślę że się mylisz, wprawa z zastraszaniem jest kwestią wprawy i doświadczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:45, 30 Gru 2009    Temat postu:

I naprawdę, sugeruję, że ucinanie palców jest zastosowaniem zasady "weź 20"... Choć w przypadku ucinania palców dość dziwnie to brzmi... Zastraszanie jako umiejętność to bardziej umiejętność nastraszenia kogoś - czy to nastraszyć kogoś, by nie doniósł, czy też, by nie krzyczał, albo wie, co z nim zrobię... Mechanicznie można jej używać do tortur, ale tylko dlatego, że brakuje lepszej umiejętności. Chyba, że Zawód (Kat).
Cytat:

Wystarczy przywiązać kowadło do nóg, związać ręce z tyłu, przywiązać linę i podnieść, powoli. W bardzo bolesny sposób rozwali stawy, pozrywa mięśnie i ścięgna tak, że ręka będzie się trzymała niemal tylko na skórze:)

Wymaga to czasu na umieszczenie osoby. Każdy komandos radziecki ci powie, że najprostsze jest piłowanie zębów. Śladów za to nie zostawia związanie nóg i rąk za plecami i zostawienie ofiary w błocie, tak, by musiała się wyginać, by zaczerpnąć powietrza.

Cytat:
Spotyka jednak za kazdym razem inną osobę, o różnej odporności na tortury

Jak to powiedział [link widoczny dla zalogowanych], "nie ma ludzi niewinnych, są tylko ludzie źle przesłuchani"... I wbrew pozorom, najskuteczniejsze nie są metody jakieś wymyślne,
Cytat:

Weź sobie wieś wsiunów, zdradź im jakąś tajemnicę, a potem wyślij kogoś innego, jak myślisz? Po ilu palcach (swoich, albo swojej rodziny) zdradzą tą tajemnicę?

Po jednym jeśli nie mają motywacji do jej zatrzymania, najwyżej po trzech, jeśli od tego zależy życie jego samego/któregoś z bliskich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Czw 10:31, 31 Gru 2009    Temat postu:

ok Masz trochę racji. Ale nie powiecie mi że kazdy kto ma pilnik tak samo dobrze będzie piłował zęby robiąc przy tym odpowiednią atmosferę. Wg mnie odzwierciedla to szkolona (z braku lepszego słowa ) umiejątność. Rozwiązanie z zawodem katem jest niezła. Tylko wtedy on robi to po mistrzowsku i nie potrzebuje obcinać palcy (lub przynajmniej niewielu) aby wydobyć informacje, a nie wyszkolony robi to bez polotu i wg mnie jest szansa że byle wsiur to wytrzyma i nic nie powie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:06, 31 Gru 2009    Temat postu:

Torturowanie wg mnie najlepiej rozwiązać jako 20 na kości zastraszania. Wszystkie inne bajery jak noże, kowadła z linami, odcinanie palców powinny dawać jakieś plusy, ale pod warunkiem, że torturujący wykona udany rzut na umiejętność leczenie. Im większe ST(trudniejszy zabieg do wykonania) tym większa premia do torturowania. Jeżeli zabieg się nie powiedzie, to nie ma premii, natomiast jeżeli test nie uda się o więcej niż 5 to torturowany mdleje na xky godzin, a jeżeli o 10 to umiera.

Przykładowo
Umiejętność leczenie/profesja(znachor)

Zastraszanie przez ucinanie palców ST 20, premia +4
Kowadło z liną ST 25 , premia +6
zastraszanie z nożem(modyfikator sytuacyjny -2,+2 którego może używać każdy MG)

Test nie udał się o 5 cel mdleje na 3k4 godzin.
Test nie udał się o 10 cel umiera.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Czw 12:09, 31 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:23, 31 Gru 2009    Temat postu:

W księdze plugawego mroku są narzędzia tortur i tam pisze kiedy możesz wykonać test zastraszania i są tam zasady torturowania.

PS. Do której edycji jest księga plugawego mroku?


Ostatnio zmieniony przez hamerek dnia Czw 13:05, 31 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dudusi93
Nowicjusz


Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:00, 31 Gru 2009    Temat postu:

3.5
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:09, 31 Gru 2009    Temat postu:

Nie kłam, księga plugawego mroku jest do edycji 3.0.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Czw 17:45, 31 Gru 2009    Temat postu:

Hmm. Mam wrażenie iż torturowanie zaraz stanie się zbyt skomplikowane i trzeba będzie o nim napisać co najmniej rozdział w jakimś podręczniku.

My robimy tak. Gracz opisuje co robi, MG ocenia pomysł i nakłada modyfikatory, rzut na zastraszanie. I mamy efekt. To rozwiązanie daje nam fabularyzacje opowieści i losowość zdarzeń.

Rozwiązanie z 20 do testu nie wydaje mi się zbalansowane. Jaki rzut musi wykonać ofiara przy takim rozwiązaniu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Nie 12:38, 03 Sty 2010    Temat postu:

Mi się wydaje, że zastraszanie nie dotyczy tortur, bo wiadomo, że odpowiednio "przesłuchiwany" człowiek w końcu zacznie sypać, a sytuacji, kiedy masz możliwość korzystania tylko z głosu i mowy ciała, na przykład wykłócając się z kimś w obecności straży itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:46, 03 Sty 2010
PRZENIESIONY
Nie 19:03, 03 Sty 2010    Temat postu:

Proszę trzymać się tematu. Przypominam, że wątek o torturach już istnieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Pon 10:07, 04 Sty 2010    Temat postu:

A jak wyobrażasz sobie tortury bez zastraszania? Wg mnie tortury to szczególna sytuacja użycia zastraszania, więc dyskusja w tym miejscy jest ok.

jak w reklamie "dog in the fog"? -Nie odbierajmy życia zbyt poważnie!

napisałeś że odpowiednio przyciśnięty człowiek wyśpiewa wszystko, wniosek że ktoś musi umieć odpowiednio przycisnąć. I wracamy do punktu wyjścia, nie każdy potrafi to zrobić, wytworzyć tę szczególną atmosferę itd. A jak nie każdy to kto? Powtórzę jest to umiejętność nie dar więc się w tym szkoli. Nie ma innego logicznego rozwiązania, tak by pozostawić sens i charakter tej czynności, jak zastosowanie testu zastraszania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 12:24, 04 Sty 2010    Temat postu:

Ale też nie powinniśmy naginać rzeczywistości aby pasowała do mechaniki.
Jeśli już dyskutujemy to znaczy, że nie do końca nam pasuje aktualna koncepcja. Tu nie potrzeba przeszkolenia, jedynie braku sumienia. Wziąć młotek i miażdżyć pokolei palce każdy potrafi bez trenowania, a chyba nie powiesz, że to nie boli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Umiejętności i atuty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin